Työssäkäyvänä veronmaksajana nautin, kun yhteiskunnan jakamia tukia pienennetään
Ihan oikein tuo asumistuesta leikkaaminen. Seuraavaksi voisi laittaa leikkuriin vaikka perhe-eläkkeet.
Kommentit (90)
Ethän ap ole vaan kunnalla tai valtiolla töissä? Jos olet niin palkkasi maksetaan yksityisen sektorin duunarien veroista, omat verosi tuskin riittävät palkkasi maksuun.
Tai jossain suuremmassa yrityksessä joka saa yritystukia? Silloinkin sinun palkkaasi tuetaan välillisesti yhteiskunnan osalta..
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaan luulette, että suurin osa verorahoistanne menee tukiin? Älkää naurattako. Ei tullut mieleen, kuinka paljon enemmän rahaa menee maahanmuuttoon? Vankiloihin?
En ole ap, ja minusta sosiaaliturvaa ei pidä leikata.
Mutta sinulla on kyllä sen luokan tietovirhe tuossa, että lienee peräisin MV:ltä.
Todellisuudessa maahanmuutto kokonaisuutena tuo Suomen julkiseen talouteen rahaa. Joukossa siis on monenlaista ihmistä kallispalkkaisista ulkomaisista asiantuntijoista ja yrittäjistä suomalaisten ulkomaisiin puolisoihin ja opiskelijoihin.
http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002656462.html
"Maahanmuuttajista koituvat menot ovat tuloja pienemmät, sillä kantaväestöön verrattuna ryhmä on parhaassa työiässä.
Toisin kuin monet luulevat, maahanmuuttajat tuovat Suomen julkiselle sektorille enemmän rahaa kuin siltä vievät.
Kun maahanmuuttajista valtiolle kertyvät tulot, kuten verot sekä sosiaaliturva- ja eläkemaksut, ynnätään yhteen, Suomi jää lievästi plussan puolelle. Maahanmuuttajat siis tuovat julkiselle taloudelle enemmän tuloja kuin saavat takaisin erilaisina palveluina ja tulonsiirtoina."
TURVAPAIKANHAKIJAT ovat oieni murto-osa maahanmuuttajista. Heidän kulunsa on tälle vuodelle alle miljardi.
http://yle.fi/uutiset/3-8487839
Sosiaaliturvan menot ovat liki 70 miljardia vuodessa.
http://tilastokeskus.fi/tup/suoluk/suoluk_sosiaaliturva.html
Siis miljardi versus liki 70 miljardia.
Mietis vähän hei....
Ap, oletpa lyhytnäköinen ja suorastaan typerä omaa oksaasi sahatessasi.
Ellet ole suursijoittaja ja/tai saamassa isoa perintöä, kannattaisi olla hiljaa. Sinunkin työpaikkasi voi kadota, voit sairastua itse vakavasti, lapsesi voi sairastua, jne. Itse maksan todella mielelläni veroja hyvinvointivaltion ylläpitämiseksi. Se koituu meidän kaikkien yhteiseksi hyväksi kuitenkin, myös sinun.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvänä veronmaksajana harmittelen sitä, että hyvinvointiyhteiskuntaa puretaan nyt niin kovaa vauhtia ja ihmiset asettuvat toisia ihmisiä vastaan.
Jos yhtään omaa napaa pidemmälle katsoo, niin hoksaa että kanssaihmisten hyvinvointi heijastuu myös omaan hyvinvointiin positiivisella tavalla. Ja sitten jos sattuu osattomuus osumaan omalle kohdalle niin on jotain yhteiskunnan suomaa turvaa olemassa. Maksan veroni erittäin mielelläni ja lisääkin olisi mahdollista.
Niinpä. En mäkään tienaa kuin 35ke, mutta pärjään 18-20ke/vuosi. Voisin maksaa 10-13ke veroja 7-8 tuhannen sijasta.
Se vahingonilo on se paras ilo, josta saa parhaimmat kiksit. Niinkö?..... Eikö ole surullista, että sunlaisia ihmisiä tämä maa on pullollaan. Ei osata ajatella vähävaraisten kärsimyksiä. Eikä myöskään sitä, että itselle voi käydä huono munkki; ja menettää sekä työn että terveyden. Mites sitten sanotaan? Kun itse joudut elämään tuilla, ja olet sitä ennen naureskellut partaasi kun muilla menee huonosti. Kannattaisi vaihtaa näkökulmaa, teet tuolla asenteella vaan itsesi sairaaksi kateudesta. Varsinkin kun toisten hankaluudet eivät ole kateuden arvoisia. Pohjasakkaa olette te kaikki, jotka olette vahingoniloisia siitä että muilla menee teitä huonommin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystuet 8 miljardia
Maataloustuet 1 miljardi
Asumistuet 2 miljardia
- ja uusimpana:
Matutus 1 miljardiNuo kun poistettaisiin niin Suomen 5 miljardin velanotto voitaisiin lopettaa ja rahaa jäisi vielä ylikin vaikka koulutukseen ja vanhustenhoitoon.
Tai lopetetaan koko sosiaaliturva niin rahaa säästyy monta kymmentä miljardia vuodessa. Kyllähän budjetista isoja summia löytyy leikattavaksi.
Lopetetaan koko sosiaaliturva? Ja puolet Suomesta kadulle asumaan vai? Tiedätkö kuinka moni tarvitsee asumistukea? Tuskin sinä haluat että suuri osa ihmisistä joutuu kaduille ja rikollisuus kasvaa? Sitten ei enää nautita ns. hyvinvointivaltion eduista, niin kuin esim siitä että lapset voi rauhassa ulkoilla ja liikkua turvallisesti kaupungilla. Sitten mennään jenkkimallin mukaan, että rahattomat ovat omillaan ja isossa kaupungissa ketä tahansa voidaan mennä ampumaan aseelle, koska rikollisia ja kodittomia on niin paljon. Lasten elämä muuttuisi kertaheitolla, kun eivät voi enää kulkea mihinkään yksin, vaan aina tarvitaan aikuinen saattamaan/kuskaamaan paikasta toiseen. Sinunlaisesi älykääpiöt voisivat vaikka matkustaa Yhdysvaltoihin tutkimaan kodittomien elämää, ja sitä millaista on elää keskituloisena kun ei voi edes mennä lääkäriin tai hammaslääkäriin, kun ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Se vahingonilo on se paras ilo, josta saa parhaimmat kiksit. Niinkö?..... Eikö ole surullista, että sunlaisia ihmisiä tämä maa on pullollaan. Ei osata ajatella vähävaraisten kärsimyksiä. Eikä myöskään sitä, että itselle voi käydä huono munkki; ja menettää sekä työn että terveyden. Mites sitten sanotaan? Kun itse joudut elämään tuilla, ja olet sitä ennen naureskellut partaasi kun muilla menee huonosti. Kannattaisi vaihtaa näkökulmaa, teet tuolla asenteella vaan itsesi sairaaksi kateudesta. Varsinkin kun toisten hankaluudet eivät ole kateuden arvoisia. Pohjasakkaa olette te kaikki, jotka olette vahingoniloisia siitä että muilla menee teitä huonommin!
En ole ketjun aloittaja, mutta minun mielestäni on väärin, että vähävaraiset eivät edes yritä hakea töitä tai eivät hae tarpeeksi aktiivisesti, ja minun verorahani menevät heidän elättämiseen. Tässä yhteiskunnassa pitää tehdä työtä elääkseen.
Ja jos minä menettäisin työni, saisin kyllä ihan helposti uuden. Jos terveys sattuu menemään, minulla on siihenkin oma tukiverkosto enkä tarvitsisi yhteiskunnan tukia pitämään itsestäni huolta.
Yhteiskunta voisi pitkällä tähtäimellä paljon paremmin, mikäli työttömyys olisi nollassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritystuet 8 miljardia
Maataloustuet 1 miljardi
Asumistuet 2 miljardia
- ja uusimpana:
Matutus 1 miljardiNuo kun poistettaisiin niin Suomen 5 miljardin velanotto voitaisiin lopettaa ja rahaa jäisi vielä ylikin vaikka koulutukseen ja vanhustenhoitoon.
Tai lopetetaan koko sosiaaliturva niin rahaa säästyy monta kymmentä miljardia vuodessa. Kyllähän budjetista isoja summia löytyy leikattavaksi.
Lopetetaan koko sosiaaliturva? Ja puolet Suomesta kadulle asumaan vai? Tiedätkö kuinka moni tarvitsee asumistukea? Tuskin sinä haluat että suuri osa ihmisistä joutuu kaduille ja rikollisuus kasvaa? Sitten ei enää nautita ns. hyvinvointivaltion eduista, niin kuin esim siitä että lapset voi rauhassa ulkoilla ja liikkua turvallisesti kaupungilla. Sitten mennään jenkkimallin mukaan, että rahattomat ovat omillaan ja isossa kaupungissa ketä tahansa voidaan mennä ampumaan aseelle, koska rikollisia ja kodittomia on niin paljon. Lasten elämä muuttuisi kertaheitolla, kun eivät voi enää kulkea mihinkään yksin, vaan aina tarvitaan aikuinen saattamaan/kuskaamaan paikasta toiseen. Sinunlaisesi älykääpiöt voisivat vaikka matkustaa Yhdysvaltoihin tutkimaan kodittomien elämää, ja sitä millaista on elää keskituloisena kun ei voi edes mennä lääkäriin tai hammaslääkäriin, kun ei ole varaa.
Sosiaaliturvaan käytettävät rahat voisi mieluummin käyttää rikollisuuden kitkemiseen ja ennaltaehkäisyyn. Niille kaikkein köyhimmille järjestetään halvat asunnot sillä ehdolla, että he tekevät työtä. Siten kukaan ei joudu kadulle eikä rikollisuus kasva, ja ihmiset oppisivat pärjäämään omillaan.
Ehdottomasti. Herätessäni oli mairea hymy naamalla näiden päätösten johdosta.
Tämä on vain alkua. Nyt uskalletaan puuttua yhteiskunnan todellisiin epäkohtiin, eikä enää hyssytellä. Suurin osa kansasta ei jaksa katsella ihmisten lusmuilua ja sen vaikutusta Suomen talouteen. Jotain on tehtävä ja seuraavien vuosien aikana valtio kiristää rahasäkkinsä nyörejä vielä entisestäänkin.
Loiseläjät koville!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on vain alkua. Nyt uskalletaan puuttua yhteiskunnan todellisiin epäkohtiin, eikä enää hyssytellä. Suurin osa kansasta ei jaksa katsella ihmisten lusmuilua ja sen vaikutusta Suomen talouteen. Jotain on tehtävä ja seuraavien vuosien aikana valtio kiristää rahasäkkinsä nyörejä vielä entisestäänkin.
Loiseläjät koville!
Mitäs sitten, jos köyhät nousevatkin kapinaan?
Erittäin moni työssäkäyväkin saa jotain sosiaalitukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loiseläjät koville!
Niin tai rikollisuus räjähtää käsiin.
Onneksi sinä työssäkäyvä veronmaksaja et tarvitse ollenkaan verovaroja elämiseen. (Lol)
Jotkut työssäkäyvät ne vaan kuvittelee, ettei omaa työpaikkaa voi menettää. Newsflash: kyllä sen voi!
Ja sitten jäät työttömäksi, liiton rahat loppuvat ja mietit miten tuilla voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ketjun aloittaja, mutta minun mielestäni on väärin, että vähävaraiset eivät edes yritä hakea töitä tai eivät hae tarpeeksi aktiivisesti, ja minun verorahani menevät heidän elättämiseen. Tässä yhteiskunnassa pitää tehdä työtä elääkseen.
Ja jos minä menettäisin työni, saisin kyllä ihan helposti uuden. Jos terveys sattuu menemään, minulla on siihenkin oma tukiverkosto enkä tarvitsisi yhteiskunnan tukia pitämään itsestäni huolta.
Yhteiskunta voisi pitkällä tähtäimellä paljon paremmin, mikäli työttömyys olisi nollassa.
Voit ottaa selvää kuinka monta työtöntä tässä maassa on, ja kuinka monta työpaikkaa avoinna. Sitten voit miettiä asennettasi uudelleen. Työttömyyttä ei voida koskaan saada nollaan, se on mahdotonta ja tyhmän ihmisen puhetta. Samoin voisit myös miettiä mihin muuhun verorahasi menevät; esim kansanedustajien palkkaan, miljoonien tiekorjauksiin, Espoon länsimetroon (näin esimerkiksi, Espoolaisilla), turhiin museoihin,... jne. Mistä oletat että sinun verorahasi menevät juuri työttömille. Ne menevät kuule paljon pahempaan, kuin työttömille, mutta sinä haluat sokeana uskoa näin. Sinulla ehkä tukiverkosto pelaa, jos satut sairastumaan, mutta entä ne, joilla ei ole tukiverkostoa? Annetaan niiden kuolla? Hyi miten itsekäs ihminen olet, häpeäisit vähän. Ajattelet vain itseäsi, et ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loiseläjät koville!
Niin tai rikollisuus räjähtää käsiin.
Eivät köyhät nouse kapinaan, kun heidät pannaan töihin ja heille tarjotaan asunto. Rikollisuus ei räjähdä, kun rahat käytetään rikollisuuden ennaltaehkäisyyn ja turvallisuuteen.
Minä en nauti, päinvastoin.
Vaikka olen jo10 vuotta ollut vakiduunissa "työssäkäyvä veronmaksaja" , milloin hyvänsä voin itse joutua työttömäksi ja tarvitsemaan noita tukia. Pari kertaa olen jo yt-viikatteen väistänyt mutta vielä se osuu vääjäämättä.
Luulet ilmeisesti että työttömät ja tukia tarvitsevat ovat jotenkin kokonaan eri ihmislajia, ja samat säännöt eivät päde sinuun?
Tällaisia avauksia lukiessani aina mietin, miksi työnantajat pitävät leivissään pahemman luokan typeryksiä, kun fiksuakin väkeä olisi työttömien reservissä tarjolla. Sitten muistan, että hallituksen tavoitteena on heikentää myös työssäkäyvien suojaa työlainsäädännön muutoksilla (mm. helpottaa irtisanomista) ja ajattelen, että ehkä nämäkin aloittajat vielä saavat ansionsa mukaan.
Onko jatkossa mahdollista mamujen muuttaa Helsinkiin kalliisiin vuokra-asuntoihin?