Miksi sinulla on koira? Ymmärrys ei riitä
Vihaan koiria yli kaiken. Ne haisee, karvaa ja niistä on liikaa vaivaa. "Seura" ei ole tämän arvoista. Iso YÖK koirille ja sellaisten omistajille.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen katseen myös älykäs ja kaunis vaimoni luo minuun.
Ihminen pettää vaan.
Koirasiko ei petä jonkun toisen koiran kanssa jos tilaisuus tarjoutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se elukka ei rakasta ketään ja tyytyy vain siihen, että saa ruokakuppinsa täyteen ja pääsee paskomaan ja kusemaan pitkin pientareita.
Sekoitat koiran kissaan.
Sekoitat koiran ihmiseen.
Rehellisesti sanottuna en pidä koirista enkä ymmärrä miksi joku pitää. Minulla ei vaan synny sellaista luonnollista tunnetta, että pitäisin koirasta tai koira viehättäisi minua. Päinvastoin koirasta on riesaa tavallisen arjen ja elämän keskellä.. pissatukset, tassujen pesut, koiran katse ja läsnäolo niskassa.. koira haisee, jne.
Se, että tunnen näin ei mielestäni ole kiellettyä/väärin. Ja on erittäin hyvä, että monet ihmiset pitävät ja rakastavat koiria. Rakastavan ihmisen kodissa koira saa hyvää ja rakastavaa huolenpitoa sekä seuraa
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten pettäminen tulkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat koiran ihmiseen.
Mahdotonta.
Jostain luin hyvän vinkin sen testaamiseen, kumpi rakastaa sinua enemmän, koirasi vai vaimosi. Sulje vuorotellen koirasi ja vaimosi päiväksi auton peräkonttiin ja avaa sen jälkeen luukku ja vertaa reaktioita...
😀
Vierailija kirjoitti:
Rehellisesti sanottuna en pidä koirista enkä ymmärrä miksi joku pitää. Minulla ei vaan synny sellaista luonnollista tunnetta, että pitäisin koirasta tai koira viehättäisi minua. Päinvastoin koirasta on riesaa tavallisen arjen ja elämän keskellä.. pissatukset, tassujen pesut, koiran katse ja läsnäolo niskassa.. koira haisee, jne.
Se, että tunnen näin ei mielestäni ole kiellettyä/väärin. Ja on erittäin hyvä, että monet ihmiset pitävät ja rakastavat koiria. Rakastavan ihmisen kodissa koira saa hyvää ja rakastavaa huolenpitoa sekä seuraa
Jos peset sitä koiraa ja huollat turkkia niin ei se oma koirasi haise. Eli se on sama kuin jokaisen kodin ominaistuoksu, et huomaa omaasi, mutta vieraan aistit. Ja jos sinulla on negatiivinen suhde koiriin, on aika selvää että aistisi huomioivat niiden hajut selvemmin. Kyllä minustakin muiden koirat voivat joskus olla epämiellyttävän hajuisia.
Minua ällistyttää nykyään se, miten monta rakkia ihmisillä on kerrostaloasunnossakin. Ihan käsi sydämelle nyt koiraihmiset: onko koiralle sopivaa elämää olla tuntitolkulla yksin sisällä asunnossa? Onko se oikeasti teidän mielestä elämää, joka sopii eläimelle? Ettei pääse ulos kuin aamulla kiireesti ennen omistajien töihinlähtöä ja alkuillasta toisen kerran. Mitä se koira oikeasti tekee siellä kämpässä tuntikausia yksin? Nukkuuko se?
Minusta tuntuu, että koiria hankitaan usein vain statussymboliksi, sisustustavaraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten pettäminen tulkitaan.
Sinulla on siis avoin suhde koirasi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen katseen myös älykäs ja kaunis vaimoni luo minuun.
Ihminen pettää vaan.
Minulla ei ole seksuaalista suhdetta koirani kanssa joten ei petä.
Koirani ei lähtisi asumaan ja elämään kenenkään muun luo vaikka herkuilla houkuteltaisiin joten ei petä, meillä on molemminpuolinen kiintymys- ja arvostusuhde jota kumpikaan ei halua rikkoa.
Pohjavillaton turkkikoira, eli ei haise eikä lähde karvaa (paitsi harjattaessa) :) Koira otettiin, koska halusin itselleni seuralaisen (olen paljon yksin kotona) ja halusin myös lapselle kaverin kotiin. Jokin hoivavietti myös houkutteli, valikoitiin rotu joka on äärimmäisen seurallinen ja leimautuva, mulla on aina syliteltävä kotona :D Lisäksi ihan vilpittömästi tykkään tuosta turkin hoidosta, on rentouttavaa katsoa telkkaria ja harjata koiraa. Varmaan sama fiilis, mitä jotkut saa tehdessään käsitöitä.
Hiilijalanjälki kolmekiloisella koiralla on aika pieni. Omistajansa on autoton kasvissyöjä, joten sekin ehkä kompensoi :)
p.s. minäkään en tykkää kaikista koirista. Isot koirat ovat vähän ällöjä, sellaiset joilla on vähän rasvainen koiranhajuinen turkki ja jotka kuolaavat, järsivät huonekalut ja ovat jotenkin liian isoja sisätiloihin. Myös väärään suuntaan jalostetut koirat surettavat ja yököttävät, esim. lyhytikäiset dobermannit, lyttynokkaiset bullat ja hermostovaurioiset cavalierit.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on siis avoin suhde koirasi kanssa.
Olemme vain ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ällistyttää nykyään se, miten monta rakkia ihmisillä on kerrostaloasunnossakin. Ihan käsi sydämelle nyt koiraihmiset: onko koiralle sopivaa elämää olla tuntitolkulla yksin sisällä asunnossa? Onko se oikeasti teidän mielestä elämää, joka sopii eläimelle? Ettei pääse ulos kuin aamulla kiireesti ennen omistajien töihinlähtöä ja alkuillasta toisen kerran. Mitä se koira oikeasti tekee siellä kämpässä tuntikausia yksin? Nukkuuko se?
Minusta tuntuu, että koiria hankitaan usein vain statussymboliksi, sisustustavaraksi.
Tähän ei taida kukaan koiranomistaja vastata, menee liikaa tunteisiin ;)
Vierailija kirjoitti:
Meillä koira on aika vähän yksin. Teen paljon etätöitä ja eläkkeellä olevat vanhemmat pitävät myös koiraa paljon luonaan ja koira on kuin kotonaan molemmissa paikoissa. Ulkoilee vähintään 3 x pv.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan ei kiinnosta yhtään.
Halusin mielenkiinnosta tietää miksi joku omistaa koiran ja ajatteleeko joku samalla tavalla kanssani.
Oikeastaan ei kiinnosta, mutta seuraavassa lauseessa sulla on mielenkiintoa tietää asiasta. Eli kumpi? Kiinnostaa vai ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lemmikkieläimet pois ja koirien pito sallitaan vain sokeille, poliisille ja armeijalle. Monen lemmikin hiilijalanjälki on täysin kestämätön.
Jos hiilijalanjälkeä halutaan vähentää, niin aloitetaan ihmisistä. Me tämä pallo tuhotaan ja saastutetaan, ei muut eläimet. Koko ihmiskunta saisi kuolla sukupuuttoon.
Paitsi eläintenystävät. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei taida kukaan koiranomistaja vastata, menee liikaa tunteisiin ;)
Hei eläintenvihaajat! Meillä on yksinäisyysongelma ratkaistu toisella koiralla. Suosittelen ratkaisua kaikille lemmikinomistajille, ihan vaan eläintenvihaajien iloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koira on aika vähän yksin. Teen paljon etätöitä ja eläkkeellä olevat vanhemmat pitävät myös koiraa paljon luonaan ja koira on kuin kotonaan molemmissa paikoissa. Ulkoilee vähintään 3 x pv.
Lisään, että koira pääsee myös mukaan joillekin lomamatkoille, sopiviin vuokramökkeihin ja hotelleihin.
Mulla on iso koira jotta pysyisin laihana. En jaksais muuten mennä kävelyille.
Aloittajan kanssa täysin samaamieltä koirat on täysin turhia ruokittavia!