Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Köyhän perheen vappu.

Vierailija
23.04.2017 |

Me vietämme vapun kokonaan taas kotona. Ehkä munkkeja ja simaa ostetaan. Mites muut köyhät vappuna?

Kommentit (310)

Vierailija
281/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on ihan samanlainen hömppäjuhla kaikille, oli sitten rikas tai köyhä. Ellei sitten oteta noita possu-hesalaisia jotka menee piknikille Ullanlinnanmäelle ja jättää jälkeensä helkutinmoisen sotkun, mitä en kyllä ymmärrä, miksi pitää sotkea!!

Vierailija
282/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappu on ihan samanlainen hömppäjuhla kaikille, oli sitten rikas tai köyhä. Ellei sitten oteta noita possu-hesalaisia jotka menee piknikille Ullanlinnanmäelle ja jättää jälkeensä helkutinmoisen sotkun, mitä en kyllä ymmärrä, miksi pitää sotkea!!

Vappuna on kesän ensimmäinen piknik, oli ilma mitä tahansa. Se on perinne. Ollaan istuttu toppakamppeissa ja kurahousuissa mutta aina olemme hyvin syöneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappuhousut  jalkaan-  edessä  simaa  takana  rusinoita, niillä  mennään.

Vierailija
284/310 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tullaan ihan hyvin toimeen. Leivon munkkeja ja teen simaa. Lapsille pallot marketista. Kotona ollaan. Pitäisikö olla jotain erikoista vappuna?

Vierailija
285/310 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, fariinisokeri oli 1,75e paketti ja jos haluaa säästää vielä lisää niin voi laittaa sokeriksi myös puolet tavallista sokeria, mikä on edullisempaa. Tuore hiiva oli 25 senttiä. Sitruuna jotain samaa luokkaa, ostin 79 sentillä kolme kun olivat viime viikolla tarjouksessa eikä simaan tarvita niitä kaikkia, yksi tai kaksi riittää. Rusinat jätän pois, ei ne ole pakolliset. Teen kolme litraa kun on jemmattuna pari 1,5 litran pulloa. Kustannukset olisi siis 2,25/3l kun kaupassa näkyi olevan 2,50/1,5l.  Eli oikeasti itse tekemällä saa halvemmalla ja voi vielä maustaa oman maun mukaan. Itse laitan sitruunaa tosi reilusti kun pidän siitä.  Kaikkea ei tarvitse tehdä itse jos ei halua tai jaksa, mutta vetoaminen siihen että jotain ei saa kotona tehtyä yhtä halvalla kuin kaupasta ostamalla pitää paikkansa tosi harvoin.

Ne 1,5€ pullotkin on varmaan maksaneet ostettaessa jotain? Ja jos tarvitsee vain 1,5l on turhaa tehdä samalla hinnalla 5 litraa.

Vierailija
286/310 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juujuu, että lattianpesuämpäriin vaan simat tekeytymään 😁 Miten vuoden mittaan kertyy pulloja(ja mihin ne varastoidaan vuodeksi pikkuyksiössä) jos ei osta mitään pullojuotavaa koskaan sen korkean hinnan vuoksi? Vai tähänkinkö käy mikä hyvänsä pullo? Pesuainepullo? Sulla on niin monta aukkoa että yritähän uudestaan😉

Kuka jostain lattianpesuämpäristä puhui? Suurimmalla osalla on ämpäreitä muussakin käytössä, esim itselläni marjojenpoimintaan. Eli ruoka-aineita varten olemassa ämpäri, ihan hyvin siinä voi simaakin tehdä jos puolukoitakin voi sinne kerätä. Ja ämpäriä ei edes tarvi, kattila on aivan yhtä hyvä jollei parempikin. Ihmettelen minne ne änpärijonottelujen ämpärit katoavat mielestäsi. 

Aivan varmasti myös kaikki jotain pulloissa ostavat ainakin joskus. Simaa voi tehdä vaikkapa hyvin pestyyn öljypulloon tai tiivistemehukanisteriin jo

Ei ole todellakaan kaikilla ämpäriä odottelemassa marjanpoimintaa, ihme ajatuskin. Kattilaakaan ei ole kaikilla isossa koossa. Eli et osannut vieläkään paikata aukkojasi vaan jatkoit samalla linjalla että kaikilla on ämpärit ja pullot valmiina odottelemassa. Ei ole, ja tällöin itsetehty tulee kalliimmaksi vaikka miten itkisit asiaa.

Vierailija
287/310 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillaamme vappuna

Vierailija
288/310 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pakaste altaista saa toki hyvän makuisia munkkeja ynnä muuta herkkua , näin ne tavallis tuloiset saattavat jopa tehdä.

Vierailija
289/310 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne pullotkaan eivät maksa mitään. Niitä voi jättää palauttamatta vuoden mittaan ja palauttaa vasta vapun jälkeen. Eikä niiden litran pulloja pidä olla, kaiken kokoiset pullot käyvät. Tyhjät pullot voi pestä huolella ja sitten ottaa niistä rahat kun vapun jälkeen palauttaa. 

Mistä niitä pulloja tulisi, jos juo vain hanavettä ja kahvia?

Täytyy myöntää, että vuosikymmeniä sitten niitä mehupulloja kertyi ihan riittävästi, kun yksi sukulainen oli alkoholin suurkuluttaja. Nykyään tukitaso on sellainen, että olet asunnoton alkoholisti tai sitten vuokralla asuva absolutisti... ellei sitä pimeää rahaa tule jostain toiminnasta tai lisärahaa joltakin taholta.

Vierailija
290/310 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rikas ja vappuni on samanlainen.

Vierailija
291/310 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on ollut aina mun perheessä "köyhä". Lapsena saatiin vappupallot, äiti teki simaa ja fillarilla tehtiin eväsretki luontoon vappupäivänä. Vappuhuiskat saatiin myös.

Eikä se aikuisenakaan ollut mikään iso juttu, vähän kavereiden kanssa örvellettiin Kaivarissa.

Omille lapsilleni olen ostanut kaikenlaista vappukrääsää. Paistanut munkit ja tehnyt simaa. Ja sitten ulkoillaan jos sää hyvä, muuten louhitaan kotosalla ja katsellaan leffoja tms.

Köyhän duunarin vappu on ihan mukava.

PS. Olen kuitenkin ylioppilas, mutta en kulje vappuna lakki päässä. Olen myös kovalla työllä sekä sijoitusharrastajana noussut köyhyydestä vauraampaan sosiaaliluokkaan. Mutta tykkään :köyhillä", auto on aina vanha ritsa, vaatteet ostan kirppiksiltä ja olen muutenkin vaatimaton persoona. Paitsi nyt tuli vähän kehuskeltua, sorry. 😇

Vierailija
292/310 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
293/310 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ajatellut työpaikkaa hankkia?

Vierailija
294/310 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuet tulee vasta vapuun jälkeen..

Vierailija
295/310 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
296/310 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni varallisuudesta riippumatta viettää vappua noin. So?

Vierailija
297/310 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän vappu: paketti hiivaa, sokeria kuutisen kiloa, lämmintä vettä 10l  😙

Vierailija
298/310 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään marssimaan muiden köyhien kommunistien kanssa. Pidetään puheita ja haukutaan ökykapitalisteja riistäjiksi. Loppupäivä odotetaan että vallankumous tulee ja sitten meistä tulee rikkaita.

Vierailija
299/310 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti köyhät eivät tunge hyväosaisten vappujuhliin kuten Kaivopuistoon koska heitä ei siellä todellakaan kaivata. 

Vierailija
300/310 |
27.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, olen vappuaattoillan ihan töissä. Vappupäivänä yövuorossa. Hoitoalalla.. Vappu on turhimpia juhlia. Joulu on ihan eri.