Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
321/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut elintarvikealan töissä. Tietäisitte vaan mitä myrkkyjä juomanne sisältävät, lähes kaikkien ainesosien pakkauksissa oli syövyttävä ja ympäristölle haitallinen -merkintä.

Itsekkin olen ollut elintarvikealalla töissä ja näin tämän myrkkykeissin, mutta niitä myrkkyjä menee yhteen annokseen niin vähän, ettei ne ole loppukäyttäjälle vaarallisia.

Itselle oli suurin järkytys elintarvikealalla se, että missä on jotain syötävää on aina rottia. En ikinä töissä kohdannut ikinä rottaa, mutta pelkää rotan kohtaamista roskisten luona todella paljon.

Kuulin että kotimaisiin mansikoihin suihkutetaan myös jotain säilöntäainetta poimimisen jälkeen.

Vierailija
322/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon psykiatri ja välillä kylmää kuunnella niitä juttuja mitä potilaat kertoo naama peruslukemilla.

Esim?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut elintarvikealan töissä. Tietäisitte vaan mitä myrkkyjä juomanne sisältävät, lähes kaikkien ainesosien pakkauksissa oli syövyttävä ja ympäristölle haitallinen -merkintä.

Esim. kierrätyslasipullot pestään voimakkailla myrkyillä ja huuhdellaan ennen käyttöä. Ei nyt juomaan mitään alkoholia voimakkaampaa myrkkyä lisätä.

Vierailija
324/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletteko te kaikki paskat työntekijät jostain Venäjältä kotoisin?

Vierailija
325/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääpaloista, ei se vesi ole likaista vaan se kone. Sitä ei pestä ikinä... ehkä sitten joku vaivautuu sitä "pesemään" kun jääpaloihin alkaa ilmestymään kikkareita. Itse pesin viinalla (koska mitään steriloivia aineita ei ollut, mitkä ei olis myrkyllisiä nieltynä) aina kun oli mahdollista, eli kone tyhjä. Tätä en ole koskaan muiden nähnyt tekevän ja työpaikkojen koneista päätellen, ei myöskään koskaan tehty. Ei voi sanoa muuta kun hyi vittu...[/]

Itse 15 vuotta baarissa työskenneltyäni allekirjoitan täysin. Jos minä en sitä konetta pessyt,niin sitä ei tehnyt ketään. Putkiin kertyy järkyttävää mustaa p*skaa,mitä ei todellakaan tekisi mieli suuhunsa laittaa. Nyt vasta,kun olen alkanut risteilualuksilla tekemään töitä,niin ensikertaa hygieniasta pidetään todella hyvää huolta. Jääpalakone tyhjennetään ja desinfioidaan säännöllisesi ja kunnolla.

326/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kestä julkisuutta, sori!

Läski, katkera läski

327/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17v sitten opiskelun puolesta työharjottelussa eräässä helsinkiläisessä sairaalassa,harjotteluun kuului yövuoro. Olin yhden yös erään naispuolisen sairaanhoitajan parina. Eräällä neliraajahalvaus potilaalla oli tullut isot ripulit vaippaan,Aloin naista vaihtaa ja pesemään kuiviin,tää yöhoitaja sanoi ei tarvii,se vaan veti alapään kakoista ja putsas vaippaa ja pisti saman paskavaipan takasin eikä antanu mun ees lakanoita vaihtaa sänkyyn,totes vaan aamuvuorolaiset saa vaihtaa. Arvatkaa kerroinko sen sairaalan osaston  pomolle asiasta? Kerroin!

328/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat laadukkaan kuvantamistutkimuksen (erityisesti MRI, CT), mene julkiselle. Verovaroin pystytään hankkimaan uutta, hyvää tekniikkaa ja ylläpitämään sitä, yritysmaailma investoi laitteisiin niin vähän kuin mahdollista. Sama koskee myös leikkaussalilaitteistoa; museokama anestesiakoneissa ei vaan ole kiva juttu.

Kukkua puhut. MRI-kuvissa olen ravannut yksityisellä ja julkisella puolella.

Yksityisellä otettua kuvia katsoessaan lääkäri ihasteli että onkin hyvät kuvat, oli tuliterät 6Teslan koneet.

Julkisella otettiin huonot kuvat rekassa ja lausuntokin oli ihan alaarvoista tuupaa. 

Niin, mitäpä sitä suotta ammattilaisia uskomaan. Kerrotko vielä, missä Suomessa on 6 Teslan MRI??

Ja missä julkisessa sairaalassa MRI-kuvat otetaan rekassa? Eikös näitä oteta yliopistollisissa sairaaloissa? Sen olen nähnyt miten yksityisen lääkäriaseman pihassa on rekka kuvantamista varten.

Jorvissa on ainakin otettu? En oo varma, korjatkaa jos olen väärässä. 

Päijät-hämeen keskussairaalassa oon ollut rekassa kuvauksissa

329/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan tilaustarjoilussa perheyrityksellä. Jopa häissä nää sihtasi halpispaskat El Tiempot "Talon Viini"-pulloihin ja kahvit oli rainbow´ta mutta sumutettiin niitten olevan jotain luomua. Kerran sain huudot kun löin kassaan erään majoittujan maksun, näitä kun ei saa lyödä kassaan.

Ihan v..n hirveä paikka ja onneksi löytyi uusi työ

Vierailija
330/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukioaikana olin vähän halvemmalla autokorjaamolla töissä. Porukka käytti siellä autojaan koska oli selvästi halvempaa kun muualla, ja se todellakin näkyi. Usein jos asiakas oli sopivanlainen, saatettiin osa töistä jättää tekemättä. Joskus kun asiakkaat tulivat kyselemään että mites kun työtä ei selvästi ole tehty, käski pomo vastata että takuuta ei ole. 

Työntekijän ei näihin ollut sopivaa puuttua, varsinkaan minkään kesätyöntekijän tai kenkää olisi tullut. 

Olisiko se sitten vallan kamalaa? Jos saisi kenkää? Kun on todisteet ym niin olisi varmaan liittokin maksanu lavertelijalle jotain korvausta kun olisi tullut lappu luukulle tuollaisesta huijauksesta.

Jännä miten täälläkin huomaa miten laumaeläin ihminen onkaan ja kuinka ei uskalleta puuttua mihinkään.

Vierailija
331/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan olin grillillä töissä. Pomo oli kyllä mukava ja asiakkaat tykkäsi kovasti mutta tuotteet saattoi olla vanhoja, pihvin tippuessa lattialle se vaan nostettiin hampurilaisen väliin ja siivousvälineet olivat todella likaisia. Nostelin vanhoja tuotteita piiloon mutta ne nostettiin aina takas esille. Toin joskus itse uusia rättejä ja olin ainoa joka edes yritti pestä kahvikonetta. Ikinä. Nyt olen töissä erään ison sairaalan keittiöllä enkä keksi mitään mikä ei kestäisi päivänvaloa. Kiire on tosi kova mutta paikkoja pidetään puhtaana, ruoan jaossa ja tarjoilussa ei ole mitään huonoa sanottavaa ja kertakäyttöhanskoja kuluu. Siksi minua vähän ärsyttää tämä siivoustyötä tekevien tekosyy huonolle hygienialle. Olen tehnyt myös sairaalahuollon puolella vuoroja ja on pitkälti omasta moraalista kiinni että miten niitä töitä tehdään. Osa tekee hyvin, osalla on se asenne että mitään ei tarvitse tehdä kun kukaan ei periaatteessa valvo. Täällä on jatkuva pula siivoojista ja itsekin olen täysin ilman koulutusta ja 5 minuutin perehdytyksellä siivonnut sairaalan osastoja.

Vierailija
332/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt niin järkyttävä juttu ole mutta työni saattaa olla joskus sellaista että vastaan puhelimeen pari kertaa päivän aikana ja luen sähköpostit. Yksittäisen työtehtävän aloittamista lykkään pari päivää jolloin osa siitä on jo muuttunut tarpeettomaksi eikä sitä tarvitse siltä osin tehdä. Johtoporras seuraa lukuja, ei yksittäisen alaisen tulemisia tai menemisiä. Palkka on hyvä. Minulla on korkeakoulutason tutkinto.

Vierailija
333/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko yllättävää, mutta kotihoidossa paljon vuodepotilaita, jotka kokonaan sänkyyn autettavia. Siellä siis makaavat yksin 24/7 ja hoitajat käyvät esim. 6 krt/vrk 15 minuuttia kerrallaan. Lopun aikaa he ovat yksin vailla virikkeitä tai seuraa. Monella ei ole lainkaan omaisia tai ystäviä. Laitospaikkoja ei enää juurikaan ole, koska kaikkihan haluavat olla kotona loppuun asti :/

Ette osaa tehdä asiakkaan kanssa yhdessä kunnalle hakemusta henkilökohtaiseen avustajaan? Saisi seuraa, vaikka 24/7 kunnan maksamana ja riippuen tilanteesta. Edes vihjata asiakkaalle tai omaisille?

Avutonta touhua. Kun ei kuulu minulle..piippiippiip.

Taidat olla aika tietämätön ja nuori?

1. Vanhukset ovat harvoin oikeutettuja vammaispalvelulain mukaiseen henkilökohtaiseen apuun.

2. Ympärivuorokautinen henkilökohtainen apu kotiin toteutuu vain hyvin, hyvin poikkeuksellisessa tilanteessa.

3. Henkilökohtainen apu ei ole seuranpitoa.

4. Kuka lienee se tietämätön?

Haha. Kalikka kalahti siis. Hyvä.

Henkilökohtaisen avun saa suhteellisen helposti kunhan asiasta on pyydetty lääkäriltä puoltava lausunto.

Vanhuksen ei silti tarvitse olla yksin kotonaan ja kaikkein tärkeintä olisi, että ne ketkä asian ja tilanteen surkeuden näkevät, voisivat ohjeistaa jotakuta läheistä ottamaan yhteyttä sosiaalitoimeen. Siten asiakkaalle voidaan saada suunnitelma ja apua, on se sitten millä nimimkeellä tahansa.

Mikäli asiakas kykenisi edes autettuna poistumaan kotoaan esim.kyläilemään niin tätä varten on mahdollista saada myös soten taksikyydit.

Henkilökohtainen apu voi todellakin olla seuranpitoa. Henkilökohtaisen avustajan voi saada myös henkilö kuka tarvitsee apua asioiden hoidossa mm.patisteluna. Henkilökohtainen avustaja voi toimia läheisen tavoin asiakkaan tukena aivan kaikessa mitä ikinä asiakas tavallisen arjen saamiseksi/toteutuakseen tarvitsee. Näistä löytyy tietoa lisää jokaisen kunnan omilta sivuilta haettuna ja yleensä hakusanalla vammaispalvelu (nimestään huolimatta on hyvin laaja käsite). Suosittelen pätemisen sijaan tutustumaan aiheeseen.

En aio kanssasi väitellä asiasta, mutta luulisi olevan upeaa jos voi vaikuttaa jonkun ihmisen elämönlaadun parantamiseksi ihan pelkästään ohjeistamalla.

Itse olen entinen hoitaja, nykyinen monisairas ja sairaseläkeläinen. Myöskin avustettu ja asioista tuoretta tietoa paljon saaneena halusin vain auttaa.

Vierailija
334/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin järkyttyneenä luen näitä juttuja ja ihmettelen, missä on ihmisten ammattitaito, moraali ja ammattiylpeys.
On sitten kyse ihmisten hengellä leikkimisestä, tai kiusanteosta, sairastahan se on. Nuo hoitoalan tarinat vahvistavat sitä käsitystä, että pääsykokeissa on vielä paljon kehitettävää - hoitoalalle ei vastuuttomia ja empatiakyvyttömiä ihmisiä pitäisi kouluttaa.
Onneksi suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa tehdä työnsä hyvin ja vastuullisesti.

No, mitä yhteistä on hoitoalalla, siivousalalla, ravintola-alalla ja kaupan alalla? Matala palkka ja hierarkkinen työyhteisö. Työpaikassasi voi olla vanhoja, luutuneita käytäntöjä ajalta, jolloin ihmisiltä ei vielä vaadittu koulutusta noihin töihin. Kiire, huono palkka ja se, että työtäsi ei arvosteta, et voi vaikuttaa työhösi tai et ehdi tehdä sitä kunnolla - siinä ainekset siihen, että et voi itsekään tuntea ammattiylpeyttä siitä, että teet asiat oikein.

Haluaisin itse erottaa tässä myös sen, että kovasssa puristuksessa, jatkuvassa kiiressä ja stressissä ihmisen empatiakyky putoaa ja ihan normaali ja mukavakin ihminen voi alkaa suosia kyseenalaisia käytäntöjä, erityisesti jos ei itse voi muuttaa työpaikan käytäntöjä. Kuvitelepa omalle kohdallesi.

Sanoisin, että noille aloille on yhteistä myös se, että he pääsevät lähimmäksi asiakasta, jolloin se laiminlyönti ja piittaamattomuus on tietysti törkeämpää kuin monella muulla alalla ja kyseessä on asiakkaan terveys. Ja se, että ne piittaamattomuudet ovat "helpompia" eli niistä ei jää kiinni tai niitä ei voida kovin tarkkaan valvoa. Jos kirjanpitäjä tai kodinkonemyyjä tekee mokan, vaikutus on lähinnä taloudellinen eikä henkilön terveyteen kohdistuva ja moka voidaan jäljittää ja korjata vielä vuosienkin päästä.

Vierailija
335/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on esimies joka piinaa työntekijöitä ja vaihtuvuus on sillä osastolla huimaa luokkaa. Paria työntekijää itketetään ja piinataan tasaisin väliajoin. Kyllä vituttaa. Sairastua ei saa vaikka tekisi kerran kahdessa vuodessa vaan tulee kauheat haukut asiasta eikä uskota sairastumiseen. Yksi työntekijä oli sairaalahoidossa ja töihin palattuaan sai kuulla puhuttelun liian monista sairaspäivistä. Huoh.

Vierailija
336/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aiemmin töissä mansikkamaalla. Mikäli vessaan piti päästä niin siellä pellon laidalla nökötti ulkohuussi vailla minkäänlaisia käsienpesu mahdollisuuksia. Sitten piti vain varoa, ettei sormi mennyt paperista läpi.

Tämä oli vielä tunnetulla mansikkaviljelmällä joka jakaa ympäri Imatranseutua mansikkaa. En tiedä mikä on käytäntö muilla mansikkapelloilla mutta itse on ole mansikoita sen jälkeen syönyt.

Vierailija
337/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko yllättävää, mutta kotihoidossa paljon vuodepotilaita, jotka kokonaan sänkyyn autettavia. Siellä siis makaavat yksin 24/7 ja hoitajat käyvät esim. 6 krt/vrk 15 minuuttia kerrallaan. Lopun aikaa he ovat yksin vailla virikkeitä tai seuraa. Monella ei ole lainkaan omaisia tai ystäviä. Laitospaikkoja ei enää juurikaan ole, koska kaikkihan haluavat olla kotona loppuun asti :/

Ette osaa tehdä asiakkaan kanssa yhdessä kunnalle hakemusta henkilökohtaiseen avustajaan? Saisi seuraa, vaikka 24/7 kunnan maksamana ja riippuen tilanteesta. Edes vihjata asiakkaalle tai omaisille?

Avutonta touhua. Kun ei kuulu minulle..piippiippiip.

Taidat olla aika tietämätön ja nuori?

1. Vanhukset ovat harvoin oikeutettuja vammaispalvelulain mukaiseen henkilökohtaiseen apuun.

2. Ympärivuorokautinen henkilökohtainen apu kotiin toteutuu vain hyvin, hyvin poikkeuksellisessa tilanteessa.

3. Henkilökohtainen apu ei ole seuranpitoa.

4. Kuka lienee se tietämätön?

Haha. Kalikka kalahti siis. Hyvä.

Henkilökohtaisen avun saa suhteellisen helposti kunhan asiasta on pyydetty lääkäriltä puoltava lausunto.

Vanhuksen ei silti tarvitse olla yksin kotonaan ja kaikkein tärkeintä olisi, että ne ketkä asian ja tilanteen surkeuden näkevät, voisivat ohjeistaa jotakuta läheistä ottamaan yhteyttä sosiaalitoimeen. Siten asiakkaalle voidaan saada suunnitelma ja apua, on se sitten millä nimimkeellä tahansa.

Mikäli asiakas kykenisi edes autettuna poistumaan kotoaan esim.kyläilemään niin tätä varten on mahdollista saada myös soten taksikyydit.

Henkilökohtainen apu voi todellakin olla seuranpitoa. Henkilökohtaisen avustajan voi saada myös henkilö kuka tarvitsee apua asioiden hoidossa mm.patisteluna. Henkilökohtainen avustaja voi toimia läheisen tavoin asiakkaan tukena aivan kaikessa mitä ikinä asiakas tavallisen arjen saamiseksi/toteutuakseen tarvitsee. Näistä löytyy tietoa lisää jokaisen kunnan omilta sivuilta haettuna ja yleensä hakusanalla vammaispalvelu (nimestään huolimatta on hyvin laaja käsite). Suosittelen pätemisen sijaan tutustumaan aiheeseen.

En aio kanssasi väitellä asiasta, mutta luulisi olevan upeaa jos voi vaikuttaa jonkun ihmisen elämönlaadun parantamiseksi ihan pelkästään ohjeistamalla.

Itse olen entinen hoitaja, nykyinen monisairas ja sairaseläkeläinen. Myöskin avustettu ja asioista tuoretta tietoa paljon saaneena halusin vain auttaa.

Olen tutustunut aiheeseen syvällisesti. Olen työskennellyt sosiaalityöntekijänä vammaispalvelussa jo noin kymmenen vuoden ajan (nyt äitiyslomalla). On upeaa, jos joissakin kunnissa on noin hyvä tilanne, kuin viestissäsi kuvailet. Suurimmassa osassa kunnista toteutetaan kuitenkin vain välttämättömin ja arvioidaan hyvin tarkoin, voidaanko asiakasta pitää vaikeavammaisena.

Vierailija
338/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut puhelinmyyjänä ja joka ikinen puhelu kyllä nauhoitetaan. Kaikkein epämiellyttävimpiä ei ainakaan siinä paikassa soitettu julkisesti niin että minä olisin kuullut, mutta joitakin kyllä koulutusmielessä (tai "koulutusmielessä"). Lisäksi kun puhelinmyyjä soittaa sinulle, hänellä on edessään sinun osoitteesi, mahdollisesti jopa tieto puolisostasi, ehkäpä jopa lapsistasi riippuen siitä kuinka laajasti olet kyseisen lafkan kautta tilannut tavaraa/lehtiä/what ever. Ilmeisesti tämä ei ole suurimmalle osalle ihmisistä todellakaan selvä asia ja siksi niin rohkeasti haukkuvat ja raivoavat puhelimessa myyjälle, joka kumminkin tekee vain työtään. Kauhulla odotan sitä hetkeä, kun jollakulla oikeasti menee kuppi nurin ja alkaa käyttämään osoitetietoja sun muita jotenkin väärin. Niihin hommiin kun oikeasti otetaan ihan kuka vain kokeilemaan.

Tiedän myös, että on firmoja, joissa avoimesti nauretaan asiakkaille ja todella laitetaan "hullut kajariin, että muutkin kuulee". Tällaisille asiakkaille saatetaan myös soitella ihan vaan hupia saadakseen, kunhan saadaan se taas vain sekoamaan.

Olen ollut myös suomen mittakaavassa parissakin kohtuullisen suuressa yrityksessä töissä. On turha puhua, ettei suomessa lahjontaa ole. Jos tehdään venäjänkauppaa, niin sääntö on, että rahaa ja hyödykkeitä liikkuu ohi kirjanpidon aika isojakin summia suuntaan jos toiseenkin.

Monet eivät myöskään tajua sitä, että monet asiakaspalvelu- ja ajanvarausnumerot, chatit sun muut on ulkoistettu sille call centerille, joka on myynyt palvelun halvimmalla. Niihin paikkoihin pääsee töihin kuka vain ja on vain sattumaa, jos vastaajaksi osuu tietyn alan opiskelija tai siitä jotain tietävä. Asiakkaasta näkyy paljon tietoja ja vaikka työsopimuksessa on allekirjoittanut vaitiolositoumuksen, sitä eivät kaikki noudata. Julkkisten ja tuttujen/sukulaisten asiointia kailotetaan ympäriinsä.

Vierailija
339/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pesen aina töissäkin puhtaat aterimet ennen kun niillä syön. Henkilökunta on lukutaidotonta väkeä, kun ne laittaa likaiset puhtaiden joukkoon koneeseen. Itse sitä tyhjäilen ja siellä täällä likaisia. En kerkeä katselemaan ja erottelemaan niitä aina konetta tyhjentäessä, kun sen saman koneellisen saisi pestä jatkuvasti ja vahtia koneen pysähtyessä, ettei kukaan laita sinne likaisia, kun niiden antaa hetken jäähtyä ja kuivua.

Kaikki laitan kaappiin jos koneessa lukee puhtaat.

Kuulostaa eniromaiselta. Ja ne työkaverit olivat kantasuomalaisia :(

Vierailija
340/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju vahvistaa päätöstäni olla koskaan ostamatta mitään kauppojen "tuore"tiskeistä. Tein päätöksen luettuani vuosia sitten lehdestä siitä, miten kaupat myyvät pakkaamattomia tuotteita, vaikka ne ovat vanhentuneita jne. Ilmeisesti mikään ei ole muuttunut. Kauppiaalta tämmöinen on käsittämättömän typerää, koska jutut liikkuvat eikä tuollaisesta vilungista tarvitse jäädä kiinni kuin kerran, niin asiakas on entinen. Eipä käy Prisman leikkeletiskin ääressä kuhina, kun nyt asiaa ajattelen. Parempi ostaa Herra Snellmanin leikkelepaketti, joka nyt todennäköisesti on kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä