Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitsit tätä laihduttamisen tuskaa

Vierailija
27.04.2017 |

Lähes vuosi laihdutusta takana. Paino on pudonnut mukavasti ylipainosta normaalipainoon, vielä viitisen kiloa ihanteeseen. Ruokavalio on sellainen, että sen kanssa pystyy elämään, mutta...

Pääseekö sitä koskaan eroon halusta herkutella? Tarkoitan, ottaa sohvalle vaikkapa pussi sipsejä, tai tehdä ihanat leivät iltamyöhällä tai juoda huolettomammin alkoa (en juo muutenkaan paljon, mutta edes välillä...) tai leipoa joku juustokermavoipiirakka tai tilata pizza tai juhlissa ottaa iso pala suklaakakkua, tai syödä 20 keksiä paksulla juustoviipaleella tai... no mitä vaan. Kun piru vie, nautinhan minä vaikkapa terveellisestä smoothiesta tai salaateista tai ylipäätään kaikesta terveellisemmästäkin, mutta oikeasti himoitsen juustoja, majoneesia, suolapähkinöitä jnejne. Ja haluaisin syödä isoja annoksia, en näitä kohtuullisen kokoisia.

Pääseekö tästä surkeudesta koskaan? Sallin kohtuudella itselle epäterveellisiä herkkuja pari kertaa kuussa, mutta enemmän siitä tulee paha mieli, että saa syödä pari palaa pizzaa, kun muut mättävät koko pizzat naamariin :( Itse jos teen niin, otan heti pari kiloa takapakkia.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Ja ei se oikeastaan helpotu. Itse laihdutin viitisen vuotta sitten vaikeasta ylipainosta ja olen painon pitänyt, mutta ruokaa jos yhtään yrittää syödä reilummalla kädellä, paino nousee heti. Mälsää.

Vierailija
2/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin makeanhimosta on helppo päästä eroon, ei vie kuin muutaman viikon ja alat inhota sokeria, niin kamalalta se maistuu. Eli karppaamalla onnistuu. Eikä tee mieli muitakaan lihottavia ruokia, kuten perunaa tai leipää. Helppoa ja kaupanpäälle hiukset ja iho kaunistuu, vatsa toimii hyvin, nukut hyvin, olet aamusta iltaan virkeä ja energinen, seksihalut lisääntyy, ei enää vatsavaivoja, ei turvotusta, ei ilmapallo-oloa, ei närästystä, liian korkea verenpaine alenee, migreeni yms. vaivat helpottuvat, kuukautisista tulee helpot jajaja...t. 11 v karpannut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tiukan ateriasuunnitelman mukaan täälläkin mennään suurimmaksi osaksi. Juhlissa syön rennommin, mutta arkena ja kotioloissa tiukasti kalorit laskien. Ja epäterveellisiä mättöjä on ikävä :(

Olo on muuten kyllä parempi, energisempi ja olen tyytyväinen itseeni. Silti tämä vaatii itsekuria ihan jokaikinen päivä.

Vierailija
4/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos himoitset juustoja, majoneesia ja suolapähkinöitä, niin syö ihmeessä. Ne ovat ihan terveellistä syötävää, kunhan et syö niitä sokerin kanssa.

Vierailija
5/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin makeanhimosta on helppo päästä eroon, ei vie kuin muutaman viikon ja alat inhota sokeria, niin kamalalta se maistuu. Eli karppaamalla onnistuu. Eikä tee mieli muitakaan lihottavia ruokia, kuten perunaa tai leipää. Helppoa ja kaupanpäälle hiukset ja iho kaunistuu, vatsa toimii hyvin, nukut hyvin, olet aamusta iltaan virkeä ja energinen, seksihalut lisääntyy, ei enää vatsavaivoja, ei turvotusta, ei ilmapallo-oloa, ei närästystä, liian korkea verenpaine alenee, migreeni yms. vaivat helpottuvat, kuukautisista tulee helpot jajaja...t. 11 v karpannut

Ei toimi mulla. Karppaamisesta tulen väsyneeksi, en jaksa urheilla enkä suht raskasta fyysistä työtäni. 

ap

Vierailija
6/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tiukan ateriasuunnitelman mukaan täälläkin mennään suurimmaksi osaksi. Juhlissa syön rennommin, mutta arkena ja kotioloissa tiukasti kalorit laskien. Ja epäterveellisiä mättöjä on ikävä :(

Olo on muuten kyllä parempi, energisempi ja olen tyytyväinen itseeni. Silti tämä vaatii itsekuria ihan jokaikinen päivä.

No ihan samat fiilikset :(:(

ap

Vierailija
7/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos himoitset juustoja, majoneesia ja suolapähkinöitä, niin syö ihmeessä. Ne ovat ihan terveellistä syötävää, kunhan et syö niitä sokerin kanssa.

Ei onnistu, tai syönhän minä niitä, mutta kun se tosiaan kaksi siivua juustoa ei tee kuin kiukkuiseksi. Haluan syödä PALJON. Pussillinen suolapähkinöitä menisi hetkessä. Toki siitä tulisi paha, öklö olo ja jälkikäteen harmittaisi, mutta pää nyt on outo.

ap

Vierailija
8/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi mulla. Karppaamisesta tulen väsyneeksi, en jaksa urheilla enkä suht raskasta fyysistä työtäni. 

ap

Et ole tainnut karpata. Hiilareita voi säädellä oman voinnin mukaan.

Vierailija
9/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No voi olla niinkin. Mutta kylmä tosiasia on, että olen energisempi jos syön kanaa, riisiä ja salaattia kuin vaikkapa kanaa ja salaattia. ap

Vierailija
10/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu, tai syönhän minä niitä, mutta kun se tosiaan kaksi siivua juustoa ei tee kuin kiukkuiseksi. Haluan syödä PALJON. Pussillinen suolapähkinöitä menisi hetkessä. Toki siitä tulisi paha, öklö olo ja jälkikäteen harmittaisi, mutta pää nyt on outo.

ap

Kokeilepa joskus syödä juustoa ilman rajoitusta. Olen satavarma, ettet sitä pysty kovinkaan paljoa syömään.

Vierailija
11/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä terveellistä on suolapähkinöissä?

Vierailija
12/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kokeilepa joskus syödä juustoa ilman rajoitusta. Olen satavarma, ettet sitä pysty kovinkaan paljoa syömään.

Niinkö meinaat? Iso pala brieä menee kevyesti. Leipäjuustoa sen perään. Ja jos on jotain muutakin, niin kaikki käy.

Kieltämättä en ole koskaan syönyt juustoa ällötykseen asti, mutta varmasti niin paljon, että päivän kalorit on hoidettu reilusti plussalle.

ap

Vierailija
13/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai majoneesissa?itse tehtynä vielä menee mutta harvapa sitä tekee kun mättöä mieli tekee.

Vierailija
14/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No voi olla niinkin. Mutta kylmä tosiasia on, että olen energisempi jos syön kanaa, riisiä ja salaattia kuin vaikkapa kanaa ja salaattia. ap

Ai karppaat niin, että jätät energianlähteen syömättä. Ei niin jaksakaan. Karppauksessa energia saadaan rasvasta.

Vierailija
15/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nämä jotkut 5/2-mallit? Jos menisit sellaisen mukaan, jäisi varaa mätöillekin. Eihän se terveyden kannalta optimaalista välttämättä ole, mutta mielenterveyden? Itsekin rakastan syömistä ja soimaan siitä itseäni.

Vierailija
16/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee. No tosin majoneesi, juusto ja pekoni on mulla kyllä ihan peruskauraa ruokavaliossa. En toki jokapäivä syö, mutta useammin kuin kerran viikossa.

Mä ratkaisin asian niin, etten pidä mättöpäiviä. En tiiä, johtuuko se siitä, että osaan tehdä hyvää ruokaa, vai onko makumaailmani sellainen, että kasvikset on herkkuja, mutta musta tuntuu, että herkuttelen lähes päivittäin. Ruoka on terveellistä, teen paljon esim. wokkeja.

Karkkia mulla ei enää tee mieli. Jos tekee, ajattelen, kuinka ne on vaan teollista mössöä, joka ei edistä mun pysrkimyksiä voida hyvin. Yllättävästi se karkinhimo katoaa :).

Vierailija
17/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ai karppaat niin, että jätät energianlähteen syömättä. Ei niin jaksakaan. Karppauksessa energia saadaan rasvasta.

Tilanne ei muutu siitä, että lorautan ison kasan öljyä salaatille, testattu on. ap

Vierailija
18/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee. No tosin majoneesi, juusto ja pekoni on mulla kyllä ihan peruskauraa ruokavaliossa. En toki jokapäivä syö, mutta useammin kuin kerran viikossa.

Mä ratkaisin asian niin, etten pidä mättöpäiviä. En tiiä, johtuuko se siitä, että osaan tehdä hyvää ruokaa, vai onko makumaailmani sellainen, että kasvikset on herkkuja, mutta musta tuntuu, että herkuttelen lähes päivittäin. Ruoka on terveellistä, teen paljon esim. wokkeja.

Karkkia mulla ei enää tee mieli. Jos tekee, ajattelen, kuinka ne on vaan teollista mössöä, joka ei edistä mun pysrkimyksiä voida hyvin. Yllättävästi se karkinhimo katoaa :).

Siis toki, nautin itsekin raikkaista salaateista, wokeista, uunijuureksista jne. mutta kaipaan myös sokeria kyllä ja tyhjää hiilarimättöä, kuten vaikka sipsejä. ap

Vierailija
19/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai majoneesissa?itse tehtynä vielä menee mutta harvapa sitä tekee kun mättöä mieli tekee.

Majoneesin ainesosat: öljy, kananmuna, mausteet.  Epäterveellistä?

Vierailija
20/56 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap kanssasi ihan samoilla linjoilla. En ole koskaan päässyt eroon herkkuhimostani. Aina vaan tekee mieli! Ihan sama mitä muut sanovat noista "ole erossa kaksi viikkoa ja helpottaa", ei helpota. Karkki, jäätelö ja sipsit! Ah!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän