Ei omaa aikaa juuri koskaan
Perhe ei kunnioita vapaa-aikaani millään tavalla. Lapset vielä ymmärrän, vaikka hekin voisivat välillä käydä kysymässä isältään apua. Seurusteluaikana niin itsenäinen mies ei tunnu saavan lasten tai kodin kanssa mitään aikaiseksi, jos en ole vieressä kannustamassa. Sitten valitetaan, kun pyydän tekemään asioita. Kun lapset menevät nukkumaan, olen niin väsynyt, että nukahdan. Jatkuva ruuanlaitto, tavaroiden keräily ja takapuolien pyyhkiminen ärsyttää. Ilmoittauduin liikuntaharrastukseen tälle syksylle ja mies ilmoitti, että on työmatkalla 4/8 kurssikerrasta. Eroan kohta, että saan joskus olla yksin palvelematta muita.
Kommentit (48)
Miksi sinulla on perhe? Ei lapsia voi panna tauolle.
Minusta on aina outoa jos ei mies osallistu perheen asioihin. Meillä mieheni ja poikamme on pienestä pitäen ollut ns hyvä tiimi. Tehneet vaikka mitä yhdessä ja omaa aikaa on minulle jäänyt ja myös toisinpäin.
Osaatteko puhua keskustella keskenänne? Aikuiset ihmiset?
Ikävää. Isä ei siis ole mukana auttamassa lasten kanssa. En ihmettele jos olet väsynyt. Hakeeko isäkin lepoa ja sitten ei tajua että sä joudut hoitamaan kaikki.
AVAA SUUSI JA SANO TUO MIEHELLESI!!
Moni eroaa tuossa kohtaa. Vuoroviikoin omaa aikaa. Sääli lapsia kylläkin.
Sanottu on. Tästä ei saada sopua aikaiseksi, hän on kuulemma väsyneempi, koska tekee enemmän töitä. Maksamme kuitenkin kulut puoliksi, eikä hän saa ylityökorvauksia. Olen siis epäreilu ja kohtelen häntä huonosti. En aina jaksa riidellä, joten annan olla.
Ap
Ai niin, työmatkatkaan eivät ole mitenkään pakollisia, hän tekee niitä ihan vapaaehtoisesti.
Onko avioehtoa? Eli miten iso pelote se on miehelle, jos kerrot harkitsevasi eroa vakavasti. Hänen pitää jättää ne vapaaehtoiset matkat pois ja alkaa tehdä kotihommia joka päivä puolet. Jos maksatte kulut puoliksi, kaikki kotityöt jaetaan puoliksi myös. Jos mies ei halua tehdä, hän voi omilla rahoillaan palkata kotispulaisen.
Nyt avaat suusi ja sanot, että kotityöt ruoanlaittoa myöten puoliksi ja heti tai mies ottaa vastuun laskuista. Sanot suoraan, että jos homma ei muutu niin loppuu taloudellinen panostus samalla voit lopettaa miehen ruokahuollon ja pyykinpesun myöskin. Hoitakoon itse.
Se on tuon puolison valinta erikoinen juttu. Suurin osa valitsee lopulta sen huonon vaihtoehdon. Yleensä syinä on ulkonäkö, varallisuus, jännänies jne. Kiltti ja arvostava mies jää nuolemaan näppejään.
Tää palsta on täynnä teitä huonon valinnan tehneitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla on perhe? Ei lapsia voi panna tauolle.
Kerro se isälle.
Vierailija kirjoitti:
Se on tuon puolison valinta erikoinen juttu. Suurin osa valitsee lopulta sen huonon vaihtoehdon. Yleensä syinä on ulkonäkö, varallisuus, jännänies jne. Kiltti ja arvostava mies jää nuolemaan näppejään.
Kiltti ja arvostava mies voi olla patalaiska, eivät ne sulje toisiaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltti ja arvostava mies voi olla patalaiska, eivät ne sulje toisiaan pois.
Laiska ei arvosta toista osapuolta suhteessa. Vain itseään
Vierailija kirjoitti:
Moni eroaa tuossa kohtaa. Vuoroviikoin omaa aikaa. Sääli lapsia kylläkin.
Minäkin kuvittelin, että eron jälkeen olisi joskus omaakin aikaa. Ei ollut, mies ja lapset eivät tulleet toimeen ja lopulta lasten käynnit isällään jäivät minimiin ja lopulta loppuivat kokonaan. Mutta vaikka jouduin tekemään kaiken lasten kanssa yksin, se ei enää ärsyttänyt, kun ei ollut mies loisimassa ja välttelemässä velvollisuuksiaan. Tein ja teen edelleen kaiken yksin, tosin lapset ovat jo itsekin oppineet auttamaan kaikissa kotitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos valtaosalla on p**ka puoliso, niin voisko ajatella että ehkä tarjonta on heikohkoa?
Minun olotilani helpottui heti, kun aloin sanoa lapselle, että mene kysymään isältäsi. Jos mies istuu tietokoneen ääressä kolmatta tuntia tuijottamassa youtube-videoita, hän on täysin kykenevä irtautumaan siitä touhusta ja tekemään lapselle iltapalaa. Samoin olen sanonut suoraan, että nyt menen makkariin tunniksi eikä minua saa häiritä ellei joltakulta ole pää irti. Jos siellä lepään/luen/katson ohjelmaa ja joku yrittää avata ovea ruinatakseen jotain, karjaisen, että pois täältä, sulla on isä. Jo on alkanut lapsikin kunnioittaa minun omaa aikaani ja kysyä jotain isältäänkin.
Lapseni osaa tehdä pikkuruokaa, pyykätä ja siivota jälkensä. Tosin joka puuhaan hänet pitää komentaa erikseen. Mieluummin hän olisi vain passattavana, ihan kuin isänsäkin. Valitettavasti en nyt enää viisikymppisenä jaksa olla kenenkään piika.
Mikset laita ovea lukkoon?