Syntyvyys on pantava nousuun
Suomalaiset haluaa 2,5 lasta mutta eri syistä johtuen naista kohden syntyy 1,5 lasta. Ilmiö on hyvin tuhoisa ja sen haitat ovat pahimmillaan 2050-luvulla.
On osoitettavissa kaksi selkeää tapahtumaa jotka ovat johtaneet lapsiluvun alentumiseen.
Ensimmäinen oli 1960-luvun alussa markkinoille tullut ehkäisypilleri ja toinen kymmenisen vuotta myöhemmin säädetty aborttilaki, joka mahdollisti täysin terveenkin sikiön tappamisen.
Vuosittaista syntyneiden määrää katsottaessa on selkeästi osoitettavissa, että molemmat tapahtumat ovat vähentäneet lasten määrää noin 10 000 vauvalla vuodessa.
On helposti laskettavissa ja arvioitavissa, että ilman näitä tekijöitä olisi Suomen väkiluku tällä hetkellä hyvin lähellä seitsemää miljoonaa.
Tämä tarkoittaisi hieman alle miljoonaa uutta työikäistä ja suunnilleen puolta miljoonaa lasta ja nuorta lisää nykyiseen ikääntyvään populaatioomme.
http://www.kymensanomat.fi/m/Mielipide---Sana-on-vapaa/2017/04/23/Synty…
Kommentit (104)
Perheelliset täällä taas meuhkaamassa. Menkääpä tekemään lisää lapsia!
Yhden lapsen saatan joskus tehdä. Enempää ei.
Jos haluaa lapsia, yrittää tehdä lapsia.
Jos ei halua lapsia, on tekemättä lapsia.
Niin yksinkertaista se on. Muiden lisääntyminen/lisääntymättömyys ei kuulu kenellekään pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos saan synnyttää sektiolla ja mies on lapsen ensisijainen huoltaja ja minä etä-äiti niin sitten onnistuu.
Mikset saisi! Olet vain luja ja sanot että sinähän et persettäsi revitytä synnytyksellä niin ottavat sektiolla mikäli pysyy sisälläsi loppuun asti. Tiedän useammankin noin tehneen äidin.
Kyllä minä panisin vaan ku se on niin likaista touhua ettei viitti.
Mulla on sektiolla syntynyt lapsi. Sanoin jo heti raskauden alussa, että minähän en sitten muuten alateitse synnytä. Pidin pintani loppuun asti ja sektiolla syntyi lopulta meidän lapsi.
Tosin sitä sektiopäätöstä saa odottaa rv37 asti, että ei kannata synnytyspelkoisten lähteä lisääntymään, koko raskaus oli hirveetä tuskaa päätöstä odotellessa ja hirveä stressi kokoajan. Sen takia en toista lasta enää uskalla tehdä, mutta onneksi sektio sujui hienosti.
Kai sulla Ap itelläs on pulla uunissa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa nää puheet, tehkää ite niitä lapsia!!!!!! Te ette muita ala määräilemään, tehkää itse jos niin huolettaa!
Etkä sinä voi alkaa määräilemään muita maksamaan eläkkeitäsi, kun asenteesi on tuollainen.
Suurten ikäluokkien mielipiteen mukaan jokainen on itse maksanut ne jättieläkkeensä maksimaalisilla prosenteilla siitä huolimatta vaikka eläisivät satavuotiaaksi.
Samoin kuulemma Nokian elopin kuuden tuhanneen euron eläke/kk on ihan täysin maksettu sen vuoden aikana, minkä nokiaa johti.
Samaa ehkä voisi myös sanoa lapsettomasta työtä koko ikänsä tehneestä sitten.
Mun henkilökohtaisen mielipiteeni mukaan tosin asia ei ole niin, että jokainen maksaisi eläkkeensä itse, vaan tulevat sukupolvet niitä rahoittaa omista eläkemaksuistaan joita on jo jouduttu korottelemaan samoin, kuin eläköitymisikiäkin. Eläkejärjestelmä on vähän niinkuin iso pyramiidihuijaus jossa viimeisimmät jäävät sitten ilman kun puolestaan ensimmäiset nauttivat yltäkylläisyydestä. Ison potin vie myös eläkeyhtiöitten pyörittäminen osinkoineen ja bonuksineen sekä prameat konttorit.
Vierailija kirjoitti:
Mielelläni lisääntyisin, minä ja mieheni haluttaisiin 5 lasta. Kuitenkin 6 vuoden lapsettomuus ja esikoinen koeputkihedelmöityksellä, julkisella puolella saa yrittää kolme kertaa ivf tai kaksi lasta. Eikä hoidot julkisellakaan ilmaisia, yli kolme tuhatta meni esikoisen tekemiseen..
Tunnen erään nuoren parin. Ovat olleen jo vuosia ilman ehkäisyä, lapsi tulee jos tulee. Mutta kun ei tule. Ovat juuri 30 vuotiaita mutta hormoonihoidot liian kalliita. Nainen oli juuri raskaana ja saivat tietää kun tuli keskenmeno. Siltikään lääkäri ei tutki miksi raskaus ei onnistu vaan jäävät ilman mitään apua vaikka lapsen haluaisivat.
Ehkä tämä on asia mikä kannattaa korjata jos syntyvyydestä ollaan huolissaan.
No mä en ymmärrä, miksi tänne pitäisi tehdä lisää ihmisiä työttömiksi ja elämään sosiaalituilla.
Vierailija kirjoitti:
Perheelliset täällä taas meuhkaamassa. Menkääpä tekemään lisää lapsia!
Turha perheellisiä tästä syyttää. Kovin miehinen aloitus kun syyttää naisten valinnan vapautta.
(Tämä on varmaan se sama jonka mielestä miehen kuuluu päättää abortista ja naisten pitäisi pakkosynnyttää sodan aikana)
Vierailija kirjoitti:
No mä en ymmärrä, miksi tänne pitäisi tehdä lisää ihmisiä työttömiksi ja elämään sosiaalituilla.
Tässä se tärkein tulee. Miksi kukaan edes lasta haluava teki lapsen maahan jossa ei edes itsellään ole varmaa tulevaisuutta tai omaisuutta.
Parisuhdekeskusteluissa on myös tullut selväksi ettei se houkuta tai sitä ei haeta kun oma tilanne saattaa olla epävakaa.
Ei johdu ehkäisystä kun vakaissa maissa kuitenkin syntyy lapsia tarpeeksi.
Aika vaikea on ilman miestä alkaa tehtailemaan lapsia. Neitseellinen sikiäminen on ihmisille melko harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on saatava nousuun? Eikö se automaatio hävitä nuo nykyisetkin työpaikat?
Tätä nyt on ennustettu joka kerta kun teknologia edistyy. Teollisuus hävitti käsityöläisiä, koneiden hoitoon tarvittiin vähemmän ihmisiä. Maanviljelyksen tehostuminen hävitti pientilallisia, mutta ruokaa on sittemmin riittänyt halvalla kaikille. Näiden muutosten jälkeen väkiluku on vaan lisääntynyt ja uusia ammatteja ja työpaikkoja on tullut entisten tilalle. Kaikki se, mitä ihminen välttämättä tarvitsee, on helposti tuotettavissa vähäisellä työvoimalla. Ja sen lisäksi koko joukko ihan tarpeetonta krääsää, josta tulee ongelmajätettä jo ostoa seuraavana päivänä. Yksi ratkaisu on tuottaa ruokaa halvalla edelleen ja käyttötavaraa laatu ja kestävyys edellä, ei hinta. Räätälin ja ompelijan tekemät vaatteet, jotka kestävät vuosia, suutarin tekemät kengät, puusepän tekemät huonekalut jne. Ihmiset voisivat asua myös osittain omavaraistalouksissa, jolloin maa pysyisi asuttuna ja pieni perustulo riittäisi elämiseen. Perustuloa saisi sitten verottamalla hyvin ansaitsevia käsityöläisiä ja kauppiaita yms. palkkatyössäkäyviä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset haluaa 2,5 lasta mutta eri syistä johtuen naista kohden syntyy 1,5 lasta. Ilmiö on hyvin tuhoisa ja sen haitat ovat pahimmillaan 2050-luvulla.
On osoitettavissa kaksi selkeää tapahtumaa jotka ovat johtaneet lapsiluvun alentumiseen.
Ensimmäinen oli 1960-luvun alussa markkinoille tullut ehkäisypilleri ja toinen kymmenisen vuotta myöhemmin säädetty aborttilaki, joka mahdollisti täysin terveenkin sikiön tappamisen.
Vuosittaista syntyneiden määrää katsottaessa on selkeästi osoitettavissa, että molemmat tapahtumat ovat vähentäneet lasten määrää noin 10 000 vauvalla vuodessa.On helposti laskettavissa ja arvioitavissa, että ilman näitä tekijöitä olisi Suomen väkiluku tällä hetkellä hyvin lähellä seitsemää miljoonaa.
Tämä tarkoittaisi hieman alle miljoonaa uutta työikäistä ja suunnilleen puolta miljoonaa lasta ja nuorta lisää nykyiseen ikääntyvään populaatioomme.
http://www.kymensanomat.fi/m/Mielipide---Sana-on-vapaa/2017/04/23/Synty…
Laittakaa Jere Karalahti asialle. Hänellä on jo näytöt!
Toivottavasti sterilisaation ikäraja laskee.
Bikinifitness-vemputtelu on kiellettävä. Syntyvyys nousee heti.
Raskausesta voi seurata myös monia muita komplikaatioita joita ei yleisesti hoideta. Ei liity pelkään alatiesynnytykseen pelot.