Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olemme ostamassa uutta jääkaappipakastinta

Vierailija
20.07.2026 |

Milloin noi uudet oudot metkit on rantautuneet Suomeen? Vanhoilla tutuilla merkeillä ei enää juuri saa muuta kuin maltaita maksavia koneita jos niitäkään. Mistä.tietää onko jokin uusi merkki hyvä. Netin arvosteluihin ei voi oikein luottaa kun kaikenlaista kirjoitusta on.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittele hinta, jonka olet valmis maksamaan. Ulkomitat, ja jääkaapin / pakastimen tilavuus suunnilleen. Onko energiankulutus tärkeä asia, automaattisulatus, ääni. 

Anna omat määritelmäsi tekoälylle, ja pyydä listaus sopivista laitteista. Huom : et siis kysy mikä kannattaa ostaa, vaan pyydät vaan listauksen tarjonnasta. Sitten itse päätätte minkä hankitte.

Voi myös kysyä, mitä kannattaa huomoioda.

Vierailija
2/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa valmistetun Siemensin pakastimen automaattisulatus toimi 15 vuotta. Eihän se huonosti ole, mutta vähän parempaa olisin olettanut kun melkolailla malliston yläpään pakastimen silloin ostin enkä miettinyt hintaa. Nyt on tilalla Samsung.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihansama minkä merkkisen ostat niin aina on mahdollisuus että se sun pakastin on susi. Sen sijaan katso että siinä on takuu olemassa, että voi palauttaa ja vaihdattaa tarvittaessa. Tämähän ei muuten ole minun pakastin, joten asia ei minua oikeastaan edes kiinnosta. Osta mitä ostat.

Vierailija
4/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festivo on ehdottomasti paras ja laadukkain. Köyhän ei kannata halpaa ostaa.

Vierailija
5/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa (ja myös jääkaappipakastinta ostamassa), mutta kyllä muutamia perinteisiäkin merkkejä vielä löytyy siedettävällä hinnalla. 

Vierailija
6/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuri kauppaa oli sitten kallis tai halpa. 

Vierailija
7/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä, kunhan se on Miele. 

Vierailija
8/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuuri kauppaa oli sitten kallis tai halpa. 

Samat halvat kiinalaiset komponentit niissä kaikissa on.  

Vierailija
9/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut samaa (ja myös jääkaappipakastinta ostamassa), mutta kyllä muutamia perinteisiäkin merkkejä vielä löytyy siedettävällä hinnalla. 

Siedettävällä hinnalla mitä? Vanhat tutut merkit on syystä vanhoja ja tuttuja. Tätä joidenkin on vaikeaa jopa mahdoton ymmärtää. Miksi sulla oli varaa ennen, mutta ei nyt? Sä olet köyhempi nyt! 
Pitäkää huolta rahanne ostovoimasta ei numeroista. Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle. Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Vierailija
10/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Festivo on ehdottomasti paras ja laadukkain. Köyhän ei kannata halpaa ostaa.

Tätä ap juuri tarkoittaa: Festivoa ei enää ole myynnissä.

Minullekin oli selvää, että nyt tulee Festivo, kun aikanaan taloa rakentaessa siihen ei ollut varaa. Näin keski-ikäisenä halusin satsata laatuun. Mutta eipä ollut Festivoa enää tarjolla. Ja kaikki myynnissä olevat merkit olivat vieraita, joista kellään tuttavapiirissä ei ole mitään kokemusta.

Mutta kun menimme kauppaan katsomaan kylmälaitteita, niin selvisikin, etteivät nykykaapit edes käy meidän keittiössä olevaan paikkaan, kun nykyiset saranaratkaisut vaativat aiempaa enemmän tilaa. Ja lopulta vaihtoehtoja jäi vain yksi. Se otettiin, ja vuosi on menty ihan tyytyväisinä.

Vierailija
11/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siedettävällä hinnalla mitä? Vanhat tutut merkit on syystä vanhoja ja tuttuja. Tätä joidenkin on vaikeaa jopa mahdoton ymmärtää. Miksi sulla oli varaa ennen, mutta ei nyt? Sä olet köyhempi nyt! 
Pitäkää huolta rahanne ostovoimasta ei numeroista. Verot alas ja työnteko kannattavaksi. Valinnanvapautta kansalle. Muistakaa äänestää omaa etuanne jengi!

Taitavasti jääkaapin ostamisestakin saatiin poliittinen kysymys.

Vierailija
12/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodinkoneissa yleisesti myynnissä on  yksi merkki, jota itse  suosin , syystä että se kestää ja on hyvä toiminnaltaan , MIELE. Pesukoneissa on valinnanmahdollisuuksia vaikka kuinka , on todella hiljainen ja tehokas linko  ( 1600 krs), jääkaappi  pitää  kylmyyden tasaisena  koko kaapissa,, tiskikone on  hiljainen ja  toiminnallinen  

Vierailija
13/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se tässä elämässä roikkuu kiinni haluista riippumatta.

Vierailija
14/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa tarkistaa sopimuksesta esim. että kuuluko hintaan kotiinkuljetuspalvelu. Oltiin ostamassa Prismasta kaappipakastinta, ja onneksi laskua maksaessa huomattiin, että itse olisi se vehje pitänyt kuljettaa kotiin tai palkata joku firma vielä kantamaan se 5 kerrokseen. Eli peruutukseen meni ja Gigantista sitten ostettiin. Sielläkin lupaavat vaikka mitä asiakkaalle ja meillekin tuli vain yksi asentaja. No mies onneksi oli auttamassa häntä,. Ja hyvä pakastin on ollut.

On kyllä ilo, kun ei tarvitse niitä jäitä enää monesti vuodessa sulatella. eli se jäätymättömyys on tärkeä ominaisuus.

Vierailija
15/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodinkoneissa yleisesti myynnissä on  yksi merkki, jota itse  suosin , syystä että se kestää ja on hyvä toiminnaltaan , MIELE. Pesukoneissa on valinnanmahdollisuuksia vaikka kuinka , on todella hiljainen ja tehokas linko  ( 1600 krs), jääkaappi  pitää  kylmyyden tasaisena  koko kaapissa,, tiskikone on  hiljainen ja  toiminnallinen  

Kallista paskaa, pesukoneen pikaohjelma 2 tuntia.

Vierailija
16/16 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se tässä elämässä roikkuu kiinni haluista riippumatta.

Ei suomalainen äänestä omaa etuansa. Ei mitään käytännön asiaa: ei pakastimen ostoa, ei sähkön hintaa, ei veroja, ei ruokakaupan laskua, ei vesimaksua, ei bensan hintaa, vaan jotain ihmeellisiä agendoja. Agendoja, joiden vaikutusta omaan elämään ei edes ymmärretä, vaan silloinkin kun paska osuu tuulettimeen aletaan marista asian sivusta.