Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
341/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset luulevat aika usein että heidän edesmennyt omaisensa oli jotenkin todella hieno ja erikoinen koska osasi tehdä asiaa x, y, z. Tosiasianhan me kaikki tiedämme. Kukaan ei ole korvaamaton tai ehkä yksi tuhannesta on oikeasti erikoinen. Joka lähtöön löytyy valmis puhe, kun nimet vaan muuttaa. Valmiit puheet ovat tallennettu esim. nimillä Sukankutoja mummo, urheileva vaari, keräilijä, hippi, huumorityyppi, maatilan ihmiset, puutarha ja luonto, metsästys ja meri, musiikki, runot, laulaja mies/nainen. Löytyy myös näitä sekoitettuna ja kaikkea näiden väliltä. Näin toimii suurin osa mutta ehkä 2/10 korkeintaan myöntää toimivansa näin.

Vierailija
342/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hoitaja jo hieman avautui kotihoidosta tai ainakin siitä varallaolokäytännöstä. Avaanpa hieman lisää millaista kotihoito on.

Ensinnäkin, kaikki vanhukset EIVÄT halua olla kotona. Ne, jotka pärjäilevät hyvin kotihoidon ja omaisten turvin toki haluavat olla kotona. Mutta sitten on ne vanhukset, jotka eivät halua. He ovat monisairaita ja kivuliaita. Heillä saattaa olla toistakymmentä päivystyskäyntiä/ kuntoutusjaksoa puolen vuoden aikana. He rukoilevat hoitopaikassa ettei heidän tarvitsisi mennä enää kotiin. Kotona he kertovat miten haluaisivat kuolla. Jos asiakkaan kohdalla päädytään sap-prosessiin (eli haetaan pitkäaikaispaikkaa), myönteisen päätöksen jälkeen odotetaan vielä kolme kuukautta. Tuo "vanhukset haluavat olla kotona"-jargon on pelkkää päättäjien höpinää, jolla perustellaan pitkäaikaispaikkojen vähentämistä.

Kotihoitoon kohdistuu aivan uskomattomat paineet. Pitkäaikaispaikat ovat nykyään todella kiven alla ja niitä vähennetään entisestään. Samaan aikaan kotihoidon resurssit ovat ennallaan, vaikka asiakkaat ovat entistä raskashoitoisempia ja sairaampia. Päivystys hoitaa vain akuutin vaivan (esim määrää antibiootin) ja (edelleen jalaton) asiakas laitetaan kotiin.

Asiakaskunta on kaikkea muuta kuin herttaista dementikkomummoa. Yhä enemmän tulee alkoholitaustaisia mt-ongelmaisia asiakkaita, joilla on lisäksi jokin perussairaus esim diabetes. Jokainen pystyy kuvittelemaan millaista tuollaisen ihmisen hoitaminen on. Lisätään soppaan vielä omaiset, jotka valittavat miksi kotihoito ei hoida tai ota vastuuta. Asiakas on lähes 23 tuntia vuorokaudesta ilman hoitajan valvontaa. Päivittäiset käynnit voivat koostua esimerkiksi 1-3 20 minuutin käynnistä. Tuossa ajassa ei ihmeitä tehdä ja tuon 23 tunnin aikana voi tapahtua melkein mitä tahansa. Myös henkisen väkivallan uhka on usein läsnä. Tuollainen asiakas on usein todella paha suustaan.

Sairaslomia on paljon, eikä ihme. Työ ihmisten kotona on epäergonomista eikä apuvälineitä ole helppo saada. Apuvälineistä ei myöskään ole hyötyä, jos niitä ei mahdu käyttämään asiakkaan kotona. Joka talvi ainakin yksi hoitaja on sairauslomalla liukkailla kaatumisen vuoksi. Flunssat ym ovat yleisiä, kun juostaan sisälle ja ulos jatkuvasti ja lämpötilaerot ovat suuria. Sijaisia on hankala saada, koska puutokset ovat niin yleisiä.

Voisin jatkaa vielä vanhuspalveluiden tilasta, mutta en viitsi. Tiedän ettei työni tule ainakaan helpottumaan ja siksi katselenkin uutta suuntaa. En aio jäädä kotihoitoon, vaikka olen tunnollinen ja pidetty hoitaja sekä työkavereiden että asiakkaiden mielestä. Vanhuspalvelujärjestelmä ja kotihoito pitäisi purkaa ja rakentaa uudestaan. Nykyinen järjestelmä ei palvele läheskään kaikkia asiakkaita, jotta heillä olisi hyvä ja ihmisarvoinen elämä. Osa vanhuksista toivoo eutanasiaa siksi, että vanhuspalvelut ovat surkeita ja niiden vuoksi joutuu välillä taistelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjenköyhää leikitellä elintarviketurvallisuudella pomon painostuksesta tai omaa laiskuuttaan, sillä mistäpä se esim. vastustuskyvyltään heikentynyt henkilö (pieni lapsi, kemopotilas, vanhus jne) arvaisi, että hänen ruokansa voi olla suorastaan hengenvaarallista, vaikka normaali ei mitään ongelmia saisikaan.

Vierailija
344/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikääryleiden päällä oli hometta, kauppias käski rapsuttaa pois ja myyntiin.

Sunnuntailta saadaan arkipäivän palkkaa,kukaan ei uskalla ottaa liitton yhteyttä koska työpaikat kiven alla.

Vierailija
345/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöinti. Sitä lahjusvuosikertaviinipulloen määrää.... Laskutusta siitä, tästä ja tuosta. Hallituksen kannattaa olla skarppina.

Vierailija
346/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työharjoittelussa pienemmässä putiikissa jonka omistaja mainosti aina paikallislehdessä -50% alennuksia isosta valikoimasta. Loppujen lopuksi alennustuotteita oli muutamia ja jos asiakas kyselee niistä myyjät aina on "ne kaikki on valitettavasti menneet." Myyjien vika asia ei tietenkään ole, kun sitä porukalla pohdittiin mitä sanottaisiin jos joku odottaisi oven ulkopuolella valmiina aamulla valmiina katsomaan alennuksia joita ei edes juurikaan ole.

Vierailija
347/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousala täynnä välinpitämättömiä siivoojia. Yllättävän moni koulutuksen saanutkin siivoaa miten sattuu. Tehdään puhtaan näköistä, ei puhdasta. Joillakin se on tietämättömyyttä ja kiire painaa mutta usein ihan silkkaa laiskuutta ja ei vaan välitetä.

Mutta onko tuo niin ihme kun alalle työnnetään väkisin kouluttamatonta porukkaa joita ei kiinnosta tippaakaan koko työ.

Mullekin esimies ohjeisti, että tärkeintä on että NÄYTTÄÄ puhtaalta. Eri asia sitten oliko pinta puhdas vai ei. Kunhan ulkoisesti oli puhtaan näköinen. Että siitähän meille maksetaan.

T: eräs isommassa siivousfirmassa siivoojana työskentelevä.

Vierailija
348/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä pikaruokaravintolassa ranskalaiset säilytetään isossa jäteastiassa henk.kunnan Vessassa. Kun henkilökunta käy isolla hädällä liejuu ranskalaiset vedessä paskankäryissä. Hyvää ruokahalua nyt sitten vaan.

Vierailija
349/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työharjoittelussa pienemmässä putiikissa jonka omistaja mainosti aina paikallislehdessä -50% alennuksia isosta valikoimasta. Loppujen lopuksi alennustuotteita oli muutamia ja jos asiakas kyselee niistä myyjät aina on "ne kaikki on valitettavasti menneet." Myyjien vika asia ei tietenkään ole, kun sitä porukalla pohdittiin mitä sanottaisiin jos joku odottaisi oven ulkopuolella valmiina aamulla valmiina katsomaan alennuksia joita ei edes juurikaan ole.

Useammassa firmassa sama käytäntö. Niitä "alennustuotteita" sanotaan siisäänvetotuotteiksi ja niiden tarkoitus on saada asiakkaita tulemaan sinne liikkeeseen sisään.

Vierailija
350/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useammassa firmassa sama käytäntö. Niitä "alennustuotteita" sanotaan siisäänvetotuotteiksi ja niiden tarkoitus on saada asiakkaita tulemaan sinne liikkeeseen sisään.

http://www.kaleva.fi/mielipide/kolumnit/sisaanvetotuote-on-kuin-mato-ko…

Vierailija
351/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leipomon konditoriassa kesäapulaisena. Aamuisin haettiin pakkasesta viime iltana leivotut tuotteet, kuljetettiin konditoriaan jossa sulivat matkalla. Konditoriaan päästyäni samat tuotteet myymälän omaan pakkaseen uudestaan.

Sieltä vanhimmat taas otettiin sulamaan ja myyntiin "tuoreina". Hävetti tämä tuotteiden uudelleen sulatus ja pakastus. Mietin asiakaspoloja jotka luulivat saaneensa tuoretta kamaa ja tietämättään laittoivat vielä kolmannen kerran pakkaseen kotonaan.

Hyllyt missä leivokset myynnissä saattoi lla viikonkin ja nämäkin pakastekamaa useasti sulatettuna. Kauppa kävi kuin siima. Koskaan en käy missään konditoriassa enää asiakkaana.

Vierailija
352/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kunnalla. Mä olen yrittänyt jankata kavereille, että täällä ei ole "turhia paperinpyörittäjiä" ja "joutavanpäiväisiä tarkastajia". Nyt kun luin tätä ketjua, niin huomioni vahvistui. Olisi vielä paljon tehtävää esim. elintarvikevalvonnan osalla. Ylimääräistä ja turhaa byrokratiaa pitääkin purkaa, mutta valvonta johtuu yleensä ihan aiheesta.

Vierailija
353/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaita haukutaan seläntakana hulluksi ja tyhmiksi. Joskus myös päin naamaa. Kun asiakkaat on haukuttu niin sitten haukutaan työkaverit ja kollegat. Töihin tullaan milloin halutaan ja päivät kuluu nettiä selatessa. Muutama henkilö tekee näitten työt. Johto porras tietää mutta ei välitä. Sama ralli vuodesta toiseen. En uskalla sanoa missä työskentelen.

Vierailija
354/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kylällä tekstiilikauppa teki tuota samaa kerran tai pari, alessa olikin 4-5 rullaa verhokangasta. Sitten loppui asiakkaat, kuulemma viimeiset vuodet vain päivysti että tuliskohan tänään asiakas vai ei. Ei tullut ja joutui lopettamaan. Sitten olikin tupa joka päivä täysi kun oli loppuunmyynti ilmoitus lehdessä ja kaikki -50%.

Vierailija
355/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju vahvistaa päätöstäni olla koskaan ostamatta mitään kauppojen "tuore"tiskeistä. Tein päätöksen luettuani vuosia sitten lehdestä siitä, miten kaupat myyvät pakkaamattomia tuotteita, vaikka ne ovat vanhentuneita jne. Ilmeisesti mikään ei ole muuttunut. Kauppiaalta tämmöinen on käsittämättömän typerää, koska jutut liikkuvat eikä tuollaisesta vilungista tarvitse jäädä kiinni kuin kerran, niin asiakas on entinen. Eipä käy Prisman leikkeletiskin ääressä kuhina, kun nyt asiaa ajattelen. Parempi ostaa Herra Snellmanin leikkelepaketti, joka nyt todennäköisesti on kunnossa.

Saiskin mielenkiintoisen toisen keskusteluketjun niistä isoista ruokaa pakkaavista firmoista, en usko että niissäkään ihan puhtaat jauhot on pussissa.

Vierailija
356/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvapaikanhakijat ovat olleet aivan järkyttävä tulonlähde omalle yritykselleni. Asiaa auttaa, kun tunnet oikeat henkilöt politiikan saralta.

Joku lakifirma?

Vierailija
357/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi monessa valtion/kunnan virastossa on käytäntö: käytä koko budjetti vaikka väkisin. Tämä siksi, ettei virastolle myönnettyä budjettia ainakaan ensi vuonna pienennetä, parempi jos nousisi, vaikka nytkin piti keksimällä keksiä mihin sitä rahaa tungetaan. Veronmaksajien rahat menee suoraan sanottuna kankkulan kaivoon. Pahimpia tapauksia olen nähnyt/kuullut Liikenneviraston kohdalta.

Vierailija
358/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.

Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.

Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.

Meillä ei ainakaan ole minkäänlaisia välineitä lasien pesuun. Vettä hanasta ja tyynyliinalla pystyy kuivaamaan mutta siinäpä se. Mitä teet jos pystyt siivoamaan huoneen 10 minuutissa? Terveisin ketjun aloittaja

Vierailija
359/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä erään vesipuiston kioskilla, jossa myytiin mm. hodareita. Sämpylät, nakit, kaikki vanhentuneita. Osa sämpylöistä oli homeessa, ne laitettiin pois, mutta samasta pussista homeettomat asiakkaille. Saman puljun ravintolassa olin myös välillä, ja opin sen, että vanhentuneet tuotteet saa kätevästi tarjolle, kun tyhjentää ne kannuihin ja kulhoihin. Eli esim. maidot kannuun ja jugurtit isoihin kulhoihin ja aamiainen on katettu.

Vierailija
360/910 |
02.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä siivoojana: toimistoissa lajitellaan biojäte, paperit, lasit ja siivooja kippaa ne samaan pussiin ja roskikseen. Koitin selvitellä, miten ja mihin voisin lajitella, mutta esimies totesi, ettei siihen ole aikaa, eikä ne asiakkaat sitä tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan