Tyroksiini. Kysyin asiaa jo eilen, mutta en löydä kysymystäni mistään, sori. Eli aloitin tyroksiinin vajaa vikko sitten ja
nyt on kummalista ahdistusta. Siis henkistä. oikeasti inhottava olo. Onko muilla ollut tyroksiinin aloituksessa vastaavaa ja pitääkö lääke lopettaa? Annostus on vain 25mg.
Kommentit (7)
Ahdistus johtuu jostain muusta. Annos on niin pieni, ettei se voi aiheuttaa juuri mitään muutosta.
Jatka vaan syömistä. Kestää vielä muutaman viikon, että alkaa kunnolla vaikuttamaan. Annoksesi on niin pieni, ettei pitäisi vaikuttaa "huonosti".
Ei ku se ahdistus menee ohi sillä thyroksiinillä. Älä lopeta lääkitystä.
Joskus olen tunaroinut ja ottanut kaksinkertasen annoksen, ku unohdin, että olen jo ottanut lääkkeen ja otinkin uudestaan. Silloin tuli sydämmentykytystä ja hikoilua.
Niin ja lisään ahdistus on yksi oire kilpparin vajaatoiminnasta. Siksi sotä moneksti luullaan masennukseksi.
Ja muista ottaa tyhjään vatsaan! Ei muuten imeydy kunnolla, syö aamupala vartin päästä (itselläni onnistuu tunnin odottelu). Kalkkia vasta neljä tuntia lääkkeen otosta.
Mulla kestää pari viikkoa olon normalisoitumiseksi, kun annosta muutetaan. Labroja suostuvat ottamaan vasta kuuden viikon kuluttua, että lääkeaine ehtii jakautua kehoon. En olisi huolissani, jollei sydän tykyttele tai muljahtele. Voisiko ahdistus johtua stressistä/ uuden sairauden tuomasta epätietoisuudesta? Ja jos oot vaihtanut ehkäisyä, niin sekin voi tehdä ahdistuneeksi. Itse odottelisin jollei sydän oireile, kilpparijutut ottavat aina aikansa.