Työssäkäyvänä veronmaksajana nautin, kun yhteiskunnan jakamia tukia pienennetään
Ihan oikein tuo asumistuesta leikkaaminen. Seuraavaksi voisi laittaa leikkuriin vaikka perhe-eläkkeet.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla meillä luultavasti on omat perversiomme olimme sitten äiti Teresan tai Adolf Hitleri sukulais -sieluja hengenheimolaisa. Itselleni tuottaa hieman vaikeuksia käsittää, miten joku saa tyydytystä siitä että jollain toisellla menee huonosti. Ja kenties suorastaan riemuitsee, jos vain pääsisi potkisenaan päähän jotain maassa makaavaa, - Mitä heikomassa kunnossa olevampaa, niin luultavsti sitä parempi, koska kyllä hän tietää, että kenelle kaikki ilo, onni, tai vaikka raha sekä puhtaus että oppi ja viisaus kuuluu.
Onhan se tietysti hienoa ja ennen kaikkea mukavaa jos itsellä menee alati vähintään hyvin, ellei sitten erinomaisesti. En valita kyllä minullakin menee vähintäänkin kohtalaisesti. Mutta en kuvittele, että kaikki se, mistä itse nautin ja iloitsen olisi vain ja ainoastaan omaa ansiotani.
Saati, että alati pystyisin säilyttämään, nykyisen tason. Mutta oloni ei tule yhtään sen paremmaksi, jos niiltä, joilla menee minua heikommin kurjistetaan ja vähennetään entisestään mahdollisuuksia ja oloa. Tai otetaan siltä ruokajonossa olevalta se viimeinen leipäpala tai viisastellaan, että ei voi olla oieasti köyhä kun voi nukkua ainakin melkein joka yö, jossain lämpimässä ja vaateittakin on enemmän kuin edellisekerran Juhannuksena vaihdetut kalsarit ja suksitakin toinen melkein ehjä, kun toissa Jouluna sai joltain vanhalta kaverlta sen verran apuja, että saattoi ostaa uuden parin.
Kyse ei ole mistään viimeisestä leipäpalasta. Kukaan ei ole ehdottanut, että tuet lakkautetaan kokonaan. Nyt on vaan se tilanne, että meillä on liikaa velkaa, sietämättömän korkea verotus ja matalimpiin palkkoihin nähden suhteettoman hyvät tuet. Yhtälö on täysin kestämätön, ja ne joiden osaamiselle on kansainvälistä kysyntää liukenevat täältä kiihtyvällä vauhdilla niihin maihin, joissa ahkeralla palkkatyöllä vaurastumista ei ole tehty mahdottomaksi. Jäljelle jää kohta pelkästään niitä käsi ojossa odottelijoita. Siinä vaiheessa rahat loppuu taikaseinästä kokonaan.
Tai sitten verotuksen ja ilmaisen rahan suhdetta voisi korjata kohtuullisemmaksi, ja voitaisiin pitää hyvinvointiyhteiskunnan pyörät vielä pyörimässä. Mutta näköjään se ei eräille vaan sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla meillä luultavasti on omat perversiomme olimme sitten äiti Teresan tai Adolf Hitleri sukulais -sieluja hengenheimolaisa. Itselleni tuottaa hieman vaikeuksia käsittää, miten joku saa tyydytystä siitä että jollain toisellla menee huonosti. Ja kenties suorastaan riemuitsee, jos vain pääsisi potkisenaan päähän jotain maassa makaavaa, - Mitä heikomassa kunnossa olevampaa, niin luultavsti sitä parempi, koska kyllä hän tietää, että kenelle kaikki ilo, onni, tai vaikka raha sekä puhtaus että oppi ja viisaus kuuluu.
Onhan se tietysti hienoa ja ennen kaikkea mukavaa jos itsellä menee alati vähintään hyvin, ellei sitten erinomaisesti. En valita kyllä minullakin menee vähintäänkin kohtalaisesti. Mutta en kuvittele, että kaikki se, mistä itse nautin ja iloitsen olisi vain ja ainoastaan omaa ansiotani.
Saati, että alati pystyisin säilyttämään, nykyisen tason. Mutta oloni ei tule yhtään sen paremmaksi, jos niiltä, joilla menee minua heikommin kurjistetaan ja vähennetään entisestään mahdollisuuksia ja oloa. Tai otetaan siltä ruokajonossa olevalta se viimeinen leipäpala tai viisastellaan, että ei voi olla oieasti köyhä kun voi nukkua ainakin melkein joka yö, jossain lämpimässä ja vaateittakin on enemmän kuin edellisekerran Juhannuksena vaihdetut kalsarit ja suksitakin toinen melkein ehjä, kun toissa Jouluna sai joltain vanhalta kaverlta sen verran apuja, että saattoi ostaa uuden parin.
Kyse ei ole mistään viimeisestä leipäpalasta. Kukaan ei ole ehdottanut, että tuet lakkautetaan kokonaan. Nyt on vaan se tilanne, että meillä on liikaa velkaa, sietämättömän korkea verotus ja matalimpiin palkkoihin nähden suhteettoman hyvät tuet. Yhtälö on täysin kestämätön, ja ne joiden osaamiselle on kansainvälistä kysyntää liukenevat täältä kiihtyvällä vauhdilla niihin maihin, joissa ahkeralla palkkatyöllä vaurastumista ei ole tehty mahdottomaksi. Jäljelle jää kohta pelkästään niitä käsi ojossa odottelijoita. Siinä vaiheessa rahat loppuu taikaseinästä kokonaan.
Tai sitten verotuksen ja ilmaisen rahan suhdetta voisi korjata kohtuullisemmaksi, ja voitaisiin pitää hyvinvointiyhteiskunnan pyörät vielä pyörimässä. Mutta näköjään se ei eräille vaan sovi.
Älä viitsi. Meillä on varaa kasvattaa maahanmuuton kustannuksia miljardilla eurolla tuosta vain. Meillä on varaa maksaa maailman suurimpia maataloustukia, sekä ylläpitää järjettömän kallista koko valtakunnan kattavaa keinotekoista "kaksikielisyyttä". Eläkekattoa ei meillä kuulemma tarvita, vaikka sellainen on melkein kaikissa muissa valtioissa. Yritystukia on kritisoitu asiantuntijoiden taholta laajalti, mutta silti niitä maksetaan n. miljardi euroa joka vuosi. Puoluetuki on meillä Euroopan toiseksi korkein äänestää kohden laskettuna. Kyllä meillä rahaa tuntuu olevan kuin roskaa, sillä kaikenlaiseen roskaan sitä ainakin näyttää riittävän.
Minäkin käyn töissä ja maksan veroja, mutta pienen palkan vuoksi saan asumistukea. Lisää jos siitä leikataan, niin eihän mun kannata kohta töissä käydä, kun saisi kotona olemalla tukina saman...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vahingonilo on se paras ilo, josta saa parhaimmat kiksit. Niinkö?..... Eikö ole surullista, että sunlaisia ihmisiä tämä maa on pullollaan. Ei osata ajatella vähävaraisten kärsimyksiä. Eikä myöskään sitä, että itselle voi käydä huono munkki; ja menettää sekä työn että terveyden. Mites sitten sanotaan? Kun itse joudut elämään tuilla, ja olet sitä ennen naureskellut partaasi kun muilla menee huonosti. Kannattaisi vaihtaa näkökulmaa, teet tuolla asenteella vaan itsesi sairaaksi kateudesta. Varsinkin kun toisten hankaluudet eivät ole kateuden arvoisia. Pohjasakkaa olette te kaikki, jotka olette vahingoniloisia siitä että muilla menee teitä huonommin!
En ole ketjun aloittaja, mutta minun mielestäni on väärin, että vähävaraiset eivät edes yritä hakea töitä tai eivät hae tarpeeksi aktiivisesti, ja minun verorahani menevät heidän elättämiseen. Tässä yhteiskunnassa pitää tehdä työtä elääkseen.
Ja jos minä menettäisin työni, saisin kyllä ihan helposti uuden. Jos terveys sattuu menemään, minulla on siihenkin oma tukiverkosto enkä tarvitsisi yhteiskunnan tukia pitämään itsestäni huolta.
Yhteiskunta voisi pitkällä tähtäimellä paljon paremmin, mikäli työttömyys olisi nollassa.Mistä päättelet että vähävaraiset eivät yrittäisi hakea töitä? Itse olen vakituisessa työssä, mutta olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa jo pitkään. Ei ole onnistunut. Jos jotain vastausta ylipäätään hakemukseen tulee, niin "Hakijoita oli 125. Valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" . Voi vain kuvitella, että työttömänä hakiessa tilanne ei olisi mitenkään parempi.
Olet erittäin onnellisessa ja harvinaisessa asemassa jos noin vain saisit heti uuden työn. Mitäköhän töitä mahdat tehdä?
Moni vähävarainen ei hae niitä töitä, koska he katsovat pärjäävänsä tuilla ihan hyvin (jopa paremmin kuin töitä tekemällä). Kun yrität vaihtaa työpaikkaa niin oletko vaihtamassa saman vai eri alan työpaikkaan? Jos saman alan niin ainoa selitys on se, ettet ole tarpeeksi hyvä alasi työssä. Jos olisit, tulisit kyllä valituksi.
Minulla on paljon työkokemusta ja suosituksia monelta eri alalta, joten saisin kyllä uuden työpaikan aika äkkiä. Olen nyt IT-alan konsultti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Herätessäni oli mairea hymy naamalla näiden päätösten johdosta.
Tämä on vain alkua. Nyt uskalletaan puuttua yhteiskunnan todellisiin epäkohtiin, eikä enää hyssytellä. Suurin osa kansasta ei jaksa katsella ihmisten lusmuilua ja sen vaikutusta Suomen talouteen. Jotain on tehtävä ja seuraavien vuosien aikana valtio kiristää rahasäkkinsä nyörejä vielä entisestäänkin.
Loiseläjät koville!
Mitäs sitten, jos köyhät nousevatkin kapinaan?
Niin tai rikollisuus räjähtää käsiin.
Eivät köyhät nouse kapinaan, kun heidät pannaan töihin ja heille tarjotaan asunto. Rikollisuus ei räjähdä, kun rahat käytetään rikollisuuden ennaltaehkäisyyn ja turvallisuuteen.
Mihin töihin heidät laitetaan, ja kuka tarjoaa heille asunnon? Missä kuplassa sinä elät? Ihan naurettavia kuvitelmia.
Sellaisiin matalapalkkaisiin paskaduuneihin esimerkiksi, niissähän on huutava pula työntekijöistä, kun kukaan ei kestä sitä. Asunnot tarjoaa vaikkapa kunta, ja ne saataisiin kyllä järjestettyä samalla rahalla mikä nyt maksetaan lusmuille tukien muodossa.
Onko Suomessa yhtään ylipainoista yhteiskunnan tuilla elävää ihmistä?
Jos vastaus on kyllä tarkoittaa tämä tukien määrän olevan liian suuri.
Olen onnellinen, että yleinen mielipideilmapiiri on kääntymässä naiivista empatiasta realistiseen taloushallintaan. Ehkä ei olekaan vielä myöhäistä pelastaa hyvinvointiyhteiskuntaamme ja nämä (ja tulevat) leikkaukset ovat siinä hyvä ensiaskel. Suomi ei menesty, jos kaikki eivät ole valmiita antamaan omaa panostaan. Ja jos ei yhteiskunnan hyvinvointi kiinnosta, ei minua kiinnosta sinun hyvinvointisi. Hyvin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti. Herätessäni oli mairea hymy naamalla näiden päätösten johdosta.
Tämä on vain alkua. Nyt uskalletaan puuttua yhteiskunnan todellisiin epäkohtiin, eikä enää hyssytellä. Suurin osa kansasta ei jaksa katsella ihmisten lusmuilua ja sen vaikutusta Suomen talouteen. Jotain on tehtävä ja seuraavien vuosien aikana valtio kiristää rahasäkkinsä nyörejä vielä entisestäänkin.
Loiseläjät koville!
Mitäs sitten, jos köyhät nousevatkin kapinaan?
Niin tai rikollisuus räjähtää käsiin.
Eivät köyhät nouse kapinaan, kun heidät pannaan töihin ja heille tarjotaan asunto. Rikollisuus ei räjähdä, kun rahat käytetään rikollisuuden ennaltaehkäisyyn ja turvallisuuteen.
Mihin töihin heidät laitetaan, ja kuka tarjoaa heille asunnon? Missä kuplassa sinä elät? Ihan naurettavia kuvitelmia.
Sellaisiin matalapalkkaisiin paskaduuneihin esimerkiksi, niissähän on huutava pula työntekijöistä, kun kukaan ei kestä sitä. Asunnot tarjoaa vaikkapa kunta, ja ne saataisiin kyllä järjestettyä samalla rahalla mikä nyt maksetaan lusmuille tukien muodossa.
Nimeä toki näitä maagisia työpaikkoja! :-D Hyvänen aika, millaisissa ihme kuplissa ihmiset elävätkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalia kysymyksiä, hankalia kysymyksiä. Postaukseni oli edellä kieltämättä "hieman" kärjistetty. - Kun turhauttavan usein jää tai syntyy vaikutelma, että on usein helpompi kurjistaa heiltä, joilla "jo" nyt menee heikommin kuin heiltä, joilla menee hyvin, ellei peräti erinomaisesti. Esimerkkinä vaikka se, että pääomatulon verotus on Suomessa hyvin vähän progressiivista (- Toisin kuin vaikka palkasta perittävä vero, joka nousee tulojen kasvaessa progressiiivisesti). - - Vuonna 2016 pääomatulosta peritään 30 % aina 30 000 euroon asti. Tämän ylittävältä osalta peritään 34 % Olisiko aivan katastrofaalista, jos pääomatuloja yli 150 000 nauttiva maksaisi pääomatulostaan 36% veroa? Voidaan toki viisastella sillä, että kuinka paljon (tai vähän) nytkään on heitä, joiden pääomatulot yltävät vaikka 100 000€, mutta onko se syy antaa tällekään joukolle tuloja vähemmän verotettuna. - Molemmissa vastauksissa ("kyllä" ja "ei") - on puolensa.
Tai vuonna 2015 kunnallisvero oli keskimääri 19,84% ja alin kunnallisveroprosentin ollessa 16,50% ja korkein 22,50% - Mitä tapahtuisi jos tulevaisuudessa kaikki maksais kunnallisveroa 21%?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaan luulette, että suurin osa verorahoistanne menee tukiin? Älkää naurattako. Ei tullut mieleen, kuinka paljon enemmän rahaa menee maahanmuuttoon? Vankiloihin?
Poliisien, opettajien ja hoitajien palkkoihin ne verovarat menevät myöskin.
En yhtään ihmettele että perussuomalaiset pitävät poliiseja ja sotilaita yhteiskunnan loisina yhdessä työttömien ja eläkeläisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vahingonilo on se paras ilo, josta saa parhaimmat kiksit. Niinkö?..... Eikö ole surullista, että sunlaisia ihmisiä tämä maa on pullollaan. Ei osata ajatella vähävaraisten kärsimyksiä. Eikä myöskään sitä, että itselle voi käydä huono munkki; ja menettää sekä työn että terveyden. Mites sitten sanotaan? Kun itse joudut elämään tuilla, ja olet sitä ennen naureskellut partaasi kun muilla menee huonosti. Kannattaisi vaihtaa näkökulmaa, teet tuolla asenteella vaan itsesi sairaaksi kateudesta. Varsinkin kun toisten hankaluudet eivät ole kateuden arvoisia. Pohjasakkaa olette te kaikki, jotka olette vahingoniloisia siitä että muilla menee teitä huonommin!
En ole ketjun aloittaja, mutta minun mielestäni on väärin, että vähävaraiset eivät edes yritä hakea töitä tai eivät hae tarpeeksi aktiivisesti, ja minun verorahani menevät heidän elättämiseen. Tässä yhteiskunnassa pitää tehdä työtä elääkseen.
Ja jos minä menettäisin työni, saisin kyllä ihan helposti uuden. Jos terveys sattuu menemään, minulla on siihenkin oma tukiverkosto enkä tarvitsisi yhteiskunnan tukia pitämään itsestäni huolta.
Yhteiskunta voisi pitkällä tähtäimellä paljon paremmin, mikäli työttömyys olisi nollassa.Mistä päättelet että vähävaraiset eivät yrittäisi hakea töitä? Itse olen vakituisessa työssä, mutta olen yrittänyt vaihtaa työpaikkaa jo pitkään. Ei ole onnistunut. Jos jotain vastausta ylipäätään hakemukseen tulee, niin "Hakijoita oli 125. Valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun" . Voi vain kuvitella, että työttömänä hakiessa tilanne ei olisi mitenkään parempi.
Olet erittäin onnellisessa ja harvinaisessa asemassa jos noin vain saisit heti uuden työn. Mitäköhän töitä mahdat tehdä?
Moni vähävarainen ei hae niitä töitä, koska he katsovat pärjäävänsä tuilla ihan hyvin (jopa paremmin kuin töitä tekemällä). Kun yrität vaihtaa työpaikkaa niin oletko vaihtamassa saman vai eri alan työpaikkaan? Jos saman alan niin ainoa selitys on se, ettet ole tarpeeksi hyvä alasi työssä. Jos olisit, tulisit kyllä valituksi.
Minulla on paljon työkokemusta ja suosituksia monelta eri alalta, joten saisin kyllä uuden työpaikan aika äkkiä. Olen nyt IT-alan konsultti.
Huh! :-O Miten joku voi olla nykypäivän tilanteessa noin naivi?
Kuule, niitä todella hyviä työntekijöitä on pilvin pimein työttöminäkin melkein joka alalla, kun töitä ei riitä heillekään. Puhumattakaan sitten normaaleista, keskivertoihmisistä, jotka ovat aina tehneet työnsä ihan tarpeeksi hyvin. Mutta elä toki tietämättömänä maailman ja yhteiskunnan tilasta.
Tai sitten voisi ottaa syyniin vaikka Ahvenanmaan aluetuet. Siellä lapsilisäkin on isompi kuin mannerSuomessa. Ahvenan maa on Suomen nettovoittaja verotulojen suhteen. Luulisi asian oleva toisinpäin. Yritystuista ei edelläänkään edes päällekkäisyyksiä poisteta.
Toimeentulotuella ja isommalla palkalla elävät edelleen normaalisti. Ongelmia alkaa olla pienillä eläkkeillä ja palkoilla elävillä. Ne jotka yrittävät kaikin keinoin elää omillaan, laitetaan tukalaan asemaan. Sanotaan että kannustinloukkuja poistetaan, mutta nythän tehdään pikkupalkkalaisille kunnon ansa.
Vierailija<br />
En ole ketjun aloittaja, mutta minun mielestäni on väärin, että vähävaraiset eivät edes yritä hakea töitä tai eivät hae tarpeeksi aktiivisesti, ja minun verorahani menevät heidän elättämiseen. Tässä yhteiskunnassa pitää tehdä työtä elääkseen.<br />
Ja jos minä menettäisin työni, saisin kyllä ihan helposti uuden. Jos terveys sattuu menemään, minulla on siihenkin oma tukiverkosto enkä tarvitsisi yhteiskunnan tukia pitämään itsestäni huolta.<br />
Yhteiskunta voisi pitkällä tähtäimellä paljon paremmin, mikäli työttömyys olisi nollassa.[/quote kirjoitti:Kuules, minä olen laittanut hakemuksia 50-100kpl/päivä, ja kaiken kukkuraksi olen asunnoton. (Ollut jo vuoden, kunnalle ja muuallekin laittanut asuntohakemuksia, mutta p*skaakos kukaan välittää? Kun vastauksia ei kuulu, onneksi tutut majoittelee.) Mikähän on sun mielestäsi olisi alaraja että tekisi tarpeeksi työllistyäkseen? En saa edes kutsuja haastatteluihin... ja olen parikymppinen. Toivo mennyt, ja nyt kun tuista leikataan, pelottaa yhä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija<br />
En ole ketjun aloittaja, mutta minun mielestäni on väärin, että vähävaraiset eivät edes yritä hakea töitä tai eivät hae tarpeeksi aktiivisesti, ja minun verorahani menevät heidän elättämiseen. Tässä yhteiskunnassa pitää tehdä työtä elääkseen.<br />
Ja jos minä menettäisin työni, saisin kyllä ihan helposti uuden. Jos terveys sattuu menemään, minulla on siihenkin oma tukiverkosto enkä tarvitsisi yhteiskunnan tukia pitämään itsestäni huolta.<br />
Yhteiskunta voisi pitkällä tähtäimellä paljon paremmin, mikäli työttömyys olisi nollassa.[/quote kirjoitti:Kuules, minä olen laittanut hakemuksia 50-100kpl/päivä, ja kaiken kukkuraksi olen asunnoton. (Ollut jo vuoden, kunnalle ja muuallekin laittanut asuntohakemuksia, mutta p*skaakos kukaan välittää? Kun vastauksia ei kuulu, onneksi tutut majoittelee.) Mikähän on sun mielestäsi olisi alaraja että tekisi tarpeeksi työllistyäkseen? En saa edes kutsuja haastatteluihin... ja olen parikymppinen. Toivo mennyt, ja nyt kun tuista leikataan, pelottaa yhä enemmän.
Niin, pelkästään asumistuistahan ei leikata, vaan ilmeisesti myös perusosasta? Otan osaa, kenenkään ei pitäisi joutua olemaan asunnottomana noin kauaa, (en tiedä tilannettasi toki tarkemmin) mutta oletko luottotiedoton? Toisaalta se ei saisi vaikuttaa asunnon saamiseen edes kunnalta. :(
Tosi lyhytnäköistä, ap. Elämällä, kun on tapana yllättää ja ehkä jäät työttömäksi tai sairastut. Tai puolisollekkin voi käydä jotain. En ymmärrä näitä kuplassa eläviä aivottomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti te työssäkäyvät veronmaksajat työskentelette yksityisillä mutten olette pelkkkä loisia kuppaamassa verorahoja kunnan/valtion toimissa ja teidän palkaanne voisi alentaa ainakin 70%.
Millaisten palkkaa pitää alentaa? Juuri näin, että Helsingin kaupungilla IT-tyyppiä haettiin ja palkka 2000 e. Tiedottajat ym. saa n. 3000 e, ihan perus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija<br />
50-100 per päivä? 😂
Ai niiku jos nukut 8 h, niin päivästä jäljellä 16 h.
Eeli jos käytät koko (!!) tämän 16 h päivästä niin hakemiseen, niin kirjoitat tunnissa 3-6 hakemusta? 😂😂😂
Varmasti huolella kirjoitat, jos menee 10-20 min per hakemus. 😂😂😂
mä olen alottanut jo rikokset.pöllin suht kalliita pyöriä ja murtaudun autoihin ja myyt kamat.rahoilla ostan amfetamiinia ja subutexia ja myyn ne taas eteen päin.olen 30 vuotias työtön mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija<br />
50-100 per päivä? 😂
Ai niiku jos nukut 8 h, niin päivästä jäljellä 16 h.
Eeli jos käytät koko (!!) tämän 16 h päivästä niin hakemiseen, niin kirjoitat tunnissa 3-6 hakemusta? 😂😂😂
Varmasti huolella kirjoitat, jos menee 10-20 min per hakemus. 😂😂😂
Minä ainakin käytän työtä hakiessa samaa pohjaa, jota sitten hiukan muokkailen hakemuksen mukaan
Kävin työssä yksityisellä puolella 25 vuotta, kunnes sairastuin syöpään. Nyt olen siinä jonossa, jolta leikataan.
Oletko sinä tehnyt miten pitkään töitä?
Toivotan sinulle onnea tulevaisuuteen ja toivon, että pysyt terveenä.
Itseasiassa juuri on esitetty julkisuudessa asiantuntijamielipiteitä, joiden mukaan yritystuet on kohdennettu täysin väärin ja tämän vuoksi niillä ei ole toivottua työllistämis- tai investointivaikutuksia.