Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.
Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.
Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.
Meillä ei ainakaan ole minkäänlaisia välineitä lasien pesuun. Vettä hanasta ja tyynyliinalla pystyy kuivaamaan mutta siinäpä se. Mitä teet jos pystyt siivoamaan huoneen 10 minuutissa? Terveisin ketjun aloittaja
En ole siivousalan ammattilainen, mutta minulla olisi tähän helppo ratkaisu. Kierrokselle lähtiessä korillinen laseja suoraan tiskikoneesta mukaan ja siitä niiden laittaminen huoneisiin/kylpyhuoneisiin. Likaiset lasit toiseen koriin ja tiskikoneeseen kierroksen päätteeksi. Miksi tämä ei onnistuisi?
Teen hieman vajaata viikkoa kaupan kassalla, kun pyrin samalla opiskelemaan. Monet ihmettelevät miten tullaan toimeen kun mieskin opiskelee. Kaupan kassathan on alinta kastia suunnilleen.
Totuus on että tienaan 2500-2700€ kuussa, enkä edes tee täyttä viikkoa. Mulla ei vielä oo koulutusta, joten en missään muualla oo saanut noin hyvää palkkaa, vaikka muiden mielestä ne olikin "hienoja" töitä tähän verrattuna. Minun mielestäni aivan kelpo homma näin lukemisen sivussa. Toki teen vain iltaa ja viikonloppua (palkka selittyy siis myös lisillä), mutta se sopii mainiosti niin ehdin aamut lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.
Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.
Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.
Meillä ei ainakaan ole minkäänlaisia välineitä lasien pesuun. Vettä hanasta ja tyynyliinalla pystyy kuivaamaan mutta siinäpä se. Mitä teet jos pystyt siivoamaan huoneen 10 minuutissa? Terveisin ketjun aloittaja
En ole siivousalan ammattilainen, mutta minulla olisi tähän helppo ratkaisu. Kierrokselle lähtiessä korillinen laseja suoraan tiskikoneesta mukaan ja siitä niiden laittaminen huoneisiin/kylpyhuoneisiin. Likaiset lasit toiseen koriin ja tiskikoneeseen kierroksen päätteeksi. Miksi tämä ei onnistuisi?
Siksi koska ei ole tiskikonetta. Keittiössä toki varmasti on mutta ei minun avaimilla ole pääsyä sinne. Ja kaikille jotka valittavat miksei voi tehdä töitä hyvin, teen joka päivä 2-5h palkatonta työtä, koska huoneiden siivoukseen annettu aika ei vain yksinkertaisesti riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin niiden puhtaiden pitäisi olla suljetussa astiassa. Ja pitäisi olla olemassa vaihtolaseja. Ja tiskikone käytettävissä ja joku joka sen täyttää ja tyhjentää ja vie ja hakee ne lasit, palkallisella ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin... Luulisi olevan nopeampaa kuin yrittää epätoivoisesti "putsata" laseja. Ja luulin että näin huonetta siivottaisiinkin. Ei tee kyllä enää mieli hotelliin yöpymään.
Omat kokemukset leipomoista/konditorioista. Taikinat voivat käydä lattian kautta, kuten myös paistetut, joita käsitellään paljain, likaisin sormin. Konditoriatuotteet, joita myydään kaupassa kylmästä ovat huoneenlämmössä pitkään, yleensä sen koko työpäivän. Käytössä olevat hillot ja voit ovat huoneenlämmössä, kunnes loppuvat. Siihen menee kyllä aikaa. Monia tuotteita tehdään valtava määrä pakastimeen ja sulatetaan sieltä tilaukset, joita sitten tuoreina myydään.
Olin itse nuorena vastavalmistuneena vanhojen jäärien kanssa töissä, jotka eivät kuunnelleet yhtään puhetta vaan sanoivat vain ettei sillä ole väliä ja käytännöllisempää näin. Enpä sitten alalle jäänyt, ei ammattiylpeys kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivouskärryt on muutenkin ääriään myöten täynnä, ei niihin mitään lasikoreja mahdu...
Nukun työpaikan vessassa tunninkin päikkäreitä sekä masturboin pari kertaa päivässä työpaikan vessassa. Tätä et ehkä tiennyt trukkihenkilöistä.
Sairaaloissa naidaan paljon öisin, kaikki komerot, päivystävien lääkärien huoneet yms ovat yleisiä kutupaikkoja. Olen toiminut sairaaloissa laitoshuoltajana yli 20 vuotta, ja käytetyt kondomit aamuisin ties missä, ovat ihan arkipäivää. Päivystävien lääkärien huoneissa on lattioilla kortsujen lisäksi myös selkeitä runkkauspapereita paljon. Ällöttää, ettei niitä voi laittaa roskiin!
Hotellisiivooja myös (ulkomailla)
Meillä lasit kyllä pestään, mutta kuivataan edellisen asukkaan esim kasvopyyhkeellä. Joku sanoi, että lattiat pestään myös edellisen asukkaan pyyhkeillä niin sama juttu, samaten pölyt pyyhitään esim. käytetyllä tyynyliinalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska ei ole tiskikonetta. Keittiössä toki varmasti on mutta ei minun avaimilla ole pääsyä sinne. Ja kaikille jotka valittavat miksei voi tehdä töitä hyvin, teen joka päivä 2-5h palkatonta työtä, koska huoneiden siivoukseen annettu aika ei vain yksinkertaisesti riitä.
Ei hyvää päivää!! Joka päivä palkatonta ylityötä??? Miksi suostut siihen? Kait kuulut ammattiliittoon? Ihan järjetöntä alistua tuollaiseen, nykyaikana pitää saada palkka tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaita haukutaan seläntakana hulluksi ja tyhmiksi. Joskus myös päin naamaa. Kun asiakkaat on haukuttu niin sitten haukutaan työkaverit ja kollegat. Töihin tullaan milloin halutaan ja päivät kuluu nettiä selatessa. Muutama henkilö tekee näitten työt. Johto porras tietää mutta ei välitä. Sama ralli vuodesta toiseen. En uskalla sanoa missä työskentelen.
Tuossa firmassa on sitten kaikilla pallo hukassa kun ei ymmärretä mistä tai keneltä se oma palkka tulee :)
Suoraan sanottuna "syljetään oman palkan päälle". Tyhmää ja lyhytnäköistä.
Minulla ei hoitajana ole aikaa tehdä kaikkia töitäni. Jokaiselle asiakkaalle aikaa on n.10min ja välillä on mietittävä, jätänkö esim. jonkun per*een pesemättä, jotta ehdin seuraavan luo ja varmistamaan että ottaa lääkkeensä tms. On siis todella yleistä, että pitää miettiä mitä annetussa ajassa ehtii tehdä ja mitä ei. Jatkuvaa taistelua omaatuntoa vastaan.
Lisäksi omaiset haistattelevat minkä kerkiävät, teit sitten mitä vain. Olen monesti vuoron aikana itkeskellyt, koska omainen on tullut haistattamaan minulle v*ttua ynnämuuta, kun en ole ehtinyt hänen omaisensa kanssa viettämään hänen mielestään tarpeeksi aikaa. Kyllä siinä tulee melko riittämätön ja epätoivoinen olo. Ja valitukset eivät IKINÄ omaisten toimesta mene johtajalle/esimiehelle saakka. Jos hoitajana menee asiasta kertomaan, ei ketään kiinnosta.
On ollut myös tilanteita, kun keittiöltä on tullut liharuokaa asiakkaalle, joka on selkeästi joskus ilmaissut ettei syö eläinkunnan tuotteita. Kun menen asiasta valittamaan todetaan minulle, että eihän dementikko mitään siitä enää ymmärrä mitä syö. Itse en ikinä ole suostunut tuollaisissa tilanteissa kyseistä ruokaa asiakkaalle antamaan, mutta tiedän paljon hoitajia jotka vähät välittävät ja antavat ongelmitta sitä ruokaa mitä nyt tarjolla sattuukin olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun oppilaan huoltaja ärsyttää, teen lapsesta lastensuojeluilmoituksen. Valehtelen härskisti ja keksin omasta päästäni kaikenlaisia huolia, yleensä käytän samaa kaavaa joka kerta, vaihdan vain nimet ja muutamia huolia. Teen ilmoituksen aina joulukuussa tai loppukeväästä, jotta saan pilattua perheen joulun ja kesäloman. Toimii joka kerta! Olen siis ala-asteen opettaja pääkaupunkiseudulla.
Puolisoni on sosiaalityöntekijä juurikin pk-seudulla, ja hän kertoi tällaisesta opettajasta, joka toistuvasti tehtailee aiheettomia lastensuojeluilmoituksi. Eiväthän he mitään hänelle voi, vaikka ärsyttääkin selkeästi valheellinen toiminta. Asia on kuitenkin aina tutkittava, ylimääräistä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen päiväkodissa ja myönnän, että minulla on välillä vaikeuksia hillitä itseäni kun yksi kehitysvammainen vekara paskoo housuunsa neljättä kertaa saman päivän aikana. Väkivaltaiseksi en ole vielä ryhtynyt, vaan turhautuminen ja väsymys on purkautunut lähinnä äksyilynä lapsille ja työkavereille, mutta monta kertaa ei ole kaukana ollut sekään.
Ajattele, että se on jonkun lapsi, onneksi ei sinun, sinusta ei olisikaan sellaisen lapsen vanhemmaksi. Jos hoitopäivän aikana kakkaa housuun neljä kertaa, niin kotona kakkaa vielä 8 kertaa lisää.
Minulla oli kaveri muinoin joka työskenteli hotellisiivojana vaikka oli alateemiselle valmistumassa. Hän oli sellainen ateisti noitapiiriläis- tyyppinen ja tolkutti aina sitä miten paljon tykkää olla siinä työssä. mitä ihmettelin aika lailla, mutten enää. Osoittautui erittäin ilkeäksi tyypiksi jo silloin ja lopetettiin yhtpito. Nyt kun luin näitä niin...
Vierailija kirjoitti:
sh kirjoitti:
Olen mielisairaalaan suljetulla osastolla töissä. Ei sinne ketään suljeta. Kaikki potilaat saa esim ulkoilla. Liikkumisen rajoittaminen vaatii aina lääkärin määräyksen. Mitään puhelimia tms ei takavarikoida
Ja ne potilaat tietysti kirjoittelee sieltä suljetulta osastolta tänne AV-palstalle.
Siis miksi ei kirjoittelisi? Onhan siellä välillä ajankulu vähissä. Oli toki kankaanpainantaa, puutöitä, musiikkiterapiaa. Laulettiin karaokea, pelattiin lautapelejä ja monta liinaa tuli virkattua sen kolmen kuukauden aikana, jonka siellä olin.
-suljetulla potilaana ollut
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei nyt niin järkyttävä juttu ole mutta työni saattaa olla joskus sellaista että vastaan puhelimeen pari kertaa päivän aikana ja luen sähköpostit. Yksittäisen työtehtävän aloittamista lykkään pari päivää jolloin osa siitä on jo muuttunut tarpeettomaksi eikä sitä tarvitse siltä osin tehdä. Johtoporras seuraa lukuja, ei yksittäisen alaisen tulemisia tai menemisiä. Palkka on hyvä. Minulla on korkeakoulutason tutkinto.
Minä tylsistyisin. Vai vietätkö työpäiväsi av-palstalla mukavien mammojen kanssa keskustellessa?
Vierailija kirjoitti:
Haha. Kalikka kalahti siis. Hyvä.
Henkilökohtaisen avun saa suhteellisen helposti kunhan asiasta on pyydetty lääkäriltä puoltava lausunto.
Olen ollut lääkärinä terveyskekusksessa 20 v, enkä kertaakaan ole laatinut lausuntoa henkilökohtaisen avustajan tarpeesta. Puolisoni on sosiaalipuolella töissä, ja kyllä sieltä käsin määritetään nämä, jotka henkilökohtaisen avustajan saavat. Ei siihen lääkärillä ole nokan kopauttamista.
Voi itku, että tästä ketjusta tulee vainoharhainen fiilis.
En voi enää ikinä:
- Käydä ainoassakaan ravintolassa
- Yöpyä ainoassakaan hotellissa tai vähintäänkin kannattaa ottaa omat juomamukit ja pyyhkeet mukaan
- Ostaa yhtään mitään kauppojen kylmätiskiltä
- Ostaa yhtään mitään kauppojen leivospaistopisteeltä
- Asioida ainoassakaan leipomossa
Sama myös insinöörifirmassa, jossa olin töissä. Puolet työajasta menee (etenkin vanhemmilla työntekijöillä) paskan jauhamiseen, kahvin juontiin ja urheilun seuraamiseen netissä. Kaikki tämä velttoilu laskutetaan asiakkaalta. Kävi sääliksi muutamia ahkeria nuoria työntekijöitä, jotka tekivät 12 tunnin työpäiviä hyvällä työteholla, kun suurin osa pitää väh. tunnin ruokatauon, viisi kahvitaukoa, höpöttää työkavereiden kanssa ym ja siinä se päivä sitten niillä menikin.