Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tieteen Kuvalehtikin tietää: "Runsas seksikokemus sammuttaa kiinnostuksen"

Vierailija
26.04.2017 |

http://tieku.fi/ihminen/seksi/runsas-seksikokemus-sammuttaa-kiinnostuks…

"Jos sinulla on entisiä ihmissuhteita ja seksiseikkailuja vaikka muille jakaa, et ole muiden silmissä kovin haluttava elämänkumppani.

Less is more.

"Vähemmän on enemmän" näyttää nyt pätevän myös rakkauselämään.

Brittiläiset psykologit ovat tulleet uudessa tutkimuksessaan siihen tulokseen, että mitä enemmän entisiä seurustelusuhteita ja seksikumppaneita ihmisellä on, sitä vähemmän haluttava hän on elämänkumppanina.

Sekä miehet että naiset pitävät ihanteellisena suhteiden määränä kahta.
Liian suuri kokemus kavahduttaa

Tutkimus tehtiin kyselykaavakkeella, ja sen toteuttivat Nottinghamin, Bristolin ja Swansean yliopistojen tutkijat. Siihen vastasi 188 miestä ja naista, joiden keski-ikä oli 25 vuoden tienoilla.

Vastaajat ilmoittivat, että elämänkumppaniehdokkailla ei pitäisi olla kahta entistä suhdetta enempää ja että liian suuri seksikumppaneiden määrä sammutti kiinnostuksen.

Naiset kavahtivat miehiä, joilla oli ollut enemmän kuin kuusi seksikumppania, ja miehet eivät halunneet suhteeseen sellaisten naisten kanssa, jotka olivat tanssineet vaakamamboa yli 11 ihmisen kanssa.
Hurvittelunhaluisiin ei voi luottaa

”Kumpikin sukupuoli osoitti haluttomuutta suhteeseen sellaisen kanssa, jolla oli hyvin värikäs seksihistoria”, kirjoitti psykologian tohtori Steve Stewart-Williams tutkimuksessa.

Hän selitti tuloksia sillä, että seksuaalisesti hyvin vapautuneita pidetään vähemmän uskollisina ja vähemmän halukkaina sitoutumaan ihmissuhteeseen.

Ironista kyllä kokeeseen osallistuneet eivät itse vastanneet ihanteitaan. Keskimääräinen ex-kumppaneiden määrä miehillä oli 5,81 ja naisilla 8,4."

Hauskaa sinänsä, että naiset ovat tässä vielä miehiä konservatiivisempia. Palstalta on saanut jokseenkin erilaisen käsityksen.

Kommentit (114)

Vierailija
21/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂

Voivoi. Yli 70 seksikumppania ja mieheni silmissä olen haluttavin ja upein nainen maailmassa. Hän osaa nimittäin ajatella, että sillä, mitä aiemmin olen elämässäni tehnyt, ei ole mitenkään hirveää merkitystä ja että seksi on seksiä. Ei se pillu sitä kulu. Sinkkuna saa sekoilla, suhteessa en ole pettänyt ikinä.

Kunpa seksi olisikin vaan seksiä, niin runkulla saisin elämäni taas raiteilleen. Seksissä on kuitenkin äärimmäisen merkittävä psykologinen ulottuvuus ainakin näin miehen kannalta. Naisena olosta en mitään tiedä.

Komppaan tota psykologista aspektia näin naisena. Kun on kerran harrastanut seksiä jonkun kanssa, niin kyllä siinä aika vahva linkki muodostuu kaikkine hormonimyrskyineen yms.

Olen huomannut että kyllä se kumppanien määrä todellakin vaikuttaa naiseen. Eteenkin sen ensimmäisen merkitys on aivan valtava, ja eteenkin naiset peilaavat kaikkia seuraaviaan sen kautta. Mitä vähemmän kumppaneita on, sitä parempi! On enemmän yhteistä ja ainutkertaista intiimiä jaettavaa sen oman rakkaan kanssa, kun sitä intimiteettiä ei ole jaettu pitkin maailmaan. Näin nyrkkisääntönä sanoisin, että mitä enemmän kumppaneita naisella on ollut, sitä vähemmän sitoutuvan kumppanin mies saa tälläisestä naisesta itselleen. Kaikkein paras on kun naisella ei olisi ollut yhtään kumppania, mutta jos on ollut yli 3 elossa olevaa kumppania, niin minä pidän naista viallisena ja arvostelukyvyttömänä, kun on kerran tarvinnut vaihtaa noin monta kertaa. Myöskin nämä modernit naiset, modernit seksistä nauttivat irtosuhteiden sahaajat, jätän omaan arvoonsa välittömästi.

Ihan uteliaisuudesta: Missä vaiheessa tapailua/tutustumista, kysyt naiselta kuinka monen kanssa hän on ollut?

Oma ensimmäinen kertani oli 39 vuotta sitten näppylänaamaisen poikaystäväni kanssa. Voin kertoa sinulle, etten vuosikymmeniin ole peilannut seuraavia kertoja sen kautta :-DDD

En käy treffeille, enkä ns. tapaile naisia. Elän elämääni, ja keskustelen niiden ihmisten kanssa, jotka eteeni tulevat. Jos joku nainen minusta kiinnostuu, tulee se historiakin sieltä esille kyselemättäkin, sille joka osaa vähääkään rivien välistä lukea. Eteenkin jos pukeutuminen ja ulosanti on tyrkkyä, ei siinä tarvitse luulla olevansa jotain ainutlaatuista sellaiselle ihmiselle. Oma moraalini on todella korkea, enkä suostu tekemisiin kevytkenkäisten kanssa. Minä tahdon olla naiselle jotain arvokasta ja ainutlaatuista, sekä tahdon naisen olevan minulle sitä samaa. Ainutlaatuista tavaraa ei jaeta kuin karkkia maailmalle, jokaiselle joka kehtaa pyytää. Tästä syystä yksin eläminen on tuttua, eikä se edes haittaa kun tulee mainiosti itsensä kanssa juttuun! Sadanvuoden yksinäisyyskin on parempi, kuin elää elämäänsä hut*un kanssa.

Hyvähän se on uskotella itselleen että toisen seksuaalihistorian näkisi ulkonäöstä. Esim. minä olen kiltin naapurintytön näköinen, hiljainen ja ujo, en kiroile, pukeudun peittävästi jne. mutta silti minulla on ollut useita yhdenillanjuttuja. Et varmasti huomaisi sitä ulkonäöstäni tai käytöksestäni.

Lainaan vain sinua: hyvähän se on uskotella itselleen.

Vierailija
22/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, nollasaldolla sitä olis niinku piikkipaikalla markkinoilla.

M40+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Keskimääräinen ex-kumppaneiden määrä miehillä oli 5,81 ja naisilla 8,4."

Naiset haluavat olla jostain syystä selvästikin niskan päällä tässä. Yli kuusi kumppania herätti puistatuksia heillä, kun taas vähemmän kokeneilla miehillä yli 11 kumppania naisella olisi paha.

Enemmänkin luulen, että naiset ja miehet suhteuttavat tätä tietämykseensä siitä, että naiset panee enemmän kuin miehet. Silloin naiset voivat hyväksyä mieheltä 6 (minulla 8 ja tiedän että olen pannut enemmän kuin keskimääräinen mies) ja miehet naiselta pitkin hampain 11 (minulla 6 ja tiedän, että olen pannut vähemmän kuin keskimääräinen nainen).

Mutta kyllä se naisen itsetuntoakin varmasti hyväilee, että hänellä on enemmän vertailupohjaa kuin miehellä. Suodaan se naisille, kun ovat niin herkkiä kaikelle vertailulle.

Vierailija
24/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂

Voivoi. Yli 70 seksikumppania ja mieheni silmissä olen haluttavin ja upein nainen maailmassa. Hän osaa nimittäin ajatella, että sillä, mitä aiemmin olen elämässäni tehnyt, ei ole mitenkään hirveää merkitystä ja että seksi on seksiä. Ei se pillu sitä kulu. Sinkkuna saa sekoilla, suhteessa en ole pettänyt ikinä.

Kunpa seksi olisikin vaan seksiä, niin runkulla saisin elämäni taas raiteilleen. Seksissä on kuitenkin äärimmäisen merkittävä psykologinen ulottuvuus ainakin näin miehen kannalta. Naisena olosta en mitään tiedä.

Komppaan tota psykologista aspektia näin naisena. Kun on kerran harrastanut seksiä jonkun kanssa, niin kyllä siinä aika vahva linkki muodostuu kaikkine hormonimyrskyineen yms.

Olen huomannut että kyllä se kumppanien määrä todellakin vaikuttaa naiseen. Eteenkin sen ensimmäisen merkitys on aivan valtava, ja eteenkin naiset peilaavat kaikkia seuraaviaan sen kautta. Mitä vähemmän kumppaneita on, sitä parempi! On enemmän yhteistä ja ainutkertaista intiimiä jaettavaa sen oman rakkaan kanssa, kun sitä intimiteettiä ei ole jaettu pitkin maailmaan. Näin nyrkkisääntönä sanoisin, että mitä enemmän kumppaneita naisella on ollut, sitä vähemmän sitoutuvan kumppanin mies saa tälläisestä naisesta itselleen. Kaikkein paras on kun naisella ei olisi ollut yhtään kumppania, mutta jos on ollut yli 3 elossa olevaa kumppania, niin minä pidän naista viallisena ja arvostelukyvyttömänä, kun on kerran tarvinnut vaihtaa noin monta kertaa. Myöskin nämä modernit naiset, modernit seksistä nauttivat irtosuhteiden sahaajat, jätän omaan arvoonsa välittömästi.

Ihan uteliaisuudesta: Missä vaiheessa tapailua/tutustumista, kysyt naiselta kuinka monen kanssa hän on ollut?

Oma ensimmäinen kertani oli 39 vuotta sitten näppylänaamaisen poikaystäväni kanssa. Voin kertoa sinulle, etten vuosikymmeniin ole peilannut seuraavia kertoja sen kautta :-DDD

En käy treffeille, enkä ns. tapaile naisia. Elän elämääni, ja keskustelen niiden ihmisten kanssa, jotka eteeni tulevat. Jos joku nainen minusta kiinnostuu, tulee se historiakin sieltä esille kyselemättäkin, sille joka osaa vähääkään rivien välistä lukea. Eteenkin jos pukeutuminen ja ulosanti on tyrkkyä, ei siinä tarvitse luulla olevansa jotain ainutlaatuista sellaiselle ihmiselle. Oma moraalini on todella korkea, enkä suostu tekemisiin kevytkenkäisten kanssa. Minä tahdon olla naiselle jotain arvokasta ja ainutlaatuista, sekä tahdon naisen olevan minulle sitä samaa. Ainutlaatuista tavaraa ei jaeta kuin karkkia maailmalle, jokaiselle joka kehtaa pyytää. Tästä syystä yksin eläminen on tuttua, eikä se edes haittaa kun tulee mainiosti itsensä kanssa juttuun! Sadanvuoden yksinäisyyskin on parempi, kuin elää elämäänsä hut*un kanssa.

Mielenkiintoista. Kollegalleni tuli yllätyksenä, että olen nuoruudessa käynyt rock-festivaaleilla, hän kun kuvitteli minun olevan "porvarillinen" kotihiiri, joka tykkää vain tehdä käsitöitä ja harrastaa liikuntaa, ja on avioeronsa jälkeen nyt vasta uudessa parisuhteessa. Eli ilmeisesti en todellakaan vaikuta kevytkenkäiseltä enkä todellakaan pukeudu "tyrkysti", mutta niin vaan on useita kymmeniä seksipartnereita mahtunut vuosien varrelle.

(Tiedostan kyllä, että olen varmaan täysin eri ikäluokkaa kuin sinä, mutta pidän silti aika koomisena väitettä, että ihmisestä näkisi päällepäin monenko kanssa hän on ollut.)

Vierailija
25/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkumies, ikää 33v ja panoja jotain sadan ja kolmensadan väililtä, arvio koska en ole pitänyt kirjaa tai laskenut kun ei ole ollut tarvetta.

No naiset, kiinnostaako yli sadan panon mies naista, jos on kuitenkin lojaali, eikä ole koskaan suhteessa pettänyt? 

Ei kiinnostaisi. En alkaisi kanssasi mihinkään nuo luvut kuultuani. Itse en harrasta mitään yhden illan juttuja.

Vierailija
26/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää muistaa että kysyseessä on britti tutkimus ja näin Suomessa tuo ihanne 2 voi olla hyvin 20

Vierailija
27/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂

ja tämän kuin vielä kuulisi miehesi suusta ilman että uhkaat häntä aseella.

Vierailija
28/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei useita kumppaneita omanneella naisella ole välttämättä h*orahtava lookki tai tyrkky käytös. Se on ihmisten tietämättömyyttä ja ennakkoluuloja. Et voi välttämättä mitenkään tietää todellista lukua. Kaikista ei liiku "kylillä" huhuja, kaikki eivät asu niin pienellä paikkakunnalla tai on saattanut vaihtaa paikkakuntaa aloittaakseen alusta.

Jos on aiemmassa elämässä ollut lukuisia säätöjä ja nyt haluaa jättää ne ajat taakseen ja asettua aloilleen ja rauhoittua, niin aivan sama kuinka paljon niitä on joskus ollut.

Vierailija
29/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tietää montako kumppania toisella on ollut? Mikään kun ei pakota ketään kertomaan ja ihmiset valehtelee.

Jos entisiä kumppaneita on vähän koska ottajia ei ole löytynyt ja parisuhteessa ollessa ns. markkina-arvo nousee ja ottajia ilmestyykin...meinaatteko oikeasti että pysyy uskollisena :D

Ihminen, joka kykenee seksiin ilman tunteita voi olla parisuhteessa uskollinen. Kyse on sitoutumisesta ja toisen kunnioittamisesta. Miksi tunteet ja seksin yhdistävä olisi sen uskollisempi, sillä ihmisen tunnemaailma on häilyvä ja koska tahansa saattaa sydän ohjata toisaalle.

Vierailija
30/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen irvikuvalehti. Vai oli ihan noinkin kattava otanta vastaajista.

Vierailija
31/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂

Hyvähän se on uskotella itselleen että toisen seksuaalihistorian näkisi ulkonäöstä. Esim. minä olen kiltin naapurintytön näköinen, hiljainen ja ujo, en kiroile, pukeudun peittävästi jne. mutta silti minulla on ollut useita yhdenillanjuttuja. Et varmasti huomaisi sitä ulkonäöstäni tai käytöksestäni.

Uskallan lähes varmuudella väittää, että sinua jututettuani, sinun moraalisi kyllä selviäisi minulle. Ulkonäkö on vain yksi asia todella monesta, mihin kiinnittäisin sinussa huomiota. Se on ehkä yksi selvimmistä, mutta ei todellakaan paras keino arvioida ihmistä näissä asioissa. Sinä kertoisit sen minulle joko suoraan sanallisesti, tai sitten sanattomasti, etkä edes huomaisi, mitä kaikkea tulitkaan itsestäsi kertoneeksi.  Minä olen itse jo sen verran vanha kettu, että en sinulle syytä kertoisi, miksi en suhteeseen ryhtyisi. Ei sillä sinun kannaltasi mitään väliä olisikaan, yksi syy on ihan yhtä hyvä, kuin toinenkin.

Vierailija
32/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkumies, ikää 33v ja panoja jotain sadan ja kolmensadan väililtä, arvio koska en ole pitänyt kirjaa tai laskenut kun ei ole ollut tarvetta.

No naiset, kiinnostaako yli sadan panon mies naista, jos on kuitenkin lojaali, eikä ole koskaan suhteessa pettänyt? 

Ei kiinnosta.

Vierailija
33/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelvannut miehille neitsyenä, enkä kelpaa miehille nyt kun takana 30 seksikumppania. Kyllä ne on ne ihan muut jutut mitkä painaa (mun tapauksessani rumuus ja tissittömyys).

Vierailija
34/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂

Mielenkiintoista. Kollegalleni tuli yllätyksenä, että olen nuoruudessa käynyt rock-festivaaleilla, hän kun kuvitteli minun olevan "porvarillinen" kotihiiri, joka tykkää vain tehdä käsitöitä ja harrastaa liikuntaa, ja on avioeronsa jälkeen nyt vasta uudessa parisuhteessa. Eli ilmeisesti en todellakaan vaikuta kevytkenkäiseltä enkä todellakaan pukeudu "tyrkysti", mutta niin vaan on useita kymmeniä seksipartnereita mahtunut vuosien varrelle.

(Tiedostan kyllä, että olen varmaan täysin eri ikäluokkaa kuin sinä, mutta pidän silti aika koomisena väitettä, että ihmisestä näkisi päällepäin monenko kanssa hän on ollut.)

Ei sitä päällepäin numerotarkkaa lukumäärää pystykään sanomaan, mutta sen arvioiminen on todella helppoa, pitääkö kiertää kaukaa, vai ei. Se on ihan sama, onko partnereita ollut 25, 35, 85 vai yli sata. Se on ihan sama omenankin kanssa, aivan sama onko hometta täplä, toinen kylki, vai molemmat puolet täynnä, hylkyyn menee joka tapauksessa. Nämä useiden kymmenien partnereiden naiset ovat todella helposti ihan jututtamalla tunnistettavissa, onneksi, ja samalla myös vältettävissä.

Vierailija
35/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kelvannut miehille neitsyenä, enkä kelpaa miehille nyt kun takana 30 seksikumppania. Kyllä ne on ne ihan muut jutut mitkä painaa (mun tapauksessani rumuus ja tissittömyys).

Jaa, minulle olisi ollut hyvät mahdollisuudet kelvata neitsyenä! Vaikka ulkonäkö olisi vähän vaatimattomampikin. Nyt 30kpl sahapukkina, ei mitään! Ei mitään! Mahdollisuutta!

Vierailija
36/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kaksi sinkkua, jotka haluavat toisiaan, harrastavat seksiä on heille molemmille hyvä ja positiivinen asia. Jos ovat fiksuja, niin huolehtivat ehkäisysta, se taitaa olla jo itsestään selvää. Ehkä he päätyvät herrastamaan seksiä myös myöhemmin, ehkä eivät. Tällä yhdynnällä ei kai pitäisi olla mitään merkitystä tulevaisuuden kannalta. Sanotaan, että toinen heistä rakastuu 2,5 vuoden päästä ja hänen uusi kumppaninsa pahoittaa mielensä, kun kuulee, että 2,5 vuotta sitten kumppani on harrastanut seksiä, koska oli puutteessa / ihastunut / kaipasi seikkailua / yms. Miksei seksiä voi ajatella jo positiivisena asiana? Miksi siitä pitää tehdä mörkö joka seuraa pitkin elämän? Suurin osa meistä kuitenkin ihan pitää seksistä, eikös niin...

Vierailija
37/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että kaksi sinkkua, jotka haluavat toisiaan, harrastavat seksiä on heille molemmille hyvä ja positiivinen asia. Jos ovat fiksuja, niin huolehtivat ehkäisysta, se taitaa olla jo itsestään selvää. Ehkä he päätyvät herrastamaan seksiä myös myöhemmin, ehkä eivät. Tällä yhdynnällä ei kai pitäisi olla mitään merkitystä tulevaisuuden kannalta. Sanotaan, että toinen heistä rakastuu 2,5 vuoden päästä ja hänen uusi kumppaninsa pahoittaa mielensä, kun kuulee, että 2,5 vuotta sitten kumppani on harrastanut seksiä, koska oli puutteessa / ihastunut / kaipasi seikkailua / yms. Miksei seksiä voi ajatella jo positiivisena asiana? Miksi siitä pitää tehdä mörkö joka seuraa pitkin elämän? Suurin osa meistä kuitenkin ihan pitää seksistä, eikös niin...

Kyse on puhtaasti itsetunnosta. Usein kokemattomat miehet tuntevat olonsa pelokkaaksi kokoneen naisen kanssa ja lopulta pyrkivät välttämään tällaista tilannetta, jossa joutuvat asettamaan itsensä haavoittuvaan tilanteeseen. Siinä joutuu umpikujaan ja katkeroituu. Hyvällä itsetunnolla varustetut miehet eivät välitä montako kumppania sillä naisella on ollut, vaan keskittyy tähän hetkeen sata prosenttisesti. 

Vierailija
38/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi onkin aivan hieno ja ihana asia! Oman kumppanin kanssa harrastettuna, liitossa, joka perustuu vahvaan sitoutumiseen! Minulle on aivan turha yrittää väittää, että sellainen ihminen joka on jakanut itsensä koko "kylän" kanssa, todella oikeasti arvoistaisi itseään. Jollei itseään, en minäkään sellaista arvosta, ei ole mitään syytä!

Vierailija
39/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

188 ihmisen otanta ei nyt kuvasta kovinkaan kattavasti yleistä mielipidettä; edes brittien. On niin pieni otos.

Vierailija
40/114 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on puhtaasti itsetunnosta. Usein kokemattomat miehet tuntevat olonsa pelokkaaksi kokoneen naisen kanssa ja lopulta pyrkivät välttämään tällaista tilannetta, jossa joutuvat asettamaan itsensä haavoittuvaan tilanteeseen. Siinä joutuu umpikujaan ja katkeroituu. Hyvällä itsetunnolla varustetut miehet eivät välitä montako kumppania sillä naisella on ollut, vaan keskittyy tähän hetkeen sata prosenttisesti. 

tutkimuksen mukaan naiset salli miehille vähemmän kumppaneja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän