Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas raskaana-menkat ei edes ehtinyt alkaa synnytyksen jälkeen

Vierailija
24.04.2017 |

Epäilin aluksi, että josko viimein ne menkat alkaisi, kun ovat olleet tauolla siitä asti, kun ekan kerran raskauduin. Jotenkin vähän jomotti alaselkää- ja vatsaa. Myös maidon herumisessa kesti kauemmin kuin yleensä. Menkkoja ei kuitenkaan näkynyt, mutta musta jotenkin tuntui, että nyt on jokin eri tavalla. Noh, päätin tehdä varmuuden vuoksi raskaustestin, vaikka en varsinaisesti raskautta epäillytkään. Ja kappas, siihen pärähti plussa. Vauva on nyt 8kk ja tämän raskauden pituudesta ei ole mulla varmuutta. Vähän hirvittää noin pieni ikäero, mutta eiköhän me siitä selvitä. Muita samassa tilanteessa? Tai aiempia kokemuksia? Itse imetän vielä ja aikeissa olisi jatkaa raskaudesta huolimatta, ellei sitten jotain ongelmia ilmene.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käyttäneet ehkäisyä? Harmi, että idiooteilla on tapana lisääntyä eniten.

Vierailija
2/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uusi raskaus hirvittää kun niin olette päättäneet seuraavan lapsen tulla kuin on tullakseen, koska ette ole käyttäneet ehkäisyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kokemus itsellä että tehdään seuraava lapsi vasta 4-5 v päästä tai ei ollenkaan. On aika rankkaa aikaa kun vauva lähtee liikkeelle enkä montaa lasta ole koskaan halunnut. Voimia teille!

Vierailija
4/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän kumma siinä on, että ihmiset eivät tajua huolehtia siitä ehkäisystä. Ikinä imetys ei ole ollut varma ehkäisykeino ja ensimmäisestä kerrastakin voi rulla raskaaksi. Miten tämä voi nykypäivänä tulla yllärinä?

Joo itse tulin raskaaksi siinä vaiheessa kun vauva oli 8kk. Tosin se ei ollut vahinko eikä yllätys. En tiedä vielä kuinka rankka arki tulee olemaan aluksi. Mutta ratkaisu pienestä ikäerosta johtui siitä, että lasten tekeminen on erilaisista syistä johtuen jäänyt ns viime tippaan.

Vierailija
5/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi samoin ja olihan se alkuun järkytys. Kun lapset oli molemmat pieniä, oli välillä rankkaa. Nyt en edes ajattele pientä ikäeroa miinuksena, vaan ehdottomana plussana!:) Lapset ovat läheisiä keskenään, toki riidoiltakaan ei voi välttyä.

Vierailija
6/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa neuvolaan aika, sielä selviää raskaudenkesto ja onko abortiin mahdollisuus. Myös viikkonäyttöisiä raskaustestejä myydään jos haluat keston heti tietää.

Vierailija
7/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuo paha ole, ei ollenkaan! Olen minäkin imettänyt, esikoinen lopetti 2 kk ennen pikkusiskon syntymää, oli tuolloin vuosi ja puoli. Imetä vaan, jos ei rupea supistamaan.

Mut sun täytyy syödä ja juoda paljon ja helkkarin terveellisesti!

Tsemppiä! Ei ole paha..:)

Vierailija
8/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekan ja tokan ikäero on 1,5v. Ei ollut kovin raskasta ja pienenä olivat tosi läheisiä. Nyt alakoululaisina sitten tappelevat kaikesta. Ihan kaikesta. Ja koko ajan. Välillä tuntuu, että tää on nyt raskaampaa kuin silloin vauva/taaperoiässä.

Vierailija
9/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin raskaaksi kun vauva oli 4kk. Mutta meillä se ei ollut vahinko. Hyvin selvittiin. Ovat melkein kuin kaksoset nyt kun ovat 5v ja 6v.

Vierailija
10/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisi muksua parin vuoden välein ja elämä on oikein ihanaa. Touhua talo täynnä ja aina lapsille seuraa ja leikkikaveri.:) Voit hyvin imettää vielä pari kuukautta mutta lopettaahan se kannattaa, ihan itsenkin takia. Pulloa sitten vaikka vaan käyttöön. Rento asenne ja mieli pitää muistaa!

Vierailija
11/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ekan ja tokan ikäero on 1,5v. Ei ollut kovin raskasta ja pienenä olivat tosi läheisiä. Nyt alakoululaisina sitten tappelevat kaikesta. Ihan kaikesta. Ja koko ajan. Välillä tuntuu, että tää on nyt raskaampaa kuin silloin vauva/taaperoiässä.

Tuokin on ihan luonnekysymys, jolta ei ikäerolla tai muullakaan välty. Meillä riiheää neljästä kaksi keskenään, muut tulevat upeasti toimeen. Minkäs teet, koittaa vaan antaa molemmille tilaa toisistaan..

Vierailija
12/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 4kk, kun olin taas raskaana. Kun vauva syntyi niin imetin molempia vuorotellen ja välillä yhtäaikaakin

Vierailija
13/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1v2kk ikäeroa, ja olen kokenut kyllä arjen aika helpoksi. Kuopuksen ekana vuotena oli joskus rankkoja hetkiä, molemmat sairaana ja mies työreissulla. Mut pääsääntösesti on mennyt tosi hyvin

Minkäänlaista mustasukkaisuutta ei oikestaan ole ollut. Nyt lapset täyttää 2 ja 3, ovat todella läheisiä toisilleen, leikkivät paljon yhdessä jne.

Kyllä se siitä! :) Imetin esikoista reilu puoliväliin raskautta, eihän sitä maitoa tullut juuri nimeksikään enään loppuajasta, ja muutenkin oli tarkotus lopettaa ennen toisen lapsen syntymää.

Vierailija
14/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, emme käyttäneet ehkäisyä, koska toinen lapsi oli tetvetullut, mutta tuntuu että se tapahtui niin nopeasti. Odotan ilolla toista lastamme, vaikka aloitusteksti ehkä jostakusta kuulostaa, että kuvittelen tämän olevan suuri vahinko. Kyllä olen tietoinen, että ovulaatio on ennen kuukautisia ja tämä on siten mahdollista. Eli kyse ei ole tyhmyydestäni. Tämä oli onnellinen "järkytys". Mutta olen realisti eli tuskin ihan helpolla päästään.

Ap

Vierailija
15/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tytöillä 1v20pv ikäeroa :) Ja imetin silloin kun tulin uudelleen raskaaksi.  Ovat yläasteella nyt. Aika helppoa se mun mielestä oli. Myöhemmin sain pojat 1v5kk:n ikäerolla. Oli paljon rankempaa. Pojat oli paljon vaativampia pienenä.  

Vierailija
16/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan, emme käyttäneet ehkäisyä, koska toinen lapsi oli tetvetullut, mutta tuntuu että se tapahtui niin nopeasti. Odotan ilolla toista lastamme, vaikka aloitusteksti ehkä jostakusta kuulostaa, että kuvittelen tämän olevan suuri vahinko. Kyllä olen tietoinen, että ovulaatio on ennen kuukautisia ja tämä on siten mahdollista. Eli kyse ei ole tyhmyydestäni. Tämä oli onnellinen "järkytys". Mutta olen realisti eli tuskin ihan helpolla päästään.

Ap

Tai sitten helpommalla kuin uskoisikaan. Meillä ainakin kaikki on ollut ihan mukavaa. Lyhyitä hankalampia aikoja, menneet nopeasti ohi. ;)

Vierailija
17/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette käyttäneet ehkäisyä? Harmi, että idiooteilla on tapana lisääntyä eniten.

Miksi pitää sanoa sanottavansa näin ilkeällä tavalla?

Vierailija
18/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on muistaakseni tutkittu että raskauden jälkeen tuli siitä lapsi tai meni kesken on helpompi raskautua uudestaan koska koholla on vielä hyvässä muistissa se edellinen raskaus joten on otollista tulla raskaaksi kun keho on vielä raskaus tilassa

Vierailija
19/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei..

Jos nyt saan antaa miljardin dollarin arvoisen ohjeen, niin pysy kaukana poissa tältä palstalta!

Täällä on todella ilkeitä ja kauheita ihmisiä.

Keksi kaikkea muuta päivän ratoksi, ja huomaat että mielesi pysyy parempana.

.. Varsinkin raskaana..

Vierailija
20/53 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hei..

Jos nyt saan antaa miljardin dollarin arvoisen ohjeen, niin pysy kaukana poissa tältä palstalta!

Täällä on todella ilkeitä ja kauheita ihmisiä.

Keksi kaikkea muuta päivän ratoksi, ja huomaat että mielesi pysyy parempana.

.. Varsinkin raskaana..

Taidat olla oikeassa. ;D Laittoi tänne mitä tahansa asiaa, millä sanoilla vain, niin lokaa tulee. Onneksi täällä oli nyt joitain asiallisiakin vastauksia. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi