Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vapaaehtoisesti lapsia hankkineet valittavat koko ajan lapsiin liittyvistä ongelmista mutta vapaaehtoisesti lapsettomat eivät valita koskaan lapsettomuuteen liittyvistä ongelmista?

Vierailija
28.04.2017 |

Eikö tuo ole merkki siitä, että lapsettomuus on parempi valinta?

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niino, jos menee elämässä aina siitä mistä aita on matalin, niin jää valituksenaiheet vähemmälle. Eikai siinä sen kummempaa. Toiset vaan haluaa käydä läpi sen p*skankin, saavuttaakseen jotain heille mieluista. Oli kyse sitten vaativasta koulutuksesta, lapsista tai oman talon rakennuksesta. 

Eli jotkut nauttivat paskasta elämästä? Ja sitten kuolema korjaa.

Vierailija
42/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä onnellisuutta on vaikea mitata kun oikeasti on kyse koko elämän kaaresta. Ja siihen kuuluu myös esim se, kuinka onnellisia isovanhemmat on nyt lapsenlapsistaan. Sana kuin mitattaisiin vuorikiipeilijän ja sohvalla telkkua tuijottavan viininlipittjän onnellisuutta. Jonain tiettynä hetkenä vuorikiipeilijä voi vastata onnellisuyskysymykseen että tämä on yhtä helvettiä, ja huipulla taas jotain ihan muuta. Ja joka tapauksessa jos vuorikiipeilijältä kysytään että olisitko sittenkin halunnut viettää elämäsi sohvalla viiniä lipitellen, hän vastaa hell no!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niino, jos menee elämässä aina siitä mistä aita on matalin, niin jää valituksenaiheet vähemmälle. Eikai siinä sen kummempaa. Toiset vaan haluaa käydä läpi sen p*skankin, saavuttaakseen jotain heille mieluista. Oli kyse sitten vaativasta koulutuksesta, lapsista tai oman talon rakennuksesta. 

Mitä se mieluisa lasten tapauksessa on, ja koska siitä saa nauttia?

Joka päivä saa nauttia rakkaudesta ja toisesta ihmisestä. Mutta minun puolesta voi ihan vapaasti vaihtaa perheensä ja elämän jatkumisen viinin lipittelyyn sohvalla tai ulkomaanmatkaan, ei onneksi ole minulta pois.

Pidätkö lapsen kanssa asumista oikeasti parempana kuin viinin juomista sohvalla tai ulkomaanmatkaa?

Kai se on uskottava, että ihmisillä todella on erilaisia arvoja.

Ottaisitko itse autiolle saarelle viinipullon ja sohvan vai toisen ihmisen? Tismalleen samasta asiasta on kyse. Ja minä sentään luulin etten tuu koskaan tekemään lapsia pitkästi yli kolmekymppiseksi. Olen elämässä tehnyt monia virheitä mutta ainoastaan tämä melkein tehty virhe kylmää. Olisi ollut elämäni pahin moka. Ja vaikka kuinka hekumoitte jollain etelänapavertauksella, mun käy sääliksi teitä koska jotain todella oleellista ihmisyydessä jää kokematta siksi että helppoa.

T. Yksinkertainen ihminen, joka luulee, että kaikkien erilaistenkin ihmisten onnellisen elämän sisältö koostuu samoista aineksista hänen elämänsä

Lähinnä ihmettelen niitä veloja, jotka vauvapalstailevat ja tekevät näitä outoja aloituksia lapsiperheistä. Mikä riivaa, tuntuu hiertävän pahasti. Omat valinnat vai muiden valinnat?

Vierailija
44/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstailu velana on lähinnä merkki mistä?

Vahingonilosta ja ylemmyydentunnosa ainakin omalla kohdallani.

Vierailija
45/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat valittavat niistä asioista jotka on heidän elämässään etusijalla, kuten työ, parisuhde ym.Typerä vertauskuva tuo, että lapselliset valittavat lapsiin liittyvistä ongelmista mutta lapsettomat eivät valita lapsettomuuuteen liittyvistä asioista.

Vierailija
46/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottakaa sopivan lapsiluvun päättämistä. 

Kansalaisaloite oikeudesta sterilointiin ei ole saanut julkisuutta mediassa. 

Suomessa vasta 30-v pidetään tarpeeksi kypsänä päättämään, ettei halua kolmea tai ei ollenkaan lapsia. 

Muissa pohjoismaissa jo 25-v saa päättää lisääntymiskyvystä luopumisesta. 

Nyt voi kannattaa ja jakaa kansalaisaloitetta itsemääräämisoikeuden lisäämiseksi.

"Steriloimislain ikäraja pohjoismaiseksi eli 25 vuotta ja lapsiluvuksi kaksi lasta"

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2401 

Nykylain 30 vuotta tai kolme lasta on holhoavaa vanhanaikaista lainsäädäntöä.

Vierailija
47/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue, yksinäisyydestä ja tyhjästä elämästä.

Vierailija
48/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hyvin sosiaalinen ja elämässäni on paljon mielekästä sisältöä. Tälläkin hetkellä palstailen sen sijaan, että siivoaisin tulevia vappujuhliani varten. Voin vakuuttaa, että myös kauniilla, menestyneillä, älykkäillä ja rikasta elämää viettävillä ihmisillä on ihan samanlaisia tunteita ja motiiveja kuin yksinäisillä ja syrjäytyneilläkin. Ei täällä kukaan toista kummempi ole.

Vierailija
49/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat valittavat siitä, että lapsiperheillä ei riitä riittävästi aikaa heille, vieraillaan aina lasten kanssa, eikä lähdetä extempore mihinkään jne... ja sitten tehdään näitä aloituksia, kun kaikki on ihanaa 🙄

Vierailija
50/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset katselee jotain maailman läskein -dokumentteja ja Armanin tilityksiä? Siksi, että haluavat tirkistellä huonompiosaisten ihmisten maailmaan, ja tuntea huojennusta, ettei itsellä asiat ole noin paskasti. Että onneksi on itse valinnut paremman tien. 

Samasta syystä velat vauvapalstailee.

Vierailija
51/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä hyvin sosiaalinen ja elämässäni on paljon mielekästä sisältöä. Tälläkin hetkellä palstailen sen sijaan, että siivoaisin tulevia vappujuhliani varten. Voin vakuuttaa, että myös kauniilla, menestyneillä, älykkäillä ja rikasta elämää viettävillä ihmisillä on ihan samanlaisia tunteita ja motiiveja kuin yksinäisillä ja syrjäytyneilläkin. Ei täällä kukaan toista kummempi ole.

😂 miksi et vaikuta iloiselta ja tyytyväiseltä?

Vierailija
52/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a? Minä en tiedä, miten kukaan voi tehdä yhtään mitään johtopäätöksiä toisesta ihmisestä kahden keskustelupalstaviestin perusteella.

Vierailija
53/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en millään usko että johonkin asiaan oikeasti tyytyväinen ja iloinen ihminen viettää aikaansa vittuillen omasta mielestään huono-osaisemmille. En sitten millään. Joku paha olo siihen asiaan liittyy big time ja epävarmuus omista ratkaisuista. Jos nyt ajattelen ihan omia aitoja ilonaiheita elämässäni. Kuten lapset. En ikimaailmassa menisi velojen foorumille lällättelemään lasten ihanuudella. Kyllä se olisi minun mielestä sama kuin myöntäisin että nyt on joku issue.

Vierailija
54/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a? Minä en tiedä, miten kukaan voi tehdä yhtään mitään johtopäätöksiä toisesta ihmisestä kahden keskustelupalstaviestin perusteella.

Sinäkin päättelet kaikenlaista muiden perhe-elämästä 🙄

Vierailija
55/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin päättelet kaikenlaista muiden perhe-elämästä 🙄

Tehän siitä täällä koko ajan avaudutte. Tarvi paljon päätellä...

Vierailija
56/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en millään usko että johonkin asiaan oikeasti tyytyväinen ja iloinen ihminen viettää aikaansa vittuillen omasta mielestään huono-osaisemmille. En sitten millään. Joku paha olo siihen asiaan liittyy big time ja epävarmuus omista ratkaisuista. Jos nyt ajattelen ihan omia aitoja ilonaiheita elämässäni. Kuten lapset. En ikimaailmassa menisi velojen foorumille lällättelemään lasten ihanuudella. Kyllä se olisi minun mielestä sama kuin myöntäisin että nyt on joku issue.

Omasta puolestani voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen omaan lapsettomuuteni mutta kaiken maailman typerysten, sosiaalitapausten ja minäminä-mammojen sikiäminen käy välillä vituttamaan.

Vierailija
57/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä ne läskidokkareita katsovat laiheliinitkin haluaisivat oikeasti olla 300-kiloisia sohvaan kiinni kasvaneita erakoita. Mikä muu voisi motivoida paheksuntaan ja ylenkatseeseen kuin tukahdutettu haave olla itse lihava ja katkeruus siitä, ettei santsannut jouluaterialla tarpeeksi.

Nyt niitä valoja päälle, lisääntyjät.

Vierailija
58/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta puolestani voin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen omaan lapsettomuuteni mutta kaiken maailman typerysten, sosiaalitapausten ja minäminä-mammojen sikiäminen käy välillä vituttamaan.

Mitä tunnetko sinä muitakin kuin lapsettomia? Miksi ihmeessä olet heidän kanssaan tai käyt tällä palstalla?

Elämässä kannattaa tehdä hyvän mielen valintoja... olisiko joku vela palsta parempi? Vai pitäisikö vauvapalstalla kieltää lapsiaiheiset keskustelut 😂

Vierailija
59/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa mieluummin. Viini on hirveätä kuraa ja matkailu todella rasittavaa ja myrkkyä ympäristölle.

Vierailija
60/120 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä ne läskidokkareita katsovat laiheliinitkin haluaisivat oikeasti olla 300-kiloisia sohvaan kiinni kasvaneita erakoita. Mikä muu voisi motivoida paheksuntaan ja ylenkatseeseen kuin tukahdutettu haave olla itse lihava ja katkeruus siitä, ettei santsannut jouluaterialla tarpeeksi.

Nyt niitä valoja päälle, lisääntyjät.

Sinäkin olet lisääntymisen lopputulos 😂