Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten isä ei suostu maksamaan mitään extraa, vain elatusmaksut!

Vierailija
28.04.2017 |

Onko tämä ihan normaalia? Ikinä ei suostu maksamaan mitään lisää, muuta kuin elatusmaksut. Minunko tässä kuuluu elättää lapset kokonaan? Jos tapahtuu jotain yllättävää, niin minäkö se kaiken maksan?? Miten teillä muilla, saatteko elatusmaksujen lisäksi lasten isältä korvausta muista kuluista? Eihän tämä näin voi mennä.

Kommentit (221)

Vierailija
181/221 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä  sinä ap  elätä lapsia kokonaan koska saat  elarit, yh-korotuksen ja lapsilisät. Oma osuutesi  jäänee itseasiassa varsin pieneksi. Opettele vaan sitä taloudenhoitoa ja ennakointia.

Kahden alle 3v:n äiti saa elatusmaksuja isältä 700 euroa (isän kk-tulot pienemmät kuin äidin), isä asuu 200 km:n päässä, hakee lapset luokseen joka viikko 3 päiväksi ja palauttaa kotiinsa, koska katkera äiti ei suostu osallistumaan kuljetuksiin mitenkään. Lapset ilmaisessa päivähoidossa kun äidin luona. Silloin kun isällään, isä ei tee töitä. Äiti valittaa kun elstusmaksu on niin pieni, ettei hänelle jää mitään käteen eikä rahat riitä. Lapsilla on pari kertaa viikossa hoitaja, jotta äiti saa illaksi omaa aikaa jumppaan ja kavereiden näkemiseen. Hänen mielestään siis isän pitäisi maksaa nuo hoitajatkin hänelle. Hän on kuulemma kovin väsynyt ja lasten pitä

Tunnen samanlaisen äidin. Isä hoitaa lapsivuorollaan osuutensa moitteetta ja pitää lapsia luonaan joka viikko useana päivänä, arkena sekä viikonloppuna. Pienet lapset, asuu kaukana, hoitaa yksin kuljetukset. Äidin kanssa välit kireät eikä halua tyhjänpäiväisiä jutella tämän kanssa, jottei pilaisi päiväänsä.

Äidilläpä on asiaa tämän tästä ja yleensä valittamista liian pienistä elatusmaksuista (isä maksaa kyllä ruhtinaalliset elarit, sillä äiti vaati, että isän vuosien säästöt laskettiin mukaan tuloihin, kun ansiotulot ei olleet riittävän suuret) tai omasta väsymyksestään, vaikka lapset on käytännössä yhtä paljon molempien luona. Se mikä äitiä oikeasti uuvuttaa on katkeruus.

Vierailija
182/221 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä saat yh:n korotuksen lapsilisään ja elarit, jos elät jollain tuilla niissäkin on yh-korotus. Älä vikise.

T. Yh-äiti

En ole yh, meillä on yhteishuoltajuus. Tuntuu vain että minä joudun loppupeleissä maksamaan kaiken, kun ei tuo elatusmaksu riitä mihinkään. Itse olen vielä tällä hetkellä kotona lasten kanssa niin tekee aika tiukkaa rahoista, vaikka puolisoni käykin töissä. Minun mielestäni epäreilua, ettei exän tarvitse osallistua tuon enempää lasten kuluihin.

t.ap

Ei sen tarvitsekaan riittää, kuin puolikkaaseen. Sinä laitat sen toisen puolen. Lisäksi lapsilisät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/221 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä  sinä ap  elätä lapsia kokonaan koska saat  elarit, yh-korotuksen ja lapsilisät. Oma osuutesi  jäänee itseasiassa varsin pieneksi. Opettele vaan sitä taloudenhoitoa ja ennakointia.

ja kelan tuet ja asumistuet ja ja nää verenimijä mammat harvoin on töissä kun tukia sataa tilille.

Vierailija
184/221 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä lopetin kokonaan eläreitten maksun kun lasten äiti ei ole 12 vuoteen töitä löytäny ja laskuri näytti että pitää maksaa 400e . otin loppu tilin  ni maksettavaa 0 euroa

Vierailija
185/221 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on kyllä joku onni potkassut, kun juuri tämän miehen kanssa pari lasta tein.

Puolisona ei ollut häävi, mutta osallistuvana isänä top notch.

Eron jälkeen jouduttiin muuttamaan rähjäseen lähiöön, kun ei vaan ollut hulppeampaan varaa. Vuoden verran asuttiin, sitten eksä ehdotti, jos etsin paremman kämpän hän osallistuu kuluihin. Hän ei halua, että lapset kohtaa nistejä tms päivittäin.

Esikoinen aloitti "paremmassa" koulussa, kun me muutettiin rivariin.

Eksä maksaa nyt kaikesta asumiseen liittyvästä 2/3 osaa.

Maksaa harrastukset ja huolehtii ne.

Hänelle tuli erokin naisensa kanssa, kun maksaa liikaa mulle. Onhan se sitten jonkun mielestä väärin, että huolehtii lapsistaan.

tyhmä äijjä kun samalla sua elätti ja sä varmaan makasit työttömänä kotona ja ukko maksaa.

Vierailija
186/221 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon teillä oikein menee niihin lapsiin rahaa?!?

Eihän elatusmaksujen todellakaan tarvitse riittää _kaikkeen_ vaan noin puoleen.

Taitaa olla rahankäytössä ongelmaa eikä rahan määrässä. Ja kun sinulla kerran on uusi puoliso, niin hän on kyllä ihan yhtä lailla elatusvelvollinen myös. Silloinhan et saa yh-korotuksiakaan.

Taidetaan olla tosi poikkeus, kun en näin lähivanhempana ole halunnut missään lastenvalvojalla käydä, eikä halunnut exäkään. En siis saa mitään elatusmaksua, ja toisaalta mikään paperilappunen sido meitä tapaamisten tai muunkaan suhteen.

Kun on jotain isompaa rahanmenoa, pyydän ja saan siihen rahaa, samoin harrastusmaksuihin osallistuu.

Ihan itse ollaan osattu lapsemme asiat järjestää ilman byrokratiaa.

Minä kuitenkin saan, SAAN elää yhteistä arkea lapsen kanssa enemmän kuin ex-puolisoni ja se on minulle kaikkein arvokkaint

Ei kai se isäkään voi, jos kerran teillä on useampi lapsi. Kyllä se asuminen hänellekin maksaa.

Vierailija
187/221 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko tämä on lassukkatrolli, tai minä alan todella ymmärtää miksi jotkut miehet vihaavat naisia. Kunpa kaikki miehet kuitenkin tajuaisivat, että ap:n kaltaiset vastuuttomat ja rahanahneet naiset ovat vain pientä vähemmistöä ja myös muiden naisten mielestä pohjasakkaa.

Näin on. Se on kuitenkin laiha lohtu sille, kenen kohdalle tällainen tapaus osuu.

Vierailija
188/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tyypillinen nainen joka kuvittelee vielä eronjölkeenkin hallitsevan ex miehen rahoja ja kuvittelee itsekin voivansa elää ex miehen rahoilla

Vierailija
189/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap sinä saat yh:n korotuksen lapsilisään ja elarit, jos elät jollain tuilla niissäkin on yh-korotus. Älä vikise.

T. Yh-äiti

En ole yh, meillä on yhteishuoltajuus. Tuntuu vain että minä joudun loppupeleissä maksamaan kaiken, kun ei tuo elatusmaksu riitä mihinkään. Itse olen vielä tällä hetkellä kotona lasten kanssa niin tekee aika tiukkaa rahoista, vaikka puolisoni käykin töissä. Minun mielestäni epäreilua, ettei exän tarvitse osallistua tuon enempää lasten kuluihin.

t.ap

YH nimike kattaa myös tuon yhteishuoltajuuden siinä vaiheessa jos lasta ei hoideta yhdessä tai lasta ei pallotella viikko/viikko tyylisellä tasajaolla.

Ja lunttu sinä nyt olet joka tapauksessa.

Vierailija
190/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja kelan tuet ja asumistuet ja ja nää verenimijä mammat harvoin on töissä kun tukia sataa tilille.

Kahden lapsen yyhhoo saa lähemmäs 3000€ edestä rahaa valtiolta joka kuukausi. Jotkut jopa enemmän.

Riippuu vähän siitä miten vammaisia lapset ovat ym.

Vierailija
191/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun ex ei ole löytäny 12 vuoteen töitä ja elarit kuulemman liijan pienet vaikka vahvistettu lastenvalvojalla.

Vierailija
192/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua on kyllä joku onni potkassut, kun juuri tämän miehen kanssa pari lasta tein.

Puolisona ei ollut häävi, mutta osallistuvana isänä top notch.

Eron jälkeen jouduttiin muuttamaan rähjäseen lähiöön, kun ei vaan ollut hulppeampaan varaa. Vuoden verran asuttiin, sitten eksä ehdotti, jos etsin paremman kämpän hän osallistuu kuluihin. Hän ei halua, että lapset kohtaa nistejä tms päivittäin.

Esikoinen aloitti "paremmassa" koulussa, kun me muutettiin rivariin.

Eksä maksaa nyt kaikesta asumiseen liittyvästä 2/3 osaa.

Maksaa harrastukset ja huolehtii ne.

Hänelle tuli erokin naisensa kanssa, kun maksaa liikaa mulle. Onhan se sitten jonkun mielestä väärin, että huolehtii lapsistaan.

tyhmä äijjä kun samalla sua elätti ja sä varmaan makasit työttömänä kotona ja ukko maksaa.

Ainahan yyhhoo naiset ovat tuollaisia lumppuja jotka rahastavat.

Vierailija
193/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se menee lain mukaan, jos ette muuta sopineet erotessanne.

Mun tarttee kyllä kiittää että ex-mies suostui tähän diiliin,  mutta hänelle oli aviossa ollessa yksi asia ihan pässinselvä: lasten kulut on puoliksi.

Meillä tuli kolmesta lapsesta sopimukseen, että isä maksaa puolet  fillareista, suksista, luistimista, silmälaseista, leirimaksuista, opiskelukuluista ja muista sen sellaisista ylimääräisistä kuluista kuittia vastaan. Suostuin , ja meillä kyllä toimii yhteisymmärrys, että ne harrastuskamat etsitään kirpparilta, nettipalstoilta tai alesta, jos vaan mahdollista. Kännykät ja läppärit on uusia, muttei uusita joka vuosi. (Vanhimmasta lapsesta loppuu juuri lapsilisä, isä ilmoitti että voi laittaa suoraan pojalle käyttörahaa joka tilipäivä. Mulle se sopii, osaa tuo jo asioida kaupoilla itsekin ja yhdessä isän kanssa. Viimeksi ostivat fillarin huutokaupasta.) Varoitan kyllä näistä kuluista jo hyvissä ajoin

Uskomatonta tämä äijien paapominen! Oikeen kiittää pitää sitä ukkoa kun alentuu tekemään niinkin vähäpätöisen asian kuin maksaa puolet omien kersojensa harrastuksista! V***u että suututtaa! Ihmekään kun äijät liukenee vastuusta kun se niille mahdollistetaan!

Vierailija
194/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahden lapsen yyhhoo saa lähemmäs 3000€ edestä rahaa valtiolta joka kuukausi. Jotkut jopa enemmän.

Riippuu vähän siitä miten vammaisia lapset ovat ym.

Ai? Mä saan valtiolta 340 euroa lapsilisiä kahdesta lapsesta. Varsinaista "yh-lisää" siinä on noin 140 euroa eli se yh-korotus. Mitä kaikkea mä en ole tajunnut hakea? 

Vierailija
195/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan

Elarit n. 150 ehkä

Lapsilisä 150 e

-

Sinä maksat kuussa 300 e

-

Lapsen elättämiseen jää 600 e/kk

Kyllä sillä ostaa safkat ja haalarit ja fillarit. 

Näin tämä yhteiskunta toimii. 

Miksi äidin osuus on kaksinkertainen isän osuuteen verrattuna?

Oikeastihan (jos vanhemmilla sama tulotaso) on 150 isältä, 150 äidiltä, 150 lapsilisä. Sitten taas, jos toisen vanhemman tulot ovat selkeästi korkeammat vanhempien osuus voi olla eri suuri (elatuskyvyn mukainen)

Vierailija
196/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa mitään noista yh jutuista kun ei ole kokemusta. Mutta ihan kiinnostavaa olisi oppia. Löytyiskö täältä joku nainen josta voisin tehdä yyhoon? Ja mielellään en osallistuisi synnytykseen koska se on sellaista teatteria koko homma.

Vierailija
197/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan

Elarit n. 150 ehkä

Lapsilisä 150 e

-

Sinä maksat kuussa 300 e

-

Lapsen elättämiseen jää 600 e/kk

Kyllä sillä ostaa safkat ja haalarit ja fillarit. 

Näin tämä yhteiskunta toimii. 

Tuossa on jo lapsen elättämiseen kuukaudessa vähintään se sama summa mikä ydinperheessä olisi. Eli ei pitäisi olla valittamista.

Vierailija
198/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon teillä oikein menee niihin lapsiin rahaa?!?

Eihän elatusmaksujen todellakaan tarvitse riittää _kaikkeen_ vaan noin puoleen.

Taitaa olla rahankäytössä ongelmaa eikä rahan määrässä. Ja kun sinulla kerran on uusi puoliso, niin hän on kyllä ihan yhtä lailla elatusvelvollinen myös. Silloinhan et saa yh-korotuksiakaan.

Taidetaan olla tosi poikkeus, kun en näin lähivanhempana ole halunnut missään lastenvalvojalla käydä, eikä halunnut exäkään. En siis saa mitään elatusmaksua, ja toisaalta mikään paperilappunen sido meitä tapaamisten tai muunkaan suhteen.

Kun on jotain isompaa rahanmenoa, pyydän ja saan siihen rahaa, samoin harrastusmaksuihin osallistuu.

Ihan itse ollaan osattu lapsemme asiat järjestää ilman byrokratiaa.

Minä kuitenkin saan, SAAN elää yhteistä arkea lapsen kanssa enemmän kui

Vierailija
199/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sitä tulee kaikenlaisia extrakuluja elämässä jatkuvasti ja sitten pitäisi yksin toimia lompakkona. Etävanhempi pääsee jo muutenkin helpommalla lasten kasvatuksessa ja hoidossa. Ehdottomasti vaatisin extraa vaikka se ei lain mukaan kuuluisi. Onneksi en tee lapsia köyhien kanssa. 

Vierailija
200/221 |
05.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valittaa aina,mitä uutta tuossa on?

Syntymästä asti kohdellaan kuin prinsessaa ,opetetaan siihen että aina saa kaiken mitä haluaa, jos ei muuten niin vähän kiukuttelemalla tai päästämällä krokotiilin kyyneliä.

Sama linja jatkuu kun käydään treffeillä niin mies maksaa aina kaiken.

Tietysti miehen kuuluu kustantaa asunto, oma taikka vuokrattu, elättää siinä samalla niin nainen,lapset, kissat ja koiratkin.

Sitten nainen luonteensa mukaisesti jossakin vaiheessa jää kiinni uskottomuudesta, tulee ero ja alkaa juurikin tämänkaltainen kiukuttelu kun mies ei maksa jo valmiiksi runsaiden elatusmaksujen päälle vielä extraa.

Miten ne kehtaa? Ja kyllähän ne vaan kehtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän