Rumatkin miehet koetaan viehättäväksi, jos jutut ovat hyviä – naisilla tilanne on monimutkaisempi, selvisi viehätysvoimatutkimuksessa
JOS mies ei ole kovin komea, hän voi korvata puutteen olemalla nokkelaälyinen. Nainen sen sijaan ei välttämättä hyödy nokkeluudestaan. Se voi jopa vähentää hänen viehätysvoimaansa.
Epäreiluilta kuulostavat löydökset ovat peräisin tuoreesta tutkimuksesta, jossa selvitettiin fyysisen viehätysvoiman ja luovuuden välisiä yhteyksiä.
KOKEISSA esitettiin molempaa sukupuolta edustaville arvioitsijoille kuvia hyvännäköisistä ja ei niin hyvännäköisistä miehistä ja naisista. Kuvien ohessa oli tulkintoja taideteoksesta – René MagrittenRakatavaiset -maalauksesta – tai auton renkaan käyttötarkoituksista. Jotkin tulkinnoista olivat nokkelampia tai luovempia kuin toiset.
Nokkeluudella oli selvä vaikutus siihen, miten viehättävänä arvioitsijat pitivät kuvan henkilöä.
Mies hyötyi kaikissa tapauksissa oivaltavista jutuistaan, oli hän hyvännäköinen tai ei. Ulkonäöltään vaatimaton mies sai luovalla taiteen tulkinnalla jopa yhtä hyvät viehätyspisteet kuin komea mutta kuivahko kaveri.
NAISTEN OSALTA TUTKIMUSTULOKSET EIVÄT OLLEET YHTÄ SELVIÄ, MUTTA TILANNE EI VAIKUTA TASAVEROISELTA.Tutkimuksessa tehdystä kolmesta kokeesta naisella vaikutti olevan huonommat mahdollisuudet korvata ulkoisen viehätyksen puutteita oivaltavalla älyllä.
Naisten viehätysvoima riippui lähinnä tämän ulkonäöstä, eikä nokkeluus tehnyt kaunista naista yhtään vetävämmäksi. Jos taas nainen ei ollut ulkoisesti viehättävä, nokkeluus jopa vähensi hänen viehätysvoimaansa.
Tutkimuksen tehnyt Abertayn yliopiston psykologian tutkija Christopher Watkins arvioi, että epäviehättäviä naisia jollain tavalla rangaistaan nokkeluudestaan.
Samanlaisia huomiota ovat muutkin tutkijat tehneet, muistuttaa The Atlantic -lehti. Vaikka miehet kertovat pitävänsä itseään älykkäämmistä naisista, todellisuudessa nämä viehättävät vähemmän. Naisen huumorintajunkin on todettu laskevan hänen vetävyyttään.
UUDEN tutkimuksen yksi koe antaa kuitenkin toivoa tasa-arvoisesta maailmasta. Siinä luova äly lisäsi niin miesten kuin naistenkin vetovoimaa, vaikka ulkonäössä ei olisi ollut kehumista.
Tutkimuksen julkaisi Royal Society Open Science.
Kommentit (452)
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena ette vaan oikeasti pysty ymmärtää mitä on olla ruma ja lyhyt mies suomessa.
Aika hyvä huomio siihen nähden, että nimenomaan miehethän tällä palstalla tuntuvat kovasti tietävän, millaista on olla nainen Suomessa. Tässäkin ketjussa miehet ovat tienneet kertoa, kuinka naisilla on kaikki niin helppoa. Rumatkin naiset kun saavat Deittipalveluissa kymmeniä yhteydenottoja tuosta vaan ja baarista löytyy vaikka joka illalle uusi uros kainaloon. Seksiä rumat naiset saavat helposti jopa komeilta miehiltä. Ja kun sinkkunaiset itse kertovat ihan toisenlaisista kokemuksista, heitä syytetään valehtelijoiksi.
Mutta ehkä miehet sitten vaan ovat jonkinlaisia naisen elämän asiantuntijoita? Jopa nämä parikymppiset ja naissuhteissa täysin kokemattomat miehetkin? Sinullakin vaikuttaisi viestisi perusteella olevan jos jonkinlaisia käsityksiä takaraivossasi siitä, kuinka helppoa pariutuminen naisille on...
En hetkeäkään epäile että naisille ei muka olisi miehen saanti helppoa. Eri asia mikäli on vain valinnan vaikeudet kun mikään ei kelpaa mitä olisi tarjolla
Kiitos, juuri tätä tarkoitin! Sinäkin olet ymmärtääkseni parikymppinen, naisten suhteen kokematon mies, mutta kovasti silti luulet tietäväsi, miten helppoa naisilla on. 😉 Vaikea minun on arvioida, mistä tällainen usko omaan tietämykseensä kumpuaa, kun minkäänlaiseen kokemukseen se ei voi perustua, koska et itse ole nainen, etkä ole kokenut suhteita naisten kanssa.
Mikähän siinä on, että me naiset emme pysty ymmärtämään mitä on olla mies, mutta te miehet kuitenkin kuvittelette ymmärtävänne, mitä on olla nainen...
Jos nainen haluaa miesten huomiota, hän esimerkiksi laittautuu ja lähtee illanviettoon. Illan aikana häntä lähestyy 1-10 miestä ja nainen sitten valitsee kenet kelpuuttaa. Tai nainen laittaa Tinderiin kuvan ja saa satoja pareja, valitsee niistä sitten mieluisimmat. Suurinosa naisista kelpaa miehille mutta toisinpäin se ei menekään niin näin tiivistetysti.
Aivan. Ja tämän The Totuuden naisten elämästä sinä tiedät siksi, että et ole itse nainen eikä sinulla ole juuri kokemusta naisista. Parikymppisen kokemattoman pojan auktoriteetilla ja asiantuntemuksella sinä tottakai pystyt oikeita naisia paremmin kertomaan millaista naisten elämä parisuhdemarkkinoilla noin yleisesti ottaen on... Olet sä kyllä aika fiksu. 😉
Minulla ei Tinderistä omakohtaisia kokemuksia ole, mutta baareissa toki olen ehtinyt käymään paljonkin siitä asti kun 26 vuotta sitten 18 täytin. Koskaan ei ole yhtenä iltana tullut kymmentä miestä seuraansa tarjoamaan. Eikä ole tullut kenellekään naiselle keiden kanssa olen näistä asioista puhunut tai baarissa käynyt. Kerran muistan kahden eri miehen lähestyneen minua, molemmat heistä olivat seksiä vailla, joten en juuri inspiraatiota tuntenut. Toisinaan toki yksi mies osoittaa kiinnostusta illan aikana, mutta useinmiten yksikään ei ole tullut hieromaan tuttavuutta. Mulla on ystäviä, joilla on käynyt parempikin flaksi, mutta että joka baari-illalle jopa kymmenen tarjokasta, joista valita, kuulostaa tällaisen keski-ikäisen tavisnaisen kokemusten mukaan lähinnä utopialta. Ei edes ystäväpiirini kaunotar tuollaisiin lukuihin päässyt nuorenakaan.
Sanoinkin 1-10, en väh. 10. Se että sinulla on ollut edes se yksi kiinnostunut mies illan aikana on enemmän kun monella miehellä josta ei yhdelläkään baarireissulla ole yksikään nainen kiinnostunut. Ja se että sinua on vain se yksi mies lähestynyt illassa ei tarkoita että sinusta ei olisi ollut useammat miehet kiinnostuneet/ joille kelpaisit. Ehkä suurin osa miehiä ei vain ole uskaltanut lähestyä syystä tai toisesta
1-10 on aika kaukana tuosta "mutta useinmiten yksikään ei ole tullut hieromaan tuttavuutta" eli siis yleensä 0, joskus 1 ja kerran 26 vuoden aikana 2.
Sinä elät mielikuvitusmaailmassa, itse rakentamassasi vankilassa ja mitä pikemmin sen tajuat, sen pikemmin voi olla toiveita että onnesi kääntyy. Jatkuvasti vääristelet ja selittelet muiden sanomisia niin, ettei itse rakentamasi, vääristynyt kuvasi maailmasta särkyisi.
Terapiaa on ehdotettu sinulle aikaisemminkin ja sitä sinun kannattaisi ihan vakavissaan myös harkita, ihan itsesi takia.
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että naisille ulkonäkö ei olisi miehissä tärkein ominaisuus on valehtelua tietenkin
Ihan mielenkiinnosta, miksi näin päättelet? Jos nyt ajatellaan, että moni nainen haluaa pitkää parisuhdetta eikä pelkkää seksiä, niin miksi ulkonäkö olisi silti miehessä tärkein ominaisuus?
Mihin sinun mielestäsi pitkä ja hyvä parisuhde perustuu? Rakkauteen, kumppanuuteen, luottamukseen, arjen, juhlan ja vuoteen jakamiseen? Vaiko siihen, että toinen on mahdollisimman komeaa katseltavaa kun se löhöää sohvalla virttyneissä verkkareissa silmä tapilla formuloita tuijottaen?
Taas sivuutetaan se ensivaikutelma/ kiinnostus. Noilla millään hyvän parisuhteen piirteellä ei ole tässä vaiheessa mitään merkitystä jos mieheen ei kukaan nainen osoita kiinnostusta. Komea mies saa paljon kiinnostuneita naisia ja näin tilaisuuksia parisuhteen kokeiluun, kävi sitten suhteille miten vain. Ruma mies ei saa tilaisuuksia joten suhteita ei synny, olisi miehen taidot kuinka kultaiset parisuhteen kannalta
Yksinkertainen Prisma-testi osoittaa tämän harhaisen, autistisen jankkaamisesi vääräksi kerta toisensa jälkeen. Suuri osa rumista miehistä on onnellisesti parisuhteissa, ellei jopa suurin. Tämän voi jokainen reaalimaailmassa elävä ihan omin silmin todeta.
käyttäjä-313 kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että naisille ulkonäkö ei olisi miehissä tärkein ominaisuus on valehtelua tietenkin
Ihan mielenkiinnosta, miksi näin päättelet? Jos nyt ajatellaan, että moni nainen haluaa pitkää parisuhdetta eikä pelkkää seksiä, niin miksi ulkonäkö olisi silti miehessä tärkein ominaisuus?
Mihin sinun mielestäsi pitkä ja hyvä parisuhde perustuu? Rakkauteen, kumppanuuteen, luottamukseen, arjen, juhlan ja vuoteen jakamiseen? Vaiko siihen, että toinen on mahdollisimman komeaa katseltavaa kun se löhöää sohvalla virttyneissä verkkareissa silmä tapilla formuloita tuijottaen?
Taas sivuutetaan se ensivaikutelma/ kiinnostus. Noilla millään hyvän parisuhteen piirteellä ei ole tässä vaiheessa mitään merkitystä jos mieheen ei kukaan nainen osoita kiinnostusta. Komea mies saa paljon kiinnostuneita naisia ja näin tilaisuuksia parisuhteen kokeiluun, kävi sitten suhteille miten vain. Ruma mies ei saa tilaisuuksia joten suhteita ei synny, olisi miehen taidot kuinka kultaiset parisuhteen kannalta
Yksinkertainen Prisma-testi osoittaa tämän harhaisen, autistisen jankkaamisesi vääräksi kerta toisensa jälkeen. Suuri osa rumista miehistä on onnellisesti parisuhteissa, ellei jopa suurin. Tämän voi jokainen reaalimaailmassa elävä ihan omin silmin todeta.
Minä yleensä seurailen oman ikäisieni 18-30 vuotiaiden menoa ja epäviehättäviä miehiä ei näe naisten kanssa suhteessa koskaan. Tiedä sitten onko pariutuminen sitten keski-iässä helpompaa ja on aivan hyvin mahdollista että nuo Prismassa näkyvät rumilukset ovat olleet paremman näköisiä naisen hankkiessaan
Käyttäjä2771 kirjoitti:
käyttäjä-313 kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä yleensä seurailen oman ikäisieni 18-30 vuotiaiden menoa ja epäviehättäviä miehiä ei näe naisten kanssa suhteessa koskaan. Tiedä sitten onko pariutuminen sitten keski-iässä helpompaa ja on aivan hyvin mahdollista että nuo Prismassa näkyvät rumilukset ovat olleet paremman näköisiä naisen hankkiessaan
Sinä näet sen mitä haluat nähdä, koska se on egosi kannalta helpompaa. Inhimillistä, mutta surullista.
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisena ette vaan oikeasti pysty ymmärtää mitä on olla ruma ja lyhyt mies suomessa.
Aika hyvä huomio siihen nähden, että nimenomaan miehethän tällä palstalla tuntuvat kovasti tietävän, millaista on olla nainen Suomessa. Tässäkin ketjussa miehet ovat tienneet kertoa, kuinka naisilla on kaikki niin helppoa. Rumatkin naiset kun saavat Deittipalveluissa kymmeniä yhteydenottoja tuosta vaan ja baarista löytyy vaikka joka illalle uusi uros kainaloon. Seksiä rumat naiset saavat helposti jopa komeilta miehiltä. Ja kun sinkkunaiset itse kertovat ihan toisenlaisista kokemuksista, heitä syytetään valehtelijoiksi.
Mutta ehkä miehet sitten vaan ovat jonkinlaisia naisen elämän asiantuntijoita? Jopa nämä parikymppiset ja naissuhteissa täysin kokemattomat miehetkin? Sinullakin vaikuttaisi viestisi perusteella olevan jos jonkinlaisia käsityksiä takaraivossasi siitä, kuinka helppoa pariutuminen naisille on...
En hetkeäkään epäile että naisille ei muka olisi miehen saanti helppoa. Eri asia mikäli on vain valinnan vaikeudet kun mikään ei kelpaa mitä olisi tarjolla
Kiitos, juuri tätä tarkoitin! Sinäkin olet ymmärtääkseni parikymppinen, naisten suhteen kokematon mies, mutta kovasti silti luulet tietäväsi, miten helppoa naisilla on. 😉 Vaikea minun on arvioida, mistä tällainen usko omaan tietämykseensä kumpuaa, kun minkäänlaiseen kokemukseen se ei voi perustua, koska et itse ole nainen, etkä ole kokenut suhteita naisten kanssa.
Mikähän siinä on, että me naiset emme pysty ymmärtämään mitä on olla mies, mutta te miehet kuitenkin kuvittelette ymmärtävänne, mitä on olla nainen...
Jos nainen haluaa miesten huomiota, hän esimerkiksi laittautuu ja lähtee illanviettoon. Illan aikana häntä lähestyy 1-10 miestä ja nainen sitten valitsee kenet kelpuuttaa. Tai nainen laittaa Tinderiin kuvan ja saa satoja pareja, valitsee niistä sitten mieluisimmat. Suurinosa naisista kelpaa miehille mutta toisinpäin se ei menekään niin näin tiivistetysti.
Aivan. Ja tämän The Totuuden naisten elämästä sinä tiedät siksi, että et ole itse nainen eikä sinulla ole juuri kokemusta naisista. Parikymppisen kokemattoman pojan auktoriteetilla ja asiantuntemuksella sinä tottakai pystyt oikeita naisia paremmin kertomaan millaista naisten elämä parisuhdemarkkinoilla noin yleisesti ottaen on... Olet sä kyllä aika fiksu. 😉
Minulla ei Tinderistä omakohtaisia kokemuksia ole, mutta baareissa toki olen ehtinyt käymään paljonkin siitä asti kun 26 vuotta sitten 18 täytin. Koskaan ei ole yhtenä iltana tullut kymmentä miestä seuraansa tarjoamaan. Eikä ole tullut kenellekään naiselle keiden kanssa olen näistä asioista puhunut tai baarissa käynyt. Kerran muistan kahden eri miehen lähestyneen minua, molemmat heistä olivat seksiä vailla, joten en juuri inspiraatiota tuntenut. Toisinaan toki yksi mies osoittaa kiinnostusta illan aikana, mutta useinmiten yksikään ei ole tullut hieromaan tuttavuutta. Mulla on ystäviä, joilla on käynyt parempikin flaksi, mutta että joka baari-illalle jopa kymmenen tarjokasta, joista valita, kuulostaa tällaisen keski-ikäisen tavisnaisen kokemusten mukaan lähinnä utopialta. Ei edes ystäväpiirini kaunotar tuollaisiin lukuihin päässyt nuorenakaan.
Sanoinkin 1-10, en väh. 10. Se että sinulla on ollut edes se yksi kiinnostunut mies illan aikana on enemmän kun monella miehellä josta ei yhdelläkään baarireissulla ole yksikään nainen kiinnostunut. Ja se että sinua on vain se yksi mies lähestynyt illassa ei tarkoita että sinusta ei olisi ollut useammat miehet kiinnostuneet/ joille kelpaisit. Ehkä suurin osa miehiä ei vain ole uskaltanut lähestyä syystä tai toisesta
Sanoin, että useinmiten yksikään mies ei ole minua baari-illan aikana lähestynyt. En lähde arvailemaan mistä se johtuu, koska en ole milloinkaan pitänyt sitä epänormaalin huonona flaksina. En liioin ole kiinnostunut kilpailemaan siitä, kenellä on käynyt huonoin onni parisuhdemarkkinoilla. Minä se en ainakaan ole, koska olen ollut onnellisesti parisuhteessa 15 vuotta.
Pointti on nyt siinä, että nämä sinun parikymppisen pojan kokemattomuudella julistamat "totuudet" naisten elämästä ovat hyvin kaukana siitä, mitä minä naisena ja sinua yli 20 vuotta kokeneempana olen havainnoinut ja ihan normaalina pitänyt. Se, että läheskään joka baarireissulla ei miesseuraa löydy, on minusta todellakin ihan normaalia naisen elämää. Toki monilla käy varmasti parempikin tuuri, mutta sellaistahan se juuri on. Toisilla on enemmän vientiä kuin toisilla eikä sekään ole mikään koko elämän kestävä vakio. Juuri tästä syystä nämä sinun yleistyksesi tuntuvat niin omituisilta. Kun kyse on asiasta, josta ei oikeasti voi kokonaista sukupuolta koskevia yleistyksiä tehdä.
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuutin ensivaikutelman siksi, koska se ei millään tavalla määrittele sitä, mitä ihminen toisessa pitää tärkeimpänä ominaisuutena. Se, että ensivaikutelman luomisessa ulkonäkö näyttelee suurempaa osuutta kuin suhteen syvetessä, ei tarkoita sitä, että naiselle ulkonäkö olisi miehessä tärkein ominaisuus.
N 44 kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivuutin ensivaikutelman siksi, koska se ei millään tavalla määrittele sitä, mitä ihminen toisessa pitää tärkeimpänä ominaisuutena. Se, että ensivaikutelman luomisessa ulkonäkö näyttelee suurempaa osuutta kuin suhteen syvetessä, ei tarkoita sitä, että naiselle ulkonäkö olisi miehessä tärkein ominaisuus.
Tottakai tarkoittaa koska ilman sitä et miehen kanssa seurustelisi
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Käyttäjä2771 kirjoitti:
N 44 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tarkoittaa koska ilman sitä et miehen kanssa seurustelisi
Susta paistaa kyllä tosi pahasti läpi se, että aikuistuminen on vielä aivan kesken eikä sulla ole oikein mitään käsitystä siitä miten ihmiset suhteita keskenään muodostaa. Toki se on ikäsi huomioon ottaen ihan ymmärrettävää, mutta silti.
Ensivaikutelma on ratkaisevan tärkeä lähinnä vain silloin jos se määrittää että tavataanko enää toista kertaa. Merkittävä osa suhteista kuitenkin muodostuu ihan toisella tavalla eli nähdään pidemmän aikaa esim harrastuksen, työn tai yhteisen kaveripiirin takia, jolloin ensivaikutelman merkitys pienenee. Näihin jälkimmäisiin sunkin kannattaisi satsata, jos tosiaan olet niin ruma kuin luulet, sen sijaan että päivystät 24/7 täällä palstalla itkemässä kurjaa kohtaloasi.
Katsokaapa, millaiset kokoerot on esim. maahanmuuttajamiehillä ja heidän suomalaisilla tyttöystävillään. Usein ihan piskuisella miehellä on aivan normaalipituinen nainen, jota mies näyttää ulottuvan ehkä hartioihin. Jos miehessä on jotakin erikoista ja kiinnostavaa, niin kyllä se pituus unohtuu.
Mä en tunne ketään perusnättiä naista (jollainen itsekin olen) tai rumaa naista, joka joutuisi hätistelemään miehiä. Tai että olisi valinnanvaraa. Mulla on aina mennyt niin päin, että kaikki miesjutut ovat olleet sen varassa, kiinnostuuko mies minusta. Yleensä eivät ja itse olen kyllä ollut kiinnostunut. Mulle on täysin vieras maailma tällainen mitä täällä puhutaan, että tavallinenkin nainen voisi vain valita haluamansa ja olo on kuin karkkikaupassa. Ei ole. Olen 26v ja korkeakoulutettu, hoikka, perusnätti ja pukeudun kivasti.
Vain oikeasti tosi kauniit kaverit ovat niitä, jotka saa tinderissä kymmeniä mätsejä, facebookissa tuntemattomilta viestejä ja baarissa tai missä vaan iskuyrityksiä. Mua on yritetty baarissa iskeä tasan kerran ja siitä on nyt jotain 7 vuotta aikaa. Nuorempana kun kävin usein mua kauniimman kaverin kanssa baarissa, häntä tultiin joka kerta jututtamaan. Mua ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tunne ketään perusnättiä naista (jollainen itsekin olen) tai rumaa naista, joka joutuisi hätistelemään miehiä. Tai että olisi valinnanvaraa. Mulla on aina mennyt niin päin, että kaikki miesjutut ovat olleet sen varassa, kiinnostuuko mies minusta. Yleensä eivät ja itse olen kyllä ollut kiinnostunut. Mulle on täysin vieras maailma tällainen mitä täällä puhutaan, että tavallinenkin nainen voisi vain valita haluamansa ja olo on kuin karkkikaupassa. Ei ole. Olen 26v ja korkeakoulutettu, hoikka, perusnätti ja pukeudun kivasti.
Vain oikeasti tosi kauniit kaverit ovat niitä, jotka saa tinderissä kymmeniä mätsejä, facebookissa tuntemattomilta viestejä ja baarissa tai missä vaan iskuyrityksiä. Mua on yritetty baarissa iskeä tasan kerran ja siitä on nyt jotain 7 vuotta aikaa. Nuorempana kun kävin usein mua kauniimman kaverin kanssa baarissa, häntä tultiin joka kerta jututtamaan. Mua ei.
Tämä on niin kummallista. Niinä aikoina kun itse olen liikkunut vapaa-ajalla esim. pubeissa, järjestötoiminnassa tai kesällä puistossa kaveriporukalla, eli ylipäätään käynyt paikoissa joissa tapaa uusia ihmisiä, olen aina saanut olla antamassa pakkeja ja selittelemässä, että satun olemaan parisuhteessa. Nähdäkseni sama vaiva porukan muilla naisilla. Saman illan aikana yrittäjiä useita. Eikä tosiaan olla mitään missikandidaatteja. Kohta kolmekymppisiä ollaan.
^ Juuri näin se on. Olen se 33v. ikisinkku eikä ole koskaan ollut miehiä tarjolla edes siellä baarissa. En ole ruma enkä lihava enkä omituinen, mutta niin vain miesten huomio on äärimmäisen harvinaista. Samoin muille perusnäteille kavereilleni.
Ja samalla tunnen useita lyhyitä ja/tai kaljuja ja/tai rumia 18-30-vuotiaita miehiä jotka ovat onnellisesti parisuhteissa. Ei heilläkään naiset ovella jonota mutta ovat sen puolisonsa löytäneet.
Mutta ei, jankkaaja ei usko että nätti nainen voi konea yksinäisyyttä tai että ruma nuori mies voi päästä parisuhteeseen. Vaikka koko maailma ympärillö toisin todistaa.
Vierailija kirjoitti:
^ Juuri näin se on. Olen se 33v. ikisinkku eikä ole koskaan ollut miehiä tarjolla edes siellä baarissa. En ole ruma enkä lihava enkä omituinen, mutta niin vain miesten huomio on äärimmäisen harvinaista. Samoin muille perusnäteille kavereilleni.
Ja samalla tunnen useita lyhyitä ja/tai kaljuja ja/tai rumia 18-30-vuotiaita miehiä jotka ovat onnellisesti parisuhteissa. Ei heilläkään naiset ovella jonota mutta ovat sen puolisonsa löytäneet.
Mutta ei, jankkaaja ei usko että nätti nainen voi konea yksinäisyyttä tai että ruma nuori mies voi päästä parisuhteeseen. Vaikka koko maailma ympärillö toisin todistaa.
Hups, lainaus jäi. Vastasin siis hänelle jota ei myöskään jahdata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin kummallista. Niinä aikoina kun itse olen liikkunut vapaa-ajalla esim. pubeissa, järjestötoiminnassa tai kesällä puistossa kaveriporukalla, eli ylipäätään käynyt paikoissa joissa tapaa uusia ihmisiä, olen aina saanut olla antamassa pakkeja ja selittelemässä, että satun olemaan parisuhteessa. Nähdäkseni sama vaiva porukan muilla naisilla. Saman illan aikana yrittäjiä useita. Eikä tosiaan olla mitään missikandidaatteja. Kohta kolmekymppisiä ollaan.
Niin, sen kun tietäisi miksi toisilla on ottajia ja toisilla ei. Tosi hyvännäköisiä ja vähemmän viehättäviä kun löytyy molemmista porukasta, samoin nuoria ja vanhoja.
Mulla ei ole auttanut yhtään mikään miesten kuinnostuksen herättämiseen: olen normaalipainoinen, pitkähiuksinen, pukeudun naisellisesti, meikkaan kevyesti, olen iloinen luonne, kun lähden ulos pidän hauskaa ja tanssin (en murjota pimeässä nurkassa). Olen mukana vapaaehtoishommissa, käyn töissä, tapaan kavereita, käyn seurakunnalla, harrastan... olen avoin ja pystyn juttelemaan monenlaisten ihmisten kanssa.
Saldona 0 treffikutsua ja 0 myöntävää vastausta kun olen itse pyytänyt miehiä ulos. 0 myös nettideittailusta. Kavereita saan koska vaan mutta mitään muuta miehet eivät halua.
Ja samalla sinä saat torjua useamman :). Pointtina onkin yrittää selittää jankkaajalle että naisia on erilaisia ja myös meitä tahattomasti yksinäisiä on.
Just mietin tässä, että mua on tasan kerran pyydetty varsinaisesti treffeille. Kysyjä oli reilu 30v viinaanmenevä mies. Menin treffeille ja kivaa oli, mutta ikävä kyllä liiallinen juominen on mulle kynnyskysymys. Tämän lisäksi joskus nuorempana on ex-miesystävä halunnut nähdä ja se johtikin parisuhteeseen. Muutoin kaikki muut miesjutut ovat alkaneet minun aloitteestani ja loppuneet miehen halusta.
T. Se perusnätti 26v ylempää
Vierailija kirjoitti:
Just mietin tässä, että mua on tasan kerran pyydetty varsinaisesti treffeille. Kysyjä oli reilu 30v viinaanmenevä mies. Menin treffeille ja kivaa oli, mutta ikävä kyllä liiallinen juominen on mulle kynnyskysymys. Tämän lisäksi joskus nuorempana on ex-miesystävä halunnut nähdä ja se johtikin parisuhteeseen. Muutoin kaikki muut miesjutut ovat alkaneet minun aloitteestani ja loppuneet miehen halusta.
T. Se perusnätti 26v ylempää
Jep, ja tosiaan tunnen useamman kaltaisemme. Todella todella monet naiset eivät tiedä mitä se on kun kosijoita tulee ovista ja ikkunoista. Hyvällä säkällä löytää yhden joka sinuun ihastuu.
Kuten jo mainitsin tällä hetkellä ei edes kiinnosta. Olen saanut niin rumia kommentteja tuntemattomilta miehiltä että olen vähän alkanit pelätä ihmisiä. Katsotaan josko sitten myöhemmin on paremmat fiilikset.
Rumilla miehillä on vaikea tehdä ensivaikutelmaa naisiin. Itse 24 vuotias mies ja olen vähän huolissani meistä rumemmista kun kokoajan enemmän pariutuminen painottuu nettiin tai baareihin missä ulkonäöllä on eniten vaikutusta. Uskon että ikäluokassamme/nuoremmilla ei parisuhteetkaan ole enää tavallinen yhdessä olon muoto vaan suhteet ovat enemmän seksiin perustuvia irtosuhteita. Jopa Naisetkin valitsevat mielummin ne väliaikaiset vakio seksikumppanit netistä ja baarista tai yhdeksi illaksi. Me rumat emme siis kelpaa tietenkään näihin suhteisiin enää kun kuka meiltä pelkkää seksiseuraa haluaisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt rumat miehet viimeistään uskotte ja lähdette kehittämään sitä luonnetta ettekä syytä muita okei.
Uskomattomia nämä ihmiset jotka ajattelevat, että kun jostain asiasta julkaistaan pienen budjetin tutkimus jota on tutkittu maksimissaan muutamalla kymmenellä henkilöllä, niin sitten tämä onkin heti universaali fakta, joka on tieteellisesti todistettu täysin aukottomasti.
Tällaiset ihmiset uskovat kaiken, mitä iltalehdissä ja mediassa yleisesti sanotaan. Ei minkäänlaista mediakritiikkiä. Todella surullista.
"Sen on pakko olla totta, telkkarissa sanottiin niin!"
Mutta kun tätä on koitettu kertoa vaikka kuinka täällä palstalla mutta miehet haukkuvat valehtelijaksi. Ei Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
natchiä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 25v perusnätti nainen. Olen aina ollut hoikka/normaalipainoinen, pukeutunut kivasti ja aika neutraalisti.
Mua on lähestytty baarissa ehkä kerran tai kaksi. Nämä tapahtuivat kun olin alle 20v. Nettideittisivustoilla viestejä on tullut vuosien varrella yhteensä ehkä ~20. Näistä 90% seksinvonkausta tai muuten jotain epäasiallista. Tinderissä olen ollut 3 vuotta, mätsejä on tullut varmaan 40-50, näistä treffeihin on johtanut 3.
Lähes kaikki miesjuttuni ovat päättyneet niin, että mies ei ole ollut kiinnostunut. Olen antanut elämäni aikana pakit vain kahdelle.
Että en sitten tiedä, keitä ne satoja viestejä ja mätsejä saavat naiset ovat. Minäkin olen kuitenkin nätti.
Laske tasoa. Et ole nätti oikeasti.
Jos et ole naisena 3 vuodessa saanut tinderissä kuin 40 matchiä olet todella nirsoKUULIT OIKEIN. NIRSO.
Tunnen muutamia naisia jotka tinderiä käyttää. On tukevia ja aivan perus pakkelinaamoja. Muutaman kuukauden saldona helposti sata matchiä.
Ja taas se todistettiin. Jos nainen ei saa satoja mätsejä, on nainen nirso tai susiruma (vaikka niiden rumienkin piti saada tosta vaan miehiä). Ei voida millään uskoa, että kaikki ns normaalitkaan naiset eivät joudu hätistelemään miehiä ympäriltään puhumattakaan että voisi valita kenet haluaa. Raskasta tuollainen putkinäköisyys.
Mutta kun monet, monet tavallisen näköiset naiset kehuvat Tinderiä ja kuinka helposti siellä saa matcheja ja seuraa, niin on se vähän vaikea uskoa, että joku hoikka, perusnätti ja nuori nainen ei saisi. Todennäköisempää on, että tuo mainittu hoikka, perusnätti ja nuori nainen ei puhu totta.
Miehillä linja tämä suhteen on yhteneväinen. Kaikki tavallisen näköiset miehet sanovat, että Tinderissä matcheja tulee kuin rankkasateita aavikolla.
Eikä sano. Minä olen varmasti alle keskitason ulkonäöllisesti ja saan ihan kohtuullisesti matcheja ja vieläpä sellaisia joiden kanssa tulee tsätättyäkin yleensä pidempään kuin kaksi lausetta.
Juju on siinä, että olen todnäk panostanut profiiliin enemmän kuin ainakin 90% muista miehistä eli kuvat on ammattivalokuvaajan ottamat ja profiilitekstikin on ajatuksella tehty eikä esim. "Moi! Oon Make Mikkelistä ja tytöt tykkää mun kikkelistä."
Mutta jatkakaa te vaan kitinää sen sijaan että viitsisitte itse tehdä asioille mitään, mullehan se on vaan parempi.
Olet 100 %:n varmuudella nainen. Mutta enemmän minua kiinnostaa se, miksi tämä asia on sinulle niin ihon alle menevä, että sinun täytyy miehenä esiintyen ilmoittaa meille oikeille miehille, että vika on meissä "kitisijöissä" (vain nainen käyttäisi tuota sanaa). Kuvitteletko tosiaan, että joku nyymi mammapalstalta muuttaisi käsityksiä siitä kuinka paljon miehet saavat tykkäyksiä Tinderissä, kun tämä asia on kerta toisensa jälkeen todistettu lukuisin eri kokein.
http://www.businessinsider.com/difference-in-how-men-and-women-use-tind…
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/tinder-man-swipes-righ…
https://www.technologyreview.com/s/601909/how-tinder-feedback-loop-forc…
Mutta eihän me uskota tutkimuksiin kun niihin vastaajat valehtelevat.