Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmille suunnitellaan pakkoraportointia 7 päivän välein

Vierailija
28.04.2017 |

Hurjin piiskaesitys on se, että jos työnhakija ei vähintään seitsemän päivän välein raportoi vielä suunnitteluvaiheessa olevassa verkkopalvelussa työnhakunsa jatkumisesta, työnhaun voimassaolo päättyy. Jos kaikki esitetyt asiat menevät läpi, niin työttömälle se tarkoittaa sitä, että hänen täytyy kolmen kuukauden tarkastelujakson aikana hakea vähintään 15 työpaikkaa ja raportoida tekemisistään joka viikko työvoimaviranomaisille. Jos töitä ei kolmen kuukauden aikana löydy tai ei löydy riittävästi, seurauksena on työttömyyskorvauksen aleneminen tuolla 4,65 prosentilla. Ministeriön taustalla on kuitenkin ajatus, että esimerkiksi nuo 15 haettavaa työpaikkaa eivät voisi olla mitä tahansa työpaikkoja. Silloin ilmoitusjärjestelmää ei voi kuitenkaan automatisoida, vaan se tarvitsisi ihmisen, joka tarkistaisi, että haetut työpaikat täyttävät ministeriön määräämät ehdot.

http://www.talouselama.fi/uutiset/tyottomille-ehdotetaan-pakkoraportoin…

Ensi vuonna sitten työttömille se jalkapanta-paikannuslaite ja valvontakamera kotiin. Miksei myös pakollinen työttömän tähti -merkki vaatetukseen.

Kommentit (313)

Vierailija
301/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pupun pussaaminen ja pulleat ponit-ryhmäytymisleikit enää riitäkään?

Vierailija
302/313 |
29.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on firmat jo perusteilla, kohta alkaa rahaa virrata näiden "työllistämispalveluiden" tarjoajien pussiin. Näin luodaan menestyviä yrityksiä Suomessa.

Muualla maailmassa kehitetään tuotteita ja palveluita, markkinoidaan niitä koti- ja ulkomarkkinoille ja tehdään voittoa. Meillä luodaan valtion johdon toimesta kuvitteellinen tarve, jonka toiminta kustannetaan verorahoilla ja leikitään, että samalla syntyy oikeaa ja kansantaloudellisesti hyödyllistä yritystoimintaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissä kirjoitti:

kyllä tuo raportointi auttaa. Saadaan ne laiskat sohvallamakaajat vihdoin tajuamaan että niitä töitä pitää oikeasti hakea eikä vain katsoa televisiota ja vetää kännejä veronmaksajien piikkiin. Menkää töihin!

Jospa sitten menisinkin tästä töihin. Annatko osoitteen johon voi noin vain mennä ja työpaikka on valmiina? Kun sadat haut ja kurssit ja kokeilut eivät ole johtaneet mihinkään?

No rupea vaikka yrittäjäksi laiska. EI tarvii pysyä köyhänä. Ihme uhriutumista jengillä, jos nyt osaat vaikka niinkin yksinkertaista asiaa kuin siivota tai pestä ikkunoita niin osta rätti ja soita jonnekin että tuut siivoamaan tiettyyn hintaan.

Kerro se puhelinnumero, niin moni voisi soittaa.(soita jonnekin!)HUOH

Vierailija
304/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvaushan on korvaus siitä, että valtio ei pysty takaamaan perustuslain edellyttämää oikeutta työhön. Sen sijaan näyttää siltä, että valtio yksipuolisesti keksii koko ajan uusia velvoitteita työttömälle välttyäkseen omalta velvoitteeltaan.

Mitä jos työttömien vainoamisen sijaan keskityttäisiin siihen toiseen osapuoleen, työnantajaan? Kaikkien työnantajien olisi kerran viikossa raportoitava ja selvitettävä, miksi eivät ole tarjonneet työtä työttömille yritystukien yms etujen menettämisen uhalla.

Vierailija
305/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä . Tommoista pompottelua kukaan jaksa. Osa työttömistä on luultavasti oikeasti työkyvyttömiä mielenterveyssyiden jne. takia ja kuuluisivat kuntoutustuelle, mutta eivät ole hakeneet apua. Itse kehtasin hakea apua mielenterveysongelmiin vasta kun työkkäri yritti pakottaa mut johonkin ahdistavaan kurssijuttuun jolloin tajusin etten pysty sellaiseen enkä työelämään muutenkaan. Että kiitos te-toimistolle siitä kun saivat minut "ohjautumaan" oikeaan paikkaan :,D

Olen aika samankaltaisessa tilanteessa itse nyt. Kynnys hakea apua on suuri koska pelkään että minua ei oteta tosissaan vaikka todellakin olen kyvytön normaaliin työelämään tai edes kuntouttavaan työtoimintaan.

Mistä aloiti avunhakemisen? Terveyskeksuksesta vai jostain muusta? Oliko vaikeuksia saada sitä?

.

Hei! Menin aluksi Terveystaloon yksityiselle lääkärille jonka jälkeen kävin yhden kerran siellä yksityisellä psykiatrilla ja pyysin häneltä lähetettä psykiatriselle poliklinikalle, koska yksityinen terapia on aivan liian kallista. Vuodatin siellä lääkärissä paljon sitä patoutunutta tuskaa ja ahdistusta mikä sisälläni oli ollut lapsuudesta lähtien hoitamattomien vakavien mielenterveysongelmien takia ja kyllä minut tosissaan myös otettiin. Pääsin jonkin ajan kulutta avohoitoon psykiatrian poliklinikalle ja sairaseläkkeelle ja myöhemmin määräaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle.

Minullakin kynnys hakea apua oli suuri, koska koin niin suurta häpeää , mutta olen onnellinen että uskalsin tehdä sen. Terapian ja lääkkeiden avulla oireeni ovat helpottuneet jossain määrin vaikken mieleltäni kokonaan terve tule varmaan koskaan olemaan. Voimia sinulle! :)

Nyt vasta palasin palstalle, toivottavasti vielä luet tämän. Kiitos paljon vastauksestasi ja toivotuksesta! Juuri sitä lapsuudessa alkanutta tuskaa ja traumaa joka on vain lisääntynyt vuosien myötä on minullakin. Taidan kerätä rohkeuteni ja tarttua härkää sarvista! Onnellista kevättä Sinulla :)

Vierailija
306/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tuon uudistuksen jälkeen todellekaan haluaisi työskennellä yhdenkään firman onnellisena HR-ihmisenä.  Hakemuksia sataa ovista ja ikkunoista ja jo nykytilanteessa hakemuksia tulee 300-400 per paikka. Perkaa siinä sitten niitä pakotettuja "mä haen nyt sitten tähänkin duuniin kun työkkäristä käskettiin"- hakemuksia. Tokihan firmoillakin on loputtomasti varaa palkata HR-osastolle 600% uusia työntekijöitä nollahakemuksia käsittelemään. Stanan idiootit päättäjät leikkaavat vilttiä jalkopäästä ja ompelevat yläpäähän niinkuin kunnon hölmöläiset. 

Ei ole työttömien syy että töitä ei ole vaan surkeiden päättäjien, joiden pitäisi luoda työpaikkoja mutta eivät siinä onnistu omaa silkkaa epäpätevyyttään. 

Vierailija
307/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tuon uudistuksen jälkeen todellekaan haluaisi työskennellä yhdenkään firman onnellisena HR-ihmisenä.  Hakemuksia sataa ovista ja ikkunoista ja jo nykytilanteessa hakemuksia tulee 300-400 per paikka. Perkaa siinä sitten niitä pakotettuja "mä haen nyt sitten tähänkin duuniin kun työkkäristä käskettiin"- hakemuksia. Tokihan firmoillakin on loputtomasti varaa palkata HR-osastolle 600% uusia työntekijöitä nollahakemuksia käsittelemään. Stanan idiootit päättäjät leikkaavat vilttiä jalkopäästä ja ompelevat yläpäähän niinkuin kunnon hölmöläiset. 

Ei ole työttömien syy että töitä ei ole vaan surkeiden päättäjien, joiden pitäisi luoda työpaikkoja mutta eivät siinä onnistu omaa silkkaa epäpätevyyttään. 

Ja ei, en ole työtön, mutta elänyt korkeakoulututkinnosta huolimatta työttömyysuhan alla lähes koko elämäni, 50v. Kiitti vaan v*tusti, surkeat päättäjät, jotka jostain ihme syystä valitaan vain uudestaan. 

Vierailija
308/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilä ei taida tajuta ennen kuin ongelmat osuvat itselleen tai lähipiirilleen. Koska Sipilä taisi siirtää omistukset lapsilleen, pitäisikö kaikkien työttömien alkaa lähettämään hakemuksia Sipilän sukulaisten omistamiin firmoihin? Ei toki reilua kiusata heitä, mutta jos edes he saisivat puhuttua järkeä Sipilälle.

Vierailija
309/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa taas älykäs suunnitelma tältä riemuidioottien hallitukseltamme. Firmat lakkaavat hakemasta työntekijöitä järkyttävän hakemustulvan pelossa ja pestaavat pomon siskontytön kaikessa hiljaisuudessa. Way to go, stanan tunarit taas.

Vierailija
310/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kalliilta ja tehottomalta.

Entäs jos joulun välipäiväviikolla ei ole yhtään sopivaa työpaikkaa tarjolla? Mutta seuraavalla viikolla onkin kaksi? Tuleeko tukien alentaminen?

Ehdottaisin, että joka kerta kun työtön lähettää hakemuksen, niin laittaa siitä piilokopiot keskustan ja kokoomuksen ministereille.

Huomaavat sitten että niitä hakemuksia kyllä laitetaan, muttei työpaikkoja ole.

En ymmärrä, miksei perusteta valtion ohjelmointifirmoja, jonne koulutettaisiin koodareita ja näitä palveluita myytäisiin yrityksille. Se olisi konkreettista työpaikkojen luomista. Rahaa valtion kassaan ja työntekijät voisivat siirtyä halutessaan parempipalkkaisiin hommiin siitä.

Mutta ei, halutaan luoda turvattomampi suomi.

Vierailija
311/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju todistaa hyvin mistä mammapalsta koostuu. Katkerista nokkaa koputtavista työttömistä mammoista. Onnea, jatkakaa perseen levitystä kauhtuneella kirppissohvallanne, toivottavasti ette joudu näkemään enempää vaivaa saadaksenne rahaa.

Kirjoituksestasi voi kukin päätellä, uka on katkera.

Minä esim. en ole katkera ja olen pitkän työuran tehnyt ja ansaitulla eläkkeelää (900 e/kk), pienellä sellaisella, kun lapseni olen hoitanut ihan itse ilman tukia ja siltä ajalta ei ole eläke kertynyt.

Mutta kyllä inhimillisyys ja empatia ovat ihan ilmaisia, ja tiedän ihan oikeasti, että suurin osa työttömistä eivät vaan peppuaan kasvata kirppissohvalla, vaan ovat saneerauksien vuoksi joutuneet ihan hyvistä työpaikoista pois ja ikää on kohta 50 v ja ei kelpaa enää mihinkään.

Onneksi se sohva tuli hankittua töissä ollessa.

t.mummeli

Vierailija
312/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten työttömällä ei muka riitä aika lyhyeen raporttiin kerran viikossa? Onhan heillä 40 tuntia viikossa enemmän vapaa-aikaa kuin meillä muilla. Kannatan lämpimästi työnhaun valvontaa ja kaikenlaisia aktivointitoimia, paitsi pakollista ilmais- tai halpatyötä koska se vääristää työmarkkinoita.

Et sitten viitsinyt lukea aloitusta pitemmälle? Kerro, kuka ne raportit lukee, tallentaa järjestelmään, katsoo, että riittävä määrä on tullut tehtyä ja antaa palautteen? Kerro myös, millä rahalla tämä hoidetaan?

Oletko muuten niitä ihmisiä, joiden mielestä angiinassa lääkärikäynti kestää max minuutin, kun lääkäri kurkkaa nieluun ja kirjoittaa reseptin?

Ohis, mutta ainakaan Terveystalolla ei paljoakaan yli minuuttia kulu kun saat lääkäriltä reseptin angiinaan tutkimuksineen.

Ihan kuten arvelin. Meneekö se seuraava potilas samalla ovenavauksella sisälle? Lääkäri tutkii tunnissa 40-50 asiakasta? Sitten, kun potilas saa antibiootista kutinaa ja soittaa lääkärille, on lääkäri ihmeissään, että ei täällä näy mitään kirjausta, mitä on määrätty ja mihin vaivaan.

Vierailija
313/313 |
30.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli onko nyt ihan oikeasti teidän pummien suurin huoli se että kuka ne raportit lukee? Siitähän saadaan taas mukavasti lisää avoimia työpaikkoja kun tarvitaan lisää henkilökuntaa, saadaan myös lisää verorahoja joilla elättää kaikki kotona mähöävät. Eli kaikki voittaa! Ei oo paljoa vaadittu kerran viikossa itsestään ilmoittelu jotta saa ilmaista rahaa siitä ettei tee mitään.

Minua on huolettanut se, kuka raportit lukee. Enemmän siitä tulee kuluja mitä tuloja, jos työttömien raporttien lukemiseen ja käsittelyyn pitää palkata ihmisiä.

Toivon sinulle työttömyyttä lähitulevaisuudessa ja vielä pitkää sellaista. Haukut minuakin pummiksi. Ei kaikki typerän toiminnan arvostelijoista ole työttömiä, en minäkään ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän