Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-poikaystäväni ahdistelee mua, voinko tehdä rikosilmoituksen näistä viesteistä?

Vierailija
21.04.2017 |

Tämä alkoi viime sunnuntaina. Hän halusi nähdä mua mutta kieltäydyin asiallisesti ja nyt näitä viestejä on tullut kymmeniä. Pelkään sitä, että hän tosiaan ilmaantuu työpaikalleni tai ovelleni mutta pelkään myös, että hän suuttuu entisestään jos teen ilmoituksen.

http://aijaa.com/E8U4Ki

http://aijaa.com/3hL7R1

http://aijaa.com/bFtIiF

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kännykkä kiinni. Ignoraa, älä reagoi mitenkään. Ole viikkoja ilman numeroa ja sitten Vaihda numero salaiseksi. Keskity omaan elämääsi. Varmaan sullakin tunteita eron syistä ja siitä selviytymisestä . Nyt jätät ne käsittelemättä ja mieli on keskittynyt siihen, miten sekopäinen on ex ! Mitä itse teit, jotain tosi halpamaista ja loukkaavaa ? Miksi erositte, mitä viestejä itse laitoit? Korutonta kertomaa on ne puhelimet, joilla samanaikaisesti hempeily ja lempi leiskuu yhteen suuntaa ja toiseen suuntaan tehdään eroa. Mutta ei siis AP: n tapauksessa. On vain hullu ex.

Vierailija
42/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kirjaa aina rikosilmoituksen. Ikävä kyllä, näillä näytöillä ts. rikoksen vähäisyyden takia, en usko poliisin edes tutkivan asiaa. Vaikka ap ymmärrettävästi tuntee viestien takia turvattomuutta ja kokee itsensä uhatuksi ja loukatuksi, niin verrattuna oikeuskäsittelyyn päätyneisiin vastaaviin tapauksiin, tässä ei vielä ole aineksia.

Ap teki oikein, kun laittoi estot päälle.

Ja kannattaa toki säilyttää viestit, jos tilanne lähtisikin kasvamaan, mutta todennäköisesti tuo esto jo auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorastaan hullulta exäsi vaikuttaa, jotenkin hajonneen mielen tekstiä. Jos nuo viestit jatkuvat, niin voisi olla rikosilmoituksen paikka. Rikosnimike olisi ehkä vainoaminen. Ainakin suuri onni on, että olet päässyt tyypistä eroon.

Vierailija
44/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi voi kyllä puhuttaa tyyppiä vaikka homma ei johtaisi juuri nyt enempään. Pidä viestit tallessa. Nykyisin vainoaminen on rikoslaissa myös tuomittava teko, jatkuessaan tuo viesteily voi täyttää tunnusmerkit.

T. Viranomainen itsekin.

Vierailija
45/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat yhden asiallisen viestin, jossa kehotat häntä lopettamaan kaikenlaisen viestien lähettelyn tai viet asian poliisille ja hankit hänelle oikeuden määräämän lähestymiskiellon. Et vastaa mitään yhtenkään hänen löhettämäänsä viestiin.

Vierailija
46/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä viestit. Älä vastaa. Lähestymiskielto vireille.

Vierailija
47/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaikuttaa olevan aggressiivinen ja ihan mahdollinen uhka ap:lle. Veisin viestit poliisille ja kysyisin neuvoa lähestymiskieltoon.

Vierailija
48/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita myös Naisten linjalle ja kysy yleisiä neuvoja tilanteeseen, heillä on kokemuksia vastaavasta ja osaavat antaa vinkkejä

Vierailija
49/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita kännykkä kiinni. Ignoraa, älä reagoi mitenkään. Ole viikkoja ilman numeroa ja sitten Vaihda numero salaiseksi. Keskity omaan elämääsi. Varmaan sullakin tunteita eron syistä ja siitä selviytymisestä . Nyt jätät ne käsittelemättä ja mieli on keskittynyt siihen, miten sekopäinen on ex ! Mitä itse teit, jotain tosi halpamaista ja loukkaavaa ? Miksi erositte, mitä viestejä itse laitoit? Korutonta kertomaa on ne puhelimet, joilla samanaikaisesti hempeily ja lempi leiskuu yhteen suuntaa ja toiseen suuntaan tehdään eroa. Mutta ei siis AP: n tapauksessa. On vain hullu ex.

Ometko tosissasi?

Ap kertoi, että he erosivat jo 2014 ja että hän on jo kieltänyt miestä olemasta yhtyeydessä ja laittanut estot. Tuo on vainoamista ja mies vaikuttaa psyykkisesti epävakaalta ja vaaralliselta.

Vierailija
50/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoin yleistä linjaa suosittelisin olla laittamatta tuolle hyypiölle estoja. Olin samankaltaisten, todella pitkään jatkuvien viestien kohteena ja luin silloin kaikki viestit mitä sain koska jos uhkasi niissä tulevansa työpaikalleni tai "kirveellä ovesta läpi", osasin olla valmistautunut. Samoin sitten kun vein asian viimeinkin eteenpäin oli melko hyödyllistä että niitä viestejä oli tallessa satoja, kuin että niitä olisi ollut viisi.

Tämä tietysti vain jos luulet että exästä on jotakin todellista uhkaa tai että häiriköinti ei ole loppumassa. Jos taas luulet että joku kertaräjähdys kyseessä ja jättää sut helpommin rauhaan niin tilanne on tietysti eri.

Vierailija
51/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen tilanne päällä - saisko tähän neuvoja? Ainoa ero, että mies kirjoittaa näennäisen ystävällisesti eikä hauku / uhkaile. Olen jo aikoja sitten kehottanut häntä jättämään minut rauhaan ja lopettamaan viestittelyn, mutta ne eivät lopu. Välillä hän kysyy viesteissään jotain ja sanoo, että minun olisi "kohteliasta vastata". Hän myös jatkuvasti hokee, että "en halua sinua takaisin". Juttelee yksikseen, vaikken vastaa viesteihin mitään.

Mies näkee kuitenkin, että olen lukenut viestit. Pitäisikö laittaa esto päälle, vai provosoiko se häntä ottamaan yhteyttä jollain toisella tavalla? Pelkään, että hän tulee kotiovelleni.

Vierailija
52/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastoin yleistä linjaa suosittelisin olla laittamatta tuolle hyypiölle estoja. Olin samankaltaisten, todella pitkään jatkuvien viestien kohteena ja luin silloin kaikki viestit mitä sain koska jos uhkasi niissä tulevansa työpaikalleni tai "kirveellä ovesta läpi", osasin olla valmistautunut. Samoin sitten kun vein asian viimeinkin eteenpäin oli melko hyödyllistä että niitä viestejä oli tallessa satoja, kuin että niitä olisi ollut viisi.

Tämä tietysti vain jos luulet että exästä on jotakin todellista uhkaa tai että häiriköinti ei ole loppumassa. Jos taas luulet että joku kertaräjähdys kyseessä ja jättää sut helpommin rauhaan niin tilanne on tietysti eri.

Tämä. Hankkisin omaan oikeaan käyttöön toisen kännykän ja pitäisin tuon toisen, johon keräisin viestit. En uskaltaisi olla tietämättä, uhkaako hän tulla perään tms ja on parempi kartuttaa todistusaineistoa. Menisin poliisille jo, koska ero oli jo 2014 ja normaali terve persoona ei käyttäydy noin vuosien jälkeen.

Vierailija
53/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanlainen tilanne päällä - saisko tähän neuvoja? Ainoa ero, että mies kirjoittaa näennäisen ystävällisesti eikä hauku / uhkaile. Olen jo aikoja sitten kehottanut häntä jättämään minut rauhaan ja lopettamaan viestittelyn, mutta ne eivät lopu. Välillä hän kysyy viesteissään jotain ja sanoo, että minun olisi "kohteliasta vastata". Hän myös jatkuvasti hokee, että "en halua sinua takaisin". Juttelee yksikseen, vaikken vastaa viesteihin mitään.

Mies näkee kuitenkin, että olen lukenut viestit. Pitäisikö laittaa esto päälle, vai provosoiko se häntä ottamaan yhteyttä jollain toisella tavalla? Pelkään, että hän tulee kotiovelleni.

Soita Naisten linjalle sinäkin!

Vierailija
54/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ihan laillista julkaista viestejä täällä?

Voit joutua itse poliisin hampaisiin.

Vierailija
55/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On laillista. Jos on itse vastaanottanut viestejä, niille saa tehdä ihan mitä lystää. Taas näkee tätä, kun ihmiset ovat ymmärtäneet viestintäsalaisuuden väärin.

56/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täällä kyllä ihme porukkaa. Erosin tästä miehestä syksyllä 2014, siis melkein kolme vuotta sitten. Emme ole nähneet kuin kaksi kertaa tuon jälkeen enkä siis todellakaan halua enkä ole ollut häneen missään tekemisissä. Hän yhtäkkiä aloitti terrorisoimaan mua siis viime viikolla.

Miten saatte noista kuvista sellaisen kuvan, että minä olisin jotain hänelle vastannut, en nyt ihan ymmärrä. Kaikki viestit ovat häneltä enkä ole vastannut mihinkään paitsi sen että rauhoittuu ja ja että en noteeraa noihin alatyylisiin viesteihin.

Oli ehkä vähän hölmöä tulla tänne pyytämään neuvoa, olen ollut koko päivän jotenkin sekaisin ja hirveä olo.

Ap

Siis ilmoita viestittäjälle, että olet jatkossa yhteydessä poliisiin jos viestittely jatkuu.

Jos tämä ei autan niin kannattaa sitten olla asian tiimoilta yhteydessä siihen poliisiin. Joillain paikkakunnilla poliisit toimii niin että he ovat tiedon saatuaan yhteydessä viestien lähettäjään ja usein tämän jälkeen se viestien lähettely loppuu. Poliisit myös neuvovat mitä tehdä ja mitkä on ne tulevat riskit.

Jos ei väkivaltainen (ei väkivaltahistoriaa) ex-mies aloittaa aggressiivisen viestittelyn vuosien jälkeen, niin herää kysymys että mitä on tapahtunut? Tällaisesta yhtä-äkkiä tapahtuneesta ja ilman tiedossa olevaa järjellistä motivaatiota noudattavaa tapausta ajatellen, kannattaa asiasta hieman huolestua, sillä vastapuoli on selvästi sekoamassa. 

Vierailija
57/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On laillista. Jos on itse vastaanottanut viestejä, niille saa tehdä ihan mitä lystää. Taas näkee tätä, kun ihmiset ovat ymmärtäneet viestintäsalaisuuden väärin.

Toisten viestejä ei todellakaan julkaista ilman lupaa,onhan se nyt päivän selvää!

Liriin joudut jos tämä kohde nostaa asiasta oikeusjutun.

Vierailija
58/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikkein tehokkainta on jättää vastaamatta exän viesteihin mitenkään, myös jättää ne lukematta.

Vierailija
59/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten viestejä ei todellakaan julkaista ilman lupaa,onhan se nyt päivän selvää!

Liriin joudut jos tämä kohde nostaa asiasta oikeusjutun.

Mikä sinua vaivaa? Poistu ketjusta, jos ei kiinnosta, tässä käsitellään ihan muuta teemaa ja erittäin vakavaa sellaista.

Vierailija
60/61 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

molto_vivace kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä kyllä ihme porukkaa. Erosin tästä miehestä syksyllä 2014, siis melkein kolme vuotta sitten. Emme ole nähneet kuin kaksi kertaa tuon jälkeen enkä siis todellakaan halua enkä ole ollut häneen missään tekemisissä. Hän yhtäkkiä aloitti terrorisoimaan mua siis viime viikolla.

Miten saatte noista kuvista sellaisen kuvan, että minä olisin jotain hänelle vastannut, en nyt ihan ymmärrä. Kaikki viestit ovat häneltä enkä ole vastannut mihinkään paitsi sen että rauhoittuu ja ja että en noteeraa noihin alatyylisiin viesteihin.

Oli ehkä vähän hölmöä tulla tänne pyytämään neuvoa, olen ollut koko päivän jotenkin sekaisin ja hirveä olo.

Ap

Siis ilmoita viestittäjälle, että olet jatkossa yhteydessä poliisiin jos viestittely jatkuu.

Jos tämä ei autan niin kannattaa sitten olla asian tiimoilta yhteydessä siihen poliisiin. Joillain paikkakunnilla poliisit toimii niin että he ovat tiedon saatuaan yhteydessä viestien lähettäjään ja usein tämän jälkeen se viestien lähettely loppuu. Poliisit myös neuvovat mitä tehdä ja mitkä on ne tulevat riskit.

Jos ei väkivaltainen (ei väkivaltahistoriaa) ex-mies aloittaa aggressiivisen viestittelyn vuosien jälkeen, niin herää kysymys että mitä on tapahtunut? Tällaisesta yhtä-äkkiä tapahtuneesta ja ilman tiedossa olevaa järjellistä motivaatiota noudattavaa tapausta ajatellen, kannattaa asiasta hieman huolestua, sillä vastapuoli on selvästi sekoamassa. 

Minustakin näyttää siltä, että ex on uhkaavasti psykoottinen.