Työssäkäyvänä veronmaksajana nautin, kun yhteiskunnan jakamia tukia pienennetään
Ihan oikein tuo asumistuesta leikkaaminen. Seuraavaksi voisi laittaa leikkuriin vaikka perhe-eläkkeet.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Herätessäni oli mairea hymy naamalla näiden päätösten johdosta.
Tämä on vain alkua. Nyt uskalletaan puuttua yhteiskunnan todellisiin epäkohtiin, eikä enää hyssytellä. Suurin osa kansasta ei jaksa katsella ihmisten lusmuilua ja sen vaikutusta Suomen talouteen. Jotain on tehtävä ja seuraavien vuosien aikana valtio kiristää rahasäkkinsä nyörejä vielä entisestäänkin.
Loiseläjät koville!
Sinulta puuttuu empatiakyky kokonaan. Lykkyä tykö loppuelämääsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystuet 8 miljardia
Maataloustuet 1 miljardi
Asumistuet 2 miljardia
- ja uusimpana:
Matutus 1 miljardiNuo kun poistettaisiin niin Suomen 5 miljardin velanotto voitaisiin lopettaa ja rahaa jäisi vielä ylikin vaikka koulutukseen ja vanhustenhoitoon.
Ota kuitenkin huomioon, että suurin osa noista tuista palaa talouteen palkoista maksettavina veroina ja kotimaisena kulutuksena. Yhteiskunta ja valtiontalous ovatkin aika monimutkaisia kokonaisuuksia. Toki voidaan sitten lisätä joko työttömyysturva- ja toimeentulotukipottia tai turvallisuusmäärärahoja kun nälkäiset ja vihaiset työttömät alkaa reagoimaan.
Mikä raha ei palaa talouteen?
Tällä kommentilla 18 yläpeukkua?
Onko ihmiset oikeasti näin tolloja? Ymmärrys kultakalan tasolla.
Olenko ainoa, joka on iloinen, että saadaan suomalaista ruokaa? Ainakin se on tarkkaan säännösteltyä ja puhdasta, muissa maissa kun ei välttämättä ole samanlaiset sääntelyt. Lisäksi ala työllistää suomalaisia.
t. cityläinen
Entinen EK:n hallituksen puheenjohtaja, esim srv:n suuromistaja totesi eilen a-studiossa että hänen lapsensa opiskelee/työskentelee Amsterdamissa, siellä saa siivoojan hintaan 17,5€/tunti, kun Helsingissä sama maksaa 32€/tunti. Totesi että tuskin Hollannissa siivoojalle sen vähempää maksetaan kuin Suomessa, vaan syynä on Suomen kaikki tajunnan rajat ylittävä byrokratikoneisto.
Sinänsä mukava ja yllättävä puheenvuoro että kyseinen heppu on profiloitunut samanlaisena orjuuttajana kuin muutkin EK-jäärät. Ei täällä siis palkat liian suuria ole vaan kaikki helvetin Marjatat jotka byrokratian rattaita pyörittävät ja ehkä osittain myös ahneuden sokaisemat yrittäjät.
Ketkä teistä idiooteista uskovat että kaikki työttömät ovat työttömiä tahallaan? Ottakaa nyt järki käteen, ja tajutkaa että näin ei ole, ja sinullekin voi käydä juuri niin, kohta olet työtön, hups, vaikka hetki sitten juuri halveksit heitä. Jos töitä ei ole, niitä ei ole. Ei työttömiä voi "laittaa kuriin" jos hallitus on paska, eikä niitä töitä ole saatavilla. Hallitus haluaa lyödä köyhiä päähän, ja te aivottomat veronmaksajat olette yhtä ilkeitä ja pahansuopia, kun luulette että se on oikein. Millaisessa maassa me oikein elämme, hyi hävetkää!
Työssäkäyvät ja työttömät eivät ole mitään muuttumattomia ryhmiä. Työssäkäyntiä voi seurata työttömyys ja työttömyyttä voi seurata työssäkäynti, ja taas jossain vaiheessa toisinpäin. Täytyy olla joko hemmetin tyhmä tai jotenkin harhainen, jos nauttii siitä, että kyykytetään sitä ryhmää, johon itse ei juuri tällä hetkellä kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vahingonilo on se paras ilo, josta saa parhaimmat kiksit. Niinkö?..... Eikö ole surullista, että sunlaisia ihmisiä tämä maa on pullollaan. Ei osata ajatella vähävaraisten kärsimyksiä. Eikä myöskään sitä, että itselle voi käydä huono munkki; ja menettää sekä työn että terveyden. Mites sitten sanotaan? Kun itse joudut elämään tuilla, ja olet sitä ennen naureskellut partaasi kun muilla menee huonosti. Kannattaisi vaihtaa näkökulmaa, teet tuolla asenteella vaan itsesi sairaaksi kateudesta. Varsinkin kun toisten hankaluudet eivät ole kateuden arvoisia. Pohjasakkaa olette te kaikki, jotka olette vahingoniloisia siitä että muilla menee teitä huonommin!
En ole ketjun aloittaja, mutta minun mielestäni on väärin, että vähävaraiset eivät edes yritä hakea töitä tai eivät hae tarpeeksi aktiivisesti, ja minun verorahani menevät heidän elättämiseen. Tässä yhteiskunnassa pitää tehdä työtä elääkseen.
Ja jos minä menettäisin työni, saisin kyllä ihan helposti uuden. Jos terveys sattuu menemään, minulla on siihenkin oma tukiverkosto enkä tarvitsisi yhteiskunnan tukia pitämään itsestäni huolta.
Yhteiskunta voisi pitkällä tähtäimellä paljon paremmin, mikäli työttömyys olisi nollassa.
Mistä päättelet että vähävaraiset eivät yrittäisi hakea töitä? Itse olen vakituisessa työssä, mutta olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa jo pitkään. Ei ole onnistunut. Jos jotain vastausta ylipäätään hakemukseen tulee, niin "Hakijoita oli 125. Valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" . Voi vain kuvitella, että työttömänä hakiessa tilanne ei olisi mitenkään parempi.
Olet erittäin onnellisessa ja harvinaisessa asemassa jos noin vain saisit heti uuden työn. Mitäköhän töitä mahdat tehdä?
Kun ei esimerkiksi sossun pitkäaikaisasiakkailla ole enää varaa kaikkeen välttämättömään, niin mitä luulet tapahtuvan?
Alkavat asuntomurrot ja ryöstöt. Autoa ei voi jättää enää pihaan kun se katoaa. Pimeällä kujalla sinutkin on hyvä kolkata ja viedä rahasi. Vankilatuomiot ovat lyhyitä ja oikeuskäsittelyt hitaita. Vähitellen naapurustot aidataan ja järjestetään katupartioita.
Kannattaa varoa mitä toivoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain alkua. Nyt uskalletaan puuttua yhteiskunnan todellisiin epäkohtiin, eikä enää hyssytellä. Suurin osa kansasta ei jaksa katsella ihmisten lusmuilua ja sen vaikutusta Suomen talouteen. Jotain on tehtävä ja seuraavien vuosien aikana valtio kiristää rahasäkkinsä nyörejä vielä entisestäänkin.
Loiseläjät koville!
Mitäs sitten, jos köyhät nousevatkin kapinaan?
Niin tai rikollisuus räjähtää käsiin.
Eivät köyhät nouse kapinaan, kun heidät pannaan töihin ja heille tarjotaan asunto. Rikollisuus ei räjähdä, kun rahat käytetään rikollisuuden ennaltaehkäisyyn ja turvallisuuteen.
Mihin töihin heidät laitetaan, ja kuka tarjoaa heille asunnon? Missä kuplassa sinä elät? Ihan naurettavia kuvitelmia.
Työajalla palstailevat ovat loisia.
Sairastu syöpään. Saa potkut. Yirtä saada toimeentuloa joltain luukulta. Kukaan ei osaa neuvoa tai neuvotaan ristiin seuraavalle luukulle. Asu hyvinvointivaltiossa.
Ainut mistä olis varaa leikata on kaikille työssäkäymättömille lapsellisille maksettavat tuet. Yh-korotukset sun muut pois välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Ainut mistä olis varaa leikata on kaikille työssäkäymättömille lapsellisille maksettavat tuet. Yh-korotukset sun muut pois välittömästi.
Miksi niitä lapsia pitää rangaista? Eikö heille olisi parempi, että yhteiskunta tukee heitä opiskelemaan ja muutenkin elämässä eteenpäin?
Muista sitten ostaa minulta, kun "menen töihin". Jos esim. myyn sinulle vessapaperia tai pikkuhousuja tai vitamiineja, niin älä lyö luuria korvaan. Minähän olen mennyt töihin!
Nämä samat julkisen sektorin suojatyöpaikkaiset ruikuttajat eivät käy kampaajalla, hierojalla tai yksityisellä kuntosalilla. He pitävät puhelinmyyntiä terrorina. He eivät ylipäätään osta mitään. Veronmaksajat maksavat heidän palkkansa. Ja samalla valitetaan, että kun minä elätän nyt hirveää määrää ihmisiä ja kun ne nilkit eivät mene töihin.
Mihin töihin esim. minä "menen"? Ilmestynkö vain aamulla jonkun viraston aulaan ja ilmoitan, että tulin tänne töihin? Näinköhän maksavat minulle palkkaa?
Miten töihin "mennään"? Miten sinä menit aikoinaan töihin? Haitko niitä, kuinka monta muuta hakijaa oli, jotka päihitit? Oliko soveltuvuustestejä, monta haastattelukierrosta? Oletko ihan varma, että jos nyt jäisit työttömäksi, niin töitä löytyisi saman tien ihan vain menemällä niihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loiseläjät koville!
Mitäs sitten, jos köyhät nousevatkin kapinaan?
Niin tai rikollisuus räjähtää käsiin.
Eivät köyhät nouse kapinaan, kun heidät pannaan töihin ja heille tarjotaan asunto. Rikollisuus ei räjähdä, kun rahat käytetään rikollisuuden ennaltaehkäisyyn ja turvallisuuteen.
Mihin töihin? Mikä asunto? Mahdolliset työpaikat voivat olla toisella puolen Suomea ja siellä ei ole taas asuntoja. Lisäksi työpaikoissa pitää usein olla tiettyä osaamista ja kokemusta, jota ei vain monella työttömällä ole.
Kyllähän nyt jotain paskaduuneja osaa tehdä kuka vain ilman mitään koulutusta, kun vähän viitsii opetella miten hommat toimivat. Asuntoja voi aina rakentaa lisää sinne, missä niitä ei ole.
Hesarissa on analyysi, jossa moititaan hallitusta että ei ole tehnyt mitään velkataakan vähentämiseksi, oikeasti nämä leikkaukset vain siirtävät rahaa pussista toiseen, mutta todellisia säästöjä ei ole saatu aikaiseksi, joten toiset saavat vähän lisää ja toiset vähän menettävät.
Aikaisemmat hallitukset onnistuivat vain lisäämään velkaantumista, joten tälläkään menolla ei olla kaukana siitä, kun joku muu kuin me itse päättää mistä leikataan. Tällaisessa yltäkylläisyydessä ja ilman vastiketta elävien elintasoa ei ole kauan mahdollista ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä teistä idiooteista uskovat että kaikki työttömät ovat työttömiä tahallaan? Ottakaa nyt järki käteen, ja tajutkaa että näin ei ole, ja sinullekin voi käydä juuri niin, kohta olet työtön, hups, vaikka hetki sitten juuri halveksit heitä. Jos töitä ei ole, niitä ei ole. Ei työttömiä voi "laittaa kuriin" jos hallitus on paska, eikä niitä töitä ole saatavilla. Hallitus haluaa lyödä köyhiä päähän, ja te aivottomat veronmaksajat olette yhtä ilkeitä ja pahansuopia, kun luulette että se on oikein. Millaisessa maassa me oikein elämme, hyi hävetkää!
Eivät välttämättä ihan kaikki, mutta useimmat ovat. Miten muuten Suomessa olisi tälläkin hetkellä avoinna n. 100000 (sata tuhatta) työpaikkaa? Jos minä jäisin nyt työttömäksi löytäisin kyllä hetkessä uuden työpaikan, sillä olen aina ollut aktiivinen ja kokenut ja tunnollinen tekijä.
Tähän yhteiskuntaan on synnytty tekemään työtä elantonsa eteen. Ei lorvimaan. Jos työnteko ei kiinnosta, siitä vain sitten muuttamaan muualle.
Kaikilla meillä luultavasti on omat perversiomme olimme sitten äiti Teresan tai Adolf Hitleri sukulais -sieluja hengenheimolaisa. Itselleni tuottaa hieman vaikeuksia käsittää, miten joku saa tyydytystä siitä että jollain toisellla menee huonosti. Ja kenties suorastaan riemuitsee, jos vain pääsisi potkisenaan päähän jotain maassa makaavaa, - Mitä heikomassa kunnossa olevampaa, niin luultavsti sitä parempi, koska kyllä hän tietää, että kenelle kaikki ilo, onni, tai vaikka raha sekä puhtaus että oppi ja viisaus kuuluu.
Onhan se tietysti hienoa ja ennen kaikkea mukavaa jos itsellä menee alati vähintään hyvin, ellei sitten erinomaisesti. En valita kyllä minullakin menee vähintäänkin kohtalaisesti. Mutta en kuvittele, että kaikki se, mistä itse nautin ja iloitsen olisi vain ja ainoastaan omaa ansiotani.
Saati, että alati pystyisin säilyttämään, nykyisen tason. Mutta oloni ei tule yhtään sen paremmaksi, jos niiltä, joilla menee minua heikommin kurjistetaan ja vähennetään entisestään mahdollisuuksia ja oloa. Tai otetaan siltä ruokajonossa olevalta se viimeinen leipäpala tai viisastellaan, että ei voi olla oieasti köyhä kun voi nukkua ainakin melkein joka yö, jossain lämpimässä ja vaateittakin on enemmän kuin edellisekerran Juhannuksena vaihdetut kalsarit ja suksitakin toinen melkein ehjä, kun toissa Jouluna sai joltain vanhalta kaverlta sen verran apuja, että saattoi ostaa uuden parin.
No, odotahan kun joskus olet siinä tilanteessa että apua tarvitset.
Mihin töihin? Mikä asunto? Mahdolliset työpaikat voivat olla toisella puolen Suomea ja siellä ei ole taas asuntoja. Lisäksi työpaikoissa pitää usein olla tiettyä osaamista ja kokemusta, jota ei vain monella työttömällä ole.