Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän perheen vappu.

Vierailija
23.04.2017 |

Me vietämme vapun kokonaan taas kotona. Ehkä munkkeja ja simaa ostetaan. Mites muut köyhät vappuna?

Kommentit (310)

Vierailija
121/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kunnolla rahaa pistää vappuun niin suunnitelmiin kuuluisivat nämä: kunnon vappukestit ystäväporukalla, tarjolla salaatteja, patonkia ja levitteitä, ehkä vähän hienompia lihoja eri muodoissa, kalaa, tippaleipiä, munkkeja, simaa ja tietenkin kallista kuohuviiniä. Ja muitakin alkoholijuomia, vaikkapa erilaisia drinkkejä sekoteltaisiin. Serpentiinit ja ilmapallot tietenkin kattaukseen mukaan. Ja ostaisin myös leikkokukkia kevättä tuomaan, niihin minulla ei ole koskaan varaa.  Lapsille heliumpallot, niin isot kun tahtovat :) 

Miksi tätä ei voi tehdä nyyttäri periaatteella. Meidän perhe ystäväperheineen ollaan kaikki työssäkäyviä keskiluokkaisia ja juhlitaan useimmiten vappua yhdessä ja vaikka rahasta nyt ei kiinni olekaan niin siltikin pidetään juhlat aina nyyttäri meiningillä. Sovitaan vaan suurin piirtein mitä kukakin tuo. Esim tänä vuonna minä tuon siman ja munkit, ei maksa paljon.

Vierailija
122/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettäkää vain armaat siskot "perinteistä" vappua. Ei ruoalla, juomalla ja rahalla mässääminen vappuiloa luo, vaan porukan hyvä henki! Näin isoäitina muistan lapsuuden vappuni. Ei silloin mitään muuta järjestetty kuin laitettiin kevätvaatteet päälle vaikka räntäsateessa ja käytiin ostamassa huoltoasemalta jäätelötuutit. Koiralle laitettiin serpentiinejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä juuri eroa meidän vapusta, keskituloisia ollaan. Vappupallot ostetaan kolmelle lapselle mutta muuten vaan kotona kitataan simaa ja syödään munkkeja.

Vierailija
124/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ihmettelette, miten tuo poikkeaa keskituloisen vapusta ja ettehän tekään muuta tee: kerrotte kuitenkin käyvänne vappukävelyllä.

Köyhän vappu on se mikä aloituksessa kerrottiin. Kotona simaa ja munkkeja. Keskiluokka käy lisäksi ulkona asunnosta lasten kanssa.

Lapselle ei tuo vappuiloa se, että kotona on munkki ja ilmapallo.

Mistä tulee oletus ettei tuo köyhä pysty kävelemään?

Vappumarssit ja -torit on kaikille ilmaista huvia. Meillä on esim koululla jokavuotinen vappujuhla jossa on mm kirppari, kilpailuja, myyntiä (pullaa, kakkua, kahvila), lisäksi kuuntelemme kuorolaulua. Mitään ei tarvitse maksaa ellei halua mutta yleensä menee 10€ koko perheeltä (pari kahvia ja munkit kannatuksen vuoksi).

Tästä aloituksesta.

Vierailija
125/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi tuilla eletään, lapsilisä tulee sopivasti että lapset saavat ilmapalloja ja saadaan itsetehtyä simaa, munkkeja, sipsiä&dippiä, grilliruokaa.. Pari kaveria tulee vappua myös viettämään.

Vierailija
126/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön makaronia.itkettää..t.sinkkumies

Sulla vissin testosteronitaso matalalla.  Käy lääkärissä kertomassa oireesi ja saat apua niihin, niin alkaa naiset jälleen kiinnostamaan ja itkuisuuskin häviää.

Vierailija
127/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyväosaisemmat edes viitsi juhlia vappua näkyvästi, vappuhan on työväen juhla. Punaisten kevätkarnevaali.

Kokoonnutaan tutulla porukalla jonkun terassille grillailemaan, syödään ja juodaan hyvin (koko perheen illanvietto, ei liikaa juomaa). Lapsille simat, munkit, ilmapallot ja serpentiinit. Lapset odottavat innolla trampoliinin pystytystä, se on vapunajan hommia (työväen juhla 😁)

Ei vappu ole Niinkuin kirkolliset juhlat, pääasia yhteinen vapaapäivä ystäväpiirissä.

Vierailija
128/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä maalla ole vappu sen kummempi kuin mikään muukaan päivä. Ehkä tehdään simaa ja munkkeja. Emme kaipaa ylellisyyttä tai vappubrunsseja, ne ovat tyhjänpäiväisten ihmisten elämää. Iloa tuo sulavat lumet ja nuppuaan aukaiseva sinivuokko, lasten kevätleikit ulkona jne. Mikähän tämänkin kyselyn tarkoitus oli, pitäisikö vapun vietostakin tehdä stressin aihe?

Vierailija
129/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä helvetin teatteria ja tilpehööriä vappuun sitten tarvii? ei kai tuo köyhän vappu kuulostanut yhtään eriltä kuin mulla keskituloisella. Sillä erotuksella, ettei oo simaa eikä munkkeja. Oon kotona miehen kanssa ja teen aioita joista nautin. Turhat kinkerit ja markkinahumua.

Vierailija
130/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisten joilta se foliopallo ei ole mistään pois, on näköjään vaikea ymmärtää sellaista joka joutuu valitsemaan foliopallon ja jonkun muun tärkeän välillä.

Tämä!

Ja ketjun varakkaat voi olla ihan hys hys, ei kiinnosta jos te päätätte olla vaan kotona, nyt puhutaan meistä, joilla ei ole valinnanvaraa.

T: köyhä, joka on töissä sekä aaton että päivän ja passaa parempiosaisia

Vierailija
131/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan viinaa vaan, ei mitään erikoisempaa. Loppuillasta ajattelin ajaa viinapäissäni vaimon ja lapset ulos nököttämään. Ehkä tuonne tallin nurkalle, koska siellä on vielä vähän hankea jäljellä.

Vierailija
132/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imasen vappupalloista heliumit ja soittelen kännissä pilapuheluita

Mä oon miettinyt mitä itse tekisin kun olen koko viikonlopun yksin. Tästä sain hyvän idean :D

Vierailija
133/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisten joilta se foliopallo ei ole mistään pois, on näköjään vaikea ymmärtää sellaista joka joutuu valitsemaan foliopallon ja jonkun muun tärkeän välillä.

Tämä!

Ja ketjun varakkaat voi olla ihan hys hys, ei kiinnosta jos te päätätte olla vaan kotona, nyt puhutaan meistä, joilla ei ole valinnanvaraa.

Tämä!

Ei ole valinnanvaraa, joopa joo. Arvaa kuinka monta vappua ja muuta aattoa sekä sen jälkeistä päivää olen ollut töissä 12,5 tuntisia päiviä hoitaen ystävällisesti ja loputtomalla kärsivällisyydellä ihan jokaiseen yhteiskuntaluokkaan kuuluvia krapulaisia ja itsensä loukanneita / sairastuneita suomalaisia. Ja huom! Vähemmistönä ovat yleensä ne parempiosaiset. Syitä en lähde erittelemään. 

Sinun on nyt vaan ihan pakko saada marttyyrinkruunu päähäsi. Kas tässä, ole hyvä.

Vierailija
134/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on ketju täynnä kovapäisiä tai sellaidta esittäviä ihmisiä!

Kyllähän vappuna on paljon ilmaistakin tehtävää (säävarauksella), mutta varsinkin lapsiperheillä korostuvat tuloerot koska:

- vapputori

Paljon kaikkea ylihintaista rihkamaa, jota lapsi haluaisi. Voi toki käydä vain katsomassa, mutta kurjahan se on lapselle sanoa ette ei, et nyt saa mitään.

- vappupallo

Kaikilla köyhillä perheillä ei ole autoa, jolla ajaa hurauttaa Hong Kongista ostamaan tarjouspalloa ja vapputorilta ostettu maksaa mansikoita. Pieni tikunpäässä oleva voi tuntua kurjalta, jos luokkakaverit saa ne isoimmat ja hienoimmat torilta.

- tivoli

HUUU ETTÄ KALLISTUU VUOSI VUODELTA! Aivan varmasti puhutaan koulussa, että montako kertaa käytiin, missä laitteissa, mitä natunvetoa ja ongintaa sai pelata.

What the fuck? Oikeastiko luulet että hyväosainen ostaa jokaisen rihkaman mitä lapsi keksii pyytää? Voi apua.

Mikä ihmeen tivolipakko vappuna on? Mulla ei rehellisesti sanottuna ole edes tullut mieleen mennä just tivoliin. Sulla on joku pakkomielle tuosta tivolista. Onko se tivoliranneke-ketjukin sun? Joskus kun on käyty tivolissa niin on ostettu kertalippu eikö väkisin ranneketta ja tuskan irvessä räntäsateessa oltu väkisin (kuten siinä toisessa ketjussa).

Jos sun on pakko päästä tivoliin, niin luulisi sillä samalla reissulla pystyvän hakemaan sen ilmapallonkin.

Ilmapallot kalliita? Jos pussillinen ilmapalloja maksaa Prismassa esimerkiksi 2.90 e, niin siihenkö talous kaatuu? Ai niin mutku pitäs olla isompi ja parempi ku kaikkien muiden :D

Voi apua

Toivottavasti olet trolli, sillä muuten tuo sun ajatusmaailma on täysin sairas. Kaikki muut on saitoja kun eivät mieti onko lapsella nyt varmasti luokan suurin pallo :D

Kuule, olen 26-v. tällä hetkellä työtön kasvatustieteiden maisteri ja köyhän perheen lapsi. Mulla saattaa olla jonkinlaista käsitystä siitä, miltä perheen vähävaraisuus tuntuu vappuna paitsi omalta niin myös nykylasten kohdalta. Et älä ala mulle tai muille köyhille, jotka täällä tuulettaa tunteitaan.

Vierailija
135/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Joopajoo. Väität käyväsi töissä ja ettet missään vaiheessa ole pystynyt saamaan riivittyä kokoon 3.90 e palloon? Et pysty ennakoimaan ja laittamaan neljää euroa etukäteen talteen? Et voi jättää jotain muuta ostamatta? Palkkaa väität saavasi ja pyhälisät päälle... Aika paksua paskaa. Jos näin on ettet sitä neljää että mistään ole pystynyt säästämään, niin kyllä sulla on aika pahoja elämänhallintaongelmia tai prioriteetit persiillään.

Ymmärrän jos pienituloinen suree joulua tms. Mutta vappu :D jossa kallein satsaus on tuo pallo ja ehkä euron serpentiini. Vappuruokakaan kun ei ole normaalia ruokaa kalliimpaa ja oletettavasti kuitenkin sitä ruokaa itse kukin ostaa.

Vierailija
136/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään Koitelinkoskille paistamaan makkaraa jos sää sallii, tehdään munkit, kaupunkiin katsomaan vanhojen autojen kulkuetta ja ostan heille yhteiseksi vappupallon.

Vierailija
137/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuunnun siitä kun suurin piirtein kaikki juovat ja juhlivat ja sitä myötä meluavat kun yritän opiskella, etenkin kämppikseni. Asun Otaniemessä.

Yleensä köyhyys ei haittaa minua (ei näin opiskelijana paljon muuta voi odottaakaan), ja pärjään vähällä mutta etenkin vappuna toivoisin kyllä, että rahat riittäisivät yksiöön.

Vierailija
138/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on ketju täynnä kovapäisiä tai sellaidta esittäviä ihmisiä!

Kyllähän vappuna on paljon ilmaistakin tehtävää (säävarauksella), mutta varsinkin lapsiperheillä korostuvat tuloerot koska:

- vapputori

Paljon kaikkea ylihintaista rihkamaa, jota lapsi haluaisi. Voi toki käydä vain katsomassa, mutta kurjahan se on lapselle sanoa ette ei, et nyt saa mitään.

- vappupallo

Kaikilla köyhillä perheillä ei ole autoa, jolla ajaa hurauttaa Hong Kongista ostamaan tarjouspalloa ja vapputorilta ostettu maksaa mansikoita. Pieni tikunpäässä oleva voi tuntua kurjalta, jos luokkakaverit saa ne isoimmat ja hienoimmat torilta.

- tivoli

HUUU ETTÄ KALLISTUU VUOSI VUODELTA! Aivan varmasti puhutaan koulussa, että montako kertaa käytiin, missä laitteissa, mitä natunvetoa ja ongintaa sai pelata.

What the fuck? Oikeastiko luulet että hyväosainen ostaa jokaisen rihkaman mitä lapsi keksii pyytää? Voi apua.

Mikä ihmeen tivolipakko vappuna on? Mulla ei rehellisesti sanottuna ole edes tullut mieleen mennä just tivoliin. Sulla on joku pakkomielle tuosta tivolista. Onko se tivoliranneke-ketjukin sun? Joskus kun on käyty tivolissa niin on ostettu kertalippu eikö väkisin ranneketta ja tuskan irvessä räntäsateessa oltu väkisin (kuten siinä toisessa ketjussa).

Jos sun on pakko päästä tivoliin, niin luulisi sillä samalla reissulla pystyvän hakemaan sen ilmapallonkin.

Ilmapallot kalliita? Jos pussillinen ilmapalloja maksaa Prismassa esimerkiksi 2.90 e, niin siihenkö talous kaatuu? Ai niin mutku pitäs olla isompi ja parempi ku kaikkien muiden :D

Voi apua

Toivottavasti olet trolli, sillä muuten tuo sun ajatusmaailma on täysin sairas. Kaikki muut on saitoja kun eivät mieti onko lapsella nyt varmasti luokan suurin pallo :D

Kuule, olen 26-v. tällä hetkellä työtön kasvatustieteiden maisteri ja köyhän perheen lapsi. Mulla saattaa olla jonkinlaista käsitystä siitä, miltä perheen vähävaraisuus tuntuu vappuna paitsi omalta niin myös nykylasten kohdalta. Et älä ala mulle tai muille köyhille, jotka täällä tuulettaa tunteitaan.

Ai että, kuule sinä olet ihan vain pelkkä mielenhäiriöinen tuolla ajatusmaailmallasi. Mikä saa sut kuvittelemaan että ne on rikkaita, joiden mielestä tivoli ei ole pakollinen, nakit ja itsetehdyt munkit on vappuna jees, krääsää ei ole pakko kaikkea ostaa, neljän euron pallo riittää ja piknikki eväsleivillä on hyvä tapa viettää vappua?

Ai niin kun ollaan saitoja kun ei ole samoja pakkomielteitä kuin sulla :D. Vaikka ilmeisesti sun käsityksen mukaan tällä eri arvomaailmalla olen nyt "rikas", vaikka olenkin työtön peruspäivärahaa vastaavalla tulolla.

Mutta paljon mieluummin näin kuin sinun maailmasi kanssa. (ai niin, kyllä onnistuin laittamaan neljä euroa vappupalloon. Ai kun nyt olen rikasrikasrikas X))

Vierailija
139/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntä kirjoitti:

Otetaan viinaa vaan, ei mitään erikoisempaa. Loppuillasta ajattelin ajaa viinapäissäni vaimon ja lapset ulos nököttämään. Ehkä tuonne tallin nurkalle, koska siellä on vielä vähän hankea jäljellä.

No just. Kannattaisko lopettaa juominen jos menet noin hulluksi viinasta ja perhekin joutuu kärsimään?

Vierailija
140/310 |
24.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Joopajoo. Väität käyväsi töissä ja ettet missään vaiheessa ole pystynyt saamaan riivittyä kokoon 3.90 e palloon? Et pysty ennakoimaan ja laittamaan neljää euroa etukäteen talteen? Et voi jättää jotain muuta ostamatta? Palkkaa väität saavasi ja pyhälisät päälle... Aika paksua paskaa. Jos näin on ettet sitä neljää että mistään ole pystynyt säästämään, niin kyllä sulla on aika pahoja elämänhallintaongelmia tai prioriteetit persiillään.

Ymmärrän jos pienituloinen suree joulua tms. Mutta vappu :D jossa kallein satsaus on tuo pallo ja ehkä euron serpentiini. Vappuruokakaan kun ei ole normaalia ruokaa kalliimpaa ja oletettavasti kuitenkin sitä ruokaa itse kukin ostaa.

Niin tai ehkä elätän kuuskymppisiä pitkäaikaistyöttömiä vanhempiani ja nuorempaa huliviliveljeäni mut hei! Itsehän köyhät on omilla synneillään tilanteensa aiheuttanut!