Syntyvyys on pantava nousuun
Suomalaiset haluaa 2,5 lasta mutta eri syistä johtuen naista kohden syntyy 1,5 lasta. Ilmiö on hyvin tuhoisa ja sen haitat ovat pahimmillaan 2050-luvulla.
On osoitettavissa kaksi selkeää tapahtumaa jotka ovat johtaneet lapsiluvun alentumiseen.
Ensimmäinen oli 1960-luvun alussa markkinoille tullut ehkäisypilleri ja toinen kymmenisen vuotta myöhemmin säädetty aborttilaki, joka mahdollisti täysin terveenkin sikiön tappamisen.
Vuosittaista syntyneiden määrää katsottaessa on selkeästi osoitettavissa, että molemmat tapahtumat ovat vähentäneet lasten määrää noin 10 000 vauvalla vuodessa.
On helposti laskettavissa ja arvioitavissa, että ilman näitä tekijöitä olisi Suomen väkiluku tällä hetkellä hyvin lähellä seitsemää miljoonaa.
Tämä tarkoittaisi hieman alle miljoonaa uutta työikäistä ja suunnilleen puolta miljoonaa lasta ja nuorta lisää nykyiseen ikääntyvään populaatioomme.
http://www.kymensanomat.fi/m/Mielipide---Sana-on-vapaa/2017/04/23/Synty…
Kommentit (104)
Mua kiinnostaa mitä poliitikot aikoo tehdä tälle asialle, pakko olisi jotain tehä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sit vaan kiiruusti häitä juhlimaan ja panemaan! Nyt vois Suomi 100 juhlavuoden kunniaksi vähän pannakin, että ens vuonna tulis vauvoja ku ääkkää.
Onneksi mun ei enää tartte. Se aika on elämästäni lopullisesti ohi kun menkatkin tulee enää silloin tällöin.
Suositaan vaan edelleenkin perinteeksi jo tullutta kaiken tuotannon siirtämistä halvampien tuotantokustannusten maihin. Suomessa kaiken tekeminen on niin kallista, eli ulkomailta saadaan halvemmalla.
Satuin ostaan takin, jossa suomen lippu hihassa. Oikein pelottaa että milloin joudun su-vakkien tai ma-tujen ansaitsemattoman hyökkäyksen kohteeksi ja ra-sistiksi leimatuksi.
Että se siitä suomalaisuuden liputtamisesta. Nykyisin omasta maasta ylpeänä oleminen ja iloitseminen on jotenkin kiellettyä tai ainakin epäilyksenalaista. Minkä tahansa muun maan lippu jos vaatteissa, ei aiheuta mitään intohimoja suuntaan tai toiseen, mutta auta armias mikäli hihassa on suomen lippu, niin jo leimaannut joksikin.
Sairaaksi mennyt touhu satavuotiaassa maassamme.
ps. tavuviivat sattuneesta syystä, koska eka viesti ei ilman niitä läpäissyt jotain sensuuriautomaattia.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa mitä poliitikot aikoo tehdä tälle asialle, pakko olisi jotain tehä
Niin minuakin. Mutta lienee turha odottaa että ministerit tai puoluejohtajat avaisi suutaan.
Vierailija kirjoitti:
Voin synnyttää jos hoidatte sen kakaran.
Päiväkotiin voit laittaa hoidettavaksi joka tapauksessa muutenkin. Ja sitten hoitaa koululaitos sentään osan aikaa.
Pitäisi tukea opiskelijoiden perheenperustamista. Vaikka lisätukea heille, kun eka lapsi putkautettais 20-25 vuotiaana jäisi vielä monia vuosia aikaa tehdä lisää lapsia niin pariskunnat saisi lapsiluvun täyteen. Niitäkin jotja haluaa 4 lasta on olemassa mutta olosuhteiden takia saavatkin vain 2 tai 3
Ei minulta ainakaan lapsia tule ollenkaan. Ulkomaille muuttaisin jos Suomessa ehkäisyvälineet kiellettäisiin ja niin muuttais varmaan suurin osa muistakin :DD
Vois ryhtyy hommiin. Tää jotenkin motivoi mua. ;)
En aio tehdä lapsia. En halua lapsia. Ne jotka lapsia haluavat, tehkööt niitä. Minä en tee.
Sitten kun sektio saadaan vapaavalintaiseksi synnytysmuodoksi.
N25
Jos saan synnyttää sektiolla ja mies on lapsen ensisijainen huoltaja ja minä etä-äiti niin sitten onnistuu.
Miksi se täytyy saada nousuun? Jos ihmiset eivät halua lapsia, niin he eivät halua niitä. Lapsia ei missään nimessä pidä tehdä vastoin tahtoa. Lapset siitä kärsii.
Jos mun ei annettais tehdä aborttia niin joisin ja tupakoisin täysin normaalisti sen 9kk ja sen jälkeen lapsi pitäisi ottaa huostaan. Minusta ei vanhemmaksi ikinä olisi. Tai ehkä todennäköisemmin hankkisin abortin ulkomailla tai kotitekoisesti, tuo mainitsemani vaihtoehto olisi sitten vihoviimeinen, tai itse asiassa ehkä jopa joutuisin sitten päästämään itseni hengiltä jos en saisi aborttia.
Mutta onneksi minulla on tuplaehkäisy ja abortti on luojan kiitos laillinen. Myös muut naiset toimisivat minun tavoin, olisi aivan hirveää olla raskaana vasten tahtoaan, sitä mieluummin sitten vaikka päästää itsensä hengiltä.
Mielelläni lisääntyisin, minä ja mieheni haluttaisiin 5 lasta. Kuitenkin 6 vuoden lapsettomuus ja esikoinen koeputkihedelmöityksellä, julkisella puolella saa yrittää kolme kertaa ivf tai kaksi lasta. Eikä hoidot julkisellakaan ilmaisia, yli kolme tuhatta meni esikoisen tekemiseen..
Ei kaikki halua lapsiperhe-elämää. Ei todellakaan. Jokainen elää täällä kuten haluaa, itse en tee lapsia mutta maksan korkeaa veroa, olkaa hyvät vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisyvälineet kieltolistalle niin sillä ongelma ratkeaa
Sillä tavalla häädetään hyvin kaikki hedelmällisessä iässä olevat naiset pitkin muuta maailmaa pois Suomesta. :D
Oksettaa nää puheet, tehkää ite niitä lapsia!!!!!! Te ette muita ala määräilemään, tehkää itse jos niin huolettaa!
Heti, kun lääkärit taikovat ennen aikojaan luovuttaneet munasarjani henkiin.
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa nää puheet, tehkää ite niitä lapsia!!!!!! Te ette muita ala määräilemään, tehkää itse jos niin huolettaa!
Etkä sinä voi alkaa määräilemään muita maksamaan eläkkeitäsi, kun asenteesi on tuollainen.
Oli hyvä ja kirjoitus.