Karua viestintää parisuhdeväkivallan uhreille
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201704202200106462_uu.shtml?ref=juurinyt_…
"Vuoden perhehelvetistä ehdollinen vankeustuomio: Sulhanen hakkasi, potki, ampui ja uhkasi räjäyttää."
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201704192200105322_uu.shtml
"Oikeudelta hämmentäviä perusteluja: Ei uskonut, että mies yritti polttaa lapset, koska tämä uhkasi laittaa heidät "kylmiksi"
"Keski-Suomen käräjäoikeus on ratkaisullaan vapauttanut perhesurman yrityksestä epäillyn miehen vankilasta."
Itse en taida uskaltaa enää edes etsiä uutta suhdetta, kun valtion apu pahaan tilanteeseen joutuneille on tällainen. Sitten vielä ihmetellään, jos parisuhdeväkivallan uhriksi joutunut ei uskalla lähteä? Olisiko liikaa vaadittu, että rikolliset ja vaaralliset henkilöt pidettäisiin vangittuina edes se aika, että rikosten kohteiksi joutuneet ehtivät piilottautua?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää omaan arvoonsa nuo uhreja syyllistävät. Ovat provoja, väkivaltaisia tai sitten naisia, jotka eivät halua uskoa että sama tilanne voi sattua omalle kohdallekkin.
Jättäkää omaan arvoonsa nämä ohi aiheen lässyttäjät. Mitä uutta sinä toit aiemmin sanottuihin asioihin?
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää omaan arvoonsa nuo uhreja syyllistävät. Ovat provoja, väkivaltaisia tai sitten naisia, jotka eivät halua uskoa että sama tilanne voi sattua omalle kohdallekkin.
Aika lyhyeksi tämäkin ketju olisi jäänyt ilman provoja.
Olen huomannut, että miehiä ärsyttää, jos nainen ei anna tuumaakaan periksi parisuhteessa. Jopa vähän jännittää, että hyvähermoinenkin mies kilahtaa. Esim. en keskustele mitään, joka ei ole kiinnostavaa, tai kun "keskustelu" olisi kuunnella se tylsä juttu ja mielipiteeni eivät kiinnosta, joten en kuuntele. Seksiä ei tipu, jos siihen ei panosteta kunnolla, en ole mikään toisen tarpeiden tyydyttäjä. Minkäänlaista nillitystä en kuuntele omaan elämääni liittyen myöskään, teen tai olen tekemättä mitä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myötäily ei synnytä keskustelua. Eikö ajanvietteenä käytettävällä palstalla olekaan tarkoitus keskustella tuomalla keskusteluun esim. yleisestä näkemyksestä poikkeavia mielipiteitä? Ja provokaatio onkin oikein oivallinen tapa sitä omaa mielipidettä testata muilla.
Mutta eipä siitä hittojakaa jaetaan sitten vaan jaxuhaleja<3
:D
Aplodeja.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että miehiä ärsyttää, jos nainen ei anna tuumaakaan periksi parisuhteessa. Jopa vähän jännittää, että hyvähermoinenkin mies kilahtaa. Esim. en keskustele mitään, joka ei ole kiinnostavaa, tai kun "keskustelu" olisi kuunnella se tylsä juttu ja mielipiteeni eivät kiinnosta, joten en kuuntele. Seksiä ei tipu, jos siihen ei panosteta kunnolla, en ole mikään toisen tarpeiden tyydyttäjä. Minkäänlaista nillitystä en kuuntele omaan elämääni liittyen myöskään, teen tai olen tekemättä mitä haluan.
Kyllä minuakin ärsyttäisi, jos mies ei antaisi tuumaakaan periksi. Kyllä parisuhteessa pitäisi kyetä joustamaan ja tekemään kompromissejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaat että kuivakan näköiset eivät lyö naisiaan? Kun se olisikin niin helppo nähdä päälle.
Se ainoa kaveri jonka tiedän olleen väkivaltaisessa suhteessa, oli silloin yhdessä tosi tylsän insinöörin kanssa.
Ainoa tuntemani puolisonsa riidan yhteydessä tappanut oli just kuivakka, vähän nössön oloinen insinööri.
Surmaaminen oli sitten ihan ylitappamistasoa.
Naisia alistetaan, niin kauan kuin he antavat sen tapahtua. Aikuinen ihminen osaa muuttaa asuntoa ja hankkia lähestymiskiellon, jos kyyti ei miellytä.