Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli ensimmäinen tuoksupullo jonka omistit nuorena ja jota käytit?

fragrances forever
21.04.2017 |

Itse olin 15v ja tuoksu oli YSLn Paris. Laivalta ostettu.
Enää en pystyisi tuota käyttämään, on sen verran voimakas :D

Kommentit (173)

Vierailija
141/173 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kamala vaniljantuoksuinen mitä kaikki teinit silloin käyttivät, en muista merkkiä. Värikäs pullo. 

Samoihin aikoihin YSL (?) Babydoll. En ole ihan varma mikä tuli ensin.

Joitakin Yves Rocherin tuoksuja käytössä myös.

Vierailija
142/173 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

DKNY Women joskus 2000-luvun alussa. Se sellainen korkea kulmikas pullo. Ihana kevyt sitrustuoksu edelleen. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/173 |
01.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista omaani, mutta muistan kun kaikilla luokkani tytöillä oli Escadan kesätuoksu, jonka lanseerausta aina odotettiin. Se tuoksui aina ihan samalle äitelän persikkaiselle, mutta pullon "lomateemainen" look ja nimi vaihtui vuosittain. Viime kesänä yllättäen silmäni eksyivät tavaratalossa Escadan kesätuoksuun, ja olihan sitä pakko haistaa. Jep, sama tuoksu oli kuin vuonna 2002. :)

Vierailija
144/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla Blachè, en muista valmistajaa. Voimakas, vähän raskas tuoksu.

Sitten YSL:n River Gauche

Anais Anais

Yves Rocherin kirpeän kevyt Chevrefeuille, joka taisi olla pikemminkin jonkinlainen kölninvesi tai ”kevytparfyymi”.

Yves Rocherin makean ja voimakkaan Venicen muistan myös.

Vierailija
145/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessa kaikki käytti CK One-tuoksua. Se oli sitä aikaa ysärillä kun unisex-tuoksut löivät läpi.

Minä käytän edelleen. Ihana tuoksu ❤

Vierailija
146/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana varmaan sain niitä yves rocherin minipulloja, mutta ei niitä kyllä tullut käytettyä.

Eka tuoksu joka oli käytössä oli body shopin mango. Ja sitten sellainen vähän kartion mallinen ja värikäs hajuvesipullo, jossa oli sellaisia "makkaroita" siinä kyljessä. Olikohan samba sen nimi. Oikein äitelän imelä tuoksu.

Vierailija
147/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

YSL Rive Gauche. Siitä voisin ehkä vieläkin tykätä.

Sitten oli joku myskin tuoksu, mustassa pullossa, en muista nimeä.

Laivalta ostin aikoinaan molemmat.

Vierailija
148/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Givenchyn Xeryus (miesten tuoksu), jonka ostin joskus 90-luvulla Kreikan lomalta palatessani. Upea tuoksu ja kaunis pullo. Ei ole ollut tarjolla enää muutamaan vuoteen.

Vierailija
149/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessa kaikki käytti CK One-tuoksua. Se oli sitä aikaa ysärillä kun unisex-tuoksut löivät läpi.

Minä käytän edelleen. Ihana tuoksu ❤

Niin on. Meillä sitä tosin käyttää mies joka oli vielä poikaystävä tuolloin ysärillä.  Ihana tuoksu joka tuo ihania muistoja.

Vierailija
150/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin Oriflamen tuoksu. Sain tädiltäni joskus 10 vuotiaana. Sain usein Oriflamen tuotteita häneltä lahjaksi, koska hän myi niitä.

Vierailija
151/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsena jonkun pienen orvokintuoksuisen hajuveden. Pullo oli pieni ja pyöreä, ihan kuin käsin maalattu lasipullo. En muista, että pullossa olisi ollut mitään merkkiä/logoa, saattoi olla joku ihan halpistuoksu. En oikeastaan käyttänyt tuoksua koskaan iholla, vain nuuhkin sitä silloin tällöin. Pullo oli mielestäni aivan ihana. Tämä oli 70-luvulla.

Ensimmäiset tuoksut, joita sitten käytinkin, olivat jotain Yves Rocherin tuoksuja.

Vierailija
152/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musk By Alyssa Ashley.

Eikö kellään muulla?

Niitä Dalin nenapulloja himoitsin, mutta en tietenkään saanut. Onneksi kosmetiikkaan hörähtänyt mummoni sitten lahjoitti minulle kasapäin hajuvesipullojen pohjia, joita oli tilannut Yves Rocherilta.

Oi! Minulla oli noita nenäpulloja parikymppisenä. Olin jo ihan unohtanut.

Vierailija
153/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 60-luvilla sain äidiltä tyttösenä joululahjaksi pienen pullon Muguet- eli kielontuoksua.  Se oli mielestäni aivan ihanaa.

Vierailija
154/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yver rocher Milrose. Oli muitakin, Clea, Ispahan..aika laadukkaita nuo olivat.

Vierailija
155/173 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko ollut Alyssa Ashleyn Musk. Tai joku Rocherin minipullo. Parisia on vieläkin kaapissa.

Vierailija
156/173 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin Ysatis-nimisestä hajuvedestä, mutta en ollut vielä ostanut sitä.

Silloinen poikakaverini kysyi minulta, mitä tykkään Ysatiksesta.

Sanoin, että se on tosi hyvä, kyllä tykkään.

Seuraavalla viikolla tuo nuorukainen kertoi, että hän oli ostanut Ysatis-pullon lahjaksi äidilleen ja äiti oli siitä tykännyt.

Olin pettynyt, koska luulin, että hän aikoi ostaa sen minulle ja siksi kyseli.

Tämän jälkeen en halunnutkaan enää sitä Ysatista, toi mieleen tämän ärsyttävän pettymyksen.

Olen toki jo päässyt pettymyksestä yli, siitä on aikaa jo 35 vuotta. :))

Vierailija
157/173 |
25.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oikea hajuveteni oli YSL Rive Gauche, jonka hankin kesälomapalkastani 1977.

Seuraavat olivat Nina Riccin Farouche, Leonardin Tamango ja Balahe. Myös Carvenin Ma Griffea käytin nuorena neitona.

Vierailija
158/173 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Louis Feraudin Feraud 2. Ostin laivalta yläasteen luokkaretkellä. Kevyt ja makean raikas; tuoksui vapaudelta.

Vierailija
159/173 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yves Rocher Ispahan; Gres Chabochard

Vierailija
160/173 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisiä tuoksujani olivat Lumenen Timantti Hangella, Revlonin Charlie ja Max Factorin Blase. Samaan aikaan äitini käytti Chanel No 5, jota myös itse välillä lainasin.