Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuosikymmentä sitten hotellisiivoojana ja kylppäri kuivattiin edellisen asukkaan likaisilla pyyhkeillä. Iso kansainvälinen hotelliketju.
Tätä tehdään edelleen. Minkäs voi kun nopeesti pitää saada valmista kun töitä on niin paljon päivässä että muuten ei selviä. Hotellihuoneet on pahimpia bakteeripesiä. Ei siellä ehditä pyyhkimään saati desifioimaan yhtään mitään kahvoja tai kaukosäätimiä.
Mä en ymmärrä kuinka hysteerisiä ihmiset nykyään on. Olen yöpynyt satoja kertoja hotelleissa Suomessa ja ulkomailla ja ihan terveenä selvinnyt. Yhden kerran oli huoneessa lasissa huulipunajälki. Soitin respaan ja toivat puhtaat lasit ja pahoittelivat kovasti. Tuo tapahtui Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen apu voi todellakin olla seuranpitoa. Henkilökohtaisen avustajan voi saada myös henkilö kuka tarvitsee apua asioiden hoidossa mm.patisteluna. Henkilökohtainen avustaja voi toimia läheisen tavoin asiakkaan tukena aivan kaikessa mitä ikinä asiakas tavallisen arjen saamiseksi/toteutuakseen tarvitsee..
Esimerkiksi paniikkihäiriötä sairastavaa ei katsota vaikeavammaiseksi henkilöksi (vaikka tällaisetkin ovat henkilökohtaista avustajaa hakeneet), mikä on henkilökohtaisen avustajan saamisen edellytys. Kyllä siinä on kysymys ihan muusta kuin seuranpidosta tai patistelusta.
Kysymys on siitä, että vaikeavammainen henkilö saa avustajaltaan apua asioissa, jotka normaalisti tekisi itse, mutta vamman tai sairauden vuoksi ei niistä itse selviä. Henkilökohtainen avustaja on itsenäisen elämän mahdollistaja vaikeavammaiselle henkilölle.
Noin kolmasosa asiakkaista haluaa vain puhua.
Käyttäjä970 kirjoitti:
Sairaaloissa naidaan paljon öisin, kaikki komerot, päivystävien lääkärien huoneet yms ovat yleisiä kutupaikkoja. Olen toiminut sairaaloissa laitoshuoltajana yli 20 vuotta, ja käytetyt kondomit aamuisin ties missä, ovat ihan arkipäivää. Päivystävien lääkärien huoneissa on lattioilla kortsujen lisäksi myös selkeitä runkkauspapereita paljon. Ällöttää, ettei niitä voi laittaa roskiin!
Kun minä tein keskussairaalassa sisätautipuolella yöpäivystystä erikoistuvana lääkärinä, en tahtonut ehtiä edes syömään, jos nukkumaan ehtikin, sen ajan käytti mielummin nukkumiseen kuin naimiseen.
Hyvä ketju!! Kyllä tarkkaan mietin mihin jatkossa rahani laitan.
Meilläkin toimistotyössä on tuttua tuo, että tympeät/ilkeät/epäkohteliaat asiakkaat saavat hälyttää pitkään ennen kuin vastataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käyt asioimassa, teen huomaamattasi hyvin paljon taustatyötä, jotta käyntisi olisi mahdollisimman sujuva. Tiedän sinusta hyvin paljon ja siksi olet yleensä oikein tyytyväinen, vaikka et tiedä syytä siihen. En voi kertoa ammattiani, koska on vaitiolovelvollisuus.
Onko joku arvannut tämän? Jäi häiritsemään. :D
Asianajaja
Olen isännöintitoimistossa ja moni kuvittelee, että isännöitsijät vain maksavat taloyhtiön laskut ja järjestävät 2 kokousta vuodessa. Hörppivät kahvia ja laskuttavat taloyhtiöiltä mansikoita lopun ajan. Totuus on se, että jokaisella on n.30 taloyhtiötä hoidettavana, isoja remontteja 5-8 käynnissä joiden hallinnollinen puoli pitää hoitaa, tiedottaa asukkaita, pitää palavereita urakoitsijoiden ja valvojien kanssa, työpäivät venyvät keväällä helposti yli 10 tuntiin/päivä, puheluja tulee noin 20-30 päivässä, sähköpostia voi viikonlopun aikana tulla yli 50kpl. Jos on päivän esim koulutuksessa tai sairaana, kukaan ei tee niitä hommia vaan kaikki sen päivän työt pitää tehdä kun palaa töihin.
Urakoitsijat eivät todellakaan hemmottele isännöitsijöitä, kerran vuodessa voi joku tarjota lounaan ja jouluna tuodaan kahvipöytään konvehtirasia.
Olin vahtimassa lasta taksiin, kun ei se voinut 200 metriä kävellä kotiin ettei hyppää sillalta alas. Saman lapsen äiti käveli matkan kolmen pikkusisaruksen kanssa ja ei voinut kävellä sen lapsensa kanssa. Hohhoijaa, olisikohan ollut huostaanoton paikka..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut elintarvikealan töissä. Tietäisitte vaan mitä myrkkyjä juomanne sisältävät, lähes kaikkien ainesosien pakkauksissa oli syövyttävä ja ympäristölle haitallinen -merkintä.
Itsekkin olen ollut elintarvikealalla töissä ja näin tämän myrkkykeissin, mutta niitä myrkkyjä menee yhteen annokseen niin vähän, ettei ne ole loppukäyttäjälle vaarallisia.
Itselle oli suurin järkytys elintarvikealalla se, että missä on jotain syötävää on aina rottia. En ikinä töissä kohdannut ikinä rottaa, mutta pelkää rotan kohtaamista roskisten luona todella paljon.
Kuulin että kotimaisiin mansikoihin suihkutetaan myös jotain säilöntäainetta poimimisen jälkeen.[/quot
Kanttareillit laitetaan likoomaan veteen jotta niistä saa torilla enemmän rahaa kun painavat enemmän,tiedän kuka näin tekee.
Siis nämä jotka vahingoittavat pikkulapsia ja vanhuksia eritoten -- teidän olisi parasta käydä lääkärillä heti!
Vierailija kirjoitti:
Nukun työpaikan vessassa tunninkin päikkäreitä sekä masturboin pari kertaa päivässä työpaikan vessassa. Tätä et ehkä tiennyt trukkihenkilöistä.
No olipa yllättävää.. Huokaus.
Opiskelujen aikaan olin töissä sekä pikaruokapaikassa, että hienossa ja kalliissa ravintolassa. Pikaruokapaikassa oli tarkat säännöt kuinka kauan ruoka sai seistä, mitä tehdä jos jotain tippuu jne. kun taas hienossa ravintolassa usein tehtiin hommaa miten sattuu. Jos jotain tipahti niin näkyvät roskat nypättiin pois ja eikun takaisin pannulle. Muutenkin tuli olo että ihmiset eivät tiedä maksavansa hullua ylihintaa asioista. Samanlaisesta jättimäisestä pakastinpussista tulivat pikaruokapaikan ranskikset ja kalliin ravintolan lohkoperunat.
Huonosti koulutettu Sipilä käväisi ja leikkasi kaiken tielleen eksyvän... Ongelma tapaus. En usko että sille voi tehdä enää mitään. Piikki varmaan ainoa ratkaisu tähän tilanteeseen. :(
Mansikoita ja suklaata kirjoitti:
Olin aiemmin töissä mansikkamaalla. Mikäli vessaan piti päästä niin siellä pellon laidalla nökötti ulkohuussi vailla minkäänlaisia käsienpesu mahdollisuuksia. Sitten piti vain varoa, ettei sormi mennyt paperista läpi.
Tämä oli vielä tunnetulla mansikkaviljelmällä joka jakaa ympäri Imatranseutua mansikkaa. En tiedä mikä on käytäntö muilla mansikkapelloilla mutta itse on ole mansikoita sen jälkeen syönyt.
Hanskat kädessä poimitaan tänäpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun käyt asioimassa, teen huomaamattasi hyvin paljon taustatyötä, jotta käyntisi olisi mahdollisimman sujuva. Tiedän sinusta hyvin paljon ja siksi olet yleensä oikein tyytyväinen, vaikka et tiedä syytä siihen. En voi kertoa ammattiani, koska on vaitiolovelvollisuus.
Onko joku arvannut tämän? Jäi häiritsemään. :D
Asianajaja
Höh. Tuo ei ole asianajaja. Ei meidän vaitiolovelvollisuus kata sitä, ettei ammattia voi sanoa:D
Mulla ei ole oikeastaan mitään negatiivista sanottavaa. Tämä homma on pitkälti sitä mitä odotinkin. Oma toimisto nyt 11 v. Sitä ennen Kät ja sjä ja edunvalvojana ja oikeusaputoimistossa. Se, mikä muille tulee ehkä yllätyksenä on, että todella paljon tehdään (tai ainakin minä) ilmaista työtä. Päivän aikana soittaa keskimäärin 3-4 hlöä ongelman kanssa ja autan puhelimessa, jos voin. ei laskutusta. Aina ei voi, kun pitäisi nähdä esim. perintöasioissa paperit.... Lisäksi teen asianajopäivystystä kirjastossa joka toinen kuukausi ilmaiseksi (3 h kerrallaan). Sen lisäksi opetan uusia juristeja ammattiin. Noista ei makseta.
Tiedän hyvin, että kuulostaa kovalta 110 euroa + alv (jos oikeusapu) tai 200 - 230 + alv (itsemaksava tai vakuutusyhtiö), mutta ei sitä voi laskuttaa 8 h /pv. Kirjojen lukeminen ja KKOn päätösten selaaminen ei yleensä ole laskutettavaa. Normirikos on yleensä 700 - 1200. Tosin jotkin jutut venyvät. Viime viikon juttua olin hoitanut helmikuusta 2015 saakka, niin tietenkin niissä hieman nousee, kun ramppaat oikeudessa. Tuossa 5 kertaa....2200 (sis. alv).
Ei nämä liksat ihmeitä ole. Ihmisillä vaan väärä käsitys, koska julkisuuteen nousee isot asiat ja niiden laskutus kertyy vuosien varrella ja vaatii railakkaasti töitä.
Fatalji
keppostelija kirjoitti:
Olin pari vuotta vaatekaupassa töissä. Kun tuli aika sulkea liike, niin ovi kiinni ja hieroin munaani naisten alusvaatteisiin. P*ska firma ja p*ska palkka, joten kaikenlaista muutakin kepposta tuli tehtyä.
Hienoa, että itsekin tunnustat siis pitäväsi penistäsi vastenmielisenä vehkeenä, josta leviää jos mitä törkyä.
Teen töitä yksityisellä pieneläinklinikalla ja arvatkaa mitä? Kyseisessä paikassa ei ole mitään, mikä ei kestäisi päivänvaloa. Tämän ketjun osittaisen lukemisen jälkeen tuntuu suorastaan yllätykselliseltä sanoa, että jossain kaikki todella tehdään asiallisesti. Olenkin joskus miettinyt, miten typeriä ihmiset ovat kehuessaan mistä itse lintsaavat omassa työssään. Eivät ilmeisesti tajua tai välitä, että muiden älypäiden kanssa kantavat vain yhteistä kuoppaa kaikille. Rivityöntekijänä vaikutusmahdollisuudet ovat tietysti rajalliset. Loistavaa joka tapauksessa, että näitä asioita tuodaan esille. Tulee vain hieman pettynyt olo, kun huomaa jälleen miten yleistä oman navan tuijottaminen on vastuullisuuden ja yhteisen hyvän/maksavan asiakkaan kunnioittamisen sijaan.
Olen hoitajana yksityisessä palvelukodissa. Ruoasta säästely on mielestäni sikamaista. Vanhukset, jotka muutoinkin ovat suurin osa todella vähäruokaisia, niin pitäisi saada ravinnerikasta ruokaa ja sellaista mistä pitää. Kaikki on rajoitettua. Haukut saa jos pomo näkee, että on pikkuruokaisen mummun leivälle laittanut sekä juustoa että leikkelettä ja vielä vaikka kurkkua/tomaattia. Yksi täyte pitää riittää 😒.
Teen some-markkinointia ja astroturffausta. Saan hirveät kiksit kun ihmiset on valmiita maksamaan tuotteista kaksinkertaista hintaa kun tuote on "brandatty" hienoksi! Ihmiset kuvittelevat, että tietty käsilaukkumerkki tai kahvi on kaksinkertaisesti arvokas.