Miksi vanhustenhoito on niin ala-arvoista? Kysely
Kävin dementoituneen isäni luona yllätyskäynnillä. Hoitaja oli poistunut kun isäni sanoi että ei ole nälkä. Lääkkeet oli myös antamatta. Isä on insuliinidiabeetikko. Olen järkyttynyt näistä toistuvista heitteille jätöistä.
Vastaa kyselyyn. Olisi mielenkiintoista kuulla missä kunnassa asiat on huonosti, missä hyvin.
Kommentit (206)
Vanhusten huono kohtelu johtuu hoitajien asenteesta. Alalle päätyy sinne sopimattomat henkilöt. Vanhus on heikko hauras sitä on helppo.oahoinpidella kun ei pysty pistää vastaan. Voi sitoa voi lyödä voo pitää ilman ruokaa ja juomaa. Toivottavasti nää itse joutuu saman kohtelun kokemaan
Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa sanoo vanha sananlasku. Nyt on hoitajien valehtelulke laitettava loppu. Ne on saanut vuosikymmeniä puhua soopaa kaikesta. Töitä on liikaa on niin helvetin rankkaa. Missähän työssä pääsee helpolla joutuu opiskelee pikkasen enemmän ennenkuin pääsis helpompiin hommiin. Ulos joka iikka ja ulkomailta hoitsuja tilalle tekevät työnsä ja ennen kaikkea kunnioitus ikäihmisiä kohtaan
Juuri näin siinä on ratkaisu ongelmiin. Suomen kermaperseet ulos
Ystävällisyys empaattisuus toisten ihmisten huomioon ottaminen on luonteenpiirre siihen ei palkan suuruus tai pienuus vaikuta
Oon nähnyt läheltä tän hoitotyön. On ihania ystävällisiä työnsä hyvin hoitavia. Sitten on nää ilkeät ikävät hoitajat jotka on aivan väärällä alalla. Hoitotyö vaatii tietynlaisen luonteen. Nöyryyttä, ystävällisyyttä, empaattisuutta toisen ihmisen asemaan asettumista. Ymmärtää sairauden aiheuttamat ongelmat niin fyysiset kun henkiset. Hyvä hoitaja on ammattitaitoinen. Jos ei.ole ominaisuuksia hoitotyöhön kannattaa hakeutua muihin hommiin
Ei laiskoille makseta mitään ylimääräistä. Siis hyvä hoito on siitä kiinni paljonko hoitaja saa palkkaa. Älä ny jumalaura viitsi puhua tuollaista paskaa. Ai että kaupan myyjä voi vittuilla asiakkaille kun on niin huono palkka. Eikö silloin ihminen oo täysin mulkku