Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työmille suunnitellaan pakkoraportointia 7 päivän välein

Vierailija
28.04.2017 |

Hurjin piiskaesitys on se, että jos työnhakija ei vähintään seitsemän päivän välein raportoi vielä suunnitteluvaiheessa olevassa verkkopalvelussa työnhakunsa jatkumisesta, työnhaun voimassaolo päättyy. Jos kaikki esitetyt asiat menevät läpi, niin työttömälle se tarkoittaa sitä, että hänen täytyy kolmen kuukauden tarkastelujakson aikana hakea vähintään 15 työpaikkaa ja raportoida tekemisistään joka viikko työvoimaviranomaisille. Jos töitä ei kolmen kuukauden aikana löydy tai ei löydy riittävästi, seurauksena on työttömyyskorvauksen aleneminen tuolla 4,65 prosentilla. Ministeriön taustalla on kuitenkin ajatus, että esimerkiksi nuo 15 haettavaa työpaikkaa eivät voisi olla mitä tahansa työpaikkoja. Silloin ilmoitusjärjestelmää ei voi kuitenkaan automatisoida, vaan se tarvitsisi ihmisen, joka tarkistaisi, että haetut työpaikat täyttävät ministeriön määräämät ehdot.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tyottomille-ehdotetaan-pakkoraportoin…

Ensi vuonna sitten työttömille se jalkapanta-paikannuslaite ja valvontakamera kotiin. Miksei myös pakollinen työttömän tähti -merkki vaatetukseen.

Kommentit (313)

Vierailija
141/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä953 kirjoitti:

Jatkuvasti saa lukea että hallitus suunnittelee/tekee johonkin asiaan heikennyksiä. Jos hallitus parantaisi jotain asiaa niin lentäisin hämmästyksestä pyrstölleni.

Äläs nyt, saahan ne herratkin "sähköautotukea" 500€/kk  joten kyllä joillekin (kavereille) parannuksia heltiää.

Vierailija
142/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ilmoituksen voi tehdä netissä, niin joku fiksu it-nörtti ohjelmoi meille työttömille kivan sovelluksen joka hoitaa homman automaattisesti vaikka 7 kertaa päivässä. Kyllä täältä pesee!

Ja jos pakotetaan hakemaan työpaikkoja ilman että ole soveltuva alalle, niin senkin voi automatisoida: kirjoittaa  työhakemuksen jokaisen ministerin erityisavustajan tehtävään. "Sopisin niin hyvin työttömyysasiantuntijana avustajaksenne, ja hallituksen politiikasta päätellen osaamiselleni on suuri tarve, jne..." 

Sama hakukirje käy kaikille ministereille. Joka viikko vaihdetaan vaan päivämäärä ja sama posti laitetaan menemään iloisesti uudestaan.

Koska ne tulevat julkishallintoon, ne lähetetään s-postina Eduskunnan kirjaamoon ja lain mukaan ne on pakko kirjata ja käsitellä. Ministereitä on vähintään 12, kpl vai tuleeko nyt vielä 3 lisää? No, vähintään 12 kpl, joten jos jokainen työtön Suomessa lähettää joka ministerille joka viikko tuon työhakemuksen viikottainen hakukirjeiden määrä nousisis yli 3 miljoonaan! Suomi nousuun! :)

Jos hallitus haluaa, että työttömät lähettävät työhakemuksia, sitten hallitus saa just sitä mitä tilaa!

Mä olen niin pahoillani,että yhteiskunta joka elättää sut kehtaa vaatia sua tekeen juttui joita sä et haluu tehä! Tosi törkeetä! Voisko sut vaan jättää rauhaan. Ja antaa vähän lisää rahaa et pääsisit vähän nollaamaan. Mua ihan itkettää sun puolesta, vaaditaan asioita jotka ei yhtään nappaa. Kyllä meillä töissäkäyvillä on niiiin helppoo kun saadaan tehdä mitä halutaan ja rahaa tulee kun roskaa. Jaxuhali!

Tässä on edellä ollut monta fiksua kommenttia, miksi tuo tikusta asian tekeminen ei lisää työllisyyttä, mutta sinä se vaan lässytät. Oletko heikkolahjainen?

Ja ei, minä en ole työtön, mutta en myöskään katkera ääliö jonka elämän ainoa ilo on nauttia toisten vaikeuksista.

Kuka tässä on toisen vaikeuksista nauttinut tai edes antanut ymmärtää niin. Työttömien aktivointi valitettavasti lisää työllisyytta sillä Suomessa on paljon tekemätöntä työtä. Ongelma vaan on ettei kaikki työ kelpaa. Käyppä katsomassa esim. mol.fi sivuilta avoimet työpaikat, aika monee vaaditaan vaan työhakemuksen tekeminen ja oikea asenne, joka valitettavasti osalta työttömiltä puuttuu. Me työssä olevatkin olemme tehneet työtä mikä ei oikein ole innostanut eikä taloudellisesti palkinnut, olemme olleet erinäisillä kursseilla, valmennuksissa jne, mutta emme ole HALUNNEET vain olla kotona tekemättä mitään!

Missä ihmeen mikämikämaassa sinä elät? Linkkaa ystävällisesti tähän aluksi vaikka kolme työpaikkaa joihin mennään sisään vaan työhakemuksen tekemisellä (siis toki joka paikkaan valitaan yksi ihminen, mutta ymmärsin sinun tarkoittavan paikkoja joihin kuka vaan voi mennä). Niin ja sen verran, että työstä tulisi saada edes minimipalkka ja työtunteja tulisi olla niin että niistä saadulla palkalla elää.

Ihan Suomessa elelen. On ihan pakko ihan työn puolesta kommentoida tähän ketjuun, vaikka tiedänkin, että suurin osa työttömistä on uhriutujia ja selittelijöitä.

Niinpä, heti sitä aletaan puhumaan minipalkasta, työtunneista yms. Ja unohdetaan, että aika moni esim kaupan ja siivousalalla tekee, ja on vuosia tehnyt työtä osa-aikaisena. Usein tunteja on sitten kertynyt lisää ja palkkakin on noussut. Jos on ollut pitkään työtön, on turha saivarella ja pomia rusinoita pullasta. Työtä on tarjolla ilman koulutusta, oikealla asenteella tarjolla esimerkiksi myynti, varasto, rakennus ja siivousalalla. Ei vaadita kuin asennetta, asennetta ja asennetta. T rekrytoija keskisuuresta työnvälitysyrityksesä

Kuinka usein olet rekrytoinut näihin yliopistotutkinnon suorittaneita? Yli 50-vuotiaita? Pitkän asiantuntijauran tehneitaä? Vai oletko sinäkin niitä, jotka nyrpistelet "ylikoulutetuille" ja "liian vanhoille" työnhakijoille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, edelleen se suurin ja oikeastaan ainoa todellinen ongelma on siinä ettei paikkoja ole. Toinen siihen liittyvä ongelma on että ne harvat vapaat paikat menee työtä vaihtaville tai suhteilla.

Kummankos ongelman tämä 7 päivän välinen raportointi mahtaa ratkaista? Veikkaan että sen että te-toimiston tyhjäntoimittajille on keksittävä jotain puuhaa.

Alkaa tuntua että suurin este työllisyyden korjaantumiselle on työministeriön ja te-toimiston johtavissa leipääntyneissä virkamiehissä. Mitään uutta noilta ei tunnu irtoavan, kyyläystä ja piiskaa ja jos se ei auta niin enemmän kyyläystä ja piiskaa. Jos sekään ei auta niin vielä lisää kyyläystä ja piiskaa.

Siis mitä?! Ongelma, että työtä tekeville menee paikat?! Työnantaja haluaa hyvän työntekijän. Ei sitä kiinnosta olla hyväntekijänä ja palkata vuosia kotona maannut kun voi ottaa ahkeran ja tehokkaan. Se se vasta ongelma olisi jos kaikki vaan makaisi kotona kunnes juuri se The Työ tulee vastaan, sitten hakisi sitä ja saisi sen. Moni tekee tylsää tai koulutusta vastaamatonta työtä mielummin kuin jää kotiin jotta cv:n työhistoria pysyy katkeamattomana ja koska arvostaa työntekoa mielummin kuin toisten rahoilla makaamista. Se on ihan oikein, että ne ihmiset pääsee sitten niihin parempiin paikkoihin kun niitä vapautuu. Ongelma on juuri nämä valittajat joille kaikki on toisten syytä. Eletään muiden rahoilla ja syytetään niitä vielä kaiken päälle. Parin paperin täyttökin on liikaa vaadittu. Voisko tuon ajatella niin, että siitä saa itsekin jotain? Olisiko mahdollista asennoitua niin, että yrittää itse ottaa siitä hyödyn irti? Miettiä omaa työnhakuaan, etsiä ratkaisuja miksi se työ ei löydy.

Onneksi ihmisten elämä menee aina niin kun on suunnitellut. Työpaikkahan ei tietenkään saata mennä esim. sairastumisen vuoksi. Näin kävi minulle ja siksi on CV:ssä aukko. Olisin ihan mielelläni jatkanut "tylsässä" työssäni jos se suinkin olisi ollut mahdollista. Ehkä teidän työttömiä tasapäistävien on lohdullista valehdella itselleen, että kaikki työttömät ovat työttömiä omasta syystään. Voisi olla liian stressaavaa ajatella sellaista vaihtoehtoa, ettei itsekään ole haavoittumaton ja jo huomenna saattaa itse olla tilanteessa, jossa joutuu miettimään ja kasaamaan koko elämänsä uudelleen. Voin sanoa, ettei ole helppo ja missään nimessä sitä ei helpota se, että sinua pidetään laiskana paskana.

Älä viitsi. Mietinkin, että pitäisi lisätä tuo sairastamispointti tuohon. Se on tietenkin eri asia.

Se ei muuta sitä tosiasiaa, että CV:ssä on aukko ja sinun mustavalkoisella näkemykselläsi se aukko tekee minusta huonon palkattavan.

Vierailija
144/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo Sipilä on sairas mies, ihan oikesti siis olen sitä mieltä. Sanoin sitä heti kun se tuli julkisuuteen, sen silmissä on sellainen täysin todellisuudesta irrallaan olevan ihmisen katse, sellainen "ei ketään kotona". Kaikki, jokaikinen sen tempaus on ollut tyhmä ja idioottimainen. On niin tottunut käskyttämään ja rohmuamaan kaiken itselleen ja etupiirilleen, että ei varmaan oikeasti ymmärrä tekevänsä mitään väärää koskaan. Vieläkö kepulaiset tuota kannattaa? Entä persut persuja? Eikös persuja äänestäneet paljon ne "maan hiljaiset", työttömät, köyhät ja syrjäytyneet, jotka tunsivat, että vihdoin joku haluaa ajaa heidän asioitaan? Ei näitä ministereitä kiinnosta miten ihmisillä oikesti menee, kunhan vaan omat edut paranee ja raha kerääntyy yhä pienemmälle piirille. Onko tällaista itsekkyyttä ja sikailua vielä ikinä nähty?

Mitäpä muuta lestadiolaiselta poliitikolta voi odottaa kuin härskiä kähimintää ja oman lähipiirin etujen ajamista. Sehän on tuolla sairaalla lahkolla jo verissa niin etteivät edes ymmärrä tekevänsä mitään väärää.

Vierailija
145/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo Sipilä on sairas mies, ihan oikesti siis olen sitä mieltä. Sanoin sitä heti kun se tuli julkisuuteen, sen silmissä on sellainen täysin todellisuudesta irrallaan olevan ihmisen katse, sellainen "ei ketään kotona". Kaikki, jokaikinen sen tempaus on ollut tyhmä ja idioottimainen. On niin tottunut käskyttämään ja rohmuamaan kaiken itselleen ja etupiirilleen, että ei varmaan oikeasti ymmärrä tekevänsä mitään väärää koskaan. Vieläkö kepulaiset tuota kannattaa? Entä persut persuja? Eikös persuja äänestäneet paljon ne "maan hiljaiset", työttömät, köyhät ja syrjäytyneet, jotka tunsivat, että vihdoin joku haluaa ajaa heidän asioitaan? Ei näitä ministereitä kiinnosta miten ihmisillä oikesti menee, kunhan vaan omat edut paranee ja raha kerääntyy yhä pienemmälle piirille. Onko tällaista itsekkyyttä ja sikailua vielä ikinä nähty?

Purkaakohan pahaa oloaan kun poikansa kuoli juuri vaalien aikoihin?

Vierailija
146/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ilmoituksen voi tehdä netissä, niin joku fiksu it-nörtti ohjelmoi meille työttömille kivan sovelluksen joka hoitaa homman automaattisesti vaikka 7 kertaa päivässä. Kyllä täältä pesee!

Ja jos pakotetaan hakemaan työpaikkoja ilman että ole soveltuva alalle, niin senkin voi automatisoida: kirjoittaa  työhakemuksen jokaisen ministerin erityisavustajan tehtävään. "Sopisin niin hyvin työttömyysasiantuntijana avustajaksenne, ja hallituksen politiikasta päätellen osaamiselleni on suuri tarve, jne..." 

Sama hakukirje käy kaikille ministereille. Joka viikko vaihdetaan vaan päivämäärä ja sama posti laitetaan menemään iloisesti uudestaan.

Koska ne tulevat julkishallintoon, ne lähetetään s-postina Eduskunnan kirjaamoon ja lain mukaan ne on pakko kirjata ja käsitellä. Ministereitä on vähintään 12, kpl vai tuleeko nyt vielä 3 lisää? No, vähintään 12 kpl, joten jos jokainen työtön Suomessa lähettää joka ministerille joka viikko tuon työhakemuksen viikottainen hakukirjeiden määrä nousisis yli 3 miljoonaan! Suomi nousuun! :)

Jos hallitus haluaa, että työttömät lähettävät työhakemuksia, sitten hallitus saa just sitä mitä tilaa!

Mä olen niin pahoillani,että yhteiskunta joka elättää sut kehtaa vaatia sua tekeen juttui joita sä et haluu tehä! Tosi törkeetä! Voisko sut vaan jättää rauhaan. Ja antaa vähän lisää rahaa et pääsisit vähän nollaamaan. Mua ihan itkettää sun puolesta, vaaditaan asioita jotka ei yhtään nappaa. Kyllä meillä töissäkäyvillä on niiiin helppoo kun saadaan tehdä mitä halutaan ja rahaa tulee kun roskaa. Jaxuhali!

Tässä on edellä ollut monta fiksua kommenttia, miksi tuo tikusta asian tekeminen ei lisää työllisyyttä, mutta sinä se vaan lässytät. Oletko heikkolahjainen?

Ja ei, minä en ole työtön, mutta en myöskään katkera ääliö jonka elämän ainoa ilo on nauttia toisten vaikeuksista.

Kuka tässä on toisen vaikeuksista nauttinut tai edes antanut ymmärtää niin. Työttömien aktivointi valitettavasti lisää työllisyytta sillä Suomessa on paljon tekemätöntä työtä. Ongelma vaan on ettei kaikki työ kelpaa. Käyppä katsomassa esim. mol.fi sivuilta avoimet työpaikat, aika monee vaaditaan vaan työhakemuksen tekeminen ja oikea asenne, joka valitettavasti osalta työttömiltä puuttuu. Me työssä olevatkin olemme tehneet työtä mikä ei oikein ole innostanut eikä taloudellisesti palkinnut, olemme olleet erinäisillä kursseilla, valmennuksissa jne, mutta emme ole HALUNNEET vain olla kotona tekemättä mitään!

Tarkoitatko todella kyynisesti, että työllisyys lisääntyy kun työttömiä kyykytetään, koska niin monet byrokraatit ja yritykset voivat hyötyä siitä?

Mol-sivuston tunnen paremmin kuin sinä, joten tiedän että puhut BS:ää.

Lisäksi sun asenne on kumma. Kuvitteletko että kaikki työttömät ovat työttömiksi syntyneitä? Et tajua ollenkaan että työttöminä on ihan samanlaisia ihmisiä kuin sinä. Usealla voi jopa olla enemmän koulutusta, osaamista, työkokemusta, kursseja ja kaikkea muuta kuin sulla. Monella voi olla kaksi tai jopa kolme tutkintoakin. Ulkomaankokemusta.

Sinä taas elelet kuin syvän kaivon pohjalla ja huutelet sieltä, vaikket näe mitä maanpinnalla tapahtuu.

Minulla on kolme tutkintoa, työttömänä ollessa mol.fi sivut olivat tuttuakin tutummat ja ulkomaillakin on tullut oltua sekä opiskelemassa että töissä. Että sillä lailla. Työttömissäkin on monenlaisia ihmisryhmiä, myös niitä lusmuja ja laiskoja ja niitä, jota ovat jo perintönä saanet mallin työttömyydestä ja tukien varassa elämisestä.  Melkeinpä työttömiksi syntyneinä. Terveisiä kaivon pohjalta

Vierailija
147/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa ei ole ollut puoleen vuoteen avoinna yhtäkään työpaikkaa, jota tosissaan olisin voinut hakea. En voi hakea koulupsykologiksi, en hammaslääkäriksi, en insinöörin paikkaa, en ravintolakokiksi. En minä ensinnäkään osaa muuta kuin sitä mihin olen koulutuksen saanut ja mitä työtä olen tehnyt. Siivojallekin on koulutusvaatimus ja ihan syystä. Mun alalla on pilvin pimein nuoria hakijoita, kukaan ei ota tällaista viisikymppistä, jo pari vuotta työttömänä ollutta peruskonttorirottaa töihin. Kaikkia paikkoja olen hakenut, vaan niitä ei vain yksinkertaisesti ole edes kovin monta  ollut tarjolla.

Olen soitellut yrityksiin, lähettänyt sähköpostitiedusteluja ja käynyt paikanpäällä. Mitä vielä voisin tehdä, oliskohan arvon ministereillä ja muilla jehuilla jotain ehdotuksia? Ei kai tän ikäisen kannata enää kovin pitkälliseen koulutukseenkaan lähteä ja ei täällä päin juuri mitään koulutusmahdollisuuksiakaan ole, lähinnä turhia kursseja ja lähärikoulutusta, joka ei todellakaan ole mulle sopiva ala. Mukavaa tuntea itsensä jo nyt täysin turhaksi yhteiskunnan elätiksi ja on nöyryytetty jo riittävästi, kiva, että on tulossa lisää. Taitais olla helpompi heittäytyä "hulluksi", jos pääsis eläkkeelle? Töihin haluaisin, mutta kun niitä ei vaan ole.

Vierailija
148/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kirjoitettu.

Jos sellainen ihme kävisi, että Halla-ahon puheenjohtajuuden myötä hallitus hajoaisi ja tulisi uudet vaalit, samat puolueet sinne kuitenkin taas äänestettäisiin.

Vierailija
149/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan lapsen sairastuessa on mahdollista saada siitä todistus ja asia on ok?

Nyt oikeasti! On jo riittävän päätöntä, että verorahoista maksetaan, kun työssäkäyvät juoksevat hakemassa saikkutodistuksia. Nyt vielä pitäisi maksaa satojen tuhansien työttömien ja näiden lasten lääkärikäyntejä, jotta saavat todistuksia työkkäriä varten. Ja näiden käsittelyn siellä työkkärin päässä.

Jotain järkeä tähän hommaan.

Lapsi sairastuu _vakavasti_ oli tuo juttu. Silloin ollaan jo lääkärin kanssa tekemisissä. Mä nyt käsitin tuon niin, että ollaan sairaalassa sen lapsen kanssa. Flunssaisen hoitaminen varmaan onnistuu samalla kun tekee sen selvityksen? Jos ei niin sitten voi jäädä kotihoidontuelle ja mitä niitä nyt on.

Hyvä jos sinä luotat työkkäriin ja siihen että edes lääkärintodistus pelastaa karenssilta ja rahan takaisin karhuamiselta, minä en. Ainoo milä olet turvassa on joko olla niin kiltisti ettei sinua huomata eli et saa olla koskaan flunssaa suuremmassa sairaudessa ja päästä kerran vuodessa edes hetkeksi työhön jolloin sinun "pitkäaikaistyötön" statuksesi häviää tai sitten saada elättävää työtä. Tai edes työtä jolla elää asumistuen kanssa.

En minä mihinkään luota. En ole koskaan ollut työttömänä. :D Olen kirjoittanut alunperinkin kaikki kommentit kysymysmuotoon. Joku oli huolissaan (?), tai nyt alkaa tuntua, että se olikin vaan tätä samaa valitusta valituksen ilosta, että mitä jos lapsi sairastuu vakavasti jne, niin mietin vaan, että eiköhän ne tilanteet jotenkin ole sovittavissa. Mut anteeksi vaan kauheesti, tuskin on ja rahat menee teiltä taas ja laiskanakin pidetään. Niin, miksiköhän.......? :D

Vierailija
150/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeen mikämikämaassa sinä elät? Linkkaa ystävällisesti tähän aluksi vaikka kolme työpaikkaa joihin mennään sisään vaan työhakemuksen tekemisellä (siis toki joka paikkaan valitaan yksi ihminen, mutta ymmärsin sinun tarkoittavan paikkoja joihin kuka vaan voi mennä). Niin ja sen verran, että työstä tulisi saada edes minimipalkka ja työtunteja tulisi olla niin että niistä saadulla palkalla elää.

Ihan Suomessa elelen. On ihan pakko ihan työn puolesta kommentoida tähän ketjuun, vaikka tiedänkin, että suurin osa työttömistä on uhriutujia ja selittelijöitä.

Niinpä, heti sitä aletaan puhumaan minipalkasta, työtunneista yms. Ja unohdetaan, että aika moni esim kaupan ja siivousalalla tekee, ja on vuosia tehnyt työtä osa-aikaisena. Usein tunteja on sitten kertynyt lisää ja palkkakin on noussut. Jos on ollut pitkään työtön, on turha saivarella ja pomia rusinoita pullasta. Työtä on tarjolla ilman koulutusta, oikealla asenteella tarjolla esimerkiksi myynti, varasto, rakennus ja siivousalalla. Ei vaadita kuin asennetta, asennetta ja asennetta. T rekrytoija keskisuuresta työnvälitysyrityksesä

Ihan järkkyä!! Siis miten kukaan kehtaa vaatia työstä edes minimipalkan?!? Tai ei helvata!! Työtunteja!! Kyl on röyhkeiksi työttömät käyneet. Kyllä sopisi haisevan työttömän suudella kyyneleet silmissä työnantajan sormia, joka antaa hänen tehdä töitä euron tuntipalkalla (oiskohan tuokin nyt vähän liikaa) ja kyl se kolme työtuntia viikossa lämmittää ihan oikeasti sydämen pohjasta sitten kuun lopussa kun pitäisi maksaa laskut.

Ootko sä oikeasti noin sairas ajatusmaailmalasi? Toi ei oo enää ihan tervettä...

Vierailija
151/313 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähän pyritään siihen, että tukien menettämisen pelossa ihmiset ottavat niitä 9 € per päivä orjaduuneja vastaan, että työtunnit tulee täyteen. Koko kusetuksen tarkoitus on laskea palkkoja ja saada halpaa työvoimaa firmoille.

Vierailija
152/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan muistaa, että jos työttömien asema tehdään hankalammaksi ja heiltä viedään oikeuksia, se heikentää myös palkansaajien neuvotteluasemaa. Ilman muuta tämä työttömien "kurmoottaminen" tulee johtamaan monella myös huonompiin työehtoihin.

Vierailija
153/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan työssä olevatkin joka päivä raportoimaan tekemisensä suunnilleen minuutilleen työaikakirjanpitoon. Tai vaihtoehtoisesti leimaamaan koko ajan ulos ja sisään kellokortilla. 

Tässä on se pienenpieni hiuksenhieno ero, mitätönhän se nyt toki on, on mutta työssäkäyvä saa työstään palkkaa, rahaa yleensä, jolla voi ostaa ruokaa, tai shampoopullon, maksaa sähkölaskun tai, no, tiedät varmaan, mitä tarkoitan :).

Työttömätkin saavat rahaa siihen sähkölaskuun tai shampoopulloon. Jos ei kerran viikkoon jaksa tehä muutaman tunnin työpäivää, niin ei varmastikaan halua sitä rahaa tarpeeksi. Sitten tippuu toimeentulotuelle, mitä aletaan seuraavaksi leikkaamaan koska sosiaalimenot kasvavat holtittomasti tämän uudistuksen jälkeen.

Vierailija
154/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuota tehokasta työnhakua siten valvotaan. Jos tällainen järjestelmä tulee voimaan, teen tusinahakemuksen jota spämmään joka paikkaan riippumatta siitä onko työ osaamiseni mukaista vai ei. Siinä menee hyvää työaikaa hukkaan yrityksissä kun joutuvat perkaamaan satoja ylimääräisiä työhakemuksia, vain  siksi että työtä on pakko hakea, oli pätevä tai ei.

Vierailija
155/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän tuota tehokasta työnhakua siten valvotaan. Jos tällainen järjestelmä tulee voimaan, teen tusinahakemuksen jota spämmään joka paikkaan riippumatta siitä onko työ osaamiseni mukaista vai ei. Siinä menee hyvää työaikaa hukkaan yrityksissä kun joutuvat perkaamaan satoja ylimääräisiä työhakemuksia, vain  siksi että työtä on pakko hakea, oli pätevä tai ei.

Jos tavoitteesi on olla ilman töitä, mikset jää toimeentulotuelle? Se on tarkoitettu ihmisille jotka eivät jaksa lähetellä työhakemuksia eikä ole kovin kiire niihin töihinkään.

Vierailija
156/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuhan työssä olevatkin joka päivä raportoimaan tekemisensä suunnilleen minuutilleen työaikakirjanpitoon. Tai vaihtoehtoisesti leimaamaan koko ajan ulos ja sisään kellokortilla. 

Tässä on se pienenpieni hiuksenhieno ero, mitätönhän se nyt toki on, on mutta työssäkäyvä saa työstään palkkaa, rahaa yleensä, jolla voi ostaa ruokaa, tai shampoopullon, maksaa sähkölaskun tai, no, tiedät varmaan, mitä tarkoitan :).

Työttömätkin saavat rahaa siihen sähkölaskuun tai shampoopulloon. Jos ei kerran viikkoon jaksa tehä muutaman tunnin työpäivää, niin ei varmastikaan halua sitä rahaa tarpeeksi. Sitten tippuu toimeentulotuelle, mitä aletaan seuraavaksi leikkaamaan koska sosiaalimenot kasvavat holtittomasti tämän uudistuksen jälkeen.

Näytä minulle työnantaja tai oikeastaan 500 000 työnantajaa jotka tarjoavat pitkäaikaistyöttömille töitä pari tuntia viikossa.

Vierailija
157/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tuntuu kuvittelevan että työttömäksi tosiaan synnytään ja se on pysyvä laiskuuden ilmentymä. No, moni teistäkin voi olla samanlainen työtön hetkenä minä hyvänsä. Hyvällä koulutuksella ja työkokemuksella. Itse kävin toissa viikolla kolmessa haastattelussa. Kaikkiin oli tullut yli sata hakemusta. En tullut valituksi. Joku muu oli ns. Parempi tyyppi kuin minä. Jatkan etsimistä.

Vierailija
158/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajat voivat sitten varautua henkilöstöosaston burnouttiin tai palkata lisää väkeä käymään läpi satoja täysin epärelevantteja hakemuksia. Taas on poliitikko ollut fiksu tätä uudistusta miettiessään. 

Vierailija
159/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä minulle työnantaja tai oikeastaan 500 000 työnantajaa jotka tarjoavat pitkäaikaistyöttömille töitä pari tuntia viikossa.

Se "työnantaja" on se instituutio, joka maksaa sen rahan mikä tilillesi tulee joka kk. Eli tässä tapauksessa yhteiskunta. Ja tällä hetkellä jos sinulle on ylivoimaista lähettää n. 4 työhakemusta ja kirjoittaa siitä lyhyt selvitys per viikko, niin voit tiputtautua toimeentulotuelle. Heidän ei oletetakaan olevan kiinnostunut töiden tekemisestä, saa lomailla ihan rauhassa.

Vierailija
160/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "työnantaja" on se instituutio, joka maksaa sen rahan mikä tilillesi tulee joka kk. Eli tässä tapauksessa yhteiskunta. Ja tällä hetkellä jos sinulle on ylivoimaista lähettää n. 4 työhakemusta ja kirjoittaa siitä lyhyt selvitys per viikko, niin voit tiputtautua toimeentulotuelle. Heidän ei oletetakaan olevan kiinnostunut töiden tekemisestä, saa lomailla ihan rauhassa.

Yrität liikaa eli olet aivan liian ilmeinen trolli.