Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän perheen vappu.

Vierailija
23.04.2017 |

Me vietämme vapun kokonaan taas kotona. Ehkä munkkeja ja simaa ostetaan. Mites muut köyhät vappuna?

Kommentit (310)

Vierailija
161/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vappuherkkuja karpatessa voisi syödä? En keksi mitään.. :(

Majoneesia ja nakkeja.

Suurin osa nakeista on jauhoa..

Vierailija
162/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoreita kukkia kotiin, simaa ja donitseja. Sauna lämpimäksi, muutama nakki ja olunen. Kissojen kanssa serpentiinileikkejä. 

Tämä on parasta, kissat ja serpentiini

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5002 kirjoitti:

t

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ihmettelette, miten tuo poikkeaa keskituloisen vapusta ja ettehän tekään muuta tee: kerrotte kuitenkin käyvänne vappukävelyllä.

Köyhän vappu on se mikä aloituksessa kerrottiin. Kotona simaa ja munkkeja. Keskiluokka käy lisäksi ulkona asunnosta lasten kanssa.

Lapselle ei tuo vappuiloa se, että kotona on munkki ja ilmapallo.

Tässä oli jopa pointtinsa. :D

Siten se keskituloisen vappu eroaa köyhästä. Köyhä ei ulkoile.

Miksei?

Vierailija
164/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä jostain vapusta, se osuu tänä vuonna vielä maanantaille.

Vierailija
165/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vappuherkkuja karpatessa voisi syödä? En keksi mitään.. :(

Majoneesia ja nakkeja.

Suurin osa nakeista on jauhoa..

Lähes vegaaninen tuote ja vieläpä hyvänmakuinen :D

Vierailija
166/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin joskus lapsena keräämässä koko perhe pulloja vappuna. Se oli kivaa ja veljen kanssa kilpailtiin kumpi löysi enemmän, samalla saatiin ruokarahaa. Ei sen tekemisen tarvi olla niin ihmeellistä, tärkeempää on että tehdään yhdessä.

Vierailija
167/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisten joilta se foliopallo ei ole mistään pois, on näköjään vaikea ymmärtää sellaista joka joutuu valitsemaan foliopallon ja jonkun muun tärkeän välillä.

Tämä!

Ja ketjun varakkaat voi olla ihan hys hys, ei kiinnosta jos te päätätte olla vaan kotona, nyt puhutaan meistä, joilla ei ole valinnanvaraa.

T: köyhä, joka on töissä sekä aaton että päivän ja passaa parempiosaisia

Joopajoo. Väität käyväsi töissä ja ettet missään vaiheessa ole pystynyt saamaan riivittyä kokoon 3.90 e palloon? Et pysty ennakoimaan ja laittamaan neljää euroa etukäteen talteen? Et voi jättää jotain muuta ostamatta? Palkkaa väität saavasi ja pyhälisät päälle... Aika paksua paskaa. Jos näin on ettet sitä neljää että mistään ole pystynyt säästämään, niin kyllä sulla on aika pahoja elämänhallintaongelmia tai prioriteetit persiillään.

Ymmärrän jos pienituloinen suree joulua tms. Mutta vappu :D jossa kallein satsaus on tuo pallo ja ehkä euron serpentiini. Vappuruokakaan kun ei ole normaalia ruokaa kalliimpaa ja oletettavasti kuitenkin sitä ruokaa itse kukin ostaa.

Niin tai ehkä elätän kuuskymppisiä pitkäaikaistyöttömiä vanhempiani ja nuorempaa huliviliveljeäni mut hei! Itsehän köyhät on omilla synneillään tilanteensa aiheuttanut!

No kyllä sinä ainakin olet osasi valinnut kaikenmaailman hulivilejä elättämällä, turha kitistä. Kai tässä olisi köyhä yksi sun toinen jos puolta sukua tuloistaan ruokkisi. Ei, kyllä minä laitan lapseni etusijalle sanon ei kaikille pienitulosten sukulaisten pyynnöille. Autokyytejä isoon markettiin tai Lidliin, oman valinnan mukaan, minulta saa ilmaiseksi, ei muuta.

Vierailija
168/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoo nyt taas tää keskustelu? Mun lapsuudessa ei erottunu muista päivistä kun just munkkien syönnillä ja siman juonnilla ja muutamalla ilmapallolla ja lupaan ettei oltu köyhiä. Omistusasunto kunnassa jossa asuminen on kallista, äiti esimiesduunari ja isä luottamusmies hyvin palkatulla alalla.

Terv. Nykyisin korkeakoulu opiskelija

Vierailija
169/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään laskettelemaan Rukalle ja nautitaan livemusiikista ja Wappulounaasta:D

Vierailija
170/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona lasten kanssa, ihan vapaasta tahdosta! T. Paljon töitä tekevä suurituloinen

Vierailija
171/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon, AMMATTIVALITTAJA, vielä on vanha tatsi tallella! Sinähän tämän ketjun laitoit alulle ja taas sait ihmiset provosoitumaan. Kuukauden päästä voitkin sitten tehdä ketjun Köyhän perheen kesästä, kuinka varaa on vain kylpyläreissuun ja yhteen reissuun huvipuistoon 😀. Ootko päässyt kunnon sänkyyn vai vieläkö makaatte olohuoneessa kulahtaneella vuodesohvalla?

Vierailija
172/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään nyt on kaikkien köyhien aika ryhtyä säästämään joulua ja sitä vuoden 2018 vappupalloa varten!

Vierailija
173/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse simaa, munkkeja ja lihapiirakoita. Maksaa noin 10 €, hiton hyvää!!

Vierailija
174/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ei lähdetä mihinkään. Himassa vaan. Syödään jotain hyvää ja katellaan telkkaria, mä tyhjennän ehkä valkkari pullon?

Vierailija
175/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä topikithan on yleensä kaikkien mahdollisten trollien temmellyskenttä joten turha täällä on ketään opettaa, mutta onse nyt kumma jos Vapustakin tehdään joku marttyyrijuhla kun köyhillä ei ole varaa!!

Meillä ei koskaan kotona ollut järin paljon rahaa, mutta ei minulle koskaan vanhempani korostaneet että "meidän perhe on sitten tosi köyhä, ellei kaikkein köyhin"  vaan me tehtiin asioita sen rajoissa mitä pystyttiin. Yleensä toinen vanhemmista oli aina jonain pyhäpäivänä töissä, koska siitä sai hyvät rahat. Ei siitä kukaan liiemmin välittänyt, mentiin sitten toisen vanhemman kanssa johonkin juhannuksena katsomaan kokkoja, vappuna marsseja tai torille jne.  Kotona tehtiin simaa ja joskus munkkeja, mitä nyt milloinkin. Vappupallonkin sain useimpina vuosina eikä minulle koskaan kukaan kertonut mitä ponnistuksia sen hankkiminen on vaatinut. Markkinoilta harvoin sain mitään ja vielä harvemmin tarvitsin oikeasti niitäkään mitä sain, ei lapsille tarvi ostaa kaikkea mitä ne haluavat eikä ainakaan tarvi kertoa että ne maksavat niin-ja-niin-paljon ja sen takia et niitä saa. Ihan turhaa. 

Sain vakitöitä vasta yli 30-vuotiaana, joten aika kauan itsekin kitkutin, mutta vanhemmat jelppas vähistä varoistaan minua tarpeen mukaan. En silti koe katkeruutta että olisin ollut jotenkin alempiarvoinen muihin, koska meillä ei ollut paljoa rahaa. Olisinhan voinut hyvin mennä vaikka lähihoitajakouluun ja saada töitä helpommin, mutta päätin lukea vähän enemmän ja niitä töitäkin joutui odottamaan kauemmin kun ei saanut luotua kontakteja heti alkumetreillä - mutta ihan sama, hyvää elämää olen silti elänyt kaikki nämä vuodet ja lapsuuden. Joten jos nyt täytyy jo Vapunkin kalleudesta alkaa nillittämään niin kyllä siinä on ihan peiliin katsomisen paikka!!

Vierailija
176/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille Atrian einaria sekä vettä, itse otamme miehen kanssa yhdet nobelanderit. Aamulla koko perheen voimin tyhjiä pulloja keräämään.

Simaa, tippaleipiä ja munkkeja sitten vapun jälkeen, jos sattuu olemaan alennusmyynnissä. Viimevuonna lähikaupassa oli -50 % 1 kg nakki & lihapullalaatikko, sattuisipa tänäkin vuonna olemaan :)

Vierailija
177/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja miksei niitä ruokia voi tehdä itse? Miksi jotain Simaa täytyy ostaa kaupasta? Eihän se edes maistu miltään. Munkkeja voi myös tehdä itse ja lopusta taikinasta vaikka pullapitko!

Vierailija
178/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, AMMATTIVALITTAJA, vielä on vanha tatsi tallella! Sinähän tämän ketjun laitoit alulle ja taas sait ihmiset provosoitumaan. Kuukauden päästä voitkin sitten tehdä ketjun Köyhän perheen kesästä, kuinka varaa on vain kylpyläreissuun ja yhteen reissuun huvipuistoon 😀. Ootko päässyt kunnon sänkyyn vai vieläkö makaatte olohuoneessa kulahtaneella vuodesohvalla?

Ei ollut ammattivalittajan tekemä ketju.

Vierailija
179/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona mekin. Laitoin tänään simaa tuleen ja teen itse munkit sitten vappuna. Tenaville ostetaan pussillinen ilmapalloja tietenkin. Ei valittamista.

Varsinainen bensaa liekkeihin tuo sinun simaa tuleen. Toki jos on prosentit kohdillaan.

Vierailija
180/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon töissä koko vapun! Vapaa-aika meneenki sitten koiraa lenkittäessä, netflixiä katellessa ja ihan tavallisessa elämässä. Oon just eronnut avomiehestä ja köyhä opiskelija, ruukaan olla aina viikonloput ja loma-ajat duunissa. Lisäksi yritän tässä vähän päästä jaloilleni ja opetella yksinäni elämistä.

Ihana kun jotkut jaksaa pitää yllä noita sima-munkki perinteitä! Ja missä lapsiperheet ees käy vappuna? Itse lapsena muistan vaan kuin paisteltiin munkkeja ja juotiin simaa ja leikittiin ilmapalloilla ja oltiin pihalla yhdessä... ihan parasta! Ei se köyhyys liity mitenkään, lähinnä asenteesta kiinni. Kauheata jos äiti valittaa vaan kuin köyhiä ollaan yhyy kun noillakin aineksilla saa koottua oikeen iloisen vapun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä