Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vapaaehtoisesti lapsia hankkineet valittavat koko ajan lapsiin liittyvistä ongelmista mutta vapaaehtoisesti lapsettomat eivät valita koskaan lapsettomuuteen liittyvistä ongelmista?

Vierailija
28.04.2017 |

Eikö tuo ole merkki siitä, että lapsettomuus on parempi valinta?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole merkki siitä, että lapsettomuus on parempi valinta?

Vauvapalstailu velana on lähinnä merkki mistä?

Vahingonilosta ja ylemmyydentunnosa ainakin omalla kohdallani.

Lue, yksinäisyydestä ja tyhjästä elämästä.

Olen kyllä hyvin sosiaalinen ja elämässäni on paljon mielekästä sisältöä. Tälläkin hetkellä palstailen sen sijaan, että siivoaisin tulevia vappujuhliani varten. Voin vakuuttaa, että myös kauniilla, menestyneillä, älykkäillä ja rikasta elämää viettävillä ihmisillä on ihan samanlaisia tunteita ja motiiveja kuin yksinäisillä ja syrjäytyneilläkin. Ei täällä kukaan toista kummempi ole.

😂 miksi et vaikuta iloiselta ja tyytyväiseltä?

Jaa-a? Minä en tiedä, miten kukaan voi tehdä yhtään mitään johtopäätöksiä toisesta ihmisestä kahden keskustelupalstaviestin perusteella.

Sinäkin päättelet kaikenlaista muiden perhe-elämästä 🙄

Tehän siitä täällä koko ajan avaudutte. Tarvi paljon päätellä...

Eihän täällä kukaan avaudu niistä hyvistä hetkistä käytännössä missään asiassa. Niistä kun tuntuu siltä että sydän räjähtää rakkaudesta lasta kohtaan esim. Ei silloin painuta vauvalle avautumaan vaan silloin nautitaan elämästä. Silloin kun vituttaa, tämä on vertaistuen paikka. Ja velaparat pönkittää täällä huonoja päätöksiään yksipuolisen infon perusteella.

Vierailija
62/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on nyt tapana valittaa kaikesta. Tunnustan että valitan useinkin esim. kotitöistä, kaverittomuudesta, rahasta, parisuhdeajasta (lapset olleet lokakuussa viimeksi mummulla), omasta ulkonäöstä, jonkun toisen käyttäytymisestä, pihaan kuseksivista kissoista, poliittisista asioista jne.  Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkäksi. Tapana vaan valittaa vaikka oikeastaan asiat ihan hyvin, välillä pitää avautua. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en millään usko että johonkin asiaan oikeasti tyytyväinen ja iloinen ihminen viettää aikaansa vittuillen omasta mielestään huono-osaisemmille. En sitten millään. Joku paha olo siihen asiaan liittyy big time ja epävarmuus omista ratkaisuista. Jos nyt ajattelen ihan omia aitoja ilonaiheita elämässäni. Kuten lapset. En ikimaailmassa menisi velojen foorumille lällättelemään lasten ihanuudella. Kyllä se olisi minun mielestä sama kuin myöntäisin että nyt on joku issue.

Omasta puolestani voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen omaan lapsettomuuteni mutta kaiken maailman typerysten, sosiaalitapausten ja minäminä-mammojen sikiäminen käy välillä vituttamaan.

Mitä tunnetko sinä muitakin kuin lapsettomia? Miksi ihmeessä olet heidän kanssaan tai käyt tällä palstalla?

Elämässä kannattaa tehdä hyvän mielen valintoja... olisiko joku vela palsta parempi? Vai pitäisikö vauvapalstalla kieltää lapsiaiheiset keskustelut 😂

Ja täällä tämän päivän "originaaleimman" vasta-argumentin voittaja argumentilla " no mitäs sitten teet vauvapalstalla, hehheh, pitäiskö mennä muulle palstalle, hehheh" -kommentillaan.

ONNEKSI OLKOON! Todistit juuri kaikkien edessä, ettet ole kykeneväinen keskustelemaan vastakkaista mielipidettä olevan ihmisen kanssa ilman, että turvaudut iänikuisiin jo miljoona kertaa kuultuihin jankutijankutimukahauska -comebackkeihin. Onneksi olkoon vielä kerran "fiksusta" panostuksestasi tähän keskusteluun.

Vierailija
64/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperhe-elämästä valittaminen on tietysti sallittua, mutta se antaa vanhemmuudesta ulkopuolisille ihan ylimitoitetun kauhean ja vaativan kuvan. Valittaminen kumpuaa osin elämänmuutoksen suuruudesta, osin varmaan halusta päteä sillä, mitä kaikkea itse jaksaa tehdä. Siihen isompaan, ihanaan puoleen taas pätee 'se onnen kätkeköön', tuleehan täälläkin vanhemmuuden hehkuttamisesta veloilta ym. sata alapeukkua.

Vierailija
65/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa lapsettomista, varsinkin sinkuista ihmisistä valittaa esim. yksinäisyydestään jatkuvasti. 

Mutta tuo ap:n kysymys on vähän outo, miksi joku muu kuin lapsettomuudesta kärsivä valittaisi lapsettomasta elämästään? En minäkään kissanomistaja valita koirattomaa elämääni.

Yleensäkin, kenenkään ihmisen elämä ei ole aina kivaa, ihana ja helppoa, kaikki ihmiset kärsivät elämänsä varrella vaikka ja mistä, köyhyydestä, työttömyydestä, yksinäisyydestä, sairaudesta ym. suurin osa ihmisen elämän vitutuksista ei liity lapsiin millään lailla. Tällä palstallakin suurimia ongelmia on äiti, tai se että ei saa seksiä keltä tahansa vastaantulevalta naiselta. Lasten kanssa ongelmat on yleensä aika nopeasti ohimeneviä kun lapsi kasvaa ja itsenäistyy päivä päivältä ja vuosi vuodelta, kun taas muissa ihmissuhteissa tapaa ongelmat vaan kasvaa, se lapsuuden pilannut äiti on yhtä kauhea kuolemaansa asti.

Vierailija
66/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en millään usko että johonkin asiaan oikeasti tyytyväinen ja iloinen ihminen viettää aikaansa vittuillen omasta mielestään huono-osaisemmille. En sitten millään. Joku paha olo siihen asiaan liittyy big time ja epävarmuus omista ratkaisuista. Jos nyt ajattelen ihan omia aitoja ilonaiheita elämässäni. Kuten lapset. En ikimaailmassa menisi velojen foorumille lällättelemään lasten ihanuudella. Kyllä se olisi minun mielestä sama kuin myöntäisin että nyt on joku issue.

Omasta puolestani voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen omaan lapsettomuuteni mutta kaiken maailman typerysten, sosiaalitapausten ja minäminä-mammojen sikiäminen käy välillä vituttamaan.

Mitä tunnetko sinä muitakin kuin lapsettomia? Miksi ihmeessä olet heidän kanssaan tai käyt tällä palstalla?

Elämässä kannattaa tehdä hyvän mielen valintoja... olisiko joku vela palsta parempi? Vai pitäisikö vauvapalstalla kieltää lapsiaiheiset keskustelut 😂

Ja täällä tämän päivän "originaaleimman" vasta-argumentin voittaja argumentilla " no mitäs sitten teet vauvapalstalla, hehheh, pitäiskö mennä muulle palstalle, hehheh" -kommentillaan.

ONNEKSI OLKOON! Todistit juuri kaikkien edessä, ettet ole kykeneväinen keskustelemaan vastakkaista mielipidettä olevan ihmisen kanssa ilman, että turvaudut iänikuisiin jo miljoona kertaa kuultuihin jankutijankutimukahauska -comebackkeihin. Onneksi olkoon vielä kerran "fiksusta" panostuksestasi tähän keskusteluun.

Kuule kun se oikeasti on vaan niin että tämä on vauva-lehden palsta. Jos et lue vauvalehteä, on omituista että sinä olet täällä roikkumassa. Tämä palsta on suunnattu ihmisille joilla on joskus ollut vauva, on vauva tai suunnittelee hankkivansa vauvan. Se on fakta joten nämä velajutut on aina niin hassuja täällä, jossain muualla ne varmaan olis ihan normia.

Vierailija
67/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäänsä on ihan naurettavaa että velat jaksaa haastaa tästä asiasta riitaa. Harva nykyään alkaa tehdä lapsia teini-iässä joten perheelliset tuntee molemmat vaihtoehdot ja velat vain toisen. Silti jaksetaan vängätä siitä oman vaihtoehdon ihanuudesta. Ja lisäksi, oletteko velat nyt sitten sitä mieltä että elämän maapallolla pitäisi loppua? Entä se että joka ikisen teistä elämästä jatkuu katkeamaton eloonjäämisen ketju miljoonien vuosien päähän, järjettömät määrät eloonjäämistaistelua nälän, ruton ja sotien läpi ja kaiken kruunaa te, sohva ja viinipullo. Kiitos ei mulle, ja mielellään voisitte jättää rauhaan meidät jotka halutaan sitä ketjua jatkaa.

Vierailija
68/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli, kaikki lapsettomat (sikiämättömät) ovat fiksuja ja filmaattisia muiden onnelliseksi tekemiseen keskittyviä yli-ihmisiä ja kukaan lapseton ei koskaan ole sosiaalitapaus, typerys tai minäminä-ihminen???

Onko sinun vanhempasi sosiaalitapausia, typeryksiä ja minäminä-ihmisiä?

Jos tapaat sosiaalitapauksia ja typeryksiä, mistä tiedät onko heillä lapsia vai ei? 

Miksi nämä keskustelut koskee aina vain naisia? Isiä ei kukaan koskaan hauku sen takia että he ovat isiä mutta äidit on muka aina jotain pohjasakkaa koska ovat lisääntyneet?

Vierailija
69/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäänsä on ihan naurettavaa että velat jaksaa haastaa tästä asiasta riitaa. Harva nykyään alkaa tehdä lapsia teini-iässä joten perheelliset tuntee molemmat vaihtoehdot ja velat vain toisen. Silti jaksetaan vängätä siitä oman vaihtoehdon ihanuudesta. Ja lisäksi, oletteko velat nyt sitten sitä mieltä että elämän maapallolla pitäisi loppua? Entä se että joka ikisen teistä elämästä jatkuu katkeamaton eloonjäämisen ketju miljoonien vuosien päähän, järjettömät määrät eloonjäämistaistelua nälän, ruton ja sotien läpi ja kaiken kruunaa te, sohva ja viinipullo. Kiitos ei mulle, ja mielellään voisitte jättää rauhaan meidät jotka halutaan sitä ketjua jatkaa.

En ole sitä mieltä. Mutta arvostaisin, jos lapselliset lopettaisivat sen ainaisen jankutuksen, että teitä veloja kaduttaa sitten kun ootte vanhoja, ette tiedä mitään todellisesta rakkaudesta/onnesta, ette elä mielekästä elämää ilman lapsia, olette mukavuudenhaluisia luusereita, jos ette halua lapsia, tuhlaatte elämänne ryyppäämiseen ja turhuuksiin, haluatte jämähtää johonkin nuoruusikään, ette kehity ihmisiä ilman lapsia jne. jne. Käviskö se?

Vierailija
70/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne velat valittaa vanhoina yksinäisyyttään, mutta kukaan ei oo kuuntelemassa eikä ketään kiinnosta.

Vierailija
71/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule kun se oikeasti on vaan niin että tämä on vauva-lehden palsta. Jos et lue vauvalehteä, on omituista että sinä olet täällä roikkumassa. Tämä palsta on suunnattu ihmisille joilla on joskus ollut vauva, on vauva tai suunnittelee hankkivansa vauvan. Se on fakta joten nämä velajutut on aina niin hassuja täällä, jossain muualla ne varmaan olis ihan normia.

Hei kerrotko, mitä sun mielestä tarkoittaa tuo AV?

Vierailija
72/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole sitä mieltä. Mutta arvostaisin, jos lapselliset lopettaisivat sen ainaisen jankutuksen, että teitä veloja kaduttaa sitten kun ootte vanhoja, ette tiedä mitään todellisesta rakkaudesta/onnesta, ette elä mielekästä elämää ilman lapsia, olette mukavuudenhaluisia luusereita, jos ette halua lapsia, tuhlaatte elämänne ryyppäämiseen ja turhuuksiin, haluatte jämähtää johonkin nuoruusikään, ette kehity ihmisiä ilman lapsia jne. jne. Käviskö se?

Kuka tämän ketjun aloitti? Minä ainakin olen täysin tyytyväinen teidän ratkaisuihin niin kauan kuin ette varta vasten tule kettuilemaan.

Vierailija
73/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muiden lasten hankinnat / hankkimatta jättämiset, enkä ole niitä koskaan muille kommentoinut.

Sen sijaan olen nähnyt täällä vauvapalstalla lukuisia aloituksia velojen syvästä onnellisuudesta :) ... miksi ihmeessä vauvapalstailette?

Vierailija
74/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta muiden lasten hankinnat / hankkimatta jättämiset, enkä ole niitä koskaan muille kommentoinut.

Sen sijaan olen nähnyt täällä vauvapalstalla lukuisia aloituksia velojen syvästä onnellisuudesta :) ... miksi ihmeessä vauvapalstailette?

Joo tosi mielenkiintoista, niin kerrotko vielä mitä tarkoittaa tuo AV?

Vierailija
75/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kerrotko, mitä sun mielestä tarkoittaa tuo AV?

... http://www.vauva.fi...

Vierailija
76/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsettomia ystäviä eivätkä he ole kaiken valittamisen yläpuolella. Tosin eivät tietenkään valita lapsettomuudestaan, koska vaikka se tavallaan on valinta, se voi olla myös niin perustavanlaatuinen, ettei toisenlaista elämää edes halua.

Minun paras ystäväni on koiranomistaja.  Ja lapseton. Hymyilyttää, kun velat täällä avautuvat siitä, miten mammat höpisee aina lapsistaan, asettaa aina lapsensa kaiken edelle, eivät osaa kasvattaa lapsiaan ja tietysti valittavat kamalasta lapsiperhe-elämästään. Tähän kaikkeen pätee myös ystäväni elämä mutta lapsi-sanan tilalle vain koira. Koirasta puhumme tietenkin joka tapaamisella. Kirput, punkit, peräpukamat, korvatulehdukset, vakuutukset, lonkkaleikkaukset, näyttelyt ja pentujen teko. Agilityakin kai aikoo tuoreimman kanssa harrastaa. Kun koira on mukana, on jatkuvasti muistettava, että koira voi syödä pieniä esineitä ja että koiralle puhutaan näin eikä näin, sitä ei saa käskyttää muut kuin oma emäntä ja jos sille höpöttää niin siinäkin on jotain väärää. Äänensävy on käskevä mutta ei komentava. Ja nyt annoit ristiriitaisia viestejä. Huh, huh, kun koiraparkaa hämmentää.

Ei se mitään. Meilläkin on ollut koira ja tulevaisuudessa on taas, mutta ihan oma lukunsa se koira on silloin, kun siihen nojaa koko elämä. Kun se on perheenjäsenen lisäksi harrastus ja jopa elinkeino. Silloin siitä tulee puhuttua ja ihan ok. Tottahan sitä elämänsä tärkeimmästä asiasta saa puhua. Ja valittaa. Minä ymmärrän, koska osaan asettua toisen asemaan ja ymmärrän, että koirat ovat ystävälleni elämän tärkein juttu.

Veljeni ja vaimonsa ovat lapsettomia uraihmisiä. Juuri niitä kauniita ja rohkeita, täydellisten vappubileiden järjestäjiä. Elämän pitäisi olla aivan upeaa (ja niin se onkin näin minun kannaltani katsottuna) mutta kummasti sitä valittamista löytyy. Veli tekee liikaa töitä eikä ole kotona kuin viikonloppuisin. Vaimo harrastaa viikonloppuisin. Lomamatkoja on vaikea sopia, kun pitää muistaa molempien työt ja harrastukset. Yhteistä aikaa on yllättävän vähän. Puheenaiheena on lähes aina pariskunnan harrastukset tai työt, joskus matkat. He elävät hyvin erilaista elämää kuin minä, mutta ymmärrän silti. Kun jokin asia elämässä on tärkeää, niin kyllähän siitä tulee puhuttua - niin hyvää kuin pahaa.

Ja on minulla muuten vielä se täydellisen onnellinen ja kaikkeen tyytyväinen siskokin. Lapsiperheellinen. Lapset ovat täydellisiä, mies on täydellinen, koti on täydellinen, elämä hymyilee. Ollaan veljen kanssa vähän huolissaan, että koska kulissit romahtaa, kun ollaan molemmat sitä mieltä, että täydellisyyden vakuuttajat pitävät yllä kulisseja. Aina ei ole täydellistä eikä ihanaa ja pitää olla vähän munaa myöntää se.

77/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin yläpeukutellaan, kun kaikki valittaa ja sitten alapeukutellaan, kun en valita. Ihme palsta; teki niin tai näin, niin aina se on...

Vierailija
78/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne velat valittaa vanhoina yksinäisyyttään, mutta kukaan ei oo kuuntelemassa eikä ketään kiinnosta.

Kyllä ne valittaa jo nyt nuorena. Joka ikinen. Koska yleensä niillä ei ole puolisoa, eikä kavereita kun kavereilla on perheet. Itkevät kun ei kutsuta mihinkään. Tälläkin palstalla ennen jokaista juhlapäivää, varmasti alkaa nytkin tulla sitä että: Miksi minä olen taas vapun yksin kun kaikki muut juhlii ystävien kanssa... nyyh nyyyh

Vierailija
79/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Profiili kirjoitti:

Ensin yläpeukutellaan, kun kaikki valittaa ja sitten alapeukutellaan, kun en valita. Ihme palsta; teki niin tai näin, niin aina se on...

Sua alapeukutetaan niin kauan, kunnes myönnät, että ainoastaan lapsiperhe-elämä voi olla mielekästä, henkisesti kehittävää ja onnellista. Myönnä, että tyydyt valitsemaan vähempiarvoisemman ihmisen elämän. Myönnä, ettet halua kehittyä ihmisenä täyteen potentiaaliisi. Myönnä!!!

Vierailija
80/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tosi mielenkiintoista, niin kerrotko vielä mitä tarkoittaa tuo AV?

Vauva-lehti on Suomen suurin vauvaperheiden lehti. Vauva-lehdestä saat uusimman tiedon odotuksesta, vauvan hoidosta ja kehityksestä sekä rahanarvoisia vinkkejä vauvaperheen hankintoihin.