Hillan, Pinjan ja Mintun pikkuveljen nimi?
Etsimme nimeä, joka sointuisi siskojen nimien kanssa, mutta joka ei (välttämättä) olisi luontonimi, koska poikien luontonimet eivät jotenkin iske. Esim. tutuilta tulleet ehdotukset Pyry ja Aarni eivät ole meidän makuumme.
Itse olemme miettineet näitä: Hugo, Aatto, Otso, Niilo/Niila, Alpo, Toivo, Tiitus, Joona. Mikään ei kuitenkaan ole vielä noussut suosikiksi.
Heittäkää ehdotuksia, lupaan kommentoida! Toki loppupeleissä itse valitsemme nimen, eli pojalle ei tarvitse isompana kertoa, että sait muuten nimesi av-palstalta. Mutta olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkökulmia, kun olemme itse jumissa nimen kanssa.
Kommentit (158)
Sampsa: Liian lempinimi
Venni: Kiva, mutta hankala, koska tiedän sekä Venni-nimisiä tyttöjä että poikia
Alex: Aivan eri tyyliä siskojen nimien kanssa, muuten ihan kiva. Tätä en myöskään antaisi, koska olemme täysin suomalaisia sukunimeä myöten
Vanja on kyllä miehen nimi. Vanja-eno ei ole nainen.
Korianteri on hyvä Mintun kans.
Karpalo sopii Hillan kanssa.
Otava
Usva
Sumu
Valo
Ovatko liian erikoisia?
Kuutti
Nuutti
Touko
Aarne
Aulis
Pietu
Pessi
Mauno
Sisu
Voitto
Vierailija kirjoitti:
Vanja on kyllä miehen nimi. Vanja-eno ei ole nainen.
Tiedän kyllä. Nimeä on kuitenkin annettu myös naisille. Minä näen sen naisen nimenä siksi, että siinä on a-pääte joka on yleensä feminiininen pääte, ja muistuttaa hyvin paljon nimeä Anja. Mutta kyllä, tiedän, että Venäjällä Vanja nähdään yleensä miehen lempinimenä.
-ap
Pekka, Mikko, Paavo, Oiva, Niilo, Matti, Sampo
Vierailija kirjoitti:
Pietu
Konsta
Veikka
Aappo
Pietusta mulle tulee mieleen pieru, en voi sille mitään.
Konsta - Ei oikein nappaa
Veikka - En jotenkin näe tätä nimenä, tulee vaan mieleen joku pikkuveikka
Aappo - Hankala, Aapo taas on kiva
-ap
Oksa: Ei
Aarni: Aloitusviestissä totesinkin, että sopisi tyylillisesti, mutta silti emme halua tätä nimeksi
Veli ja Ukko: Liian merkitysnimiä. Ukko on myös jopa ruma mielestäni
Viljo: En jotenkin vaan tykkää
Pasi: Ei, setämäinen
Havu: Liian erikoinen
En jaksanut selata onko tätä ehdotettu, mutta ehdotukseni on Tim-Jami. :)
Vanja: Mä näen tämän enemmän tytön nimenä, ja lisäksi viittaa vahvasti Venäjään.
Sampo: Tämä ei jostain syystä vain miellytä
Totti: Ei kuulosta nimeltä
Visa: En pidä - tulee mieleen sana visainen tai Visa electron, ja toisaalta eräs inhottava Visa, jonka joskus tunsin
Sameli - Liian outo, vähän kuin Sametin ja kamelin yhdistelmä. Tiedän kyllä, että kyseessä on ihan oikea nimi, mutta minua ei sytytä.
Leo, Otto, Niilo, Elias: Leo-nimi on kiva, mutta sitä on useammalla sukulaislapsella, ja en halua antaa samaa nimeä. Otto on vähän töksähtävä. Niiloa olimmekin jo miettineet, Elias on myös kiva. En tosin ole varma, sopiiko se s-päätteisenä siskojen nimiin.
Eeli, Eelis: Kivoja molemmat, Eeliksessä tosin mietityttää konsonantti-pääte, joka on erilainen siskojen nimiin verrattuna
Korho: Tulee vain mieleen sukunimi Korhonen, tämä ei ole kaunis nimi mielestäni
Honka: Puu, ei ole meidän mieleen
Lenni: Ihan söpö ja herkkä nimi, mutta jotenki. silti ei
Reino: Ei ole meidän tyylinen
Reima: ks. edellinen
Ahti: sama kuin yllä
Tapio ja Kauri: sama kuin yllä
-ap