Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Mun kommentti epäempaattisista opettajista sensuroitiin. Liian arka asia?
Eli kirjoitin kuinka opettajat jauhoivat opehuoneessa paskaa minusta ja kaveristani. Ja kuinka lukion opo haukkui minut jälkeenjääneeksi paniikkihäiriön takia.
Mut haukkui rehtori ja lyttäsi kaikki urahaaveeni.
En ikinä suostu ottamaan juomaani jääpaloja, tai syömään pehmisjäätelöä.
Töissä huollan ja korjaan kyseisiä laitteita ja näen niiden sisään. Jääpalakoneissa on vuosikymmenen limat sisällä kun ei koskaan puhdisteta, ei edes sillon kun omistajalle näyttää tilanteen. Ainoa poikkeus on isojen markettien jäämurskakoneet, joista kalatiskille tehdään murskaa. Ne on yleensä puhtaita.
Pehmiskoneissa on lähes poikkeuksetta sisällä kärpäsentoukkia ja muuta pieneliötä satoja yksilöitä, niin että meinaa oksennus lentää kun avaa kuoret.
Bon apetit.
Olen ollut vuosia puhelinmyynnissä ja koskaan ei asiakkaille valehdella, jokainen puhelu nauhoitetaan (eli et edes pystyisi valehtelemaan) ja ainakin meillä on myös asikkaiden julkinen haukkuminen ääneen kiellettyä.
Mutta. Itse teen puhelinmyyntiä yrittäjille ja täytyy kyllä sanoa, että jos joku yrittäjä on täysi perse ja käyttäytyy tosi huonosti ja asiattomasti puhelun aikana, niin muistan kyllä yrityksen nimen ja en koskaan asioi siellä ja kerron kyllä ystävillenikin kuinka kamala yrittäjä ko.paikassa oli. En ymmärrä miten joku kehtaa oman yrityksensä nimissä käyttäytyä tosi alhaisesti, rasistisesti tai ehdotella seksijuttuja (yllättävän usein tätä muuten!).
Ammattikeittiössä mennään kylmiöön pieremään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lähihoitajana vanhuspuolella, yksityisessä monikansallisessa veroparatiisifirmaahar ssa. Asiat tehdään hutiloiden, ei niin väliä kunnon hoidosta.Suurin osa työ-ajasta kuluu siivoamiseen, vanhukset ovat toissijaisia. Mitään virikkeitä ei ole, omaisille täytyy esittää että kaikki on hyvin. Ulkomaalaisia, kielitaidottomia hoitajia töissä, he eivät ymmärrä suomen työlakeja. Työnantaja käyttää heitä hyväkseen. Suomalaiset hoitajat, jotka uskaltavat kritisoida asioita, irtisanotaan. Firman nimi alkaa kirjaimella A.
Siis kai tuossa nyt joku oikeusinstanssi suomessa on tasan tarkkaan mihin voi ilmoittaa työntekijöiden epäoikeudenmukaisesta kohtelusta ja työsopimuksiin liittyvien oikeuksien polkemisesta? Työaikalaki on laki ja jos sitä (vielä tietoisesti!) rikotaan, niin se on rikos.
Avi ja valvira
Vierailija kirjoitti:
Olen lähihoitaja. Jossain pitkäaikaislaitoksissa on käytössä erikoinen tapa, jolla ummetusta poteva asukas/potilas saadaan kakkaamaan: annetaan pienoisperäruiske, minkä jälkeen asukas laitetaan kattonosturin ja nostoliinan avulla roikkumaan vuoteensa yläpuolelle. Sängylle asetellaan suojaksi kroonikkovaippa, ja asukas ulostaa sängylle istuvassa asennossa hoitajan kyylätessä vieressä, että millainen pötkylä sieltä tulee. Näin toimitaan jopa yhteishuoneissa.
Mielestäni tuo tapa on kammottava ja epäinhimillinen, enkä itse käyttäisi tuota "roikotusta" kenellekään, paitsi jos pahasta ummetuksesta kärsivä potilas pyytää sitä itse. Syvästi dementoituneilta ei tietenkään kysytä, eivätkä he osaa itse kertoa. En ole koskaan kuullut yhdenkään hoitajakollegan kritisoivan tätä tapaa.
Miksi ei viedä vessaan?
Hyväpalkkaisena asiantuntijana oleminen on helppoa ja töitä on maltillisesti ja työolot joustavat.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä suostu ottamaan juomaani jääpaloja, tai syömään pehmisjäätelöä.
Töissä huollan ja korjaan kyseisiä laitteita ja näen niiden sisään. Jääpalakoneissa on vuosikymmenen limat sisällä kun ei koskaan puhdisteta, ei edes sillon kun omistajalle näyttää tilanteen. Ainoa poikkeus on isojen markettien jäämurskakoneet, joista kalatiskille tehdään murskaa. Ne on yleensä puhtaita.
Pehmiskoneissa on lähes poikkeuksetta sisällä kärpäsentoukkia ja muuta pieneliötä satoja yksilöitä, niin että meinaa oksennus lentää kun avaa kuoret.
Bon apetit.
Ei ne limat siellä jääkoneessa tartu niihin millään tavalla. Siitä olen kyllä samaa mieltä ettei niitä koskaan puhdisteta, valitettavasti.
Viranomaisten kokouksissa haukutaan asiakkaita, etenkin jos ovat etniseltä taustaltaan jotain muuta kuin suomalaisia. Tekee pahaa istua kuuntelemassa kun oma esihenkilö haukkuu tuntematonta ihmistä.
ps. En ole poliisi
Monissa kampaamoissa ei välitetä hygieniasta vähääkään. Välineitä ei desinfioida asiakkaiden välillä, eikä kunnollisia desinfiointiaineita edes löydy kaikista kampaamoista. Hiustenleikkuukoneista, trimmereistä, klipseistä ja kammoista tulee helposti pieniä nirhaumia ja usein ihmisillä on pieniä naarmuja ja ihorikkoja sekä monenlaisia ihottumia. Sieni-ihottumat tarttuvat todella helposti putsaamattomista välineistä. Useissa kampaamoissa pyyhkeet pestään liian viileässä vedessä, koska kuumat pesuohjelmat ovat liian pitkiä. Näin sienet tarttuu myös pyyhkeitten välityksellä. Jotkut pesee kapat vain hyvin harvoin.
Vaikka lainmukaiset desinfioinnit tehtäisiin ja pyyhkeet pestäisiin kuumassa, silti täit voivat levitä, koska normaali desinfiointi ei tapa täitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.
Kun käyn luovuttamassa verta, ympärilläni häärii aika monta koulutettua ihmistä varmistamassa, että luovutus sujuu hyvin. Laitteet ja tarvikkeetkaan tuskin ovat ilmaisia, eikä verenluovutuksista tiedottaminenkaan ole ilmaista. Minusta on ihan itsestäänselvää, että veri maksaa, vaikka luovuttajalle ei maksetakaan.
Veriplasma myydään ulkomaille parhaaseen hintaan, Punainen risti on voittoa tavoitteleva yhtiö !
Olen väkivaltarikos yksikön tutkiva poliisi joten vaitiolovelvollisuus, mutta kyllä tässä ammatissa näkee kaikenlaista ja ihmisen pahuutta julmuuttaja raakuutta ilman minkäänlaista oma tuntoo.
Vierailija kirjoitti:
Olen kotiäiti ja runkkailen työpäiväni aikana. Joskus nappailn myös lasten karkkipusseista karkkia.
Kyllä hyvä onanointi aina huonon panon voittaa !
Vierailija kirjoitti:
Ihanan rehellisiä vastauksia. Jään seuraamaan tätä!
Omia paljastuksia ei paljon ole, koska työskentelen seurakunnassa.
Ai että seurakunnassa ei työpaikkana paljastuksia? En ole töissä seurakunnassa, mutta olen ollut useita kausia seurakunnan luottamushenkilö. Siinä on päässyt sen verran näkemään kulissien taakse, että enpä kyllä haluaisi olla töissä seurakunnassa. Mm. salaisia (naimisissa tahoillaan olevien kesken) työpaikkaromansseja siinä missä muuallakin.
Stockalla ei ole tarpeeksi porukkaa töissä ja sit henkilökunta joutuu kuuleen kaiken paskan ja rähimisen. Esim. sanottiin esimiehelle että ei kertakaikkiaan ole aikaa tehdä kaikkia töitä. Vastaus oli että teette sen mitä ehditte. Ylityökorvauksiahan siellä ei makseta. Kyllä hävetti kun esmes verkkokauppatilausten toimitusajan piti olla 2-3 vuorokautta mutta siellä ne saattoi lojua pöydillä jopa 2 viikkoa tai ylikin. Otin loparit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni palvelunumeroon soittava kiroileva, haistatteleva, malttinsa menettävä törkimys ei taida tajuta, että ne puhelut nauhoitetaan ja niitä kuunnellaan laadun arvioinneissa ja koulutuksissa.
Sitten puhelinmyyntifirmoissa kuulemma saatetaan pistää kaiutin päälle, jos joku kilahtaa lehtien tyrkytyksestä ja alkaa rähjätä. Myyjien päivän piristys kun saavat nauraa kuumakallelle.
Sama opehuoneessa. Joku kilipää huoltaja kun räyhää Wilmassa, niitä viestejä luetaan ääneen kollegoille ja nauretaan porukalla. Ja sitten säälitään oppilasta, joka joutuu elämään näiden hullujen kanssa kotona. Varmaan nämä huoltajat kuvittelevat, että nyt ope oikein suree huonouttaan ja itkee yksin kotona haukkuja pelästyneenä. Minä ainakin ensi alkuun välitän samantien viestit rehtorille ja varoitan, että tämmöinen kahjo saattaa ottaa yhteyttä. Ja sitten käytän niitä kollegoiden kanssa kahvitauon viihteenä.
T. Yläkoulun opettaja
Onneksi jäi lapset hankkimatta
Vierailija kirjoitti:
Sori ap. Olen allekirjoittanut vaitiolosopimuksen.
Näillä muillakin on vaitiolovelvollisuus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huollan ravintoloiden keittiöiden sähkölaitteita. En koskaan tilaa juomaani jäillä, syystä.
Kerro toki lisää
Toki, toki.
Saan aivan vapaasti naamakertoimella hinnoitella tuotteet. Ikävät asiakkaat ei saa alennusta, mukavat saavat
-erään liikkeen myyjä
Mulla ohjasi työkkärin täti lenkille. Sanoi myös ettei tarvitse ujostella hänen kanssaan jutustelua (olen siis ihan aikuinen) vaikka olin siellä velvoitteesta, nimenomaan en koska olisin halunnut olla hänen kaveri.