Uusi miesystävä pyysi apua siivoukseen :(
Hänen asuntonsa kuulemma pitäisi siivota perusteellisesti ja ikkunatkin pitäisi pestä. Kyseessä on täysin terve mies, joka varmasti kykenee ihan itse siivoamaan luukkunsa. Siivoan työkseni, mies oikein innostui kuultuaan tämän. Meidän "suhde" on todella (tai siis OLI) tuore, en ole menossa siivoamaan kyseisen miehen kotia.
Mies kuvittelee, että tuollainen siivous onnistuu parissa tunnissa ---> ei onnistu edes ammatilaiselta.
Lupasi tarjota ruoat. Ilmoitin, että EN ole menossa tekemään sellaista urakkaa vapaalla ollessani.
Hän suuttui, mutta mun puolesta tämä juttu saa jäädä tähän!
Vaikka siivoan työkseni, niin en silti halua mennä millekään keikalle ruokapalkalla!!!!!!!!!!! Prkl.........
Ja anteeksi, oli vaan pakko avautua!
Kommentit (235)
Ei helkkari, ei tulisi mieleenikään pyytää ilmaiseksi siivoamaan ketään joka siivoaa ammatikseen! Jokainen kun kykenee kyllä siivoamaan itsekin omat sotkunsa. Mies ilmiselvästi odotti sinusta ilmaista piikaa kun kehtasi vielä suuttuakin! :D Onneksi asia paljastui näin alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On TODELLA törkeää pyytää toista tekemään PALKKATYÖTÄÄN ilmaiseksi vapaa-ajalla ja vieläpä suhteen alkuvaiheessa. Ja kyllä, ruokapalkka on ilmaiseksi.
Ja silloin kun asutaan eri osoitteissa kumpikin kyllä huolehtii oman kämppänsä. Yhdessä asuessa asia on tietysti eri.
Mutta jos mies on it-osaaja on ok, että naisystävä tuo hänelle läppärinsä korjattavaksi?
Autoasentajalle autonsa huollettavaksi?
Pyytää remonttimiestä auttamaan tapetoinnissa kodissaan?
En herranjestas ymmärrä mikä näissä tai ap:n tapauksessa on ongelma, jos kerran suhteessa ollaan. Miksei kumppani saisi pyytää apua ja mitä rakkautta se on tyrmätä toinen? Välittämistä? N35
Tämä oli munkin mielessä. Mutta sehän on naisten mielestä ihan eri asia :D:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On TODELLA törkeää pyytää toista tekemään PALKKATYÖTÄÄN ilmaiseksi vapaa-ajalla ja vieläpä suhteen alkuvaiheessa. Ja kyllä, ruokapalkka on ilmaiseksi.
Ja silloin kun asutaan eri osoitteissa kumpikin kyllä huolehtii oman kämppänsä. Yhdessä asuessa asia on tietysti eri.
Mutta jos mies on it-osaaja on ok, että naisystävä tuo hänelle läppärinsä korjattavaksi?
En herranjestas ymmärrä mikä näissä tai ap:n tapauksessa on ongelma, jos kerran suhteessa ollaan. Miksei kumppani saisi pyytää apua ja mitä rakkautta se on tyrmätä toinen? Välittämistä? N35
Suhteen alkuvaiheessa tuo vaikuttaa AINA hyväksikäytöltä, oli se ihmisen palkkatyö mikä hyvänsä. Sitten kun asutaan yhdessä ja rahat on yhteiset on asia eri, mutta niin kauan kun asutaan erillään -no, en minä ainakaan alkaisi tehdä jonkun tuoreen poikaystävän firman kirjanpitoa vaikka kirjanpitäjä olenkin! En todellakaan. Teen kirjanpitohommia rahan takia, en ilmaiseksi. Itse asiassa en kyllä varmaan tekisi vakisuhteessakaan toisen kirjanpitoa. En tahdo sekoittaa työtä ja vapaa-aikaa millään tavalla.
Aloittajan esimerkki on erityisen törkeä siksi, että kyse on asiasta joka ei edes vaadi erikoisosaamista: mies osoittaa olevansa laiska ja toisaalta arvostavansa naista saman verran kuin piikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse ainakin oletan että nainen auttaa myös esim. siivoamisessa, tai vaikka kesäkalusteiden kanssa kun hoidan terassia/pihaa. En varmasti halua asua sellaisen naisen kanssa yhdessä, joka ei edes suhteen alkuvaiheessa ole valmis tekemään mitään.
M
Ihan tuttuja te miehet, jotka oletatte, että nainen tosiaan tulee teille siivoamaan. Olen kohdannut ja ystäväni on kohdannut. Kierrän kaukaa. Juoksisin lujaa karkuun kun mies ilostuu siitä, että olen siivooja! Kri_tus: pitäisi nyt edes vaikka seksisymbolina.
En pyydä sinuakaan tänne mielle töihin.
En edes kuvitelmissani, että jos joskus asutaan yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan miehehän juuri eivät ikinä suostu tuollaisiin ilmaiseksi... Tai sitten minä tunnen vain rahasta tarkkoja miehiä. Itse olen kyllä joutunut tekemään kaikkia edellämainittuja hyvänmielenpalkalla kun en osaa sanoa ei ja olen liian kiltti. Ehkä ongelma on siinä, että naiset eivät yleensä taida tuollaisia asioita ja siksi tuollaisia tilanteita, missä naisen ammattitaidosta siis olisi hyötyä samalla tavalla, ei tule eteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa hyvä että sinä tiedät naisten mielipiteet paremmin kuin naiset itse 😂
Ihan pienenä vinkkinä teille molemmille, mikään noista muista esimerkeistä ei ole yhtään sen enempää oikein kuin ap:n tilannekaan 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka muka on tapetoinut tyttö/poikaystävän asunnon? Löytyykö täältä sellainen?
Kuka mies edes osaa huoltaa autoa nykypäivänä? Niitä ei edes voi huoltaa enää kotona (ei ole tiloja, ne on tietokoneperusteisia).
Sama tietokoneen kanssa - kyllä ne IT-insinöörit on aika harvassa. Lähipiirissäni tämä on naisten työtä.
Vierailija kirjoitti:
Minua yritti eräs mies kerran iskeä tuolla taktiikalla.
Ihan komea, fiksun näköinen mies pysäytti minut puistossa kysyäkseen voisinko tulla siivoamaan hänen uuden asuntonsa ö.ö
Oli kuulemma ostanut uuden asunnon ja se pitäisi saada siivottua että pääsee muuttamaan.
Kerroin miehelle ystävällisesti, että en ole kiinnostunut siivoushommasta, mutta ystäväni joka tekee keikkatöitä siivoojana voisi olla kiinnostunut. Se ei miehelle sopinut. Olisi välttämättä halunnut juuri minut siivoamaan asunnolleen.
Ystävääni exä yritti viekoitella takaisin, ja yksi myyntipuheen sisällöstä oli, että kun asuntokin on niin sotkussa ja olet niin hyvä siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan miehehän juuri eivät ikinä suostu tuollaisiin ilmaiseksi... Tai sitten minä tunnen vain rahasta tarkkoja miehiä. Itse olen kyllä joutunut tekemään kaikkia edellämainittuja hyvänmielenpalkalla kun en osaa sanoa ei ja olen liian kiltti. Ehkä ongelma on siinä, että naiset eivät yleensä taida tuollaisia asioita ja siksi tuollaisia tilanteita, missä naisen ammattitaidosta siis olisi hyötyä samalla tavalla, ei tule eteen?
Kyllä minulta, näin puutarhurina, on monestikin pyydetty ilmaista apua jos jonkun näköiseen pihan hoitoon. Vastaukseni on aina ollut nauraa ja sanoa sarkastinen "joo". Kenenkään ei tarvitse suostua ilmaiseen työhön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään noista esimerkeistä ei ole mielestäni ok. On eri asia, jos toinen tarjoutuu auttamaan tuollaisessa, mutta minusta on tökeröä pyytää tuollaista - kuten siivoustakin ap-viestissä.
Naiset sen sijaan teettävät kaikki raskaat työnsä miehillä vaikka eivät antaisi edes pillua niille. Muuton hoitaa mieskaverit, joiden "ruokapalkka" on kraanavesi kun ämmä mäkättää vieressä että ne kantavat kulmasohvaa portaita ylösalas "väärin".
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista.
Siivoaminen kun nyt vaan kuuluu ja on naisten tehtävä ja velvollisuus.
Miehellä eikuulu eikä saa olla mitään tekemistä kotitöiden kanssa.
On se hyvä,että tuollaiset asenteet tulevat esiin jo tapailuvaoheessa,mutta miten ihmeessä nuo "miehet eivät siivoa"-urpot pärjäävät,kun heillä ei ole naista?Asuvat äidin kanssa?Hukkuvat paskaan?😨
Aika moni huomiohakuisella tavalla häiriintynyt on innoissaan, jos tuttava on hoitaja. Luullaan että hoitaja haluaa vapaa-ajallaankin nähdä kaikkien känsät ja paiseet. Ei halua.
Hyvä ap, että jätit moisen loisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei ole ok suhteen alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse ainakin oletan että nainen auttaa myös esim. siivoamisessa, tai vaikka kesäkalusteiden kanssa kun hoidan terassia/pihaa. En varmasti halua asua sellaisen naisen kanssa yhdessä, joka ei edes suhteen alkuvaiheessa ole valmis tekemään mitään.
M
Menette varmaan seuraavana päivänä sitten sun tyttöystävän luo siivoamaan, ja sinä teet siellä samat työt mitä ajattelit tyttöystävän tekevän sun luona.
Ai ette?
Vierailija kirjoitti:
Naiset sen sijaan teettävät kaikki raskaat työnsä miehillä vaikka eivät antaisi edes pillua niille. Muuton hoitaa mieskaverit, joiden "ruokapalkka" on kraanavesi kun ämmä mäkättää vieressä että ne kantavat kulmasohvaa portaita ylösalas "väärin".
Jaa? Mun muuttotalkoissa on aina muuttobisset ja pizzaa. Kuski saa vielä pienen taskumatin extraa, kun ei muuton aikana voi olutta hörppiä. Muuton jälkeen aika usein vielä grilli tulelle ja kunnon muuttojuhlat. Ei ole ketään harmittanut auttaminen. Ja minä kannan tavaroita siinä missä miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua yritti eräs mies kerran iskeä tuolla taktiikalla.
Ihan komea, fiksun näköinen mies pysäytti minut puistossa kysyäkseen voisinko tulla siivoamaan hänen uuden asuntonsa ö.ö
Oli kuulemma ostanut uuden asunnon ja se pitäisi saada siivottua että pääsee muuttamaan.
Kerroin miehelle ystävällisesti, että en ole kiinnostunut siivoushommasta, mutta ystäväni joka tekee keikkatöitä siivoojana voisi olla kiinnostunut. Se ei miehelle sopinut. Olisi välttämättä halunnut juuri minut siivoamaan asunnolleen.
Ystävääni exä yritti viekoitella takaisin, ja yksi myyntipuheen sisällöstä oli, että kun asuntokin on niin sotkussa ja olet niin hyvä siivoamaan.
voi miksi päästit tämän helmen vierimään pois elämästäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollista.
Siivoaminen kun nyt vaan kuuluu ja on naisten tehtävä ja velvollisuus.
Miehellä eikuulu eikä saa olla mitään tekemistä kotitöiden kanssa.On se hyvä,että tuollaiset asenteet tulevat esiin jo tapailuvaoheessa,mutta miten ihmeessä nuo "miehet eivät siivoa"-urpot pärjäävät,kun heillä ei ole naista?Asuvat äidin kanssa?Hukkuvat paskaan?😨
Muista en tiedä, mutta minä olen määrännyt vaimoni hoitamaan kotityöt niinkuin kuuluukin.
Kuole roskiesi alle. Sä olet niin väärässä, enää ei olla kivikaudella.