Hillan, Pinjan ja Mintun pikkuveljen nimi?
Etsimme nimeä, joka sointuisi siskojen nimien kanssa, mutta joka ei (välttämättä) olisi luontonimi, koska poikien luontonimet eivät jotenkin iske. Esim. tutuilta tulleet ehdotukset Pyry ja Aarni eivät ole meidän makuumme.
Itse olemme miettineet näitä: Hugo, Aatto, Otso, Niilo/Niila, Alpo, Toivo, Tiitus, Joona. Mikään ei kuitenkaan ole vielä noussut suosikiksi.
Heittäkää ehdotuksia, lupaan kommentoida! Toki loppupeleissä itse valitsemme nimen, eli pojalle ei tarvitse isompana kertoa, että sait muuten nimesi av-palstalta. Mutta olisi kiva kuulla ulkopuolisten näkökulmia, kun olemme itse jumissa nimen kanssa.
Kommentit (158)
Korho
Honka
Lenni
Reino
Reima
Ahti
Tapio
Kauri
Venni
Anna Perhon poika on muuten Kilu. Ilmeisesti Pertsan ja Kilun innoittamana...
Pertti olisi myös kiva, mutta jos tuo r-kirjain on ongelma, niin ei sitten.
Sampsa?
Otsohan on luontonimi noista miettimistänne. Se on kiva! Mun mielestä olisi ihanaa jos olisi jatkumo neljännessäkin nimessä kun kolmessa jo on.
Suosikkejani Otso, Kuisma, Ahti ja Aarni.
Jos luontonimistä pois niin Veli : ) tai Ukko
Vierailija kirjoitti:
Arno
Atte
Turo
Taneli
Taavi
Arno: Tämä on niitä nimiä, joita vierastan sen erikoisuuden takia
Atte: Enemmän pidän nimistä, joissa on vähintään 4 eri kirjainta, jotta nimeen tulee vaihtelua kirjainten välillä - tämä jotenkin tuntuu koostuvan vain 2 eri tavusta, ja on jotenkin vähän töksähtävä
Turo - Liian kova nimi, jotenkin r-kirjain ei iske kovinkaan monessa nimessä
Taneli ja Taavi ovat söpöjä, mutta tuntuvat ehkä kuitenkin liian lällyiltä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Santtu
Antti
Jaakko
Nämä ovat itse asiassa kaikki tosi kivoja ja reippaita perusnimiä, tykkään! Santtua en näistä laittaisi nimeksi, koska se on liian lempinimimäinen. Ville on ihana, mutta mua ehkä häiritsisi assosiaatio Minttuun ja Villeen, kun Minttukin perheessä on. Mutta joo, tykkään erityisesti Villestä, Antista ja Jaakosta.
-ap
Timjami: Liian erikoinen. Emme siis ole hakemassa mitään mausteen/syötävän nimeä, eikä nimen tarvitse olla erikoinen.
Samu, Peetu ja Masi: Näistä Peetu on kiva, Samu ja Masi liian lempinimiä.
Väinö: Ihana, mutta en antaisi sitä ainakaan tällä hetkellä omalle lapselle. Olen töissä päiväkodissa, ja tulee niin moni tuttu lapsi mieleen. Samoin Väinöä on myös nimenä tuttujen lapsilla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Antti, Jaakko ja Ville. Toooosi omaperäistä. Ap ei olisi varmaan ikinä itse keksinyt.
Nimen ei tarvitse ollakaan omaperäinen. Antti, Jaakko ja Ville ovat kivoja ja reippaita perusnimiä joita en ole tullut nyt ajatelleeksi sen takia, että omassa lapsuudessani ja nuoruudessani nuo nimet olivat tosi yleisiä, ja villejä, antteja ja jaakkoja pyöri aina samassa tarhassa, ala-asteella ja yläasteella. Ville varsinkin oli tosi yleinen, ihan kyllästymiseen saakka.
-ap
Totti
Visa