Mikä oli ensimmäinen tuoksupullo jonka omistit nuorena ja jota käytit?
Itse olin 15v ja tuoksu oli YSLn Paris. Laivalta ostettu.
Enää en pystyisi tuota käyttämään, on sen verran voimakas :D
Kommentit (173)
Diesel Loverdose, se oli sellainen ihanan lakritsainen muistaakseni.
Joku kielotuoksu. Sain mummolta alle 10-vuotiaana.
DArpege. Sain sen tädiltäni tuliaisiksi Etelä-Afrikasta joskus 1970-luvulla.
Ihan eka oli Cacharelin Anais Anais, jonka faija toi tuliaisina työreissulta. Olin jotain 8-9v. Teininä käytin Sambaa, tummanvioletti pullo jonka korkissa oli pinkki reunus. Sitä käyttivät lähes kaikki muutkin silloin, joten oli luokassa joskus aika tymäkät aromit 😁 Joku Benettonin tuoksu mulla oli myös, sellainen kulmikas pullo, faijan työreissutuliaisia taas. Mutsi toi mulle joskus laivalta jonkun Laura Ashleyn kukkaistuoksun, joka oli aivan ihana. Voisin ostaa vieläkin, jos jostain löytyisi. Sitten muistan vielä jonkun Salvador Dalin tuoksu, jonka pullo oli huulten muotoinen ja korkki nenän muotoinen. Tykkäsin kovasti 🙂
En muista, mikä oli ensimmäinen, mutta ensimmäisiä oli Kenzon La Monde Est Beau ja Laura Biagiottin Venezia sekä Venezia Pastello. Aika varmaan kultaa tuoksumuistotkin, mutta nuo on olleet ehkä ihanimmat tuoksut, joita on vastaantullut ikinä, etenkin tuo Kenzon tuoksu. Ostaisin heti, jos tulis takaisin markkinoille. Laura Biagottin Veneziasta tuli uusi versio ehkä 10 v. sitten, mutta se ei ollut lainkaan sama kuin alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans tuo ming shu :) Teininä sitten Tommy girl ja ralph laurenin sininen pullo. Ai että mitä muistoja :D
Rakastin tota sinistä Ralph Laurenin polo sporttia ja käytin sitä nuorena naisena vaikka miesten tuoksu olikin ja moni kaverini ihastui ja osti samaa.
Oma tekemä pierupullo. Olin jonkin sortin punkkari.
Vierailija kirjoitti:
Keltakorkkinen Date s-marketista ysärillä.
Nämä oli itseasiasiassa ihan hyviä. Ne deodorantti suihkeet oli ihan parasta.
Kielotuoksu. Tosi pieni pullo ja tuli jostain kemikalion yllätyspussista. Haju aivan hirveä. Kielohan haisee kissan ku..selle.
Taisi olla de la Rentan Volupte. Se tuntui silloin tosi kalliilta mutta rakastuin tuoksuun niin että oli pakko. Taisin alkuun laittaa aika tavalla tuoksua, minusta se oli niin ihana, muista ei ehkä niinkään.
Ihan ensimmäisen tuoksuni nimeä en muista, sain sen joululahjaksi 1976, kun olin yhdentoista. Pullo oli pitkulainen, mutta pyöreä, todennäköisesti 50 ml. Pullon lasi oli röpelöistä ja korkki vaaleansinistä muovia. Muovia saattoi olla myös itse pullon yläosassa, johon korkki solahti kiinni, mutta en ole ihan varma. Tuoksusta itsestään ei ole paljon muistikuvia, paitsi että hyvältä se tuoksui. 😄
Muistan myös pienen pullon, ehkä 20-25 ml, jonka etiketissä oli liilan syreenin oksa ja syreeniltä se tuoksuikin eli ihana oli. Nimi on siltäkin unohtunut, malliltaan pullo oli melkein neliö ja kirkasta lasia, korkki valkoinen ja pyöreä. Cachet-tuoksu minulla oli yläasteen ja lukion vuosina: ruskeaa, hieman läpikuultavaa muovia sekä pullo että korkki, aika neliömäinen muoto silläkin. Fragrantica tunnistaa tuoksun, mutta pullo on eri: https://www.fragrantica.com/perfume/Prince-Matchabelli/Cachet-3339.html
Erikoinen tuoksu teinitytölle näin jälkikäteen ajateltuna, mutta tykkäsin siitä kyllä kovasti.
Tietysti iso kasa Yves Rocherin tuoksuja kuului myös yläasteen ja lukion vuosiiini ja nuoren aikuisuuden aikaan. Ja joku mainitsi Samban, sekin minulla oli.
Vihreä Mennen