Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida tähän, että tää ketju ei ole kenenkään syyllistämistä varten. Joo, kiireessä tulee tehtyä virheitä, ja niistä voi jälkeenpäin puhua, mutta ei kenenkään tarvi tänne tulla syyllistämään ja mollaamaan työntekijöitä. Herranjumala, ihan kuin ihmiset ei tekisi virheitä ja käyttäisi oikopolkuja muutenkin!
Inhimilliset virheet ja oikopolut on ihan jees ja täysin ymmärrettäviä. Mutta olen kyllä oikeasti järkyttynyt näistä ihmisen henkeen ja terveyteen liittyvistä "oikopoluista" ja "säästöistä", joita perustellaan sillä, että jos haluat pitää duunisi, niin teet niin kuin sanotaan, etkä kerro kenellekään mitään. Mulla ei IKINÄ oma moraali kestäisi sellaista duunin tekemistä, jolla aiheuttaisin jollekulle toiselle potentiaalista sairastumista tms. Eli jos virheestä tai toimintatavasta huomauttaminen aiheuttaisi itselleni potkut, tekisin sen silti ja julkistaisin asian sitten jotenkin.
Oikeasti ihan luokatonta ja säälittävää luuserimeininkiä tehdä työssään jotain täysin eettisesti tai moraalisesti vastuuntunnotonta ja perustella sitä tekemistä sillä, että en halua menettää työtäni. Fy faan!
Oot itse varmaankin työtön?
Grillillä töissä ollessani huomasin pihvissä (pihvit siis säilytettiin kylmälokerossa) kuolleen kärpäsen. Työkaveri heitti vain pihvin pannulle ja asiakkaan hampurilaisen väliin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut elintarvikealan töissä. Tietäisitte vaan mitä myrkkyjä juomanne sisältävät, lähes kaikkien ainesosien pakkauksissa oli syövyttävä ja ympäristölle haitallinen -merkintä.
Itsekkin olen ollut elintarvikealalla töissä ja näin tämän myrkkykeissin, mutta niitä myrkkyjä menee yhteen annokseen niin vähän, ettei ne ole loppukäyttäjälle vaarallisia.
Itselle oli suurin järkytys elintarvikealalla se, että missä on jotain syötävää on aina rottia. En ikinä töissä kohdannut ikinä rottaa, mutta pelkää rotan kohtaamista roskisten luona todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kun käyt asioimassa, teen huomaamattasi hyvin paljon taustatyötä, jotta käyntisi olisi mahdollisimman sujuva. Tiedän sinusta hyvin paljon ja siksi olet yleensä oikein tyytyväinen, vaikka et tiedä syytä siihen. En voi kertoa ammattiani, koska on vaitiolovelvollisuus.
Onko joku arvannut tämän? Jäi häiritsemään. :D
Monet suomalaiset järjestöt ovat hyvin korruptoituneita, ja useassa yrityksessä tehdään "olematonta" työtä. En viitsi puhua tarkemmin, mutta tämä on selvinnyt minulle aika karulla tavalla ihan läheltä seuraamalla.
Olen varma, että esimerkiksi minä en voisi tehdä näille asioille mitään tuomalla näitä julkisuuteen, sillä kyseisillä vastapuolen tahoilla on niin voimakkaat keinot käytettävissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.
Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.
Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.
Meillä ainakin lasit käy tiskikoneen kautta. Kylpyhuoneet siivotaan mikrokuituliinalla ja käytetään pesuainetta.
1liina per kylpyhuone. Lisäksi tietyin väliajoin tehdään harjapesuja, suursiivouksia jne. Mulla menee huoneeseen menee 10-60min sotkuisuudesta ja huonetyypistä riippuen ja olen vielä meidän työntekijöiden nopeimmasta päästä. Normaaliin kahden hengen huoneeseen n.20min Eli ei kaikissa hotelleissa ole viety siivousaikaa minimiin. Yöpyisin mielelläni itse siivoamassani huoneessa.
Olen hoitanut keskisuuren yrityksen puhelinvaihdetta ja siellä oli tapana tallentaa hankalien ja ärsyttävien asiakkaiden numerot ja heidän soittaessa annettiin rauhassa hälyttää linjalla useitakin minuutteja ennen kuin vastattiin.
Olin yrityksessä vuosia ja hallitsin tietyt asiat paremmin kuin eräät asiantuntijat, joten olisin perusjuttuja voinut hoitaa siinä kun asiakas oli linjalla ja kertoi asiansa. Tein tätä vain mukaville ja kohteliaille soittajille, muut laitoin jonoon asiantuntijoille vaikka itselläni ei ollut muuta tekemistä kuin surffata netissä ja juoda kahvia. Varsinkin uudet työntekijät tekivät usein virheitä ja asiakas joutui soittamaan myöhemmin vielä uudelleenkin ja taas jonottamaan linjalla asiantuntijalle.
90% loppukäyttäjän ongelmista korjaantuu käynnistämällä tietokone uudelleen. Kun me teemme sen se maksaa 95 euroa/tunti....
sh kirjoitti:
Olen mielisairaalaan suljetulla osastolla töissä. Ei sinne ketään suljeta. Kaikki potilaat saa esim ulkoilla. Liikkumisen rajoittaminen vaatii aina lääkärin määräyksen. Mitään puhelimia tms ei takavarikoida
Ja ne potilaat tietysti kirjoittelee sieltä suljetulta osastolta tänne AV-palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.
Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.
Ei siellä tietenkään mitään suursiivoa tehdä mutta kyllä lasit pestiin minun ryhmässä aina. Kun aika on tiukilla silloin organisointi on tärkeää ja jätetään turhat liikkeet pois.
Turhat liikkeet? Tuskin siellä kukaan mitään turhia liikkeitä tekekään, onhan siinä sitä liikkumista ihan muutenkin.
Mitä rankempi työ, sen rankemmat jutut. Ihmiset saattavat puhua mitä sattuu, kun päästelevät höyryjä ulos. Se ei tarkoita, että työnsä tekevät huonosti. Jonkinlainen regressio vallitsee kahvihuoneissa ja kunhan jutut jää sinne, on lupa puhua paskaakin. Siis minun mielestäni. se on inhimillistä.
Olin 19-vuotiaana töissä entisellä koulullani. Oltiin siinä siivoamassa rappukäytävää ja portaisiin jätettiin joku aine, joten siitä ei saanut kävellä moneen tuntiin. Portaat suljettiin keltamustalla teipillä jossa oli lappu "EI SAA KÄVELLÄ, KÄYTÄ HISSIÄ". Hetken päästä siitä siihen tulee joku opettaja, joka vilkaisee sitä teippiä ja lappua, riuhtaisee ne pois ja kävelee vain niitä rappusia pitkin jättäen jäätävät Ecco-kengänpohjien jäljet. Portaiden yläpäässä mulkoili oikein vittuileva ilme naamallaan. Kollegani vaan huokaisi ja sanoi, että siivoojien halveksuntaa tapahtuu joka päivä tavalla tai toisella.
Tuo vei lopullisen uskoni opettajiin. V-ttu mitä "tapakasvatuksen ammattilaisia" ja"kansankynttilöitä" suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Olin 19-vuotiaana töissä entisellä koulullani. Oltiin siinä siivoamassa rappukäytävää ja portaisiin jätettiin joku aine, joten siitä ei saanut kävellä moneen tuntiin. Portaat suljettiin keltamustalla teipillä jossa oli lappu "EI SAA KÄVELLÄ, KÄYTÄ HISSIÄ". Hetken päästä siitä siihen tulee joku opettaja, joka vilkaisee sitä teippiä ja lappua, riuhtaisee ne pois ja kävelee vain niitä rappusia pitkin jättäen jäätävät Ecco-kengänpohjien jäljet. Portaiden yläpäässä mulkoili oikein vittuileva ilme naamallaan. Kollegani vaan huokaisi ja sanoi, että siivoojien halveksuntaa tapahtuu joka päivä tavalla tai toisella.
Tuo vei lopullisen uskoni opettajiin. V-ttu mitä "tapakasvatuksen ammattilaisia" ja"kansankynttilöitä" suurin osa.
Ja nimenomaan se halveksunta tapahtui opettajien toimesta. Oppilaat suhtautuivat siivoojiin keskimäärin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä helkkaria?
Mikä mulkku! (tuo opettaja) Olispa liukastunut eccokenkineen, mokoma pässi.
Nyt on jo jotenki tottunu siihen, että jos aikoo töissä menestyä pitää välillä liikkua ns. harmaalla alueella. Mutta jätettäköön se tarina toiselle kerralle.
Minäkin haluan jakaa muutaman asian, kun aloitin 18-vuotiaana kaupassa. Oli oikeastaan ensimmäinen varsinainen työpaikka ja kyllähän sitä ihmetteli kaikkea mahdollista. Niinku täällä moni jo kertonut, meilläkin (pieni myymälä) vedettiin vanhentuneet lihat myllyn läpi ja ei muutakuin tiskiin huokealla hinnalla. Puolustukseksi minulle kerrottiin, että "kyllähän me nyt katotaan lihat läpi ennenku ne tiskiin laitetaan" - no joo, mutta vanhetunu on aina vanhentunutta. Sitten se hirveä hävikin määrä, mielummin heitetään roskiin kuin annetaan pois. Aivan järkyttävää kahtottavaa kun leipomotuotteita yms heitetään menemään, eikä edes henkilökunta saa syödä niitä. Ahdeunella ei ole mitään rajaa :D Ja se on täysin totta, että kaikki persoonallisimmat/inhottavat/mieleenjäävät asiakkaat saavat yleensä jonku halventavan nimen. Toisaalta, vaikka en enää kaupassa työskentelekkään niin on edelleen minusta ihan oikein. Ette kyllä ikinä usko millasia tapauksia siellä tulee vastaan...
No onhan näin: aina en jaksanu mennä punnihtee kurkkua tai toimaattia ku asiakas oli ne unohtanu punnita joten annoin mennä hihnan läpi niinkuin kaikki muutki. Yhtään asiakaspalautetta en oo vieny eteenpäin ja yleensä ne kirjalliset heitettiin suoraan roskiin.
En oikeastaan edes häpeä toimintatapaani. Kenekään työ ei täysin kestä päivänvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Kun käyt asioimassa, teen huomaamattasi hyvin paljon taustatyötä, jotta käyntisi olisi mahdollisimman sujuva. Tiedän sinusta hyvin paljon ja siksi olet yleensä oikein tyytyväinen, vaikka et tiedä syytä siihen. En voi kertoa ammattiani, koska on vaitiolovelvollisuus.
Mikä tää on??
Vierailija kirjoitti:
Mä olen erään pienen suomalaisfirman pakkaamossa, myymme "suomalaisia" tuotteita - eli Kiinasta tulee romua mitä pakataan meidän firman laatikoihin ja laitetan Made in Finland-tarrat päälle.
Se on totta ja laillista. Jos tuotteen arvosta yli jotainkymmentä prosenttia tulee kotimaasta, niin se on kotimainen tuote. No, tilataan satasen (hinta Suomessa) hilavitkutin ja maksetaan se pankn rembursiilla ja haetaan se postista ja pakataan laatikkoon ja lätkäistään suomilippu päälle niin sen itse hilavitkuttimen hinta Kiinassa on suurin piirtein samat kuin Suomesta ostetun pakkausmatskun, ja tilauksen tehneet toimihenkilön liksat ja pankin kulut on paljon enemmän. Made in Finland-kriteeri täyttyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat laadukkaan kuvantamistutkimuksen (erityisesti MRI, CT), mene julkiselle. Verovaroin pystytään hankkimaan uutta, hyvää tekniikkaa ja ylläpitämään sitä, yritysmaailma investoi laitteisiin niin vähän kuin mahdollista. Sama koskee myös leikkaussalilaitteistoa; museokama anestesiakoneissa ei vaan ole kiva juttu.
Kukkua puhut. MRI-kuvissa olen ravannut yksityisellä ja julkisella puolella.
Yksityisellä otettua kuvia katsoessaan lääkäri ihasteli että onkin hyvät kuvat, oli tuliterät 6Teslan koneet.
Julkisella otettiin huonot kuvat rekassa ja lausuntokin oli ihan alaarvoista tuupaa.
Niin, mitäpä sitä suotta ammattilaisia uskomaan. Kerrotko vielä, missä Suomessa on 6 Teslan MRI??
Ja missä julkisessa sairaalassa MRI-kuvat otetaan rekassa? Eikös näitä oteta yliopistollisissa sairaaloissa? Sen olen nähnyt miten yksityisen lääkäriaseman pihassa on rekka kuvantamista varten.
Jorvissa on ainakin otettu? En oo varma, korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sairaanhoitaja. Vihaan SPR:ää ja ihmisiä jotka luovuttavat verta sille verimafialle. SPR saa veren ilmaiseksi ja myy ne riistohintaan sairaalaan. Veripulaa ei ole, se on SPR:n mainoskikka.
Ei yksikään sairaanhoitaja ole noin yksinkertainen.
Minut on pelastettu syöpähoitojen jälkeen veren avulla, koska SPR huolehtii verenluovuttajista.
No eihän tuo ollut sairaanhoitaja joka "vihaa" vaan palstan päivystävä kaljupää keksi vaan konstin kaivertaa maata spr:n jalkojen alta. Ne kun tekee kehitysapua ja hoitaa VOKkeja.
Anteeksi että olen paha ihminen, mutta miksi tuollaisia ns. toivottomia tapauksia pistetään pk:ssa normaaliryhmiin? Kenen etu? Varmasti muillakin henkilökunnan jäsenillä on samankaltaiset fiilikset. Eihän tuo kehitysvammainen itselleen mitään voi, mutta miksi pilata muiden lasten oikeus turvalliseen varhaiskasvatukseen? Lisäksi on kuormittava taakka henkilökunnalle.