Hillan, Pinjan ja Mintun pikkuveljen nimi?
Etsimme nimeä, joka sointuisi siskojen nimien kanssa, mutta joka ei (välttämättä) olisi luontonimi, koska poikien luontonimet eivät jotenkin iske. Esim. tutuilta tulleet ehdotukset Pyry ja Aarni eivät ole meidän makuumme.
Itse olemme miettineet näitä: Hugo, Aatto, Otso, Niilo/Niila, Alpo, Toivo, Tiitus, Joona. Mikään ei kuitenkaan ole vielä noussut suosikiksi.
Heittäkää ehdotuksia, lupaan kommentoida! Toki loppupeleissä itse valitsemme nimen, eli pojalle ei tarvitse isompana kertoa, että sait muuten nimesi av-palstalta. Mutta olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkökulmia, kun olemme itse jumissa nimen kanssa.
Kommentit (158)
En tiedä miksi, mutta Kaapo kuulostais kivalta 🙈
Ohto
Kivi
Touko
E(e)mi
Kaarna
Kari
Oras
Syksy
Salama
Ukko
Salama
Kirnu
Kieppi
Viikinkilaiva
:)
Vierailija kirjoitti:
Etsimme nimeä, joka sointuisi siskojen nimien kanssa, mutta joka ei (välttämättä) olisi luontonimi, koska poikien luontonimet eivät jotenkin iske. Esim. tutuilta tulleet ehdotukset Pyry ja Aarni eivät ole meidän makuumme.
Itse olemme miettineet näitä: Hugo, Aatto, Otso, Niilo/Niila, Alpo, Toivo, Tiitus, Joona. Mikään ei kuitenkaan ole vielä noussut suosikiksi.
Heittäkää ehdotuksia, lupaan kommentoida! Toki loppupeleissä itse valitsemme nimen, eli pojalle ei tarvitse isompana kertoa, että sait muuten nimesi av-palstalta. Mutta olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkökulmia, kun olemme itse jumissa nimen kanssa.
Ehdotuksistanne Otso on luontonimi - vai ettekö hoksaa?
Otson synonyymi on mm. Arto suomenkielisistä nimistä.
Vierailija kirjoitti:
Paju
Vakiintuneempi tytön nimenä myös? Nimet, jotka on molemmille sukupuolille saattavat aiheuttaa kiusaamista.
Aapeli
Nestori
Niilo
Panu
Oskari
Manu
Sakari
Sakarias
Daniel
Vierailija kirjoitti:
Moi Saku ja perhe
Aarre, Aarti, Jasu,Peetu, Osma, Osmo.
Vierailija kirjoitti:
Aarre, Aarti, Jasu,Peetu, Osma, Osmo.
Osmo on kaunis nimi.
Voitto, Viljami, Verneri, Olavi, Otava, Aamos, Aatos?
Usva on vakiintunut jo tytön nimeksi. Usva nimeä löytyy (ekana tai tokana nimenä) noin 400 naiselta, mutta vain noin 5 mieheltä.