Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertakäyttövaipat vai kestovaipat? Miksi?

Vierailija
07.07.2008 |

.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona ehdottomasti, kauppa-kylä- ym reissuilla kestot myös mutta hätävarana kyllä joskus kertikset joiden kemikaalit taas haisee minun mielstä järkyille, siinä yksi syy miksi aloin kestoilemaan-hajut.

lapsen iho tykkää kestoista, hengittävyys, ei kemikaaleja. poikien kivekset kiittää kun ei haudo 2-3 v. kertiksissä, tästähän on tutkimuksen tynkää tehty nyt kun kertikset 40 v olleet markinoilla. lapsettomuuden syitä voi löytyä siis kivesten heikentyneestä tuotannosta kun lapsena hautuneet kertavaipoissa!

toiseksi ekologisuus. olen tehnyt lisäimuja vaippoihin vanhoista pyyhkeistä ym. joten nekin pääsee kiertoon ja varmasti vielä vaippa-ajan jälkeen käytän lisäimut rätteinä ym. kuten nytkin teen loppuunkuluneille vaatekappaleille mitä ei matonkuteiksi enää voi laittaa. meillä tulee 2 lapsesta paita-ja housupyykkiä ihan riittävästi vaikka on ruokalaput käytössä , samoin ulkosalla möyrivät hiekassa, metsässä näin kesäisin. joten siinä samassa 60 koneellisessa ne vaipat peseytyvät! käytän myös esim. ruokailutilanteissa lasten käsien ja naaman pyyhkimiseen pestäviä liinoja.

kolmanneksi rahansäästö. kyllä kertikset aika kalliita kpl-hinnoilta on! säästöä tulee ja kun kestot saa myytyä eteenpäin myöhemmin melkein puolella hankintahinnasta!

neljänneksi juuri tuo kauneus ja vaihtelu. mukava valita lapselle tietyn värinen- ja kuvioinen vaippa ...vaippojen kanssa näprääminen rauhoittaa mua tässä arkirumbassa vaikka luulisi että se on vaan lisätyötä. muuta käsityötä ei nyt ehdi tekemään pienten kanssa niin ihana taitella imuja vaippojen sisään ja viikkailla flanelleja valmiiksi.

näin meillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla