Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joiden mielestä "tavallinen ruoka" ei ole terveellistä...

Vierailija
20.04.2017 |

Kiinnostaisi saada perusteluita, että miksi. Ja mitä sitten teidän mielestänne pitäisi syödä (perustelut myös tälle!)

Olen viime aikoina törmännyt usein tähän. Töissä osa porukasta syö aina omia eväitään, koska lounaspaikan ruoka on kuulemma "epäterveellistä". Tällä palstalla on lukuisia kertoja teilattu ihmisten syömiset ja todettu, että eipä ihme kun on se ja se vaiva, kun syömiset ei ole kunnossa. Kuitenkin näissä tapauksissa (kuten myös lounasruokalassamme) ruuat ovat ihan tavallista suomalaista ruokaa. Miksi se nyt yht äkkiä on niin kamalan epäterveellistä?

Selvyyden vuoksi tarkennan vielä minkälaisista ruuista on kyse. Esim. peruna tai pasta ja kastike / kala / liha, keitot, puurot, uuniruuat... Ruokavalioon kuuluu myös kasvikset, (täysjyvä)tuotteet, maitotuotteet, pähkinät... Ja nämä tosiaan ESIMERKKEJÄ, EI KOKO RUOKAVALIO. Herkuttelua (karkkia, leivonnaisia, pizzaa) satunnaisesti, esim. kerran viikossa.

Allergiat ja muut yliherkkyydet asia erikseen. Toki ymmärrän, että joillekin esim. maito ei sovi. Ymmärrän myös eettiset valinnat. Mutta tätä tavallisen ruuan pitämistä epäterveellisenä en ymmärrä.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lounaspaikoissa syömässä, koska ruuat ovat aivan liian suolattuja mun makuun (tottunut vähäsuolaiseen lasten kanssa), myös annoskoot ovat liian isoja sellaisissa paikoissa joissa ei itse voi annostella. Kolmas syy on hinta. Vaikka saadaankin kolmeen lounasravintolaan työpaikan puolesta lounassetelit (yhdessä näistä on ihan ok ruoka), jää maksettavaa silti yli 6€/pv ja yli 30€ viikko. Otan kotonta mukaan edellisen päivän ruokaa ja syön viikon sillä kuudella eurolla. Neljäs syy on oikeastaan se, että en pidä maitotuotteiden mausta ruuassa ja sitä ruokakermaa kun tungetaan ihan kaikkeen...

Vierailija
122/158 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa miten teet esim kanakastikkeen tai minkä tahansa muun kastikkeen ilman vehnä tms jauho + vesi suurustusta tai kermaa? Itse en osaa muita tyylejä 😏 ruskeakastike on perus voita vehnä. Vettä usein kasvis tai lihaliemi kuutio. Kana kastike on vaan suikalekanaa kasviksia ja kerma perään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä myöskään näitä kritisoijia.

Huippukokitkin sanoo, että perinteinen kotiruoka on hyvästä. Jos et kaalilaatikkoa tai makaronilaatikkoa osaa tehdä ja tykkää syödä, niin turha alkaa natustaa mitään intilaisia kasvisliemiäkään.

Vierailija
124/158 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi saada perusteluita, että miksi. Ja mitä sitten teidän mielestänne pitäisi syödä (perustelut myös tälle!)

Olen viime aikoina törmännyt usein tähän. Töissä osa porukasta syö aina omia eväitään, koska lounaspaikan ruoka on kuulemma "epäterveellistä". Tällä palstalla on lukuisia kertoja teilattu ihmisten syömiset ja todettu, että eipä ihme kun on se ja se vaiva, kun syömiset ei ole kunnossa. Kuitenkin näissä tapauksissa (kuten myös lounasruokalassamme) ruuat ovat ihan tavallista suomalaista ruokaa. Miksi se nyt yht äkkiä on niin kamalan epäterveellistä?

Selvyyden vuoksi tarkennan vielä minkälaisista ruuista on kyse. Esim. peruna tai pasta ja kastike / kala / liha, keitot, puurot, uuniruuat... Ruokavalioon kuuluu myös kasvikset, (täysjyvä)tuotteet, maitotuotteet, pähkinät... Ja nämä tosiaan ESIMERKKEJÄ, EI KOKO RUOKAVALIO. Herkuttelua (karkkia, leivonnaisia, pizzaa) satunnaisesti, esim. kerran viikossa.

Allergiat ja muut yliherkkyydet asia erikseen. Toki ymmärrän, että joillekin esim. maito ei sovi. Ymmärrän myös eettiset valinnat. Mutta tätä tavallisen ruuan pitämistä epäterveellisenä en ymmärrä.

Tuossahan on paljon täysin tarpeetonta huttua ja myös erittäin suolaista ruokaa. Leipä, juustot - liikaa suolaa! Peruna, pasta - turhaa "ravintoa"

125/158 |
20.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusterveellinen ruokavalio: Hiilareita täysjyväriisistä ja -viljoista, helppo korvata valkoinen makaroni täysjyväpastalla ja riisi täysjyväksi. Leipää kohtalaisesti, täysjyvä-siemen-sokeroimaton. Ei lisättyjä sokereita kuin pari kertaa viikossa jälkkäreinä.

Öljyt rasvanlähteenä, saa käyttää runsaastikin kunhan kokonaissaldo on ok. Voita vain vähän, ei margariineja tai uppopaistettuja/pakastealtaan transrasvapiiraita ja kalapuikkoja.

Lihaa kerran-pari viikossa, kalaa 3-5*/vk, kanaa 2-4krt/vk. Papuja, linssejä. kananmunia.

Jugurttia, juustoa jonkun verran.

Ei valmismarinadeja, sokerijugurtteja, ym. Mausta itse runsailla yrteillä ja sipuleilla.

Paljon kasviksia, hedelmiä tuoreena ja kypsänä, 1/2-1/3 joka ateriasta. Vihreät ja värikkäät on hyvästä. Ei rakettitiedettä.

Tässä minunkin perusruokavalioni, lisättynä päivittäisilllä marjoilla (monipuolisesti). Välillä sokerin ja/tai vehnän käyttö lipsahtaa runsaammaksi mutta sen huomaa sitten heti olossa. Siedän molempia huonosti, joten yritän pitää ne minimissä. Sokeriarvot ovat pysyneet hyvinä vaikka joudun syömään kortisonia joka lisää diabeteksen riskiä.

Vierailija
126/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa miten teet esim kanakastikkeen tai minkä tahansa muun kastikkeen ilman vehnä tms jauho + vesi suurustusta tai kermaa? Itse en osaa muita tyylejä 😏 ruskeakastike on perus voita vehnä. Vettä usein kasvis tai lihaliemi kuutio. Kana kastike on vaan suikalekanaa kasviksia ja kerma perään..

Jos tekee kanakastiketta vaikka kerran kuukaudessa se kerma/smetana/ruokajugurtti ei ole niin paha. Lisäksi tietty annoskoko huomioiden.

Kanakastike voidaan tehdä myös kookosmaitoon/-kermaan tai tomaattipohjaisena. Mihinkään näistä ei tarvita suurusta.

En voisi edes kuvitella minkälainen kanakastike tulee vesi-jauhoseoksesta ja broilerista. Huh!!??

Vierailija
127/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannan joka päivä kouluun eväät mukaan. Syy on yksinkertaisesti siinä, että olen tottunut syömään melko "puhdasta" sekä täyttävää ja ravinteikasta ruokaa ja lounasruokalassamme ruoka on edullista, mutta saa myös aikaan minulla vatsanväänteitä sekä turvotusta. Vuoden verran söin koulun lounasruokalan ruokia, oli ikävää kun useita kertoja viikossa lounaan jälkeisellä tunnilla alkoi pikkuhiljaa vatsa kouristelemaan. En ole millekkään ruoka-aineelle allerginen, mutta vatsani on tottunut niin erilaiseen ruokaan, etten halua kiusata itseäni puolivalmisteilla jne. Olen myös huomannut, että lounasruokalan ruoan ravintoarvot ovat omaan makuuni heikohkot...lihakastikkeissa on lähinnä kastiketta ja pinenepieniä paloja lihaa. Itse olen tottunut syömään 150g kalaa/kanaa/lihaa lounaalla eikä lounasruan max. 20g lihaa jos oikein osaa poimia sieltä ne lihanpalat tai jos on kalaa niin muutama kalapuikko valitettavasti korvaa palaa tavallista kalaa. En myöskää laske valmislihapullia kunnon ravitsevaksi ruoaksi, vaikka niissä on enemmän lihaa kun kastikkeissa ja laatikoissa (laatikot taas lähinnä ovat perunaa ja kermaa ja seassa esim kourallinen kinkkusuikaleita) . Salaattivalikoima on mitätön (koostuu lähinnä asioista, joita ei voi syödä tarpeeksi kuten punasipuli) sitten täytät lautasesi hiilarilla ja kastikkella (jonka seassa on muutama pieni pala jotain proteiinia). Nälkä tulee ennen iltapäivää ja kotiin paluuta, joten runsas välipala pitää sitten vaihtoehtoisesti kantaa mukana. Nyt riittää pelkkä banaani välipalana kun syö omat eväät lounaalla.

Vierailija
128/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tekee kanakastiketta vaikka kerran kuukaudessa se kerma/smetana/ruokajugurtti ei ole niin paha. Lisäksi tietty annoskoko huomioiden.

Kanakastike voidaan tehdä myös kookosmaitoon/-kermaan tai tomaattipohjaisena. Mihinkään näistä ei tarvita suurusta.

En voisi edes kuvitella minkälainen kanakastike tulee vesi-jauhoseoksesta ja broilerista. Huh!!??

Kerma ja smetana on terveellisiä syödä vaikka joka päivä. Toisin kuin noi kasvismaitolisäainesotkut.

Vierailija
129/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerma ja smetana on terveellisiä syödä vaikka joka päivä. Toisin kuin noi kasvismaitolisäainesotkut.

Tarkoitatko kasvismaitolisäainesotkulla kookosmaitoa? Niitäkin on ihan lisäaineettomina saatavilla.

Mitään ruokakermoja tms en käytä eikä niitä ollut tuossa mainittukaan. Tavallinen kerma ja smetana - joo terveellisiä mutta jokapäiväisenä kyllä kerryttää kiloja joillekin. Siksi en itse suosittelisi niitä jokapäiväiseksi ravinnoksi.

Vierailija
130/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko kasvismaitolisäainesotkulla kookosmaitoa? Niitäkin on ihan lisäaineettomina saatavilla.

Mitään ruokakermoja tms en käytä eikä niitä ollut tuossa mainittukaan. Tavallinen kerma ja smetana - joo terveellisiä mutta jokapäiväisenä kyllä kerryttää kiloja joillekin. Siksi en itse suosittelisi niitä jokapäiväiseksi ravinnoksi.

Eihän kyse ole lihottavuudesta, vaan terveellisyydestä.

Vierailija
131/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää, miksi se kana pitää ylipäätään kastikoida? Mikä vika on maustetussa kanassa, miksi siitä pitää saada vetisempää?

Vierailija
132/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ole kovin terveellistä nykyiset suositukset. Paljon hiilaria eli sokeria, suoraan lisättyä puhdasta sokeria, suolaa, huonoja rasvoja.

Meillä syödään paljon kasviksia ja hedelmiä, marjoja, rasvaista lihaa, kalaa, kanaa, pähkinöitä, siemeniä, maitotuotteita (sokerittomia), juustoja. Vähän viljatuotteita ja nekin aina täysjyvää. Käytän kermaa, voita, oivariinia, täysmaitoa tai kevytmaitoa, rypsiöljyä. Margariineja tms en koskaan.

Itselläni laihdutus ei ole mikään tavoite koska ei ole liikakiloja. Haluan vaan voida hyvin ja tuntea oloni terveeksi. Enkä jaksa noudattaa mitään dieettejä, syön näitä koska olen todennut niiden sopivan itselle. Minusta on myös tärkeää että ruoka on terveellisyyden lisäksi maukasta, kerranhan täällä vain eletään.

Vierailija
133/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kaipailee ruokalistoja ja esimerkkejä. Yritetään

- pannulla haudutettua sipulia, sieniä, kasviksia, juureksia, yrttejä, mausteita, kookosöljyä. Joskus mukana myös luomulihaa tai riistalihaa

- paistettua kalaa ja juureksia

- höyrytettyjä vihanneksia (esim. kukkakaali, ruusukaali, parsakaali, pitkät vihreät herneet, porkkanat, sipuli..)

- höyrytettyä kalaa, lohta, turskaa jne

- keitettyjä luomumunia

- salaattia jossa esim. oliiviöljyä, siemenöljyjä, pähkinöitä, siemeniä, erilaisia vihreitä kaali/salaatteja, yrttejä paljon, mausteita, tomaattia, kurkkua, oliiveja

- wokattuja vihanneksia ja kalaa sekä hummusta

- punajuuria eri tavoin valmistettuna

- marjoja, paljon erilaisia

- smoothieita joissa vihanneksia, juureksia, kasviksia, marjoja, merilevää eli "juotava ruoka"

Syön 1-2 kertaa päivässä ja enempää en tarvitse. Esimerkeistä varmaan huomaa, etten syö esim. leipää enkä maitotuotteita enkä eineksiä. Enkä "herkkuja" kuten pullat, leivonnaiset, karkit, suklaa. Hyvä ruoka on herkkuani.

Joku pohti että selviäisikö ihminenroskaruualla? Ihan varmasti. Ihmisen keho on kehittynyt selviytymään mitä omituisimmilla ruokavalioilla. Telkkarissahan on ollut näitä brittisarjoja, joissa ihminen syö vain sipsejä ja ranskalaisia, toinen puolestaan vain "cheese and macaroni" ja yksi vain pitsaa. Yhdenlaista pitsaa. Kaikki ovat olleet hoikkia eikä veriarvoissakaan paljon häikkää - mutta pidemmän päällehän tuo ei ole terveellistä. Osa näistäkin silti varmaan selviäisi 100-vuotiaiden kerhoon hyvien geenien ansiosta. Mutta normaali elämää tuollainen rajoittuneisuus kyllä haittaa. Et voi koskaan mennä syömään perheen tai kavereiden kanssa jos menusta ei löydy sitä makaronijuustomössöä.

Vierailija
134/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kolme teini-ikäistä, urheilevaa lasta, eli ruokaa kuluu paljon. Vähän katsotaan myös hintaa, sekä sitä, että ruoka olis jollain lailla tasapainossa viikon varrella. Eli jos yhtenä päivänä on vaikke se kamala makaronilaatikko, olisi sitten seuraavana päivänä joku kevyempi. Mutta ruoka koostuu minusta ihan siitä peruskotiruoasta, se maistuu kaikille ja kaverina on aina kasviksia. 

Tää viikko on huono esimerkki, kun oli pääsiäisen pyhät, eli ruoatkin poikkesi ihan perusruoasta, syötiin paljon epäsäännöllisemmin ja oltiin mielettömästi ulkona pihahommissa, nuoret liikkumassa muuten vaan trampalla jne. mutta mietitääs nyt:

To: mausteinen linssikeitto (vegaaninen, jos se jotain kiinnostaa. Kookosmaitoa oli)

Pe: lapsille lounaaksi liha-makaronilaatikko (porkkanaraastetta kaverina), päivälliseksi kahta erilaista salaattia (kana ja katkarapu) ja sämpylöitä

La: lapset söivät lounaaksi sitä samaa makaronilaatikkoa, päivälliseksi oli kartistan sisäfilettä,  varhaisperunoita, salaattia ja kasvisvartaita

Su: syötiin vaan päivällinen, oli kasviswokkia ja nuudeleita, alkuun oli sienisalaattia ja varhaisperunoita. Iltapalaksi tehtiin pizzaa.

Ma: Jauhelihakeitto (tuoreista juureksista)

Ti: kastike broilerin ohutleikkeistä ja vihanneksista ja tumma riisi

Ke: jauhelihapihvit, keitetty parsa ja salaatti

To: tänään on kastike pakastekalasta ja vihanneksista, keitetyt perunat ja keitetyt porkkanat, parsakaali ja kukkakaali ja porkkanaraaste (jäi pääsiäiseltä paljon porkkanoita, nuorin ei syö keitettynä, muta syö raastetta vaikka kuinka)

Pe: ? Varmaan texmexiä

La: uunilohi + uunijuurekset

Riittääkö? Tämä on palstan tuomion mukaan varmaan aivan kamala ruokavalio, mutta todellakin ruokaa meillä menee ja urheilevat nuoret kaipaa kyllä myös niitä hiilareita ja heille myös maistuu se ihan tavallinen kotiruoka. Lisäksi ruoanlaittoon ei ole käytettävissä tolkuttomasti aikaa, välillä on saatava tosi nopsaan pöytään se ateria. Lapsilla lisäksi arkena tietty kouluruoka (se palstan mörkö numero yksi)

kasviksina on aika usein jotain wokattuja vihanneksia, keitettyä parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa, nyt parsaa, joskus ihan pakastevihanneksia kun nopsaan pitää tehdä. Lisäksi on aina tuoretta vihannesta, porkkanaa tikkuina, paprikaa, tomaattia, kurkkua. 

Aamupalaksi lapset syövät aika usein maustamatonta jugurttia ja hedelmiä/marjoja/mysliä, mutta myös kaakota ja leipää. Kaurapuuroa joskus. Joskus smoothieta marjoista/hedelmäsoseesta, maustamattomasta jugurtista jne. Iltapalaksi samaa, kuten myös välipalaksi. Välipalaksi välillä esim. salaatti (pastan tai riisin kanssa). Kun ohjelmassa on koulun jälkeen yli 4 h treenit, ei välipalaksi riitä puolikas omena.

Esim. tänään yhdellä teinillä on ensin ollut aamuharkka klo 7-8, koulussa liikuntaa ja nyt vartin päästä alkaa 4 h treeniputki. 

Mies sai just kansallisen terveystutkimuksen labratulokset, kaikki arvot hyvät, samoin verenpaine jne. Itse olen ollut vuosi sitten terveystarkastuksessa työn puolesta ja sama juttu. Me ollaan 45-vuotiaita ja normaalipainoisia. Mies liikkuu aivan liian vähän, minä liikun sen 4-5 x viikossa tunnin verran.

Pilkunnussimista, tiedän, mutta mistä sait jauhelihakeittoon tuoreita juureksia tähän aikaan vuodesta?

En ole tuo, jonka pilkkuja nussit, mutta lainaamasi kommentoija varmaan tarkoitti tuoreilla juureksilla viime syksynä korjattuja kotimaisia, esikäsittelemättömiä, pakkaamattomia tai pakastamattomia juureksia. Get it?

Keitosta tulee aivan eri makuinen kun soppajuurekset (ja omat tuunaukset) kuorii, pilkkoo, kuullottaa, lisää jauhelihan ja mausteet ja sitten kaataa kuuman liemen päälle ja hauduttaa. Juurekset antavat makuaan niin, että keitossa tarvitaan esim. vähemmän suolaa. Kun kovat kuivatut yrtit (esim rosmariini) tai mahd. jeera, paahdettu paprikajauhe jne laitetaan kuullottumaan juuresten ja lihan kanssa, keiton mausta tulee aina vain syvempi ja sitä kautta keitosta täyttävämpi. Eli sitä ei tarvitse mättää kuin viimeistä päivää.

Jauhelihakeitto on laaja käsite. Voihan sen tehdä niinkin, että heittää veteen lihaliemikuution, pakastejuureksia ja lopuksi erikseen ruskistettua jauhelihaa. 

Mun mielestä lainaamasi tyypin ruokalista oli monipuolinen ja herkullinen. Meillä myös kolme teiniä ja ruokaa menee paljon. Koko perhe on normaalipainoinen ja terve ja kyllä sen täytyy johtua myös siitä miten me syömme. 

Tämä meni nyt ihan kokonaan ohi ap:n työkavereiden lounastottumuksia koskevan aiheen, mutta innostuin. :)

75

Vierailija
135/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on makaronilaatikossa, jos ottaa kylkeen sopivan annoksen salaattia? Proteiniinia, hiilihydraattia ja rasvoja, jota ruoan kuuluukin sisältää. Ja niille joiden mielestä makaronilaatikko sisältää liian vähän proteiinia, lisätköön vaikka salaattiin pähkinöitä, salaattijuustoa tai raejuustoa.

Vierailija
136/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut (mm. tässä ketjussa), että monet jotka kritisoivat virallisia ravitsemussuosituksia eivät varmasti ole perehtyneet niihin itse, vaan tietämys on peräisin jostain epäluotettavasta toisen käden lähteestä.

Esim. tämä: "No ei kyllä ole kovin terveellistä nykyiset suositukset. Paljon hiilaria eli sokeria, suoraan lisättyä puhdasta sokeria, suolaa, huonoja rasvoja."

Siis suosituksissahan nimenomaan kehotetaan välttämään "huonoja" hiilihydraatteja, sokeria, suolaa ja "huonoja" rasvoja.

Samat tyypit ovat usein olevinaan niin fiksuja ja asioista hyvin perillä olevia, hoh hoijaa...

Vierailija
137/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen sitä, miten syömisestä on tullut iso asia. Katsokaa nyt tämänkin ketjun pituutta! Pyrin toki itsekin tekemään terveellisiä valintoja ja nautin hyvän ruuan syömisestä, mutta silti ruoka on minulle "vain" ruokaa.

Hämmästyttävän monelle ruoka on nykyään suorastaan jonkinlainen uskonnon korvike, ja omia näkemyksiä puolustellaan jopa aggressiivisella kiihkolla.

Oman ymmärrykseni mukaan terveellinen syöminen ei ole vaikeaa (ilmeisesti olen kohtuullisen hyvin onnistunut, sillä olen hoikka ja terve). Yritän muistaa joka aterialla lautasmallin ja muutenkin syödä paljon kasviksia. Oikeastaan muu tulee sitten "itsestään". En pidä mitään ruoka-ainetta "pahana" tai kiellettynä, mutta yritän syödä ns. herkkuja vain kohtuudella. Nämä opit opin jo lapsuudessa ja samaa yritän opettaa omille lapsilleni.

Mielenkiintoista seurata kuinka monta alapeukkua saan ;)

Vierailija
138/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut (mm. tässä ketjussa), että monet jotka kritisoivat virallisia ravitsemussuosituksia eivät varmasti ole perehtyneet niihin itse, vaan tietämys on peräisin jostain epäluotettavasta toisen käden lähteestä.

Esim. tämä: "No ei kyllä ole kovin terveellistä nykyiset suositukset. Paljon hiilaria eli sokeria, suoraan lisättyä puhdasta sokeria, suolaa, huonoja rasvoja."

Siis suosituksissahan nimenomaan kehotetaan välttämään "huonoja" hiilihydraatteja, sokeria, suolaa ja "huonoja" rasvoja.

Samat tyypit ovat usein olevinaan niin fiksuja ja asioista hyvin perillä olevia, hoh hoijaa...

Just joo. Totta ihmeessä kannattaa välttää huonoa, mutta ne suositusten "huonot" eivät välttämättä ole huonoja.

Vierailija
139/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on myös epäterveellistä stressata ruuasta liikaa ja sen terveellisyydestä. Sekin on jo syömishäiriö ääripäähän mennessä. Myös itsensä liika tarkkailu on nykyajan vitsaus. Puhun nyt siis ääripäistä. Enimmäkseen on kyllä aiheellista, että kyseenalaistetaan vähän onko ne markkinavoimien meille mainostamat ruuat välttämättä niitä parhaita. Ja ei syötäisi vain laiskuudesta ja tottumuksesta johtuen niitä ruokia. Arvostetaan ruokaa ja itseämme sen verran. :)

Vierailija
140/158 |
21.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen sitä, miten syömisestä on tullut iso asia.

"First World Problems" - tää ruokakiihkoilu on tyylipuhdas esimerkki.