Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä

Vierailija
29.04.2017 |

Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.

Kommentit (910)

Vierailija
221/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan tuu yllätyksenä, että päiväkodissa jauhetaan paskaa vanhemmista ja lapsistakin 

Tämä tuli kyllä yllätyksenä 15-vuotiaana ensimmäisessä kesätyössä :O Siis ihan avoimesti esim. muslimiäidin lähdettyä niin aikuiset naiset tappelivat keskenään lapsen kuullen, että kuka joutuu pesemään tuon nee**rin kakaran ja minulle sanottiin että tuollaisia pestessä käytät sitten aina hanskoja ettei tule tauteja. Kahvihuoneessa jauhettiin aina paskaa siitä kuka ei ollut paikalla. No, onni onnettomuudessa etten sitten hakeutunut sille alalle, ei pää kestäisi.

Vierailija
222/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä työpaikassani työpaikkaruokalassa riisissä vilisi jotain mustia ötököitä. Kokki sanoi, että huuhtaise siivilän läpi ja tarjolle, kyllä ne keittäessä kuolee. Joo en, heitin koko pussin salaa ulkoroskikseen. Myös maitoja yhdisteltiin niin, että esim. 3 päivää vanha maito sekoitettiin kunnolliseen ja ravistettiin "ei kukaan mitään makueroa huomaa"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni isä menehtyi hiljattain sairaalabakteerin, enkä ihmettele enää miksi kun lukee tätä ketjua. Saisitte todella hävetä te, jotka leikitte ihmishengillä.

Vierailija
224/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin järkyttyneenä luen näitä juttuja ja ihmettelen, missä on ihmisten ammattitaito, moraali ja ammattiylpeys.

On sitten kyse ihmisten hengellä leikkimisestä, tai kiusanteosta, sairastahan se on. Nuo hoitoalan tarinat vahvistavat sitä käsitystä, että pääsykokeissa on vielä paljon kehitettävää - hoitoalalle ei vastuuttomia ja empatiakyvyttömiä ihmisiä pitäisi kouluttaa.

Onneksi suurin osa ihmisistä kuitenkin haluaa tehdä työnsä hyvin ja vastuullisesti.

Vierailija
225/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan tuu yllätyksenä, että päiväkodissa jauhetaan paskaa vanhemmista ja lapsistakin 

Tämä tuli kyllä yllätyksenä 15-vuotiaana ensimmäisessä kesätyössä :O Siis ihan avoimesti esim. muslimiäidin lähdettyä niin aikuiset naiset tappelivat keskenään lapsen kuullen, että kuka joutuu pesemään tuon nee**rin kakaran ja minulle sanottiin että tuollaisia pestessä käytät sitten aina hanskoja ettei tule tauteja. Kahvihuoneessa jauhettiin aina paskaa siitä kuka ei ollut paikalla. No, onni onnettomuudessa etten sitten hakeutunut sille alalle, ei pää kestäisi.

Millä vuosituhannella? Ei todellakaan ole tuollaista ollut missään päiväkodissa, missä olen ollut töissä. Meillä ei neekerisanaa käytetä missään, ei edes Peppi Pitkätossu satua luettaessa. Ja hanskoja käytetään kyllä ihan kaikkien pyllynpesun yhteydessä, koska taudit leviää ihan samalla tapaa meidän jokaisen pyllyreiästä jos niikseen on. 

Pakko korjata näitä hurjimpia juttuja, ettei kukaan vaan luule että nämä olisi jotain yleisiä toimintatapoja. Ei todellakaan! 

Vierailija
226/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyyntialalla saatetaan samalle vanhukselle soittaa useampaan kertaan päivän aikana, jos huomataan että on ns. hyväuskoista sorttia. Tarjouksia tehdessä valehdellaan häikäilemättömästi mutta samalla ovelasti niin, että siitä ei jäisi mahdollisen oikeusjutun yhteydessä kiinni. Mikäli asiakas haukkuu tai lyö luurin korvaan, niin kostoksi levitetään puhelinnumeroa eteenpäin.

Tämän vuoksi puhelinmyynti pitäisi ehdottomasti kieltää lailla.

Vierailija
227/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpaloista, ei se vesi ole likaista vaan se kone. Sitä ei pestä ikinä... ehkä sitten joku vaivautuu sitä "pesemään" kun jääpaloihin alkaa ilmestymään kikkareita. Itse pesin viinalla (koska mitään steriloivia aineita ei ollut, mitkä ei olis myrkyllisiä nieltynä) aina kun oli mahdollista, eli kone tyhjä. Tätä en ole koskaan muiden nähnyt tekevän ja työpaikkojen koneista päätellen, ei myöskään koskaan tehty. Ei voi sanoa muuta kun hyi vittu...

Vierailija
228/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pysty valitettavasti osallistumaan tähän ketjuun mutta pakko kommentoida ison päivittäistavaraketjun edustajana, että meillä ei ikinä, oikeasti ikinä myydä asiakkaalle tarkoituksella vanhaa tavaraa. Mitään vanhaksi mennyttä ei laiteta palvelutiskiin, jauheliha tehdään vain tuoreista raaka-aineista.

Ostan itsekin meidän palvelutiskistä, enkä tekisi niin jos vähänkin arveluttaisi.

Lisäksi vielä kommentti asiakkaista. Meillä tiedetään että asiakas on se joka meidänkin palkat maksaa, siksi meillä ei asiakkaita haukuta.

Halusin vaan oikoa näitä kauhutarinoita, mitä luin tästä ketjusta. Kaikkialla ei niin toimita.

Hyvä, että tällaisiakin ruokakauppoja on. Olisi mukava tietää, mikä ketju.  Stockmannhan on jäänyt kiinni vanhojen juustojen myynnistä irtotiskistä.

Haluaisin tietää myös, mikä hotelli /-ketju on se, jossa lasit pyyhitään luutulla tai hönkäillään puhtaaksi ja kylppäri kuivataan edellisen asiakkaan likaisella pyyhkeellä.  Ilmoittaisin hotellin johdolle ja terveysviranomaisille. 

Vierailija
229/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääpaloista, ei se vesi ole likaista vaan se kone. Sitä ei pestä ikinä... ehkä sitten joku vaivautuu sitä "pesemään" kun jääpaloihin alkaa ilmestymään kikkareita. Itse pesin viinalla (koska mitään steriloivia aineita ei ollut, mitkä ei olis myrkyllisiä nieltynä) aina kun oli mahdollista, eli kone tyhjä. Tätä en ole koskaan muiden nähnyt tekevän ja työpaikkojen koneista päätellen, ei myöskään koskaan tehty. Ei voi sanoa muuta kun hyi vittu...

Ja hedelmät kyllä laitetaan kylmään illan päätteeksi. Lauantaina illan päätteeksi heitetään roskiin. Ja niitä ei oteta sormin.... Meillä on ottimet kyllä hedelmiä varten ja asiakas kyllä näkee mitä baarimikko tekee. Aika törttöjä on ne, jotka sormin ottavat niitä asiakkaan lasiin eivätkä illalla kylmään laita! Mutta jääpalakoneen pesu on faktaa :)

Vierailija
230/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuren marketin liha- ja kalaosastolla töissä mota vuotta. En edes kehtaa sanoa kuinka vanhaa kalaa välillä myydään. Ja mitä kaikkea sika-nautajauhelihan sekaan jauhetaan. Sinnehän saa hävitettyä kaikki päiväysvanhat lihat. Paistijauheliha sen sijaan pääsääntöisesti priima.

Vierailija
231/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, tää on ollut kyllä kamala ketju lukea. Siis toki tiedän että vanhaa lihaa jauhetaan jauhelihaksi jne ja on ihan hyvä että kaikkia asioita ei edes tiedä... 😧 Oma työni on perus toimistohommaa... tai no, olen ison kansainvälisen firman osto-osastolla töissä. Olen vuosikaudet ollut hankintatehtävissä ja vähän aikaa sitten toisen maan yksikössä paljastui iso korruptioskandaali. Kaikki ostajat joutuivat tekemään netissä jonkun "anti-lahjonta" -testin/kyselyn ja saatiin siitä ihan diplomi. No juu, pointti oli se että yllättävän moni tekee hankintoja ihan oma lehmä ojassa -ajatuksella ja vingutaan saunailtaan viinaa jne tavarantoimittajilta. Laitoin tuon diplomin työhuoneen seinälle ja siitä yksi työkaveri tuli nauramaan että mikäs siveyden sipuli oikein olen jne... oma moraalini ja etiikkani on töissä sen verran korkea että teen hankinnat puhtaasti firman rahoja/etuja ajatellen, enkä niin että kuka toimittaja kenties vie teatteriin tms.

Vierailija
232/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reilu kymmenen vuotta sitten puhelinmyyjänä (lehtimyyntiä) ja siellä meille vuoron alussa repäistiin sivu puhelinluettelosta ja käskettiin siitä soitella järjestyksessä. Jotkut oli tietysti syystäkin vihaisia, kun oli suoramarkinointikielto ja silti soitettiin. Käskivät lisätä tämän tiedon sinne meidän "järjestelmään". Kirjoita siinä sit puhelinluettelon kulmaan... toivottavasti toimintatavat on muuttuneet.

Vierailija
233/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maakari kirjoitti:

Suuren marketin liha- ja kalaosastolla töissä mota vuotta. En edes kehtaa sanoa kuinka vanhaa kalaa välillä myydään. Ja mitä kaikkea sika-nautajauhelihan sekaan jauhetaan. Sinnehän saa hävitettyä kaikki päiväysvanhat lihat. Paistijauheliha sen sijaan pääsääntöisesti priima.

Myydään. Jauhetaan. Passiivissa. Sielläkö mystisesti vain tapahtuu asioita, joista kukaan ei ole vastuussa? Mä en kehtaisi moista tunnustaa, en edes anonyymisti.

Onko kauppiaanne ahneuksissaan niin tyhmä, ettei ymmärrä sahaavansa omaa oksaansa?

Vierailija
234/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellisiivouksesta. Kyllä meillä lasit käy ihan tiskikoneen kautta, paitsi jos ovat päässeet loppumaan jolloin pestään käsin niin kuin normaalistikin.

Kylppärit sen sijaan on perehdytyksessä opetettu "eihän näin periaatteessa saa tehdä, mutta kaikki tehdään näin" kuivaamaan asiakkaan käyttämällä käsipyyhkeellä, kunhan se ei näytä likaiselta. :)

Vierailija
235/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pysty valitettavasti osallistumaan tähän ketjuun mutta pakko kommentoida ison päivittäistavaraketjun edustajana, että meillä ei ikinä, oikeasti ikinä myydä asiakkaalle tarkoituksella vanhaa tavaraa. Mitään vanhaksi mennyttä ei laiteta palvelutiskiin, jauheliha tehdään vain tuoreista raaka-aineista.

Ostan itsekin meidän palvelutiskistä, enkä tekisi niin jos vähänkin arveluttaisi.

Lisäksi vielä kommentti asiakkaista. Meillä tiedetään että asiakas on se joka meidänkin palkat maksaa, siksi meillä ei asiakkaita haukuta.

Halusin vaan oikoa näitä kauhutarinoita, mitä luin tästä ketjusta. Kaikkialla ei niin toimita.

Hyvä, että tällaisiakin ruokakauppoja on. Olisi mukava tietää, mikä ketju.  Stockmannhan on jäänyt kiinni vanhojen juustojen myynnistä irtotiskistä.

Haluaisin tietää myös, mikä hotelli /-ketju on se, jossa lasit pyyhitään luutulla tai hönkäillään puhtaaksi ja kylppäri kuivataan edellisen asiakkaan likaisella pyyhkeellä.  Ilmoittaisin hotellin johdolle ja terveysviranomaisille. 

Todennäköisesti aika pitkälti jokaisessa hotelliketjussa siivousajat vedetty alle minkään mahdollisen minimin.

Vierailija
236/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemusta löytyy monelta alalta ja kaikille yhteistä on ollut se, että asiakkaista puhutaan paskaa, ihan johtotasollakin. Olkoon asiakkaana vammainen, lapsi, vanhus, veteraani..

Varsinkin nuorempana tämä harmitti tosi paljon, ja nykyisessä työpaikassani yritän tehdä itse parhaani etten sortuisi siihen. Toisaalta kun työ käy liian raskaasti, asiakkaista vitsailu auttaa myös jaksamaan töissä.

Kokemusta siis mm. hoitotyöstä, kirjastosta, kaupasta, asiakaspalvelusta, seurakunnalta..

Vierailija
237/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisissa pitopalvelun puhetta kuunnelleena täytyy sanoa että järkytyin. Omaisista puhuttiin erittäin rumasti kun luultiin ettei kukaan ollut kuulemassa.

Vierailija
238/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sopinut mulle toi työ, ihmeellistä ihmisten kiusaamista. Netissäkin pystyi lehtiä peruuttamaan, mutta sekin oli tehty niin vaikeaksi että selvästi oli vaan kyse siitä että haluttiin ihmisten mieluummin soittavan, jonottavan ja kuuntelevan jotain turhia myyntipuheita. Toivottavasti ovat sittemmin parantaneet systeemiään.

DNA on ottanut saman taktiikan käyttöön: perusasioita liittymästä ei voi muuttaa netissä, vaan pitää soittaa asiakaspalveluun, josta he veloittavat 10 € (muilla kuten Elisa/Sonera muutokset onnistuvat netissäkin).

Vierailija
239/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt koulussa siivoojana. Opettajanhuoneessa siivoillessa tai tauolla kuuli kyllä kaikenlaista, oppilaille oli erinäisiä halventavia lempinimiä, vanhemmista puhuttiin vielä enemmän pahaa. Yksi ykkösluokkalainen tyttö pissasi housuun yhtenä päivänä, sitä jaksettiin päivitellä monta päivää ja tyttöä kutsuttiin kusihousuksi. Olin silloin aikeissa hakea opiskelemaan opettajaksi, tämä ehkä vähän sysäsi minua eri alalle. 

Ja minua tosiaan perehdytettiin käyttämään yhtä samaa siivousliinaa monen vessan siivoukseen. Näin en tehnyt, vaan pesin sitten pyykkiä taukoamatta kun siivousliinoja ei saanut lisää. Muutaman kerran näin kun perehdyttäjäni siirtyi suoraan ripulipöntöstä pyyhkimään käsienpesualtaita, ei auttanut huomauttelut kun kuulemma aina oli niin tehnyt.

Vierailija
240/910 |
01.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin reilu kymmenen vuotta sitten puhelinmyyjänä (lehtimyyntiä) ja siellä meille vuoron alussa repäistiin sivu puhelinluettelosta ja käskettiin siitä soitella järjestyksessä. Jotkut oli tietysti syystäkin vihaisia, kun oli suoramarkinointikielto ja silti soitettiin. Käskivät lisätä tämän tiedon sinne meidän "järjestelmään". Kirjoita siinä sit puhelinluettelon kulmaan... toivottavasti toimintatavat on muuttuneet.

Heh, olen tainnut olla aikoinaan samassa firmassa töissä, tai sitten noin tehdään useammassa paikassa.