Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät! 12 viikon koulutuksella varma työpaikka

mikset jo hae?
20.04.2017 |

Nyt on tilaisuutennne! Hakekaa! Koulutusta vain 12 viikkoa ja sitten hyväpalkkainen siisti sisätyö ja vakkariduuni!

http://m.iltalehti.fi/tyoelama/201704202200105749_tb.shtml

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen iloinen, että ohjelmointi on otettu peruskoulussa opintosuunnitelmaan. Aivan liian monet kuvittelevat, että se olisi jotain äärettömän vaikeaa tai sopisi ainoastaan nörteille. Itse vaihdoin 38-vuotiaana sairaanhoitajasta it-alalle. En ollut koodannut sitä ennen riviäkään enkä edes nähnyt riviäkään koodia. Heti ekalla ohjelmoinnin  oppitunnilla ammattikorkeakoulussa tajusin, että tämähän on ihan loogista (ja sitä se nimenomaan on) ja just mun juttuni. Hurahdin koodaamiseen niin, että aikani kuluksi koodasin lapsillenikin kaikenlaisia ohjelmia mm kertotaulun opetteluun. Nyt olen työkseni koodannut jo 17 vuotta. Ohjelmointikielet ja teknologiat vaihtuvat, mutta kun yhdellä kielellä homma on hallussa, ei uuden kielen opiskelu ole mitenkään erityisen hankalaa. 

Mukava kuulla tuollaisia kokemuksia. Itse olen aivan eri alan insinööri joka ei jostain syystä onnistu pääsemään työelämään mukaan. Matikka on aina sujunut hyvin, mutta en tosiaan tiedä koodauksesta yhtään mitään. Laitoit ajattelemaan tulevaisuutta.

Minä taas olen alan koulutuksen saanut insinööri joka ei näytä kelpaavan työnantajille. Hauska nähdä että minut voidaan helposti korvata jollain pystymetsästä tempaistulla pikakoulutetulla aloittelijalla.

Mene sinne sivulle ja tee se testi. Jos saat tarpeeksi hyvän tuloksen, pääset koulutukseen. Ei siellä kielletä jo koodaamista osaavia osallistumasta.

Ei. Saamalla tarpeeksi hyvän tuloksen voi päästä haastatteluun. Haastatteluissa sitten viimeistään karsitaan ne liian vanhat, liian työttömät, liian rumat, liian epäsosiaaliset ym epäkelvot yksilöt.

Vierailija
122/124 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kellekään muulle mieleen, että noilla voisi olla myös joku piiloagenda noissa testeissään? Koska kannustavat niin monia tekemään sen heidän testin. Mitä jos he keräävät jotain dataa suomalaisista työnhakijoista, ja suomalaisten työnhakijoiden älykkyysprofiilista, voidakseen myöhemmin hyödyntää tätä tietoa johonkin?? Ei nuo hyvää hyvyyttään järjestä koulutusta ja kannusta isolla markkinointikampanjalla kaikki käymään tekemässä testit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi joi, tuli kokeiltua tuota mutta ihan käsittämättömän huonosti meni testit. Työttömyysvuodet ovat saaneet aivot ihan rappiolle, tarttisin jonkun personal brain trainerin saamaan nämä aivot iskukuntoon.

Kirjoitin tän tehtyäni testin. Sain kuitenkin sitten arkipäivänä viestin, että olen päässyt jatkoon. En pysty ymmärtämään, minusta se testi meni todella surkeasti. Nyt pitäisi lähettää CV ja motivaatiokirje.

Onko muita surkeilla testituloksilla jatkoon päässeitä?

Tää taitaa olla mainostemppu vaan. Kaikki testin läpi kliksutelleet pääsee "jatkoon" eli saavat lähettää hakemuksen ja cv:n.

Vierailija
124/124 |
25.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kellekään muulle mieleen, että noilla voisi olla myös joku piiloagenda noissa testeissään? Koska kannustavat niin monia tekemään sen heidän testin. Mitä jos he keräävät jotain dataa suomalaisista työnhakijoista, ja suomalaisten työnhakijoiden älykkyysprofiilista, voidakseen myöhemmin hyödyntää tätä tietoa johonkin?? Ei nuo hyvää hyvyyttään järjestä koulutusta ja kannusta isolla markkinointikampanjalla kaikki käymään tekemässä testit.

Miksi niiden hyvää hyvyyttään tarvitsisi mitään tehdä, kun saavat rekrypalkkion yrityksiltä, joille tarjoavat tuon kautta työvoimaa?