Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän perheen vappu.

Vierailija
23.04.2017 |

Me vietämme vapun kokonaan taas kotona. Ehkä munkkeja ja simaa ostetaan. Mites muut köyhät vappuna?

Kommentit (310)

Vierailija
241/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuunnun siitä kun suurin piirtein kaikki juovat ja juhlivat ja sitä myötä meluavat kun yritän opiskella, etenkin kämppikseni. Asun Otaniemessä.

Yleensä köyhyys ei haittaa minua (ei näin opiskelijana paljon muuta voi odottaakaan), ja pärjään vähällä mutta etenkin vappuna toivoisin kyllä, että rahat riittäisivät yksiöön.

Hahahaha. NÖRTTI!

Nörtti ei nykypäivänä enää ole mikään haukkumanimi vaan ihan kunniamaininta. 

Tervetuloa pois 80-luvulta. 

Vierailija
242/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia olla kotona koska ei ole varaa yhtään mihinkään muuhun, ei koskaan muutoinkaan, kuin että on vappuna kotona tällä kertaa koska nyt sattuu oman halun ja valinnan perusteella haluamaan niin.

Joka ei universumin kokoista eroa tajua ei ikinä ole ollut köyhä.

Ei siellä sisällä ole pakko olla köyhänkään. Pottusalaatti on halvinta mahdollista melkein valmistaa itse. Nakit ovat halpoja myös. Puistoon piknikille niiden kanssa niin on samanlainen vappu kuin rikkaillakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Me ollaan vietetty vappua samalla tavalla aina, heitelty serpentiiniä ja puhallettu ilmapalloja. Oltu ulkona ja haravoitu pihaa, jos on ollut hyvä ilma. Miksi sitä pitäisi jotenkin ökysti viettää?

Vierailija
244/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaavaa on ap:n viestissä aikoinaan ollut. että valitetaan köyhyyttä, mutta sitten kuitenkin ostetaan munkkeja ja simaa. Me ollaan kohtalaisen hyvintoimeentulevia, mutta me tehdään sima itse ja munkit. Sen lisäksi, että ne ovat parempia, niin ne ovat myös halvempia!

Miksi köyhien ratkaisu niin usein tuntuu olevan, että ostetaan kaupasta valmista? Pätee myös niihin einesruokiin. Korreloiko laiskuus köyhyyden kanssa vai miten?

Ollaan valmis maksamaan enemmän vaikka saadaan reilusti huonompaa, kunhan ei tarvitse vain tikkua ristiin laittaa itse!?

Ja en tarkoita, että kaikki köyhät tekisi, mutta paljon tuota täällä näkee,

Vierailija
245/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläsi on jossain kortonki jemma oikeita kumia vaativia naisia varten puhaltelet niistä kymmeniä ilmapalloja.  tietenkin opetatte perse hedelmälle  miten kalja tölkin avaus suhahtaa vappuna kun perhe kokoontuu voitte myös miettiä mitä lisä tukia voitte kelalta hakea suojaamaton yhdyntä tietenkin kruunaa vapun.

Vierailija
246/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siman hinta on sen verta kova, että joutuu melkeen tekemään itse tänä vuonna.

Sima on paljon parempaa itse tehtynä.... sitä voi myös maustaa muullakin kuin sitruunalla!

Vierailija
247/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyvätuloinen pariskunta, ja meidän vappujuhlamme on vielä yksinkertaisempi. Emme nimittäin juhli vappua ollenkaan. Emme halua mennä ravintoloihin syömään silloin, kun kaikki muutkin tunkevat niihin, eikä kumpikaan meistä tykkää munkeista, simasta tai tippaleivistä. 

Vappu on pelkkä ylimääräinen vapaapäivä, jonka voi käyttää vaikka pyykinpesuun tai siivoamiseen. 

Vierailija
248/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vappuna muuta tarvitsekaan, kuin simaa ja munkkeja. Vieläkö järjestetään vappumarsseja? Nehän eivät maksa mitään. Sinne vain punalipun kanssa marssaamaan!

Vierailija
249/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan eri asia olla kotona koska ei ole varaa yhtään mihinkään muuhun, ei koskaan muutoinkaan, kuin että on vappuna kotona tällä kertaa koska nyt sattuu oman halun ja valinnan perusteella haluamaan niin.

Joka ei universumin kokoista eroa tajua ei ikinä ole ollut köyhä.

Ei siellä sisällä ole pakko olla köyhänkään. Pottusalaatti on halvinta mahdollista melkein valmistaa itse. Nakit ovat halpoja myös. Puistoon piknikille niiden kanssa niin on samanlainen vappu kuin rikkaillakin. 

Keskiluokka nimenomaan ei mitään perunasalaatteja kaupasta osta vaan tekevät itse, se on sitä luksusta heille että ottavat aikaa valmistaa laadukkaampaa ruokaa kuin kaupan einekset. 

Vierailija
250/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut että jotkut tekevät jotain hienoa vappuna tai erikoista. Paitsi ulkoilu. Vappupallo voi kyllä maksaa hieman. Ellei ole mökki ja sauna.

Vierailija
251/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jolla perinteenä on vappubrunssi ravintolassa? Opiskelijana ja vastavalmistuneena tuli useammin mentyä halvemmalla ja tehtyä paljon itse, mutta laadukasta ruokaa silti. Ravintolabrunssiin ymmärrän että ihan köyhimmillä ei ole varaa, eiväthän ne halpoja ole.

Vierailija
252/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, miksi ostat simaa ja munkkeja kaupasta. Tee itse,ei ole vaikeita opetella jos et osaa vielä. Niin me muutkin tehdään. Vähän viitseliäisyyttä.

Vierailija
253/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapsena pussillisen vesi-ilmapalloja, jotka me täytettiin kaverin kanssa ja lähdettiin niiden kanssa ulos heittelemään toisiamme. Joskus saatiin serpentiiniä. Äiti oli paistanut munkkeja, joskus osallistuinkin siihen, esim. sokerointiin ja simaa oli tehty itse myös. Ei mulla koskaan ollut mitään foliopalloja tai sellaista hyrrää, muistan että olisin halunnut, mutta ei meillä ollut rahaa sellaiseen. Silti on ihania vappumuistoja lapsuudesta, silloin tiesi, että kesä ja loma oli jo ihan lähellä.

Kai te keräsitte kaikki ilmapallojen roskat talteen? 

Vierailija
254/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaavaa on ap:n viestissä aikoinaan ollut. että valitetaan köyhyyttä, mutta sitten kuitenkin ostetaan munkkeja ja simaa. Me ollaan kohtalaisen hyvintoimeentulevia, mutta me tehdään sima itse ja munkit. Sen lisäksi, että ne ovat parempia, niin ne ovat myös halvempia!

Miksi köyhien ratkaisu niin usein tuntuu olevan, että ostetaan kaupasta valmista? Pätee myös niihin einesruokiin. Korreloiko laiskuus köyhyyden kanssa vai miten?

Ollaan valmis maksamaan enemmän vaikka saadaan reilusti huonompaa, kunhan ei tarvitse vain tikkua ristiin laittaa itse!?

Ymmärrän mitä tarkoitat tällä, mutta usein köyhä on ollut köyhä pitkään. 

Siinä alkaa väkisinkin iskostua päähän ja selkäytimeen, ettei mitään IKINÄ, MILLOINKAAN pysty ostamaan. 

Siksi se varmaan korostuu, että on köyhä eikä rahat riitä perusasioihinkaan. 

Toisaalta köyhyys aiheuttaa myös masennusta, jolloin tavallisistakin asioista tulee vaikeita. Ei huvita tehdä juuri mitään, kun rahahuolet vievät kaiken energian. 

Silloin siman valmistamisestakin saattaa muodostua ylitsepääsemätön homma.

Vierailija
255/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miehelläsi on jossain kortonki jemma oikeita kumia vaativia naisia varten puhaltelet niistä kymmeniä ilmapalloja.  tietenkin opetatte perse hedelmälle  miten kalja tölkin avaus suhahtaa vappuna kun perhe kokoontuu voitte myös miettiä mitä lisä tukia voitte kelalta hakea suojaamaton yhdyntä tietenkin kruunaa vapun.

Taisit juuri kirjoittaa itsestäsi. 

Oletan että todella huonosti kirjoitettu teksti johtuu jostakin päihteestä. 

Ei siitä ottanut mitään tolkkua.

Vierailija
256/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenmuistoja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se köyhyys tähän liittyy? Me ollaan keskituloinen perhe, mutta nautitaan perheen kanssa kotona olosta. Syödään munkkeja ja juodaan simaa. Mitä sitten pitäisi tehdä?

Saman meinasin kirjoittaa. Isä oli lentäjä ja äiti opettaja, eikä meidän vaput ennen tuosta poikenneet. Sima tehtiin ja ilmapallot puhallettiin itse.

Nykyään opettajan lapsi jäisi ilman simaa, kun siinä. voi olla hiven alkoholia.

257/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voi itse tehdä munkkeja ja simaa? Eihän ne raaka-aineet ole kalliita. Eikä nakit ja perunasalaatti kauan ole kalliita. Ja monessa kaupassa on sipsit ja limut alennuksessa. Ja jossain Tokmannilla on edullista serpentiiniä ja ilmapalloja.

Vierailija
258/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Ainakin) suomalaisissa juhlapyhissä on se hyvä puoli että niitä on tosi halpa juhlia.

esim joulu, laatikoita ja rosollia, haudalla käynti, itsetehdyt iänikuiset joulukoristeet, kynttilöitä, jouluohjelmaa tvstä, sukulaisilla vierailua. Joku lahja jollekin,lähinnä muistaminen, ei sekään vararikkoon vie.

uusivuosi, nakkeja ja perunasalaattia. Ei paljon halvemmaksi mene. Sädetikkuja ja ulkoilemaan raketteja bongaamaan, uudenvuoden lupauksia, tinan valamista. Vappu, sama ruoka kuin edellä. Serpentiinirulla tai ilmapalloja, pari euroa. Simapullo ja tekee itse munkit, tai ostaa, muutamia euroja siihenkin. Kylille katselemaan vappuphjelmaa.

jne

Vierailija
259/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskehan mitä tekee simaämpäri, kansi, hiiva, sokeri,  sitruuna, plus 8 litran pulloa. Halvemmaksi tulee ostaa yksi pullo halvinta simaa kaupasta. Tuo on vähän samaa kastia kuin se että miksei köyhä osta autoa ja mene marjastamaan, paljon halvemmaksi tulee!!

munkkienpaistorasva on jo yli 3€ litra halvin. 3€ saa jo minidonitsipaketin josta riittää kymmenelle, tai viidelle 2/pää.

Vierailija
260/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miinpä