Mikä oli ensimmäinen tuoksupullo jonka omistit nuorena ja jota käytit?
Itse olin 15v ja tuoksu oli YSLn Paris. Laivalta ostettu.
Enää en pystyisi tuota käyttämään, on sen verran voimakas :D
Kommentit (173)
Ralph Laurenin Ralph. Tykkäsin kovasti, isä toi laivalta :)
Sain muistaakseni joskus 10-vuotiaana tädiltäni jonkun adidaksen tuoksun lahjaksi, en tosin käyttänyt sitä ikinä.
18-vuotiaana, eli vasta viimevuonna ostin ensimmäisen oman hajuveteni, joka on Diorin Hypnotic poison.
Vierailija kirjoitti:
Body Sopin Persikkatuoksu 1988
Fuzzy Peach :D
So..? Kiss me,kuutiomainen ja pinkkikorkkinen pullo. Haluaisin ostaa vain nostalgisoidakseni muttei myydä enää ainakaan tuota ihan samaa :(
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jokin lahjaksi saatu Oriflamen tuoksu, mutta omat ekat tuoksut olivat ala-asteella Yves Rocherin Clea ja joku Fleur de Holland tai sellainen kaupasta ostettava kukkaistuoksu. Sitten teini-iässä tulivat mm. Paris, Balache, Poison (se alkuperäinen), Chanel 5, Bal a Versailles, Lumenen Timantti Hangella, Animale, jne.
Minulla on yhä tallella aito 80-luvun Poison-pullo, jota voin käyttää murtovarkaita vastaan tarvittaessa :D Migreeni alle minuutissa -takuu. Luulin tuolloin joskus, että minulla on krapula mutta päänsärky tulikin tuoksusta.
Parisia ostan silloin tällöin, en itse käytä mutta nuuhkin ja äitini pitää siitä.
Balache on liian teini ja kasari. Chanelia käytän yhä. Bal a Versailles on ihana tuoksu, mutta ei ehkä nykymakuuni. Tuota Timantti Hangella -tuoksua muistelen ja kaipaan yhä. Sain valtavasti kehuja siitä, vieraat ihmiset kysyivät kadulla, että mitä tuoksua käytän. Lumene voisi tuoda sen takaisin.
Itsellänikin oli tuota Timantti hangella-tuoksua, mutten muistanut, että se oli Lumenen tuoksu - muistan, että ostin sitä usein, joten varmasti oli hyvä tuoksu. Myös Angel tai Angels-tuoksu, jossa sininen, muistaakseni muovinen pullo enkelin kuvalla ja tuoksu oli sangen ihana - sain sen jouluna 1974 vanhemmiltani. Kunpa tuota tuoksua saisi vielä jostain.
Vierailija kirjoitti:
Tais olla "Tosca" ja "Fleurs d'Hollande" ja "Devon violets".
70-luvulla.
Nostalginen Hollannin Kukat, josta isoveljeni teki oman väännöksensä Hollannin Sukat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jokin lahjaksi saatu Oriflamen tuoksu, mutta omat ekat tuoksut olivat ala-asteella Yves Rocherin Clea ja joku Fleur de Holland tai sellainen kaupasta ostettava kukkaistuoksu. Sitten teini-iässä tulivat mm. Paris, Balache, Poison (se alkuperäinen), Chanel 5, Bal a Versailles, Lumenen Timantti Hangella, Animale, jne.
Minulla on yhä tallella aito 80-luvun Poison-pullo, jota voin käyttää murtovarkaita vastaan tarvittaessa :D Migreeni alle minuutissa -takuu. Luulin tuolloin joskus, että minulla on krapula mutta päänsärky tulikin tuoksusta.
Parisia ostan silloin tällöin, en itse käytä mutta nuuhkin ja äitini pitää siitä.
Balache on liian teini ja kasari. Chanelia käytän yhä. Bal a Versailles on ihana tuoksu, mutta ei ehkä nykymakuuni. Tuota Timantti Hangella -tuoksua muistelen ja kaipaan yhä. Sain valtavasti kehuja siitä, vieraat ihmiset kysyivät kadulla, että mitä tuoksua käytän. Lumene voisi tuoda sen takaisin.
Itsellänikin oli tuota Timantti hangella-tuoksua, mutten muistanut, että se oli Lumenen tuoksu - muistan, että ostin sitä usein, joten varmasti oli hyvä tuoksu. Myös Angel tai Angels-tuoksu, jossa sininen, muistaakseni muovinen pullo enkelin kuvalla ja tuoksu oli sangen ihana - sain sen jouluna 1974 vanhemmiltani. Kunpa tuota tuoksua saisi vielä jostain.
Angel-tuoksu on se tähtipullossa oleva sininen litku joka haisee ihan turkiskuoriaismyrkylle. 90-luvun hajustepommi.
Tuo Angels taisi olla sellainen pullo jossa kiiltokuvaenkelin tyylinen enkeli? Muistaisin että äidillä oli sellainen kun olin alle kouluikäinen.
Minunkin ensimmäinen hajuveteni oli pienessä tekokukkakorissa, pieni pullo orvokki-hajuvettä. Pikkukori oli valkoinen, muovisilla violeteilla kukilla. Tuoksu oli jotenkin ihanan kasvinen, ja "matala". Vuoden on täytynyt olla suunnilleen 1975, yläasteen aloitus aikaa. Hajuvesi kirkkaan pullon sisällä oli väriltään lehdenvihreän ja myrkynvihreän väliltä. (Yritin kovasti etsiä sellaista nyt netistä. Se on todennäköisesti ollut Englannissa valmistettua, Devon violets, Cornish violets, tai Fragrance of Isle of Wight violets. Luulisin.) Sama tuoksu on Kenzo Flower hajuvedessä, tosin pastillinhuuruisena, ei sellaisena pelkän kasvisena. Oi lapsuus.
Film Star ja sylki. Ja mansikkajäätelön värinen Cutex.
Oi nuoruus. Fii, pikkumusta.
Olikohan se sitä Date -sarjaa, kun minulla oli 1980-1981 ostettu roll-on parfyymi, jonka kyljessä oli kaunis beige utuinen kuva pitkähiuksisesta naisesta, jonka hiukset saattoivat hulmuta kuin veden alla tai tuulessa? Tuoksu oli erittäin pehmeä ja ihana. Nykyään mikään hajuvesi ei hohka sillä tavalla ihanan pehmeästi . . .
Benetton. Olikohan sillä edes mitään varsinaista nimeä?
En oo omistanut ikinä yhtään tuoksupulloa, mutta muistan kun 3 vuotta vanhempi serkku keräili aikoinaan jotain ihan marketista (ehkä prisma?) saatavaa tuoksukokoelmaa ja olin ihan hullaantunut niistä. Käytiin kaverin kans hypistelemässäkin niitä kaupassa, mutta ikinä en yhtäkään semmoista saanut.
Äitini antoi joskus 70-luvulla mun ja mun kavereiden "hieno rouva" -leikkeihin hajuveden, jota ei enää itse sietänyt. Pullo oli pitkulainen, tuoksu voimakas ja olevinaan omenankukkaa. Aikuisena olen hoksannut, että tuoksu oli Helena Rubinsteinin Apple Blossom.
Ensimmäinen oma hajuveteni taisi olla upeasti kielolta tuoksuva Diorin Diorissimo.
Noin 12-13v ja Anais Anais. Sen jälkeen Dalin nenäpulloja. Jotain oli isona -ja sitten pikkupulloja. Sen jälkeen olleen merkkiä en muista, mutta pullon muodon ja tuoksun. Oli ihanan kevyt ja raikas.
Aqua Manda. Isosiskolta joululahjaksi kun olin 13.
Vieläkin kaipailen sitä tuoksua, olisiko yhtä ihana kuin silloin :)
Ensimmäiset tuoksut taisivat olla jotain äidin ja mummon jämäpulloja. Ensimmäiset omilla rahoilla ostetut olivat Jennifer Lopezin Glow ja Puma Jamaica. Myöhemmin totesin että mummolla oli meistä kolmesta paras tuoksumaku ja olenkin hankkinut muutaman saman pullon, kuin mitä hän käytti.
Ensimmäinen omilla rahoilla paikallisesta kemikaliosta ostamani tuoksu oli Elizabeth Ardenin Red Door. Olipa mahtava tuoksu sinfonia luokassa, kun kaverit käyttivät Poisonia ja Tresoria ja LouLouta ja mulla vielä Reddooria... ja niitä tuoksuja suihkuteltiin vielä reippaalla kädellä...
Muita varhaisia käyttämiäni tuoksuja oli Salvador Dalin Dalissime ja Laguna, Laura Biagottin Roma ja Vanderbiltin tuoksut.
Fiin violetti suihkutettava deodorantti oli lempparini yläasteella. Hieman myöhemmin tuli FA: n vastaava, muistan ainakin jäätee tuoksun. Ainakin vähän aikaa sitten FA ta myytiin Tallinnassa. Lisäksi muistelen lämmöllä date sarjaa, itselläni oli vaaleansininen pullo
Yves Rocherin vanilja-hajuvesi, yök. Sitten Ester lauderin joku pleasure, sellainen pinkki pullo. Oli hyvä, tuoksui ruusuilta.
Chloe, ostettu ensimmäisillä Tukholmassa ansaituilla palkkarahoilla laivalta 80-luvun alussa.
Mutta eniten kaipaan elämäni parasta parfyymiä, Laura Ashleyn No1:ia. Uskomaton kukkaissinfonia! Sitä tehtiin (tehdään?) yhä edelleen, mutta koostumus on muuttunut. Hajuvedet eivät tuoksu enää ollenkaan samanlaisilta kuin ennen. Raaka-aineet ovat vaihtuneet aidoista keinotekoisiin.