Huonoimmat tarjoilut virallisissa juhlissa (rippijuhlat, yo...)
Kommentit (1617)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä näitä jotka valittaa huonoista tarjoiluista.
Minä ymmärrän, koska otsikossa käskettiin valittaa.
Kai nyt melkein kuka tahansa emäntä on kiinnostunut siitä, millainen ruoka vieraille maittaisi, ja saahan sen silloin rehellisesti sanoa, mikä omasta mielestä on hyvää ja mikä ei niin hyvää, vaikka syötävää kuitenkin.
Tietysti fiksu vieras jos tietää itsensä nirsoksi tai vaikeasti moniallergiseksi, hoitaa syömisensä jo ennen juhlaa, niin ettei tarvitse siellä kuin vähän jotain näön vuoksi närppiä.
Miksi emäntä? Miksi tarjoilut kaatuu naisen niskaan?
Ihan samoista syistä kuin se talvirenkaiden vaihto kaatuu aina miehen niskaan. Tai hyllyn kiinnitys jne. Mielestäni aina helpompaa ja mukavampaa kun kaikki tekevät sitä minkä parhaiten osaavat. Joissakin perheissä saattaa nää roolit olla päinvastoin ja sekin on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset tarjoilut ovat huonot jotka ovat täysin alkoholittomat. Ei edes viiniä ruuan kanssa tai tilkkaa konjakkia tai likööriä kahvin kanssa.
On sen nyt merkillistä, ettei jotkut pysty viettämään muutamaa tuntia juhlissa ilman alkoholia.
Kyllähän juoppoa harmittaa, kun odotti saavansa juoda ilmaista viinaa ja joutuukin tyytymään taskumatin antimiin.
Kyllä normi juhlissa jotka eivät ole mitään lasten synttäreitä, kuuluu olla myös alkoholia ainakin kohtuullisesti tarjolla. En ainakaan lähtisi esim mihinkään häihin jos pitää olla selvin päin ellei ole kyseessä kiihkouskovaisten tai muslimien häät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset tarjoilut ovat huonot jotka ovat täysin alkoholittomat. Ei edes viiniä ruuan kanssa tai tilkkaa konjakkia tai likööriä kahvin kanssa.
Joo muakin häiritsee tää suomalainen puritaaninen ja sievistelevä alkoholikulttuuri juhlissa, ja kuitenkin sitä viinaa vedetään kun muut ei näe.....HUOH. Me kaikki tiedetään että te juotte. Piste.
Ulkomailla on aivan normaalia, että juhlissa tarjotaan viiniä yms. myös lasten juhlissa aikuisille. Ei niihin kukaan edes menisi muuten. Mikään ei ole tylsempää kuin patsastella siellä joku kahvikuppi kädessä. En edes mene näihin kahvi-kakku-juhliin, ei maksa vaivaa.
Kuoharit peliin, ihmiset! Kyllä alkaa perhejuhlatkin porukalle maistumaan ja saa talon täyteen.
Mä luulen että kyseessä on pihiys. Ollaan niin pihejä että niitä viinejä ei juoteta vieraille, kun juodaan mielummin itse.
Osuit naulan kantaan!
Vierailija kirjoitti:
Isoisän synttäreille on oli tilattu leipomosta voileipäkakkuja. Oikein kauniita ja hienosti koristeltuja. Sisältä löytyi italiansalaattia ja maksamakkaraa! Pitäisi olla rikos laittaa maksamakkaraa voileipäkakkuun. Yksi sukulainen on allerginen maksalle, ja hän kerkesi maistamaan kakkua ennen kuin tajusi mitä se sisältää. Hänen oli pakko poistua paikalta, kun tuli ikäviä iho-oireita.
Kerran olin uskovaisen kaveriparin häissä. Jokainen setä ja täti halusivat pitää pitkät paatospuheet, ja me kaverit odoteltiin nälkäisinä, että vanhempi väki lopettaa jaarittelun. Ruoka oli ihan hyvää, mutta jos halusi lasin viiniä, se piti itse ostaa. Myönnän, että karattiin paikalta muiden kaverien kanssa aika nopsaan.
Allerginen maksalle! Niin varmaan... 😁🙄
kastemalja kirjoitti:
Ei alkoholia alaikäistä juhlittaessa. Ei kuohuviiniä ristiäisiin eikä rippijuhliin ikinä! Kastemaljassakin on vettä.
Totta kai kastemaljassa on vettä. Vai pitäiskö papin sivellä vauvan pää ginillä tai rommilla?
Kahdet munaravit takana, vastaan ohi
1Tilaa kaikki pitopalvelusta, unohda se oma kädenjälki
*jos kuitenkin hairahdat-älä kokeile uutta reseptiä viime tingassa
*älä käytä piirakoihin valmiita taikinapohjia-sen huomaa
2 hanki jos mahdollista lisäkylmiö juhlien ajaksi
3 rekrytoi pari kädellistä huolehtimaan tarjoilusta ja keskity itse juhliin ja vieraisiin.
4 kesällä makuvesiä hyvä olla tarjolla runsaasti
5 varmista että astiat riittävät kaikille yhdellä kattauksella
6 meillä ollut voileipäkakkua kinkku ja lohi, hyvin ovat kelvanneet. Tuorejuusto saattaa olla vähemän kitkerä pinnassa
-kukaan ei syö pestoperunasalaattia vaikka kuinka kivalta näyttää kuvissa
-karjalanpiirakat ja munavoi menevät aina hyvin kaupaksi(ehkä geeniperimässä)
-jos sulla on salaattia ja muuta ruokaisempaa, älä kuvittele että niitä voi syösä pullalautaselta(siskon moka)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sen nyt merkillistä, ettei jotkut pysty viettämään muutamaa tuntia juhlissa ilman alkoholia.
Kyllähän juoppoa harmittaa, kun odotti saavansa juoda ilmaista viinaa ja joutuukin tyytymään taskumatin antimiin.
Kyllä normi juhlissa jotka eivät ole mitään lasten synttäreitä, kuuluu olla myös alkoholia ainakin kohtuullisesti tarjolla. En ainakaan lähtisi esim mihinkään häihin jos pitää olla selvin päin ellei ole kyseessä kiihkouskovaisten tai muslimien häät.
Me ei kyllä sunnuntai rippijulissa olla mitään tarjottu kn työpäivä ja monella pitkä ajomatka edessä. Niin ja juoppo suku :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei kyllä sunnuntai rippijulissa olla mitään tarjottu kn työpäivä ja monella pitkä ajomatka edessä. Niin ja juoppo suku :D
Rippijuhlat siinä ja siinä, mutta niitäkin on monenlaisia. Meidän ystäväperhe joka asui kaukana kutsui pitkämatkalaisvieraat rippijuhliin jo päivä etukäteen niin että voitiin saunoa ja ottaa vähän rennommin.
Niin suomalaista että laitetaan ketju missä voidaan itkeä liian vähästä ruoasta tai viinasta
Eräissä yo-juhlissa asunto pullisteli vieraita, vieraita myös lähti ja tuli koko ajan, ja ainoina tarjoiluina oli keittiön nurkassa pöydällä litteä pakastemansikoilla koristeltu kermakakku sekä pienessä kulhossa keksejä. Juomaksi kahvi tai limsa.
Kakku ja keksit sisälsit vehnää ja tavallista maitoa, joten keliaakikot, joita oli paikalla useampia, hörppivät juhlissa pelkkää kahvia ja laktoosi-intolerantikot saivat varmaan kotiinvietäviksi messevät ilmavaivat.
En ole mikään itsekään mikää hienojen juhlien järjestäjä mutta täytyy sanoa että silloin kyllä ihmettelin. Ymmärtäisin jos perheessä olisi juuri ollut vaikka jotain sairautta mutta mistään sellaisesta ei ainakaan puhuttu. Perheenäiti oli vielä joskus aiemmin maininnut tykkäävänsä harrastaa ruoanlaittoa ja yksi lapsista opiskeli ravintola-alaa. Kävimme ennen tuntien kotimatkaa haukkaamassa purilaiset grillillä kun ei se limsa paljoa mahassa painanut :D
Oltiin entisen naapurin tytön rippijulissa.
Tytöllä on kausia ollut, niin pitääkin olla nuorena. Oli ryhtynyt vegaaniksi,
Tarjolla oli sämpylöitä, päällä kurkkua ja paprikaa. Linssikeittoa. Mun vatsa ei kestä linssejä.
Mäkin kautta kotiin
1072 jatkaa vielä että perheen emäntä hehkutti usean otteeseen vierailun aikana miten on niin valtavan ihana juhlia ja miten hän on oikein elementissään juhlien järjestäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä huonoimmat tarjoilut oli rippijuhlissa, joihin selvästi oli tilattu se kaikista halvin kombo pitopalvelusta. Kinkku- ja lohi kiusausta, leipää &levite, fetasalaattia. Jälkkäriksi teollisen(!) makuista mansikkakkua ja marenkeja. Ei MITÄÄN itsetehtyä. Ja rahasta tuskin oli kiinni, vaan siitä, ettei vaan jaksettu panostaa ja miettiä asiaa yhtään pidemmälle. Ylpeänä vaan hoettiin, eetä syökää nyt, kiusausta ja kakkua on niin paljon kun jaksaa syödä! Riitti kyllä se yksi annos.
Tämä. Vaikka itsetehty kakku ei näyttäisi hyvältä, niin maku on yleensä aina loistava! Älkää ihmiset tilatko niitä pitopalvelun kakkua, vaan tehkää kakku kermasta ja mansikoista. Ulkonäkö ei haittaa!
Ihraporukkaitkee kirjoitti:
Niin suomalaista että laitetaan ketju missä voidaan itkeä liian vähästä ruoasta tai viinasta
Itse olen syksyllä 2008 juomisen lopettanut alkoholisti. Tästä syystä ne vähät, mitä järjestän, ovat alkoholittomia. Sinne kutsun vain sellaisia, jotka ymmärtävät juomattomuuttani ja sen syitä, eivätkä ole vaatimassa, että kutsuilla on pakosti oltava alkoholia. Kun en laita senttiäkään alkoholiin, niin en myöskään ala muiden alkoholiannoksia maksamaan. En ole kieltämässä juomista muilta, mutta maksakoon jokainen alkoholia käyttävä itse omat pullonsa.
Raitistuttuani hiffasin mm. sen, että ei ole olemassa mitään velvollisuutta juoda. Silloin, kun join täysin alkoholistisesti ja kaikesta huolimatta kuvittelin olevani alkoholin kohtuukäyttäjä, niin silloinhan tämäkään asia ei ollut mitenkään selvää minulle. Ympärilläni oli ihmisiä, joiden seurassa tuli juotua jostakin ihmeen velvollisuudentunnosta - myös velvollisuudentunnosta. Juomiseen löytyi aina monta syytä. Sitten, kun yritti olla juomatta, niin eihän siitä mitään tullut, kun se porukka siinä ympärillä oli asiasta toista mieltä.
Ei ihminen juoppojen seurassa pääse alkoholista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä huonoimmat tarjoilut oli rippijuhlissa, joihin selvästi oli tilattu se kaikista halvin kombo pitopalvelusta. Kinkku- ja lohi kiusausta, leipää &levite, fetasalaattia. Jälkkäriksi teollisen(!) makuista mansikkakkua ja marenkeja. Ei MITÄÄN itsetehtyä. Ja rahasta tuskin oli kiinni, vaan siitä, ettei vaan jaksettu panostaa ja miettiä asiaa yhtään pidemmälle. Ylpeänä vaan hoettiin, eetä syökää nyt, kiusausta ja kakkua on niin paljon kun jaksaa syödä! Riitti kyllä se yksi annos.
Tämä. Vaikka itsetehty kakku ei näyttäisi hyvältä, niin maku on yleensä aina loistava! Älkää ihmiset tilatko niitä pitopalvelun kakkua, vaan tehkää kakku kermasta ja mansikoista. Ulkonäkö ei haittaa!
Pari viikkoa sitten olimme synttäreillä. Tarjolla kaupungin tunnetuimman&suosituimman konditorian juustokakku. Se oli niin tolkuttoman makea, että sen pienen palan syönti oli tuskaa. En pidä juustokakusta, mutta se oli tilattu minua varten, pakko oli syödä. Se kakku oli huomattavasti makeampaa kuin esim. jätski.
Rahkatäytekakku on omia suosikkejani, helppo tehdä ja raikas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isoisän synttäreille on oli tilattu leipomosta voileipäkakkuja. Oikein kauniita ja hienosti koristeltuja. Sisältä löytyi italiansalaattia ja maksamakkaraa! Pitäisi olla rikos laittaa maksamakkaraa voileipäkakkuun. Yksi sukulainen on allerginen maksalle, ja hän kerkesi maistamaan kakkua ennen kuin tajusi mitä se sisältää. Hänen oli pakko poistua paikalta, kun tuli ikäviä iho-oireita.
Kerran olin uskovaisen kaveriparin häissä. Jokainen setä ja täti halusivat pitää pitkät paatospuheet, ja me kaverit odoteltiin nälkäisinä, että vanhempi väki lopettaa jaarittelun. Ruoka oli ihan hyvää, mutta jos halusi lasin viiniä, se piti itse ostaa. Myönnän, että karattiin paikalta muiden kaverien kanssa aika nopsaan.
Miksi ei voisi olla?
Mun vatsalaukku ei sulata sieniä. Pienikin määrä saa aikaan pahan olon ja pahimmillaan oksennan. Ei ole kyse allergiasta, mutta ihmiset saattaa reagoida yllättäviin asioihin.
Käyttäjä38012 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei voisi olla?
Mun vatsalaukku ei sulata sieniä. Pienikin määrä saa aikaan pahan olon ja pahimmillaan oksennan. Ei ole kyse allergiasta, mutta ihmiset saattaa reagoida yllättäviin asioihin.
Sinulla on trehaloosi-intoleranssi. Maksalle allerginen ei kestäisi myöskään lihaa. Minun ei pitäisi syödä maksaa, mutta kyse on rauta-arvoista, elimistön rautavarastot on on pakaten täynnä.
Luettelit melkein mun lempiruoat. Jos ne on tilattu pitopalvelusta, nehän ovat sen pitopalvelun itsetekemiä.
Kyllä itkisit, jos minä tekisin itse juhlaruoat, minusta on aivan okei tilata ne muualta, ellei ole aikaa, jaksamista tai halua tehdä kaikkia "itse".