Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
401/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelujen aikaan olin töissä sekä pikaruokapaikassa, että hienossa ja kalliissa ravintolassa. Pikaruokapaikassa oli tarkat säännöt kuinka kauan ruoka sai seistä, mitä tehdä jos jotain tippuu jne. kun taas hienossa ravintolassa usein tehtiin hommaa miten sattuu. Jos jotain tipahti niin näkyvät roskat nypättiin pois ja eikun takaisin pannulle. Muutenkin tuli olo että ihmiset eivät tiedä maksavansa hullua ylihintaa asioista. Samanlaisesta jättimäisestä pakastinpussista tulivat pikaruokapaikan ranskikset ja kalliin ravintolan lohkoperunat.

Ei yllätä. Av:lla vaan ollaan sitä mieltä että kallis on hyvä, mutta ei todellakaan ole. Se on vain mielikuva. Makuaistia ei käytetä. 

Vierailija
402/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eräässä mediataloissa aikakauslehtien puhelinasiakaspalvelussa määräaikaisena sijaisena. Soittojonot olivat usein yli 20 min pitkiä (siis niin että kauiten linjalla ollut oli jonottanut jo niin kauan) ja silti tavoitteena oli että jokainen puhelu kestää muistaakseni yli 3 minuuttia. Puhelun aikana piti siis yrittää saada asiakas pitämään lehtitilaus tai tilaamaan jotain toista lehteä. Tavoitteena oli että jokainen vastaa 70 puheluun päivittäin. Joka aamu kaikille lähetettiin sähköpostilla edellisen päivän diagrammit puhelun keskikestosta ja puheluiden määrästä.

Ihmisten ajan tuhlaaminen tuntui musta tosi tyhmältä ja jos jonoa oli paljon, niin yritin vaan hoitaa mahdollisimman paljon asiakkaita nopeasti. Vastasin usein yli 100 puheluun päivässä kun työkaverit tekivät sen tasan 70, puhuivat verkkaisesti ja hidastelivat aina puheluiden välissä. Sain asiakkailta monesti kiitosta asioiden nopeasta hoitamisesta. Jouduin kuitenkin usein puhutteluun siitä että puheluni olivat niin nopeita vaikka hoidin niiden aikana sen mitä asiakkaat halusivatkin. Lisämyyntiä yritin tehdä aina luonnollisissa väleissä, enkä jäänyt jankkamaan jos joku selvästi halusi vaan nopeasti peruuttaa lehden tilauksen.

Ei sopinut mulle toi työ, ihmeellistä ihmisten kiusaamista. Netissäkin pystyi lehtiä peruuttamaan, mutta sekin oli tehty niin vaikeaksi että selvästi oli vaan kyse siitä että haluttiin ihmisten mieluummin soittavan, jonottavan ja kuuntelevan jotain turhia myyntipuheita. Toivottavasti ovat sittemmin parantaneet systeemiään.

Oliko tämä se lehtitalo, jossa vessa- ja kahvitunnit ja lounashetket valvottiin sekunnilleen?

Lähellä Pasilan asemaa? Ystäväni oli siellä töissä hetken aikaa, mutta ei kestänyt jatkuvaa kyttäysilmapiiriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhden kesän töissä korjausapulaisena eräässä polkupyöräliikkeessä. Liikkeen omistaja ja samalla pääasiallisesti pyörien kunnostamisesta vastannut kroatialaistaustainen vanhempi herrasmies tapasi vaivihkaa haistella naisten korjattavaksi tuomien pyörien satuloita. Toisinaan myös pikkutyttöjen satulat näyttivät kelpaavan haisteltavaksi. Kun asiakas tuli hakemaan pyöräänsä takaisin, niin kassalla oltiin niin mielinkielin, että vaikutti välillä siltä kuin mies olisi yrittänyt saada korjauksesta maksuksi jotain muutakin kuin rahaa. Muuten mies käyttäytyi aina kuin mitään ei olisi tapahtunut, vaikka kaikki liikkeessä tiesivät tasan tarkaan mitä hän pyöriä korjaillessaan puuhailee. Kukaan ei kuitenkaan uskaltanut sanoa asiasta, koska miehellä oli tapana tulistua herkästi.

Vierailija
404/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu yhdessä ravintolassa ja kahdessa grillissä töissä ja aina kyllä ite söin samoja ruokia mitä tehtiinkin, päivittäin tarkistettiin useastikin lämpötilat ja elintarvikkeet ja heitettiin pois ja siivottiin keittiö kunnolla päivän lopuksi... ja mun esimiehet oli kyllä suorastaan natseja sen puhtauden suhteen, näemmä hyvä niin 😳 Kuulostaa uskomattomalta miten paljon Suomessakin on jotain Gordon Ramsayn kurjat kuppilat- tyylisiä törkykeittiöitä..

Vierailija
405/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei hoitajana ole aikaa tehdä kaikkia töitäni. Jokaiselle asiakkaalle aikaa on n.10min ja välillä on mietittävä, jätänkö esim. jonkun per*een pesemättä, jotta ehdin seuraavan luo ja varmistamaan että ottaa lääkkeensä tms. On siis todella yleistä, että pitää miettiä mitä annetussa ajassa ehtii tehdä ja mitä ei. Jatkuvaa taistelua omaatuntoa vastaan.

Lisäksi omaiset haistattelevat minkä kerkiävät, teit sitten mitä vain. Olen monesti vuoron aikana itkeskellyt, koska omainen on tullut haistattamaan minulle v*ttua ynnämuuta, kun en ole ehtinyt hänen omaisensa kanssa viettämään hänen mielestään tarpeeksi aikaa. Kyllä siinä tulee melko riittämätön ja epätoivoinen olo. Ja valitukset eivät IKINÄ omaisten toimesta mene johtajalle/esimiehelle saakka. Jos hoitajana menee asiasta kertomaan, ei ketään kiinnosta.

On ollut myös tilanteita, kun keittiöltä on tullut liharuokaa asiakkaalle, joka on selkeästi joskus ilmaissut ettei syö eläinkunnan tuotteita. Kun menen asiasta valittamaan todetaan minulle, että eihän dementikko mitään siitä enää ymmärrä mitä syö. Itse en ikinä ole suostunut tuollaisissa tilanteissa kyseistä ruokaa asiakkaalle antamaan, mutta tiedän paljon hoitajia jotka vähät välittävät ja antavat ongelmitta sitä ruokaa mitä nyt tarjolla sattuukin olemaan.

Itse olin kaupan alalla ja asiakkaat kun valittivat jostain jota ei oltu ehditty tehdä, sanoimme asiakkaalle suoraan että laita palautetta sähköpostilla esimiehille, ei meitä kukaan usko eikä kuuntele. lisätunteja ei saatu. Pitää sanoa että tekisin jos ehtisin, meitä on ihan liian vähän. Kyllä ihmiset ymmärtää jos vielä sanoo että ei itse ole ehtinyt viikkoon käydä lakisääteisillä ruokatauoilla eikä vessassa työpäivän aikana. 

Vierailija
406/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikon lakia päivittäin, yleensä tietoisesti.

Vierailija
407/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen upseeri ja aivan samantekevää onko NATO vai yleinen asevelvollisuus vai mikä.

Kunhan vain palkka tulee tilille.

Olisin halunnut liikunnanopettajaksi vaan ei riittänyt kyvyt.

Esitän isänmaallista kunnon miestä ja täydestä menee.

Vierailija
408/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

keppostelija kirjoitti:

Olin pari vuotta vaatekaupassa töissä. Kun tuli aika sulkea liike, niin ovi kiinni ja hieroin munaani naisten alusvaatteisiin. P*ska firma ja p*ska palkka, joten kaikenlaista muutakin kepposta tuli tehtyä.

Semmoista se on, kun yhtään lähemmäksi naista et pääse.

Vierailija
409/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt firma tai edes ketju... Etenkin te hotellisiivoojat ja se "made in finland" -firmassa töissä oleva.

Vierailija
410/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesätöissä siivoojana: toimistoissa lajitellaan biojäte, paperit, lasit ja siivooja kippaa ne samaan pussiin ja roskikseen. Koitin selvitellä, miten ja mihin voisin lajitella, mutta esimies totesi, ettei siihen ole aikaa, eikä ne asiakkaat sitä tiedä.

Sama homma oli eräässä tunnetussa hampurilaisketjussa, asiakkaat lajitteli, mutta kaikki päätyi samaan roskikseen.

Vierailija
411/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on yrittänyt pakottaa minut hyväksymään opinnäytetöitä, jotka ovat alle kaiken arvostelun. Kun en ole suostunut, on ohjaajaa vaihdettu hups vaan.

Arvosana T1 on kurssilta kuin kurssilta kuulemma niin huono, että mikä tahansa räpellys täyttää sen kriteerit. Kuhan jotain tekevät.

Saadaan rahaa, kun porukka valmistuu 3,5 vuodessa.

Vierailija
412/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen totuus on se, että kuluttaja-ihmiset ovat vain karjaa, jolle myydään mitä tahansa, keinolla millä hyvänsä.

Useimmat uskovat että esimerkiksi kuntien palvelut ym. toimisivat jotenkin kansalaisten hyväksi. Ei se niin ole. Toiminnan tarkoituksena ei nimittäin ole palvella yksilöitä eli ihmisiä, vaan tehdä yksilöiden palvelusta liiketoimintaa, joka tuottaa voittoa omistajilleen. Mahdollisimman paljon voittoa. Toisin sanoen, hoitokertasi kunnallisessa terveyskeskuksessa on vain instrumentti, joka yrityksen on toteutettava mahdollisimman halvalla, jotta se voidaan laskuttaa asuinpaikkakunnaltasi mahdollisimman kalliilla.

Toiminta on suoraan verrattavissa lypsyrobottiin. Mene karsinaan, poista maito kehostasi, astu takaisin laitumelle.

Kuvitteletko olevasi vapaa?

Ammuu.

Älä yllytä, kohta joku tosiaankin ampuu... )))

Vierailija
413/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen lähihoitajana yksityisellä palvelukodilla ja voin kertoa, ettei meillä todellakaan toimita näin! Meillä on riittävästi aikaa vanhuksille vaikka itse siivotaan, pestään pyykit, tehdään ruat, leivotaan, huolehditaan lääkehoidosta jne. Joka päivä meillä on yhteistä mielekästä tekemistä vanhusten kanssa esim. Kirjan lukua (saatan lukea pari tuntia vuorokaudessa kirjaa vanhuksille jos vain jaksavat kuunnella), leipomista, askarteluja, pelejä, laulamista, retkiä esim. Makkaranpaistoon, elokuviin ja ulkoilua on päivittäin. Nyt kun kesä lähenee niin asumme ulkona sään salliessa. Saatamme vaikka paistaa vohveleita asukkaiden kanssa jos sattuu olemaan tylsää :) Ammattitaidolla ja empaattisesti teen työni! Ja olen tehnyt tätä työtä jo lähemmäs Kymen vuotta! Yksilönä otan jokaisen asukkaan huomioon ja hoidan sen mukaisesti enkä myöskään unohda omaisia! Vaikka en tykkäisisi jostakin asukkaasta tai omaisesta niin en todellakaan tuo sitä esille! Samanarvoisesti, sydämellä hoidan jokaisen asukkaan.. Mielestäni meillä Suomessa löytyy todella mahtavia palvelukoteja ja ihania välittäviä hoitajia!

Vierailija
414/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisätautien osastolla päällepäsmäröivät vanhat hoitajat, jotka eivät ymmärtäneet nykyisestä hoitotieteestä mitään.

Nestehoito ja sen seuranta oli päin seiniä. Toki nuo lääkäri määrää, mutta määräykset perustuvat hoitajien seurantaan.

Pää punaisena kiljutaan potilaalle että enää et juo. Laboratoriokokeet taas kertoivat, että potilaan olisi nimenomaan pitänyt juoda säilyttääkseen nestetasapainon. Potilaalle jatkettiin lääkärin määräämien tiputusnesteiden tiputtamista, vaikka niitä olisi pitänyt muuttaa.

Kun yritin puhua asiasta, minulle vittuiltiin ja rankasti. "Vai että oikein hypotoninen ja hypertoninen liuos."

Huonoon kuntoon meni moni potilas.

Jatkossa en enää jätä moista sikseen.

T: Sh opiskelija

Vierailija
415/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei nyt niin järkyttävä juttu ole mutta työni saattaa olla joskus sellaista että vastaan puhelimeen pari kertaa päivän aikana ja luen sähköpostit. Yksittäisen työtehtävän aloittamista lykkään pari päivää jolloin osa siitä on jo muuttunut tarpeettomaksi eikä sitä tarvitse siltä osin tehdä. Johtoporras seuraa lukuja, ei yksittäisen alaisen tulemisia tai menemisiä. Palkka on hyvä. Minulla on korkeakoulutason tutkinto.

Sama. Teen monen viikon homman tarvittaessa tunnissa ja monen kuukauden homman parissa päivässä.

Vierailija
416/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen hieman vajaata viikkoa kaupan kassalla, kun pyrin samalla opiskelemaan. Monet ihmettelevät miten tullaan toimeen kun mieskin opiskelee. Kaupan kassathan on alinta kastia suunnilleen.

Totuus on että tienaan 2500-2700€ kuussa, enkä edes tee täyttä viikkoa. Mulla ei vielä oo koulutusta, joten en missään muualla oo saanut noin hyvää palkkaa, vaikka muiden mielestä ne olikin "hienoja" töitä tähän verrattuna. Minun mielestäni aivan kelpo homma näin lukemisen sivussa. Toki teen vain iltaa ja viikonloppua (palkka selittyy siis myös lisillä), mutta se sopii mainiosti niin ehdin aamut lukemaan.

Hmm. Onko sinulla enemmänkin kaupan alan kokemusta,tai tuleeko tuo tienaamasi summa muualtakin kuin kaupan kassalla istumisesta? Epäilen vahvasti tuota kuukausipalkkaasi, etenkin kun teet töitä vain osa-aikaisesti. Ihan sama vaikka olisit töissä iltaisin ja vkonloppuisin.

Vierailija
417/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen some-markkinointia ja astroturffausta. Saan hirveät kiksit kun ihmiset on valmiita maksamaan tuotteista kaksinkertaista hintaa kun tuote on "brandatty" hienoksi! Ihmiset kuvittelevat, että tietty käsilaukkumerkki tai kahvi on kaksinkertaisesti arvokas. 

Kerro nyt miten paljon tälläkin palstalla piilomainostetaan tuotteita leikkimällä tavallista mamma joku kehuu jotain käyttämänsä tuotetta.

Myös iltasanomia epäilen piilomainonnasta. Niin moni juttu pyörii jonkun tuotteen ympärillä ja se tuotemerkki on sattumoisim selvästi mainittu vaikkei olisi jutulle olennaista. Myös niitten "tuotetestit" ovat takuulla maksettuja jossa otetaan eniten maksavan valmistajan paras tuote ja toisten huonommat.

Vierailija
418/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaattiaineita ei usein pestä, kokemusta on.

Siivousfirmassa opin, että mitään ei voi tehdä hyvin, vaan taito on tehdä hommat niin, että ihmiset näkee että siivooja on käynyt paikalla. Esimerkiksi vessanpyntyn vettä vähän roiskittiin pesuaineella ja saunassa hieman suihkutettiin lattiaa.

Yhdessä tunnetussa ruokatehtaassa jengi ryyppäsi työajalla ja osa nukkui. Toisaalta työ oli aika kamalaa ja palkka huono, joten ymmärsin miksi näin tehtiin.

Vierailija
419/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukautettu arvosana on vaihtoehto arvosanalle T1. 

Työnsaanti vaikeutuu todistuksella, jossa mukautettuja arvosanoja ja hyvä niin.

Vierailija
420/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

. kirjoitti:

Tosi monessa valtion/kunnan virastossa on käytäntö: käytä koko budjetti vaikka väkisin. Tämä siksi, ettei virastolle myönnettyä budjettia ainakaan ensi vuonna pienennetä, parempi jos nousisi, vaikka nytkin piti keksimällä keksiä mihin sitä rahaa tungetaan. Veronmaksajien rahat menee suoraan sanottuna kankkulan kaivoon. Pahimpia tapauksia olen nähnyt/kuullut Liikenneviraston kohdalta.

Tämä sama käytäntö on kirjastoissa. Jos kirjasto ei ole käyttänyt koko budjettia tai jopa budjetin yli, niin seuraavana vuonna sitä pienennetään. Toisaalta joka vuosi tulee niin paljon uutta kirjallisuutta, että ei tarvitse ostaa mitään turhaa vain jotta saadaan budjetti ylitettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän