Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perittekö kotona asuvilta aikuisilta lapsiltanne vuokraa tai muita maksuja?

Vierailija
24.04.2017 |

Jos siis esimerkiksi tilanne, että lapsenne on 19v ja opiskelee ja käy osa-aikatöissä. Maksaako lapsenne teille osan vuokrasta tai ruokamenoista?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksoin kaikki lukiokirjat, vaatteet ja muut henkilökohtaiset menoni/ostokseni opintotuestani, mutta asumis- ja ruokakuluja en maksanut. Muutin pois kotoa 20-vuotiaana. 

Vierailija
22/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla peritty mitään, on maksettu puhelin ym. menoja. Mieluummin tuetaan tässä elämänvaiheessa kuin haudan takaa.

Ja yhden lapsen opiskelu maksettiin niin ettei tarvinnut ottaa opintolainaa, opiskeli toisella paikkakunnalla. Maksettiin vuokra ym.

Eikä olla varakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään.

Vierailija
24/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin juuri 19 vuotta täyttänyt ja valmistumassa puolen vuoden kuluttua ammattiin, kun äitini ilmoitti että joko alan maksamaan hänelle vuokraa taikka sitten muutan pois. Noh, eipä jäänyt muita vaihtoehtoja kuin muuttaa pois. Ei kovin hellyyttävä kokemus ja olen tästä edelleen hieman katkera. Olin kuitenkin pian valmistumassa jne. Itse en tekisi samaa omille lapsilleni. Ehkä eri asia, sitten kun lapsi on esim. 25v, koulu ei maita tms.

Vierailija
25/25 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun opiskelevat, saavat asua ilmaiseksi. Jonkun verran avustetaan vaatteissa ym, ainakin sinne parikymppiseksi. Opiskelut (kirjat,materiaalit tmv) voidaan maksaa täysin.

Jos jostain syystä asuisivat valmistumisen jälkeen kotona (muutamaa kuukautta kauemmin) niin tilanne voisi olla toinen. Toki me ollaan molemmat töissä ja ihan ok palkkaisia, joten jos lapsi olisi pienipalkkainen, en ehkä viitsisi kovin herkästi mitään asumismenoja pyytää. Meillä saa asua kotona niin kauan kuin haluaa.

Minä itse maksoin omat menot (-asuminen) noin 15-vuotiaasta ja muutin omilleni heti 18-vuotiaana. Monestakaan syystä en toivo samaa lapsilleni, mutta toki jos haluavat muuttaa tai maksaa niin oma on päätöksensä.