Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä ei suostu maksamaan mitään extraa, vain elatusmaksut!

Vierailija
28.04.2017 |

Onko tämä ihan normaalia? Ikinä ei suostu maksamaan mitään lisää, muuta kuin elatusmaksut. Minunko tässä kuuluu elättää lapset kokonaan? Jos tapahtuu jotain yllättävää, niin minäkö se kaiken maksan?? Miten teillä muilla, saatteko elatusmaksujen lisäksi lasten isältä korvausta muista kuluista? Eihän tämä näin voi mennä.

Kommentit (221)

Vierailija
201/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen omat vanhempani. Äiti ei viitsinyt mennä töihin ja isä taas oli hyvätuloinen. Näin siis jo silloin kun olivat naimisissa.

Eron tultua äiti halusi pikkuveljieni lähivanhemmaksi ja alkoi tyhjentää isän lompakkoa minkä kerkesi. Rahaa tuli vaikka kuinka paljon, mutta aina piti saada lisää. Rahat sitten kuluivat baarissa ja shoppaillessa, veljiini ei mennyt euroakaan. Isäni varasi itselleen ja veljilleni viikon loman Egyptissä (omalla viikollaan), niin äiti teki kaikkensa hankaloittaakseen passien hankkimista ja pilatakseen loman. Muutoinkin koitti sabotoida kaikkea kivaa mitä isän luona olisi voinut tehdä ja ilmeisesti 100% kateudesta. Tilanne päättyi siihen, että isäni sai veljieni lähivanhemmuuden lopulta ja äiti pääsi elatusmaksuista. Kitisi kyllä myös lapsilisien menetyksestä.

Toinen tapaus taas oli ystäväni miehen ex, joka niin ikään halusi lähivanhemmuuden, mutta lapsi olikin sitten erilaisten poikkeusten takia suurimmaksi osaksi kaverillani ja miehellään. Rahaa toki ex halusi koko ajan lisää ja myi kaiken mitä lapsen isä oli lapselle ostanut.

Ihmeellistä miten naiset eron hetkellä katkeroituvat.

Vierailija
202/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä saat yh:n korotuksen lapsilisään ja elarit, jos elät jollain tuilla niissäkin on yh-korotus. Älä vikise.

T. Yh-äiti

En ole yh, meillä on yhteishuoltajuus. Tuntuu vain että minä joudun loppupeleissä maksamaan kaiken, kun ei tuo elatusmaksu riitä mihinkään. Itse olen vielä tällä hetkellä kotona

lasten kanssa niin tekee aika tiukkaa rahoista, vaikka puolisoni käykin töissä. Minun mielestäni epäreilua, ettei exän tarvitse osallistua tuon enempää lasten kuluihin.

t.ap

ja mitens ne lapsilisät, jotka sinulle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sen isän pitäisi sitten osallistua? 

Vierailija
204/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkeliskokkelis, mitäs erosit, ehhehe;)

Vierailija
205/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hankkii lapsen , pitää aina muistaa, että isä voi milloin vaan ilmoittaa, ettei maksa mitään ylimääräistä kuin minimielarit eikä ole missään tekemisissä lapsensa kanssa.

Vierailija
206/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen isä on kyllä täysi @#***, mutta niin se vain monella on. Meilläkään isä ei maksa senttiäkään. Kela maksaa minimielarit. Lasten isä oli juuri ostanut kuitenkin itselleen uuden auton, sähköpyörän ja kertoi varanneensa itselleen ulkomaan matkan! Edes karkkirahaa ei lapsilleen anna. On todella kummallista, että varallisuutta ei huomioida elareita laskettaessa, jos isällä sattui olemaan kuukausitulot pienet kun elareita laskettiin. 

Vierailija
207/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät halua olla missään tekemissä lapsen tai äidin kanssa eivätkä maksa edes elatusmaksuja.

MIKSI noin paljon alapeukkuja!

Tämä on totuus. Mun ent oli tommonen, kahden kaverin ent oli tommosia.

Häipyivät kuin pieru saharaan, voutikaan ei saanut kiinni.

Jättivät lapset kuin koirat paskansa!

Vierailija
208/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan kasvavat koko ajan ja tarvitsevat esim.isommat polkupyörät, sukset, luistimet, lenkkarit, talvikengät jne.jne.jotkut  mm.silmälasit. Eihän tuollaisiin minimielari riitä!

Vierailija
209/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä kaikenlaisia. Muistan aikanaan kun omalle lapselle piti ostaa tietokone. Tyttö tykkäsi pelaillakin sillä, joten ostin vähän kalliimman peliläppärin (jota on helpompi kuljetella asuntojen välillä). Hintaa oli jonkin verran päälle 3000 euroa. 

Tyttö kun tuli seuraavan kerran, sillä oli mukana joku HP 400 euron läppäri. Exä oli myynyt koneen ja ostanut jonkun halvan romun tilalle. 

Vierailija
210/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsethan kasvavat koko ajan ja tarvitsevat esim.isommat polkupyörät, sukset, luistimet, lenkkarit, talvikengät jne.jne.jotkut  mm.silmälasit. Eihän tuollaisiin minimielari riitä!

Joka kuukausiko meinaat ostaa uudet sukset, pyörän yms.?

Ahneita nykyään akat😡

Vierailija
211/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten tuota miettinyt ennen kuin otit eron?

Hyvin te naiset vedätte

Vierailija
212/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut eivät halua olla missään tekemissä lapsen tai äidin kanssa eivätkä maksa edes elatusmaksuja.

MIKSI noin paljon alapeukkuja!

Tämä on totuus. Mun ent oli tommonen, kahden kaverin ent oli tommosia.

Häipyivät kuin pieru saharaan, voutikaan ei saanut kiinni.

Jättivät lapset kuin koirat paskansa!

Miehet tietää kun lapset ei ole heidän. Missä lie nainen käynyt siemennyttämässä itsensä.

Vierailija
213/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita saa käytettynä kasvuiässä.

Vierailija
214/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että tyypillinen nainen on exän lompakolla, v:ttu enpä tiennyt olevani mies. 

Kahden exän kanssa muksuja, minimielarit.

Ensimmäinen lakkasi täysin pitämästä mitään yhteyttä lapsiin muutaman tapaamisen jälkeen, ne minimielarit tuli kellontarkasti. Olen yrittänyt saada lapsia pitämään yhteyttä vanhempina, eipä se oikein...

Toinen oli alkoholisoiduttuaan niin vaikeaa saada tekemään ositus- ja lasten huolto-ja tapaamissopimus jotenkuten selvänä, eli asiointikykyisessä kunnossa, että kesti tosi kauan. N vuosi erosta. Ja ennen sitä sopimusta ei saanut edes sitä kelan minimielatustukea.

Exä kävi kyllä tontilla myymässä mun nimiin siirtynyttä tavaraa ryyppyrahoiksi...

Yritti, kun eroa hain, ehdottaa, etten hakisi ja hän vain muuttaisi pois. Hyvä etten suostunut, ositukseen otetaan omaisuus joka on eron hakemisen päivämääränä, jos olisin odottanut eron hakemista niin kauan, että sai ryypättyä oman omaisuutensa, olisi osituksessa saanut puolet mun omaisuudesta ryyppyrahoikseen. Puoliksi ostettu kiinteistöomaisuus jäi yhteiseksi, ei päässyt menemään kurkusta alas (että jäisi pojille perintöä). Helevetin hankalaa vaan hoitaa asioita.

Yritti vielä jälkeenpäin uhota kuinka ositus epäoikeudenmukainen, ja hän haastaa oikeuteen...saihan sillä joksikin aikaa stressikäyrää ylös, mutta paljon porua, vähän villoja. 

Huoltajuudesta ei kinaa tullut, tavata olisi saanut, kunhan selvin päin, tarjosin kesämökkiä ( lähellä) tapaamispaikaksi, kun ryyppykaverin kämppään kieltäydyin tuomasta. Eipä juuri tavannut. Vähiin on jäänyt aikuisenakin yhteydenpito.

Mitä olen oppinut? Avioehto kannattaa ehdottomasti tehdä. Ja sopia mielellään mahdollisimman pian kaikki nuo isommat menot, esim ajokortti ym. Jos siis on sellaiset välit, että pystyy sopimaan. Lähtökohtaisesti lähivanhempana täytyy varautua siihen, että itse maksaa.

Muksut kesätöihin tienaamaan ainakin osa isommista hankinnoista, kuten mopo, kievari, ja niihin kortti. Mopoa ja kevaria arvokkaampaa oli oppia tekemään töitä.

Vierailija
215/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan menee, mutta onhan se ihmeellistä että olet noin pihin ukon lapsesi isäksi valinnut. 

Vierailija
216/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista mikään muu kuin silmälasit eivät ole tarpeita, vaan haluja. Käytettynä urheiluvälineitä saa halvalla. 

Vierailija
217/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä saat yh:n korotuksen lapsilisään ja elarit, jos elät jollain tuilla niissäkin on yh-korotus. Älä vikise.

T. Yh-äiti

En ole yh, meillä on yhteishuoltajuus. Tuntuu vain että minä joudun loppupeleissä maksamaan kaiken, kun ei tuo elatusmaksu riitä mihinkään. Itse olen vielä tällä hetkellä kotona

lasten kanssa niin tekee aika tiukkaa rahoista, vaikka puolisoni käykin töissä. Minun mielestäni epäreilua, ettei exän tarvitse osallistua tuon enempää lasten kuluihin.

t.ap

Puhutko sä oikeesti siitä noin satasesta? Sillähän ne pyörät ja harrastukset maksetaan, jestas

Vierailija
218/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hankkii lapsen , pitää aina muistaa, että isä voi milloin vaan ilmoittaa, ettei maksa mitään ylimääräistä kuin minimielarit eikä ole missään tekemisissä lapsensa kanssa.

Äidillä on ihan samat mahdollisuudet, aika harva vaan niitä käyttää, isistä merkittävästi useampi 

Vierailija
219/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvin ymmärrän, ettei halua maksaa osaa exän ja lasten matkasta, mutta jos ei ikinä halua lapsia mukaan omiin reissuihinsa, niin se hiukan ihmetyttää.

Vierailija
220/221 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Yh-äiti

t.ap

Puhutko sä oikeesti siitä noin satasesta? Sillähän ne pyörät ja harrastukset maksetaan, jestas

Yleensä se menee niin, että harrastukset valitaan tulojen mukaan, ei toisinpäin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän