Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinkut, mikä on älyttömintä mitä teille on sanottu tai tehty sinkkuutenne vuoksi?

Vierailija
29.04.2017 |

Inspiroiduin tuosta toisesta keskustelusta, jossa ihmetellään miksi sinkun pitäisi maksaa kimppalahjoista tuplasti pariskuntiin nähden. Aloin miettiä että sinkkuihin kyllä liitetään ihan ihmeellisiä juttuja ja stigmoja ja vaatimuksia ylipäänsä. Mikä on älyttömintä tai ärsyttävintä mitä te olette kohdanneet sinkkuina? Heitän tähän muutaman esimerkin:

- Kahdelle kaverille on sanottu pankissa asp-asioissa, että "noin nätti tyttö kyllä sais miehenkin, että kannatta äkkiä pariutua, niin saa sitten vähän kivemman asunnon".
- Mulle on monta kertaa esitetty ravintolassa kimppalaskun tullessa, että maksan kahden edestä, vaikka olen vain yksi ihminen ja muut paikalla olevat pariskuntia.
- Kun yksi ystävä oli vielä sinkku, sukulaistäti kutoi hänelle vauvanvaatteita varmuuden vuoksi etukäteen.
- Ikuinen klassikko, jonka kuulee yleensä ihmisiltä, jotka ei tunne mua kovin hyvin: "Vieläkin sinkku? Ei saa olla liian nirso!" (Wtf, en ole nirso, minkäs minä sille mahdan että äijä sai paskahalvauksen kun olis lapsia pitänyt alkaa tekeen ja lähti käveleen...)

Kommentit (370)

Vierailija
161/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta huomaa miesten ja naisten eron: suurimmalla osalla naisista on sinkkuinakin tyydyttävä seksielämä ja mahdollisuudet saada seksiä aina kun haluaa. Miehillä taas täytyy olla suhde jos haluaa saada seksiä säännöllisesti, ainakin suurimmalla osalla miehistä.

No kenen kanssa ne heterosinkkunaiset sitten harrastaa seksiä? Eikö ne ole miehiä ne seksikumppanit? Ja silloin myös saman verran miehiä jotka saa seksiä vaikka ovat sinkkuja.

Kyllå mies voi olla yksinkertainen.

Ei seksi jakaudu tasaisesti. Ei ole jakautunut koskaan. Esimerkiksi evoluutiota tutkittaessa on löydetty aikakausi, jolloin vain 1 mies 42 naista kohti sai jatkettua sukuaan. Eli jokaista miestä kohti joka sai geeninsä eteenpäin oli 42 naista jotka sai lapsia. Evoluutio on aina toiminut niin, että vain parhaat urokset pääsevät jatkamaan sukuaan.

Tämä näkyy yhä tänäkin päivänä. Esimerkiksi fwb-suhteiden kanssa miehellä voi olla vaikka 5 naista samaan aikaan kierrossa. Tai vaikka olisikin niin että on vain yhden kanssa kerrallaan, voi olla niin että mies on suhteessa yhden naisen kanssa, sitten vaihtaa seuraavaan, sitten kolmanteen, neljänteen, viidenteen.... Sanotaan nyt vaikka että tämä jatkuu 10 naisen kanssa. Nämä muut naiset ovat sinkkuina silloin kun eivät ole tuon miehen kanssa, koska heille ei ole ongelma olla sinkku ja he etsivät valiomiestä. Lopuksi 10 naista on ollut suhteessa mutta vain 1 miehen kanssa.

Irtosuhteiden kanssa tämä näkyy vielä selvemmin, sitähän sanotaan että 20% miehistä panee 80% naisista. Ei tämä maailmanlaajuinen sanonta mistään tyhjästä ole tullut. Erilaiset sosiaaliset tutkimukset tukevat tätä, koska kun on tehty anonyymejä kyselyitä: suurimmalla osalla miehistä luku on alle 10, ja naisilla keskiarvo on selvästi isompi. Kuitenkin joukossa on niitä miehiä, joilla seksikumppaneita onkin kymmeniä tai jopa satoja. 1 miehellä voi olla kuukaudessa vaikka 10 naista.

Se on ihan evoluution ja biologian sanelema fakta, että naiset ovat seksuaalisesti valikoivampia, minkä johdosta seksi jakautuu epätasaisesti.

Tuosta yksinkertaisuudesta en aio edes sanoa mitään.

OK. En jaksa tätä. Sinkkunaiset panee toisian naisia tai jo parisuhteessa olevia miehiä. Luovutan.

Vierailija
162/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä keskustelusta huomaa miesten ja naisten eron: suurimmalla osalla naisista on sinkkuinakin tyydyttävä seksielämä ja mahdollisuudet saada seksiä aina kun haluaa. Miehillä taas täytyy olla suhde jos haluaa saada seksiä säännöllisesti, ainakin suurimmalla osalla miehistä.

No kenen kanssa ne heterosinkkunaiset sitten harrastaa seksiä? Eikö ne ole miehiä ne seksikumppanit? Ja silloin myös saman verran miehiä jotka saa seksiä vaikka ovat sinkkuja.

Tämä on muuten yksi mikä ottaa joskus aivoon. Sinkkunaiset harrastaa seksiä ufojen kanssa. Sillä kukaan sinkkumies ei omien sanojensa mukaan sitä saa.

(En harrasta ukkomiehiä. En ole lesbo.)

Sinkkumiehillä seksin jakautuminen on epätasaisempaa. Kärjistetysti sanoen osaa panee urakalla ja loput ei sitten ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten yksi mikä ottaa joskus aivoon. Sinkkunaiset harrastaa seksiä ufojen kanssa. Sillä kukaan sinkkumies ei omien sanojensa mukaan sitä saa.

Sinkkumiehillä seksin jakautuminen on epätasaisempaa. Kärjistetysti sanoen osaa panee urakalla ja loput ei sitten ollenkaan.

Palataan otsikon aiheeseen, kiitos.

Vierailija
164/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naisten partnerimäärästä jankkaava voisi korvata väestöliiton turhana puljuna, koska hänellä on hallussaan tietoa, mitä tällä astetta virallisemmalla taholla ei ole:

www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/201704072200098872_lz.shtml

Naisten seksikumppanien määrä on kasvanut, muttei ole vielä miesten tasolla.

Vierailija
165/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin kun otetaan joku ikäluokka niin siitä ei tosiaankaan vain ne 20 prosenttia pariudu, vaan toisinpäin. Mutta ei anneta sen häiritä ulimiestä omatekoisessa kuplassaan.

Vierailija
166/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksisuhdetta epäilevä on joku katkera parisuhteessa kitkuttaja. Eikä tajua että ihmisiä ja tilanteita on erilaisia. Ei hänen kokemus (?) ole yhtä kuin totuus. Voi pyhä Sylvi.

Kyllä melkein kaikilla mun sinkkuystävillä on jonkinlainen seksiviritys. Ei niillä oo mitään tekemistä ihastumisen yms. kanssa.

Ei teidän toista mielipidettä kannattavienkaan kommentit aina kovin rakentavia ole, että sen suhteen ei kannattaisi yhtään pyhäsylvitellä. Lapsellisesti nauratte niille, joita ei kiinnosta hyppiä sängystä sänkyyn, väitätte epäkypsiksi tai (kuten sinä) syytätte katkeraksi.

Kannattaisi katsoa vähän peiliin.

Ihan samoin voi teistä sanoa, eli ettette taida kuitenkaan olla ihan sinut itsenne kanssa. Muuten ette tuntisi tarvetta tylyttää muita. Vai teilläkö se oikeus vain on?

Vierailija
167/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT. Minua ihmetyttää se, että vielä nykyaikana on niin paljon pareja, jotka kitkuttavat yhdessä, vaikka puolisot eivät tule toimeen keskenään, ei ole seksiä, ei mitään ja jos haaveita on, ne koskevat elämää, jossa toinen ei enää kuulu kuvioihin. Tällaisia huonoissa suhteissa olevia miehiä tulee vastaan pilvin pimein heti, jos menee jollekin treffipalstalle. 

Vierailija
168/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- jätetään illanistujaisten ulkopuolelle, kun siellä on vain pariskuntia.

- jos sinkkuus tulee puheeksi, seurustelevat kaverit suhtautuvat siten että minä olen taatusti katkera ja yksinäinen. Katkera siitä, etten saa seksiä ja kumppania muutenkaan. Selittely ei auta, he vain myhäilevät että niin niin.

- "no jokos sulla on joku? Eikö töistä löytyis? Entäs ne opiskelukaverit?" -jooei, töissä kaikki miehet on mua aika paljon vanhempia ja joka ikinen on naimisissa! Opiskelukaverit taas elävät bilevaihetta.

- "kyllä tarvii lapsi miehenmallin." Niin, lapsen oma isä, siskon mies, ukki ja kavereiden isät sekä kaukaisemmat sukulaismiehet eivät riitä. Pitää saada saman katon alle joku äijänretale.

Eniten mua vituttaa tuo kavereiden suhtautuminen. En viitsi edes puhua sinkkuudesta mitään, koska he eivät tunnu tajuavan että mä viihdyn sinkkuna. Itse kitkuttavat paskoissa parisuhteissaan.

Kaikki sinun kaverisi kitkuttavat paskoissa parisuhteissaan?

Et kai nyt itse syyllisty asenteellisuuteen?

Sen voin sanoa että jos joku suhtautuu kavereidensa parisuhteisiin tuolla tavalla, antaa se kyllä vähän kateellisen ja katkeran kuvan ja saattaa tuottaa noita kommentteja joissa sinullekin suositellaan parisuhdetta.

Ei, vaan ne jotka kärkkäimmin puuttuvat sinkkuuteen, ovat ne jotka ovat huonoissa parisuhteissa. Yhdellä mm. on ollut väkivaltaa suhteessa ja mies petti raskausaikana. Silti hän ei (muka) ymmärrä, että joku voi olla tyytyväinen sinkkuna.

Minä kyllä hyvin ymmärrän että joku voi olla tyytyväinen sinkkuna mutta silti jos joku vihjaisi minulle että parisuhteeni on paska , saisi hän kyllä turpaansa ( noin kuvaannollisesti).

Vierailija
169/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua (29-vuotias nainen) ei kutsuta sukujuhliin muuten kuin vanhempieni kautta. Minulle ei siis ilmoiteta, että esim. serkullani on rippijuhlat x.x.201x, tervetuloa, vaan kutsu esitetään vanhemmilleni, jotka ilmoittavat sitten minulle juhlista. Pidän tätä hieman omituisena, etenkin kun parisuhteissa olevat pikkuveljeni kutsutaan puolisoineen suoraan. Olen asunut 10 vuotta omillani, ja tuntuu hassulta jos joku mieltää minut vanhempieni kanssa vieläkin yhdeksi yksiköksi.:D 

Tämä ärsyttää tosi paljon! Ihan kuin en olisi aikuinen itsellinen ihminen kun olen sinkku, vaan vieläkin reippaasti yli kolmekymppisenä luetaan lapsuudenperheeseen. Ja sitten vielä kehdataan ihmetellä, jos en tule/pääse paikalle, kun "kutsu" tavoittaa minut päivää ennen juhlia.

Vierailija
170/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat kyselevät lähes aina heidän luona käydessäni, että eikö todellakaan vieläkään ole löytynyt ketään. Usein tulee kommenttia siitä, että olen liian nirso ja jään tällä tahdilla yksin koko loppuelämäkseni. Jaksavat myös aina muistuttaa, että minun iässä olivat jo menneet naimisiin keskenään.

Kavereitten kanssa tulee joka ikinen kerta jossain vaiheessa puheeksi mun sinkkuus. Sitä on joskus jossain bileissä päivitelty isossa porukassa. Silloinkin ensimmäinen kommentti liittyy aina nirsouteen. Paljon tulee myös ohjeita, miten se mies oikein löydetään.

Töissä saan tosi paljon kommentteja siitä, että kyllä säkin vielä sen miehen löydät. On kerrottu sukulaistytöistä, jotka ovat yllättäen löytäneet miehen ja koitettu patistaa osallistumaan Maajussille morsian-ohjelmaan. Juuri viime viikolla ohimennen heitin, että Nizza voisi olla kiva häämatkakohde. Siihen tartuttiin heti ja udeltiin, että nytkö viimein on joku mies löytynyt. 

On oikeesti aika raskasta välillä, kun omaa sinkkuuttaan ei tunnu pääsevän missään eroon, vaan sitä päivitellään ja ihmetellään ihan joka paikassa. Ja ikää on siis 27 vuotta.

Vierailija
171/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella sosiaalinen, tutustun uusiin ihmisiin nopeasti ja kaveripiirini on todella laaja. Ihmiset viihtyvät seurassani ja monien mielestä olen kauniskin.

Olen ollut sinkkuna jo lähes kolme vuotta. Tämä herättää jatkuvasti vaikka minkälaista supisemista ympärilläni ja ihan ihme kysymyksiä! Suoraan kukaan harvemmin kysyy, harmi, koska kertoisin kyllä mielelläni, etten halua parisuhdetta koska olen muuttamassa pysyvästi ulkomaille vuoden päästä. Tarkoitus oli muuttaa jo aiemmin, mutta tutkinto on vähän venynyt. Tästä syystä en ole halunnut parisuhdetta Suomessa, en ole halunnut raahata ketään mukaani enkä myöskään luopua omasta unelmastani, sinkkuus on tuntunut turvalliselta ratkaisulta ja olen ollut oikein tyytyväinen.

Seksuaalinen suuntautumiseni ei ole kenellekään epäselvä, joten olen kuullut itsestäni mm. olevani todellisuudessa parisuhteessa aivan hirveä natsi, joka ei jätä toiselle lainkaan tilaa ja rajoitan kaikkea menemistä. Sattuivat onneksi sanomaan tämän kun eksäni oli paikalla, joka oli kuulemma korjannut asian, minulla ei nimittäin ole mitään tarvetta rajoittaa tosen menemisiä enkä ole edes mustasukkainen :D Lisäksi kuulin kerran, että joku oli kysynyt onko minulla tarttuva sukupuolitauti... Monet tytöt ovat kyllä suoraan myöntäneetkin, että heistä tuntuu että vien kaikki miehet, vaikka kotiin asti en kyllä ketään ole vienyt todella pitkään aikana, enpä edes porukan ulkopuolelle. Olen onnellinen yksinäni, yksinäinen en kuitenkaan ole, kiitos ystävien. :)

Tämän viestin perusteella en varmaan kuulosta kovin mukavalta ihmiseltä, mutta rehellisesti olen sitä kyllä. En jaksa näistä asioista provosoitua, lähinnä naurattaa, mutta ihmetyttää kyllä myös nyt kun tuli puheeksi.

Tuosta koti-asunto jutusta, en ole koskaan tullut ajatelleeksi asiaa. Hyvä kun huomioitte, pitää tästä eteenpäin olla tarkempana että käyttää korrekteja ilmaisuja. :) Tosin puolikielisenä saan ehkä muutenkin enemmän anteeksi pieniä virheitä.

Vierailija
172/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut kymmenen vuotta sinkkuna ja kaikenlaisia kommentteja on tullut kuultua. Näitä huomauttelijoita, säälijöitä, utelijoita ja paheksujia on aina yhdistänyt se, että he eivät voi sietää mitään massasta poikkeavaa eivätkä kestä itsenäisyyttä toisissa ihmisissä. Moni myös projisoi vahvasti omia angstejaan sinkkujen haukkumisen muodossa. Sinkkuuden lisäksi mikä tahansa heidän normeistaan poikkeava kelpaa ruodittavaksi: seksuaalinen suuntautuminen, pariskuntien lastenhankinta/hankkimatta jättäminen, perjantai-illan viettäminen kotona baareilun sijaan, yksin elokuvissa käyminen, Facebookiin kuulumattomuus...Niin pientä tai arkista asiaa ei ole, etteikö siitä keksisi negailtavaa tai päiviteltävää. Tavallaan olen pahoillani heidän puolestaan, sillä kyllä jo niiden puheiden perusteella kuulee, että he eivät ole tasapainossa itsensä kanssa. Kaveeraamaan en enää ala kyseisenlaisten ihmisten kanssa ja esim. erääseen sukulaiseeni katsoin parhaaksi katkaista välit, kun hänen päsmäröintinsä muuttui aggressiiviseksi ja suorastaan maaniseksi.

Vierailija
173/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitenkään ei saa miehiä uskomaan,  että naisilla se on ihan sama juttu? Joo, tiedän että ei saa. Ei tarvi vastata.

Neitsyyskeskustelutilityksessä on nelikymppisiä naisneitsyitäkin.

Tämä tässä oikeasti ketuttaa: miehet väittää että 5 miestä panee kaikki sinkkunaiset tasaisesti, eli ne saa kaikki ihan yhtä paljon kun taas ne loput miehet ei saa koskaan ikänä yhtään mitään. Ei ole näin.

Päälle vielä sinkkunaisten syyllistys, kun emme ymmärrä antaa näille raukkaparoille. Taas pitäisi sitä rimaa kuulemma alentaa....

Kuinka usein miessinkkuja syyllistetään siitä, että ette hoitele saamattomia naisia (baariruusuja, siiderivalas YH-naisia, kuuskymppisiä mummoja jne. esim. - ylijäämänaiset)  eli ette ymmärrä antaa niille? Tähän voitte vastata.

Vierailija
174/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksissä polttareissa puhuttiin pitkään vieraiden(kin) hääsuunnitelmista. Kommentoin mitä itse haluaisin omiin häihini, ja heti tuli halveksuvasti "etsi se mies ensin". Ilmeisesti minun olisi pitänyt ymmärtää asemani ja pysyä nolona hiljaa ja sivummalla koko puolen tunnin keskustelun ajan. En minä pyytänyt keskustella hääjutuista, mutta jos muut niistä haluavat puhua, niin kyllä minäkin osallistun keskusteluun vaikka se ilmeisesti sinkulle onkin paheksuttavaa.

Vierailija
175/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella sosiaalinen, tutustun uusiin ihmisiin nopeasti ja kaveripiirini on todella laaja. Ihmiset viihtyvät seurassani ja monien mielestä olen kauniskin.

Olen ollut sinkkuna jo lähes kolme vuotta. Tämä herättää jatkuvasti vaikka minkälaista supisemista ympärilläni ja ihan ihme kysymyksiä! Suoraan kukaan harvemmin kysyy, harmi, koska kertoisin kyllä mielelläni, etten halua parisuhdetta koska olen muuttamassa pysyvästi ulkomaille vuoden päästä. Tarkoitus oli muuttaa jo aiemmin, mutta tutkinto on vähän venynyt. Tästä syystä en ole halunnut parisuhdetta Suomessa, en ole halunnut raahata ketään mukaani enkä myöskään luopua omasta unelmastani, sinkkuus on tuntunut turvalliselta ratkaisulta ja olen ollut oikein tyytyväinen.

Seksuaalinen suuntautumiseni ei ole kenellekään epäselvä, joten olen kuullut itsestäni mm. olevani todellisuudessa parisuhteessa aivan hirveä natsi, joka ei jätä toiselle lainkaan tilaa ja rajoitan kaikkea menemistä. Sattuivat onneksi sanomaan tämän kun eksäni oli paikalla, joka oli kuulemma korjannut asian, minulla ei nimittäin ole mitään tarvetta rajoittaa tosen menemisiä enkä ole edes mustasukkainen :D Lisäksi kuulin kerran, että joku oli kysynyt onko minulla tarttuva sukupuolitauti... Monet tytöt ovat kyllä suoraan myöntäneetkin, että heistä tuntuu että vien kaikki miehet, vaikka kotiin asti en kyllä ketään ole vienyt todella pitkään aikana, enpä edes porukan ulkopuolelle. Olen onnellinen yksinäni, yksinäinen en kuitenkaan ole, kiitos ystävien. :)

Tämän viestin perusteella en varmaan kuulosta kovin mukavalta ihmiseltä, mutta rehellisesti olen sitä kyllä. En jaksa näistä asioista provosoitua, lähinnä naurattaa, mutta ihmetyttää kyllä myös nyt kun tuli puheeksi.

Tuosta koti-asunto jutusta, en ole koskaan tullut ajatelleeksi asiaa. Hyvä kun huomioitte, pitää tästä eteenpäin olla tarkempana että käyttää korrekteja ilmaisuja. :) Tosin puolikielisenä saan ehkä muutenkin enemmän anteeksi pieniä virheitä.

Läpi kuultaa kyllä, että koska olet ihan ok ja kiva, niin muiden pitää yrittää kehittää teoriaa, miksi olet sinkku. Eli täytyyhän sinussa olla siis vikaa?  Muutaman vuoden päästä varmaan aletaan väittää liian valikoivaksi?

Vierailija
176/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinkkuja pidetään jotenkin heikompina, sitä olen aina ihmetellyt. Mielestäni ihminen on vahvempi ja ihailtavampi, mitä itsenäisempi on. Pitkään sinkkuna olleet voivat olla parhaimpia parisuhde-ehdokkaita, koska eivät tarvitse mitään toiselta selviytyäkseen (rahaa, seksiä, seuraa jatkuvasti). Toisen kanssa seurustellaan sitten sen takia, että hän oikeasti kiinnostaa ihmisenä, ei tarpeitten ja odotusten täyttäjänä.

Mitä on ihmisen itsenäisyys ja vahvuus?

Monesti ihmiset ovat näennäisvahvoja; ulkoisen itsenäisyyden ja vahvuuden alle peitetään haavoittuvaisuus. Mielestäni sinkut eivät ole keskimäärin yhtään sen vahvempia kuin parisuhteessa olevat. 

Sinkut eivät tarvitse toiselta rahaa, seksiä, seuraa jatkuvasti?

Ulospäin hyvin "tarvitsemattomalta" näyttävä ihminen voi esim. lainata jatkuvasti rahaa vanhemmiltaan, harrastaa seksiä 5 eri ihmisen kanssa viikossa, roikkua jatkuvasti kaikenmaailman chattipalstoilla jne.

Ja meistä jokaisella on toiseen ihmiseen kohdistuvia tarpeita ja odotuksia. Loppupeleissä jokainen haluaa toiselta jotain: turvaa, hellyttää, kuuntelmista, kokemusta, että on tärkeä, mitä vain. Tämä koskee kaikkia ihmissuhteita ja ylipäätään ihmisen halua liittyä muihin. Jotkut peittelevät tätä paremmin, jotkut tuovat tarvitsevuuttaan esille suoremmin. 

Vierailija
177/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksissä polttareissa puhuttiin pitkään vieraiden(kin) hääsuunnitelmista. Kommentoin mitä itse haluaisin omiin häihini, ja heti tuli halveksuvasti "etsi se mies ensin". Ilmeisesti minun olisi pitänyt ymmärtää asemani ja pysyä nolona hiljaa ja sivummalla koko puolen tunnin keskustelun ajan. En minä pyytänyt keskustella hääjutuista, mutta jos muut niistä haluavat puhua, niin kyllä minäkin osallistun keskusteluun vaikka se ilmeisesti sinkulle onkin paheksuttavaa.

Sama koskee monien parillisten mielestä myös lapsettomuutta. Sinkku ei oikein saisi surra lapsettomuuttaan, koska se on erilaista kuin lapsettomuusongelmalapsettomuus. Kyllä, on erilaista eikä yleensä varmaan puoliksikaan niin raastavaa, mutta ei se sitä silti olemattomaksi muuta. 

Vierailija
178/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se voivottelu ja säälittely.. ja aataminaikainen nimittely vanhaksipiiaksi ! Vanhapiika on katkera, vasten tahtoaan miehettömäksi jäänyt väritön naisihminen, enkä minä ole sellainen !

Vierailija
179/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läpi kuultaa kyllä, että koska olet ihan ok ja kiva, niin muiden pitää yrittää kehittää teoriaa, miksi olet sinkku. Eli täytyyhän sinussa olla siis vikaa?  Muutaman vuoden päästä varmaan aletaan väittää liian valikoivaksi?

Juurikin teoriaa tuntuvat pyörittelevän taustalle ja näitä on ollut paljon muitakin. Joka tapauksessa tuntuu, että kenenkään muun sinkkuus ei ole tällä tavoin tapetilla. Eronneita ei hiillosteta, se on normaalia. Pitkään jatkunut sinkkuus on ok, jos siis se ei ole ok henkilölle itselleen vaan koittaa löytää parisuhteen. Eipä ole muuten aiemmin tullut tätä edes näin paljon mietittyä. Tosiaan lähipiiri kyllä tietää suunnitelmani ja onneksi olemme tunteneet suurimman osan kanssa ihan yläasteelta asti. Mutta tosiaan laajassa kaveripiirissä kaikki eivät ole vanhoja tuttuja... Mukavia ihmisiä ovat kaikki, ei sillä, mutta kai sitä sitten on vähän viallinen tapaus kun parisuhde ei nyt kelpaa :D

Kai tämä sinkkuus on vähän verrattavissa siihen, jos joku ei halua juoda alkoholia. Jotenkin saman tyylistä kommenttia ovat monet raittiit tutut kertoilleet.

Vierailija
180/370 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksisuhdetta epäilevä on joku katkera parisuhteessa kitkuttaja. Eikä tajua että ihmisiä ja tilanteita on erilaisia. Ei hänen kokemus (?) ole yhtä kuin totuus. Voi pyhä Sylvi.

Kyllä melkein kaikilla mun sinkkuystävillä on jonkinlainen seksiviritys. Ei niillä oo mitään tekemistä ihastumisen yms. kanssa.

Mulle on useampi joskus sanonut että "hyvähän sulla on kun on rahaa" Millä logiikalla yksin asuvalla on enempi rahaa kuin pariskunnalla? Hupaisaa. Mielummin kyllä maksan kaiken itse kuin kinaan rahasta jonkun kaa (niin näyttää tapahtuvan monessa suhteessa)

No ei ole kyllä älyllä ja kypsyydellä tämäkään kommentti pilattu. Äärip*skaa argumentointia tuo keskustelukumppanin henkilökohtaisten ominaisuuksien spekulointi. Ei kaikki sinkutkaan kuksi ympäri kyliä, ihan hyvin tuon kommentin esittäjä voisi olla sinkku. Toisekseen, kommentin esittäjän parisuhdestatus tai edes mahdollinen katkeruus ei millään tavalla vähennä hänen mielipiteensä arvoa.