Kertokaa järkyttäviä/yllättäviä faktoja töistänne, joita muut ei tiedä
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Kommentit (910)
Vierailija kirjoitti:
Moni palvelunumeroon soittava kiroileva, haistatteleva, malttinsa menettävä törkimys ei taida tajuta, että ne puhelut nauhoitetaan ja niitä kuunnellaan laadun arvioinneissa ja koulutuksissa.
Sitten puhelinmyyntifirmoissa kuulemma saatetaan pistää kaiutin päälle, jos joku kilahtaa lehtien tyrkytyksestä ja alkaa rähjätä. Myyjien päivän piristys kun saavat nauraa kuumakallelle.
Mä kerroin puheluni päätteeksi henk.kohtaisen elämäni akuutista vakavasta kriisistä ja pyysin anteeksi malttini menettämistä. Toivottavasti soittivat teille myös sen osuuden.
Puhelinlehtimyyjänä työskennellessäni kolleegat soitti asiakkaille ja valehteli että soittelivat tv-shopista speciaali asian takia. Että vain niille on erityistä asiaa jotka ovat asioineet aikasemmin tv-shopissa. Todellisuudessa tyrkytettiin lehteä samalla "tarjouksella " kuin muillekkin. Tästä on toista kymmentä vuotta.
Nim. Mitähän nykyään valehdellaan
Kaupanalanammattilainen kirjoitti:
Päivittäistavarakaupassa tuskin koskaan vaivaudun oikeasti "etsimään varastosta" asiakkaalle tuotetta. Varsinkin jos tiedän sen olevan jossain perällä. Selaan puhelinta tai juoruan hetken vuoropäällikön kanssa.
Toinen: vakioasiakkaille meillä on lempinimiä, ja esimerkiksi Maahisen tullessa ostoksille kaikki pyrkivät pakenemaan esimerkiksi takavarastoon (on kuin takiainen)
Hahaa. Meidän firma vie teidän firman työt. Meillä todellakin etsitään varastosta tuotetta asiakkaille, jos ei jostain syystä löydy myymälän puolelta. Tuotteet käydään usein läpi ja lisätään puuttuvia tuotteita myymälään, että on mitä myydä.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodeissa tosiaan jotkut hoitajat kohtelevat aika kyseenalaisesti "inhokkilapsiaan". Ja meidänkin ryhmässä muslimilapsi söi monta kertaa sian lihaa.
Jäätte tosta kiinni. Jos ei ole tottunut syömään sianlihaa, aika nopeasti alkaa vatsassa kiemurtaa.
Olen myös erityisopettaja ja pakko sanoa, etten keksi mitään noin hurjaa salaisuutta töistä.
Ehkä hurjinta (joskin kaikkien tiedossa varmastikin) on, että oppilaiden asioista konsultoidaan oppilaan nimeä käyttäen joskus psykologille, koululääkärille tai terveydenhoitajalle ilman huoltajan erillistä lupaa.
Hintakikkailua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ennen apteekkialalla ja pisti kyllä ärsyttämään lääkeyhtiöiden voiton tavottelu ja apteekkien lahjominen. Tyyliin "myykää sitä ja tätä ja tota, suositelkaa meidän tuotteita, vaikka olisi halvempia rinnakkaisvalmisteita. Jos myytte sen ja sen verran kuukaudessa, niin henkilökunta saa ilmaiset lounaat ja muumimukit."
Ja siis ymmärrän kyllä sen, että näiden yhtiöiden on pakko tehdä voittoa, mutta minusta tuo on vain todella eettisesti epäilyttävää.
Tutulta kuulostaa. Ole moniallerginen ja keväisin menee silmätippoja suht paljon. Apteekissa oli kahta merkkiä silloin myynnissä. Sama aine, eri valmistaja ja toinen merkittävästi edullisempi. Vertailin niitä sitten siinä farmaseutin kuullen ja otin edullisemman. Seuraavassa kuussa molemmat oli saman hintaisia eli sen kalliimman hintaisia. Tiedän että käsikauppatuotteet saavat hinnoitella kuten haluavat mutta kyllä jäi niin vedätyksen maku tuostakin. Jätin ostamatta. Sama monen muunkin tuotteen kohdalla. Jos jokin antihistamiini esimerkiksi uhkaa jäädä hyllyyn kun on kalliiimpaa kuin toiset merkit niin nostavat sen edullisemman hinnan kalleimmaksi, koska asiakas kuitenkin hintoja vertailee ja päätyy usein edullisimpaan. Sama reseptilääkkeissä. Jos lääkäri määrää edullisempaa lääkettä ja apteekki voi sen vaihtaa toiseen vastaavaan, aina sanotaan että tämä reseptissä oleva on loppu ja tilalla on vähän kalliimpaa toista merkkiä. Ja jos haluaa että tilataan sitä edullisempaa, niin sitä ei enää muka saa. Ja kerran kun kyselin närästykseen lääkettä, ensimmäisenä tarjottiin kalleinta ja kun aikansa tivasi niin lopulta löytyi kuin löytyikin muutaman euron pilleri, kalliin nesteen tilalle.
Meidän kaupungissa on onneksi useampi apteekki. Käyn siinä halvimmassa. Vertaan aina tuotteiden hintoja, koska ostan aina samoja juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohoidon toteuttamisen kriteerit lyhyesti:
- Henkilö vaaraksi itselleen,ei ymmärrä itsensä parasta
- Henkilö vaaraksi ympäristölleen
- Ei ole muuta keinoa toteuttaa hoitoa(eli kieltäytyy hoidosta)Kaikkien kolmen kriteerin on täytyttävä, jotta voi ottaa ihmisen tahdosta riippumatta hoitoon.
Terv- ensihoitaja, on paljon tullut juteltua akuutilla mielenterveyshoitajien kanssa.
"Vaaraksi ympäristölleen" ei muuten tarkoita sitä, että potilas on verenhimoinen raivohullu joka hyökkäilee kirveen kanssa vieraiden kimppuun. Ulkoilu on useimmiten harmitonta, jopa suotavaa. Harkinnanvaraisia juttuja. Aiheeseen liittyy kohtuuttomia negatiivisia stereotypioita.
Olen töissä liikenneasemalla ja teemme edellisenä iltana valmiiksi sämpylät, jotka sitten seuraavana päivänä myydään tuoreina. Myös yli vuorokauden vanhat sämpylät
pitää myydä muka tuoreina.
Sämpylöiden täytteeksi ei missään nimessä saa laittaa tuoreita leikkeleitä, vaan aina päiväysvanhoja. Kasviksia laitetaan täytteeksi mahdollisimman vähän, koska ne ovat kauppiaan mielestä niin kalliita. Kasvikset tulee kuitenkin asetella täyttäessä niin, että hämäävästi näyttää siltä kuin rehuja olisi leivässä enemmänkin.
Valitettavan moni baari myy asiakkaalle kaksi annosta alkoholia eri laseissa vaikka tämä on alkoholilainsäädännön vastaista. Että sellasta. Baarien hedelmät ovat myös hyvin hyvin epähygienisiä, niitä voidaan säilyttää parikin päivää huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida tähän, että tää ketju ei ole kenenkään syyllistämistä varten. Joo, kiireessä tulee tehtyä virheitä, ja niistä voi jälkeenpäin puhua, mutta ei kenenkään tarvi tänne tulla syyllistämään ja mollaamaan työntekijöitä. Herranjumala, ihan kuin ihmiset ei tekisi virheitä ja käyttäisi oikopolkuja muutenkin!
Inhimilliset virheet ja oikopolut on ihan jees ja täysin ymmärrettäviä. Mutta olen kyllä oikeasti järkyttynyt näistä ihmisen henkeen ja terveyteen liittyvistä "oikopoluista" ja "säästöistä", joita perustellaan sillä, että jos haluat pitää duunisi, niin teet niin kuin sanotaan, etkä kerro kenellekään mitään. Mulla ei IKINÄ oma moraali kestäisi sellaista duunin tekemistä, jolla aiheuttaisin jollekulle toiselle potentiaalista sairastumista tms. Eli jos virheestä tai toimintatavasta huomauttaminen aiheuttaisi itselleni potkut, tekisin sen silti ja julkistaisin asian sitten jotenkin.
Oikeasti ihan luokatonta ja säälittävää luuserimeininkiä tehdä työssään jotain täysin eettisesti tai moraalisesti vastuuntunnotonta ja perustella sitä tekemistä sillä, että en halua menettää työtäni. Fy faan!
En pysty valitettavasti osallistumaan tähän ketjuun mutta pakko kommentoida ison päivittäistavaraketjun edustajana, että meillä ei ikinä, oikeasti ikinä myydä asiakkaalle tarkoituksella vanhaa tavaraa. Mitään vanhaksi mennyttä ei laiteta palvelutiskiin, jauheliha tehdään vain tuoreista raaka-aineista.
Ostan itsekin meidän palvelutiskistä, enkä tekisi niin jos vähänkin arveluttaisi.
Lisäksi vielä kommentti asiakkaista. Meillä tiedetään että asiakas on se joka meidänkin palkat maksaa, siksi meillä ei asiakkaita haukuta.
Halusin vaan oikoa näitä kauhutarinoita, mitä luin tästä ketjusta. Kaikkialla ei niin toimita.
Vierailija kirjoitti:
Pakko kommentoida tähän, että tää ketju ei ole kenenkään syyllistämistä varten. Joo, kiireessä tulee tehtyä virheitä, ja niistä voi jälkeenpäin puhua, mutta ei kenenkään tarvi tänne tulla syyllistämään ja mollaamaan työntekijöitä. Herranjumala, ihan kuin ihmiset ei tekisi virheitä ja käyttäisi oikopolkuja muutenkin!
Kyllä täällä on paljon ihan törkeää välinpitämättömyyttä ja tunnustetaan jopa rikollista toimintaa - jatkuvaa sellaista.
Virheet on asia erikseen. Olen järkyttynyt ihmisten moraalista, etenkin hoitotyön parissa työskentelevien, siis pienten lasten ja vanhusten! Hävetkää helvetti.
T. Lähihoitaja
Asbestitöissä tuli saastutettua koko tehdas kun meni hommat pikkusen pieleen, niinsanotutestu.
Nyt järkytyin. Olen itse lähihoitaja ja vaikka kuinka on ollut kiirettä, olen aina katetroinut oikeaoppisesti, kukaan ei ole ollut monta tuntia kakat vaipassa, ja mikä lattialle menee niin se on jätettä.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan moni baari myy asiakkaalle kaksi annosta alkoholia eri laseissa vaikka tämä on alkoholilainsäädännön vastaista. Että sellasta. Baarien hedelmät ovat myös hyvin hyvin epähygienisiä, niitä voidaan säilyttää parikin päivää huoneenlämmössä.
Eiköhän niitä hedelmiä säilytetä siellä kaupassakin ihan huoneenlämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä hedelmiä säilytetä siellä kaupassakin ihan huoneenlämmössä.
Harvoin kaupassa on pilkottuja hedelmiä lämpimässä joita yleensä otetaan sormin, ehkä kirjoitin lauseeni väärin.
Puhun juurikin niistä mitkä tulevat joko koristeeksi tai murskataan juomasekoitukseen. Siellä ne niitä teille tekevät samalla kun ovat tulleet 5 min sitten röökiltä pesemättä käsiänsä.
Luulin kirjastoduunin olevan siistiä sisätyötä. Todellisuudessa päivä voi koostua 4 tunnin fyysisestä rehkimisestä kuljetuksen pakkaamisen, purkamisen ja hyllytyksen myötä. Sen jälkeen seuraavat 4 tuntia toimit psykologina, sosiaalityöntekijänä, tulkkina ja pankkivirkailijana, kun paimennat lapsia ja nuoria, jelpit maahanmuuttajaa työnhaussa ja neuvot mitään osaamatonta vanhusta nettipankissa. Siinä sivussa yrität kestää mt-ongelmaisia ja juoppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse hotellisiivooja, aikaa yhdelle huoneelle on 10 min. Juomalaseja ei koskaan pestä, itse pyyhin ne märällä rätillä puhtaaksi. Työkaveri pelkästään hönkäisee lasiin ja kuivaa liinalla. En juo koskaan hotellien laseista.
Minä kun olin hotellisiivooja niin todellakin pesin lasit. Tuo on omaa laiskuuttasi.
Ei kymmenessä minuutissa yhtä huonetta siivota kuin aivan pintapuolisesti, sen nyt tajuaa jokainen jolla on vähääkään järkeä. Ja ei, en ole siivooja.
Oon ollu hotellisiivoojana reilut 10 vuotta sitten ja silloin sai mennä yhteen huoneeseen 20 min, jos sen purki ja laittoi kuntoon yksin tai parin kanssa. Jos oli jo valmiiksi joku ehtinyt purkaa (siis viedä likaiset lakanat pois jne.), oli vähemmän aikaa. Jatkavien huoneet meni nopeammin, koska niissä ei tarvinnut vaihtaa lakanoita, tehtiin vain pintapuolinen siivous.
Bisnesmiesten huoneet oli aina siisteimmät ja helpoimmat, parhaimmillaan oli vähän peiton kulmaa raotettu, että oli pujahtanut nukkumaan, muuten oli kaikki tip top. Toki nekin siivottiin hyvin, mutta niissä ei ollut ylimääräisiä sotkuja, kuten vaikkapa lapsiperheiden huoneissa.
Voi olla, että kireämmäksi on aikataulut menneet siitä ajasta, mutta en usko, että kukaan pystyy siivoamaan 10 min hotellihuonetta alusta loppuun niin, että se tulee siistiksi.
Hotellissa yöpyessäni limsapullo kaatui lattialle. Siivosin keskilattian kun lainehti, en siirrellyt huonekaluja. Sitten vuosien kuluttua kun menen huoneeseen huomasin olleeni täällä joskus ennenkin. Siirsin tuolia toiseen asentoon ja muistin kaatuneen juoman. Siirsin tuolia lisää ja sen alla näkyi selvästi harmaita roiskejälkiä, pöly oli tarttunut tahmeisiin kohtiin. Tuolin alta ei oltu siivottu vuiosiin.
Toisessa hotellissa sileäksi sijatusta sängystä löytyi lakanoiden välistä tumma isohko paakku. En tutkinut oliko se kivi, mutaa vai sitä itseään. Kuiva se oli joka tapauksessa kun lakanassa ei ollut jälkeä. Oli myöhä niin nukuin toisessa sängyssä enkä vaatinut toista huonetta. Onneksi avasin sängyn ensin enkä sujahtanut suoraan lakanoiden väliin sekä sattui kahden hengen huone kaksine sänkyineen.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohoidon toteuttamisen kriteerit lyhyesti:
- Henkilö vaaraksi itselleen,ei ymmärrä itsensä parasta
- Henkilö vaaraksi ympäristölleen
- Ei ole muuta keinoa toteuttaa hoitoa(eli kieltäytyy hoidosta)Kaikkien kolmen kriteerin on täytyttävä, jotta voi ottaa ihmisen tahdosta riippumatta hoitoon.
Terv- ensihoitaja, on paljon tullut juteltua akuutilla mielenterveyshoitajien kanssa.
Joko olet ymmärtänyt väärin tai sitten nämä jututtamasi mielenterveyshoitajatkaan eivät ole kunnolla perillä tahdosta riippumattomaan hoitoon määräämisen edellytyksistä.
Ne OIKEAT kolme kriteeriä siis ovat lyhyesti:
1. Henkilö on mielisairas (epäilykin riittää M1-lähetteeseen. Ja mielisairaudella tarkoitetaan tilaa, jossa todellisuudentaju on vakavasti häiriintynyt, eli henkilö on siis psykoosissa. Kuitenkin alle 18-vuotiailla tässä kohdassa riittää myös vakava mielenterveyden häiriö, jonka ei tarvitse olla psykoottistasoinen).
2. Henkilö on vaaraksi itselleen (siis terveydelleen tai turvallisuudelleen. Tämä voi olla esim. kykenemättömyys huolehtia itsestään/perustarpeistaan) TAI ympäristölleen TAI hoitoon toimittamatta jättäminen pahentaisi hänen mielisairauttaan.
3. Muut mielenterveyspalvelut eivät sovellu käytettäväksi tai ovat riittämättömiä.
Ja kaikkien kolmen kohdan on tosiaan täytyttävä samanaikaisesti, jotta ihminen voidaan ottaa hoitoon vastoin tahtoaan.
Sulle olisi ollut oikein, jos olisi sanottu, että sori, et saakaan tätä työtä, koska oletkin testin mukaan koira