Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalo, milloin häiriö on jatkuva ja toistuva?

Vierailija
27.04.2017 |

Milloin koiran haukunta on jatkuvaa ja toistuvaa?

Riittääkö toistuvaksi kerran kahdessa viikossa tapahtuva ääntely? Ja jatkuvaksi muutaman haukahtelun verran tulevat "purskahdukset" päivisin? (Ehkä päivän aikana 4krt)?

En haluaisi olla häiritsevä naapuri, mut jotenkin tuntuu et valitus on tällä kertaa tullut väärälle naapurille kun asunnossa ei asu edes koiria, vaan ne vierailevat max 2krt/kk... Taloyhtiön parissa asunnossa asuu vakituisesti koiria, ja yksi ainakin haukkuu jatkuvasti (useita tunteja päivässä). Mitähän voisi asialle tehdä? Valittaja ei ole tiedossa, kukaan asukas ei ole kohdatessa sanonut mulle mitään koirista tai haukunnasta tai häiritsevyydestä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailemasi tilanne ei (sinun osaltasi) ei ole jatkuvaa ja toistuvaa häiriötä.  Ongelma osittain siinä, että kerrostalossa rakenteet vääristävät mistä äänet todella tulevat. Itsekin saanut muutamassa asunnossa koiranomistajana heippa -lappuja, joissa kuvattavat tapahtumat eivät tosiasiassa koskeneet meitä.

Kerran otin ko. lapun, kirjoitin siihen perusteellisen vastineen jossa torppasin kaikki esitetyt väitteet faktatiedoilla ja laitoin loppuun oman nimeni ja asuntoni numeron vierailupyynnön kera, ja liimasin sen alaoveen mistä kaikki sen varmasti näkivät.  Siis laittamani vastine oli (tällä kertaa) täysin asiallinen, ei mitään "tuu tänne sanoo vitun pelle" tyyppisiä juttuja, vaan ihan vinkki että jos koirat vaikka haukkuvat kun perhe on töissä, niin siitä voi sanoa ihan kasvotusten.

Vierailija
2/4 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se oli nimetön valituslappunen, niin vie se ilmoitustaululle ja laita viestiksi tyyliin "tais tulla väärään paikkaan, kun meillä ei ole koiraa. t. B 14". Jos se tuli isännöitsijältä, niin pistä sähköpostia, että heiltä tuli valitus väärälle asukkaalle, kun sulla ei ole koiraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää oli isännöitsijältä tää huomautus suoraan, postissa tuli kotiin. En vaan nyt ymmärrä et miten voisin välttää häiriön tulevaisuudessa, kun mielestäni se on aika pieni jo nyt. Soitin isännöitsijälle ja hän ei siis taloa tunne tmv, oli vaan toimittanut eteenpäin.

Hauskaahan tos on et talossa ollessaan koirat ei oo edes yksin kuin max ruokakauppareissun verran.. asuu muualla kerrostalossa ja tääl on nauhoitettu jne ja ihan hiljaa ovat. Huomautuksessa mainittuna kellonaikana olin itse paikalla, et luulis et häiritsevä haukunta häiritsisi silloin minuakin kun olen lähdettä lähempänä.

Mut mikä on jatkuvaa ja häiritsevää, 5 krt viikossa päivittäinen 8-16 tapahtuva? Vai lyhyempi?

Vierailija
4/4 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvaa on päivittäinen ja pitkäkestoinen. Ei siitä teillä ole kyse. Valittaja vaan ei tiedä mistä ääni oikeasti on peräisin tai sitten hänellä on jotain teitä vastaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä