Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syntyvyys on pantava nousuun

Vierailija
27.04.2017 |

Suomalaiset haluaa 2,5 lasta mutta eri syistä johtuen naista kohden syntyy 1,5 lasta. Ilmiö on hyvin tuhoisa ja sen haitat ovat pahimmillaan 2050-luvulla.

On osoitettavissa kaksi selkeää tapahtumaa jotka ovat johtaneet lapsiluvun alentumiseen.

Ensimmäinen oli 1960-luvun alussa markkinoille tullut ehkäisypilleri ja toinen kymmenisen vuotta myöhemmin säädetty aborttilaki, joka mahdollisti täysin terveenkin sikiön tappamisen.
Vuosittaista syntyneiden määrää katsottaessa on selkeästi osoitettavissa, että molemmat tapahtumat ovat vähentäneet lasten määrää noin 10 000 vauvalla vuodessa.

On helposti laskettavissa ja arvioitavissa, että ilman näitä tekijöitä olisi Suomen väkiluku tällä hetkellä hyvin lähellä seitsemää miljoonaa.

Tämä tarkoittaisi hieman alle miljoonaa uutta työikäistä ja suunnilleen puolta miljoonaa lasta ja nuorta lisää nykyiseen ikääntyvään populaatioomme.

http://www.kymensanomat.fi/m/Mielipide---Sana-on-vapaa/2017/04/23/Synty…

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni perheellinen on katkera ja kateellinen lapsettomille, ja tästä syystä vouhkaa jatkuvasti lastenteosta. Se on paha paikka, kun toiset uskaltaa poiketa normeista ja elää unelmaansa, omaa elämäänsä ilman yhteiskunnan asettamia "paineita".

Vierailija
42/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin synnyttää jos hoidatte sen kakaran. 

Voin ottaa kakaran jos synnytät mun puolesta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei, yksi lapsi jo tehtynä ja se riittää :)

Vierailija
44/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa nää puheet, tehkää ite niitä lapsia!!!!!! Te ette muita ala määräilemään, tehkää itse jos niin huolettaa!

Etkä sinä voi alkaa määräilemään muita maksamaan eläkkeitäsi, kun asenteesi on tuollainen.

Kyllä minäkin maksan muiden eläkkeitä. Nolo.

Vierailija
45/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elät menneessä. Ei hyvinvointi ole enää nytkään kiinni työikäisten määrästä, saati sitten kolmenkymmenen vuoden päästä. Robotisaatio vähentää työn määrää pysyvästi, hyvinvointi syntyy voittoja verottamalla, ja perustulo takaa taloudellisen turvan kaikille. Tämä kehityssuunta on selvä ja vääjäämätön. Tulevaisuudessa ihmiset ovat karkeasti sanoen kuluerä.

Aborttioikeuteen ja ehkäisyyn kajoaminen kuulostaa joltakin Mussolinin kuvalle runkkaavan arvokonservatiivin fantasialta.

32-4 tykkäykset tällaiselle "ajatukselle", joka ei ole edes sen arvoinen kuin mitä tietokoneesi kulutti sähköä sinä aikana kun kirjoitit tuon. V*ttu tämä maa on sekaisin. Välillä tulee mieleen että pitäkää paskanne, muutan pois enkä enää edes yritä pelastaa mitä pelastettavissa on.

Vierailija
46/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon vasta 21-vuotias nainen, mutta en voi saada lapsia. Ei voi mitään :D

Vierailija
47/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä syntyvyysasioissa minun mielestäni lapsen hankkimisessa ei pitäisi olla se määräävin tekijä halu saada lapsi. Vielä vähemmän se, että se tehdään vain jonkinlaisesta näyttämishalusta, tai raamatullisen  " Täyttäkää maa" käskyn takia. Myöskin se, että lisäännytään vain sen takia, että suku jatkuisi on minusta aikansa elänyt aikansa elänyt kulunut fraasi ja jotenkin absurdi.

Itse olen sitä mieltä, että joidenkin ihmisten, kuten esim. narsistien ja psykopaattien ei pitäisi koskaan hankkia lapsia. Sillä he voivat pahimmillaan tuhota ja pilata monen ihmisen elämän. Siksi vastuullisuuden pitäisi olla tässäkin asiassa etusijalla ja tärkeintä.

Meitä on myös lajimääräisesti jo nyt liikaa. Joten tämäkin kiistaton tosiasia pitäisi myöntää ja tästä pitäisi keskustella nykyistä huomattavasti enemmän.

Vierailija
48/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se täytyy saada nousuun? Jos ihmiset eivät halua lapsia, niin he eivät halua niitä. Lapsia ei missään nimessä pidä tehdä vastoin tahtoa. Lapset siitä kärsii.

Miksi ihmiset ei halua niitä? Turha itkeä vanhana kun joulut ja kaikki joutuu yksin viettämään

Vierailija
49/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee lapsia, koska mieheni on niin paljon työmatkoilla. Olemme yhdessä sopineet, että tästä syystä jäämme lapsettomiksi.

Vierailija
50/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun ei annettais tehdä aborttia niin joisin ja tupakoisin täysin normaalisti sen 9kk ja sen jälkeen lapsi pitäisi ottaa huostaan. Minusta ei vanhemmaksi ikinä olisi. Tai ehkä todennäköisemmin hankkisin abortin ulkomailla tai kotitekoisesti, tuo mainitsemani vaihtoehto olisi sitten vihoviimeinen, tai itse asiassa ehkä jopa joutuisin sitten päästämään itseni hengiltä jos en saisi aborttia.

Mutta onneksi minulla on tuplaehkäisy ja abortti on luojan kiitos laillinen. Myös muut naiset toimisivat minun tavoin, olisi aivan hirveää olla raskaana vasten tahtoaan, sitä mieluummin sitten vaikka päästää itsensä hengiltä.

Tässä näette mitä aloituksen kaltaiset ulostulot saa aikaa. En siis edellistä kommentoijaa kritisoi vaan naisten syyttämistä ja vastuun työntämistä niille. Näitä keskusteluja on ollut jo tarpeeksi että jokainen tietää syyn olevan yhteiskuntarakenteessa ja epävarmuudessa missä moni joutuu elämään. Ei siihen lapsia voi tehdä.

Vierailija
51/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se täytyy saada nousuun? Jos ihmiset eivät halua lapsia, niin he eivät halua niitä. Lapsia ei missään nimessä pidä tehdä vastoin tahtoa. Lapset siitä kärsii.

Miksi ihmiset ei halua niitä? Turha itkeä vanhana kun joulut ja kaikki joutuu yksin viettämään

Perinteinen perheellisen ajattelutapa. :DDD

Surullista, miten paljon yksinäisiä vanhuksia vanhainkodeissa on, koska lapset eivät käy IKINÄ katsomassa! Ei ikinä! Lisäksi monilla vanhemmilla ja lapsilla on erittäin huonot välit. Että ei se nyt ihan niin mene.

Vierailija
52/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenlainen näkökulma kirjoitti:

Näissä syntyvyysasioissa minun mielestäni lapsen hankkimisessa ei pitäisi olla se määräävin tekijä halu saada lapsi. Vielä vähemmän se, että se tehdään vain jonkinlaisesta näyttämishalusta, tai raamatullisen  " Täyttäkää maa" käskyn takia. Myöskin se, että lisäännytään vain sen takia, että suku jatkuisi on minusta aikansa elänyt aikansa elänyt kulunut fraasi ja jotenkin absurdi.

Itse olen sitä mieltä, että joidenkin ihmisten, kuten esim. narsistien ja psykopaattien ei pitäisi koskaan hankkia lapsia. Sillä he voivat pahimmillaan tuhota ja pilata monen ihmisen elämän. Siksi vastuullisuuden pitäisi olla tässäkin asiassa etusijalla ja tärkeintä.

Meitä on myös lajimääräisesti jo nyt liikaa. Joten tämäkin kiistaton tosiasia pitäisi myöntää ja tästä pitäisi keskustella nykyistä huomattavasti enemmän.

Mikä sinusta on hyvä syy tehdä lapsi jos halu ei ole...? En ikinä tekisi lasta jos en haluaisi lasta.

Vierailija
53/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään ongelmia juhlapyhien kanssa. :)

Lapseton nainen 39v

Vierailija
54/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei musta olisi vanhemmaksi. Olen erityisen fiksu ihminen, sillä tunnetasolla haluaisin lapsen, mutta järjen mukaan menen ja niin tässä tapauksessa pitääkin. :)

Vierailija
55/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpää on luonnon hyvinvointi, max 1lapsi per pariskunta

Vierailija
56/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni perheellinen on katkera ja kateellinen lapsettomille, ja tästä syystä vouhkaa jatkuvasti lastenteosta. Se on paha paikka, kun toiset uskaltaa poiketa normeista ja elää unelmaansa, omaa elämäänsä ilman yhteiskunnan asettamia "paineita".

Minulla on kaksi lasta enkä ole katkera tai kateellinen kenellekään. Oksettaa silti nämä puheet joissa koitetaan syyttää muita koska kaikilla kuuluu olla vapaus valita.

Vierailija
57/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee lapsia, koska mieheni on niin paljon työmatkoilla. Olemme yhdessä sopineet, että tästä syystä jäämme lapsettomiksi.

Tuon takia jätätte lapsen tekemättä? Ei kannattais, sun tilanne on just hyvä. Saisit olla lapsen kanssa paljon eikä tartteis kattoa ukkoa siinä samalla. Entä sitten kun ukkos joskus 45-50 vuotiaana saakin kenkää? Viimestään siinä vaiheessa kadut ettet tehnyt lasta. Ja miehes vaihtaa sut kuitenkin nuorempaan ennemmin tai myöhemmin

Vierailija
58/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaavalintaisella sektiolla saataisiin ainakin jotain aikaiseksi. Olen seurannut täällä keskusteluja, ja tosi monilla on ihan jo pelkkä synnytyspelko lapsettomuuden syynä. Minäkään en missään nimessä aio ikinä synnyttää alateitse, mieluummin jään lapsettomaksi.

Vapaavalintaisella sektiolla saataisiin ainakin synnytyspelkoiset helpommin lisääntymään.

Vierailija
59/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä me on pantukkin. Emäntä on paksuna taas että älä sinä valita prkl. Ja menee jo ylikin tuon 2.5 lapsen. Mies 31v

Vierailija
60/104 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia jätätte lapsen tekemättä? Ei kannattais, sun tilanne on just hyvä. Saisit olla lapsen kanssa paljon eikä tartteis kattoa ukkoa siinä samalla. Entä sitten kun ukkos joskus 45-50 vuotiaana saakin kenkää? Viimestään siinä vaiheessa kadut ettet tehnyt lasta. Ja miehes vaihtaa sut kuitenkin nuorempaan ennemmin tai myöhemmin

No en mä muutenkaan halua lapsia. :D

Hahahhaha vai vaihtaa nuorempaan! Voi sua ressukkaa, tais itelles käydä noin? Valvottiko lapset viime yönä kun oot noin pahalla päällä? ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan